Oud 20-11-2008, 23:29
Verwijderd
Fijne ervaringen zijn dat, ja.

Het zou leuk zijn als ze de mensen die met bijv. meer dan 0,8 promille rijden, gewoon een paar weekjes het rijbewijs afpakken, ipv een nachtje niet rijden plus een boete. Maar dat is misschien weer een andere discussie.
Advertentie
Oud 20-11-2008, 23:33
Verwijderd
Ik zou zeggen, maak een nieuw topic!
Oud 21-11-2008, 14:37
***ailá***
***ailá*** is offline
ben vandaag nog niet in de auto geweest. Maar ik ga nu naar mn werk, dus we zullen zien
Oud 21-11-2008, 15:12
coopergirl
coopergirl is offline
Sinds ik geen auto meer heb, rijd ik nog maar eens per twee weken.. Ik merk dat ik jaloers word op alle autorijdende scholieren
Oud 21-11-2008, 16:45
Verwijderd
Wel geslaagd, maar oef wat was die wind hard. Had soms best wel moeite met die plotselinge windvlagen...
Oud 21-11-2008, 21:21
MTpower
MTpower is offline
Wind was inderdaad flink aanwezig vandaag, hoop dat het na het weekend weer wat minder is want ik moet maandag 2x 150km rijden in m'n 900 kilo wegende excel
Oud 21-11-2008, 22:47
PV
PV is offline
zat even te klooien tijdens het invoegen, ik kon niet goed zien of een auto nou op de linker- of rechterbaan reed dus heb ff wat langer gewacht. maar de invoegstrook liep nog een heel eind door dus het was niet zo'n groot probleem.
overigens maar een paar druppels regen gehad op een rit van 150 km, volgens mij heb ik flink geluk gehad want zonet hagelde het keihard
Oud 22-11-2008, 00:37
KIET
KIET is offline
Citaat:
Wind was inderdaad flink aanwezig vandaag, hoop dat het na het weekend weer wat minder is want ik moet maandag 2x 150km rijden in m'n 900 kilo wegende excel
Gewoon wat eerder vertrekken en de snelheid er een beetje uithalen. Ik heb er nog meer last van (810 kilo en een hoge bouw), de eerste keer was dat even schrikken Maar als ik op de snelweg veel last van de wind heb ga ik gewoon 100 rijden (vaak ook als er geen wind is, trouwens) en dan is het al weer een stuk rustiger.
Oud 22-11-2008, 11:11
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gewoon wat eerder vertrekken en de snelheid er een beetje uithalen. Ik heb er nog meer last van (810 kilo en een hoge bouw), de eerste keer was dat even schrikken Maar als ik op de snelweg veel last van de wind heb ga ik gewoon 100 rijden (vaak ook als er geen wind is, trouwens) en dan is het al weer een stuk rustiger.
Dat gaat helaas niet, tijdschema
Oud 22-11-2008, 11:16
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik heb niet zoveel last van de wind, maar dat is niet gek ook met ~2000kg.
Echter wel aanpassen aan de omstandigheden, dus doe het rustig aan. Een instructeur zou trots zijn.
Oud 22-11-2008, 15:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Veiligheid gaat voor tijdschema
Oud 22-11-2008, 19:18
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Veiligheid gaat voor tijdschema
Nee
Oud 22-11-2008, 19:20
MTpower
MTpower is offline
Nee, te hard gereden over een vrij gladde weg (100 waar 80 mag) en daardoor ietsjes de bocht uitgegleden. Ik denk dat de examinator een hartverzakking had gehad
Spannend was het wel
Oud 23-11-2008, 12:58
KIET
KIET is offline
Citaat:
Als het niet langer verantwoord is, heeft dat schema gewoon pech De kans is groter dat je het morgen rustig aan moet doen vanwege het koude weer, trouwens.

Strikt genomen niet geslaagd, ik ben ergens in Antwerpen tussendoor gestoken waar het niet mocht omdat ik anders nooit daar zou kunnen komen waar ik moest zijn. Bovendien reed een hele stroom aan Belgen daar al tussendoor En dat is de enige fout die ik bewust gemaakt heb. Foutloos rijden (zowel in richting als weggedrag) naar de Stadsschouwburg daar is volgens mij onmogelijk. Laat staan er dan nog eens proberen weer weg te komen... Maar wel regelmatig rustig aan gedaan vanwege het slechte weer. We zijn nog langs dat ongeluk bij Nunspeet gereden
Oud 23-11-2008, 17:30
Dysmorphofobist
Man, ge-wel-dig weer als je nergens heen moet. Heerlijk de hele dag een beetje driften.

Lijkt me overigens dat men dit niet zo kan waarderen bij het CBR.
Oud 23-11-2008, 18:57
PV
PV is offline
Ik denk het wel, snelheid aangepast toen het flink door begon te sneeuwen en het ook bleef liggen. Het was wel opvallend rustig op de snelweg.
Oud 23-11-2008, 19:24
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Man, ge-wel-dig weer als je nergens heen moet. Heerlijk de hele dag een beetje driften.

Lijkt me overigens dat men dit niet zo kan waarderen bij het CBR.
Mediamarkt terrein toevallig? Daar waren er echt een berg bezig
Oud 23-11-2008, 19:26
Dysmorphofobist
Citaat:
Mediamarkt terrein toevallig? Daar waren er echt een berg bezig
Neen. Ik doe het gewoon in de polder met een C63 AMG - alleen.
Oud 23-11-2008, 19:28
MTpower
MTpower is offline
Dat kan ook
Ik ga vanavond nog een beetje lol trappen denk ik
Oud 23-11-2008, 19:29
Dysmorphofobist
Citaat:
Dat kan ook
Ik ga vanavond nog een beetje lol trappen denk ik
Ik heb het voor vandaag wel gezien, plus dat het in de polder extra donker is waag ik het er niet aan ook.
Oud 23-11-2008, 19:36
MTpower
MTpower is offline
Ik weet nog wel een leuk parkeerterrein waar geen hond komt
Oud 23-11-2008, 19:47
Dysmorphofobist
Citaat:
Ik weet nog wel een leuk parkeerterrein waar geen hond komt
Parkeerterrein is saai, zit totaal geen spanning aan vast.
Oud 23-11-2008, 20:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Parkeerterrein is saai, zit totaal geen spanning aan vast.
Met een excel wil je dat echt niet op de openbare weg doen
Oud 23-11-2008, 21:17
Dysmorphofobist
Citaat:
Met een excel wil je dat echt niet op de openbare weg doen
Ik denk eerder andersom. Zo'n excel is niets waard...

Tho, met zo'n excel drift je natuurlijk niet maar powerslide je en dat is natuurlijk met minder controle dan met een achterwiel amg (elektronica uit).
Oud 24-11-2008, 00:06
MTpower
MTpower is offline
Het probleem is meer dat die excel in perfecte omstandigheden al amper grip heeft.
Dat + sneeuw = veelal narigheid
Oud 24-11-2008, 00:49
Dysmorphofobist
Citaat:
Het probleem is meer dat die excel in perfecte omstandigheden al amper grip heeft.
Dat + sneeuw = veelal narigheid
Ja, maar als je gaat driften zet je met een amg ook al je elektronica uit. Dan heb je met 457PK/600NM toch echt een monster. En daar deze amg al bekend staat om zijn monsterlijke onhandelbaarheid, is dat in de sneeuw vele malen leuker.
Oud 24-11-2008, 10:17
Qimm
Qimm is offline
op de weg heb ik me netjes gedragen ja
Oud 24-11-2008, 23:41
Balance
Balance is offline
Ja. Gister en vandaag (of eergister en gister, gezien de tijd) mijn weggedrag keurig aangepast aan de weersomstandigheden.
Zondag echt heel rustig gereden op de snelweg, maar wel met de stroom mee blijven gaan. Toen sneeuwde het behoorlijk en was er nog niet gestrooid namelijk. En zojuist heel rustig naar huis gereden. Want hoewel het niet vroor, kon de regen aan de grond toch best voor gladheid zorgen.
Oud 25-11-2008, 17:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb gisteren en vandaag wel een stukje gegleden met de auto, maar verder netjes gereden. Dat lijkt me geen zak-punt. Ik heb heel voorzichtig gedaan en mijn snelheid aangepast aan de omstandigheden, alleen in die ene bocht gisteren en vandaag bij die ene drempel had ik nog net wat rustiger moeten doen (lees: geen gas geven in de tweede versnelling).
Oud 27-11-2008, 16:24
Verwijderd
Hmm niet geslaagd, zat heel de tijd te vloeken omdat er file was. En bij het cbr stellen ze dat niet echt op prijs... Ook soms ietsjes harder dan 120 gereden. Dat vinden ze ook niet echt geweldig geloof ik.
Oud 27-11-2008, 22:00
coopergirl
coopergirl is offline
Ik reed gisteren best netjes, behalve dat ik structureel 10km/u te hard rijd op stukken waar 80km/u is toegestaan. Aangezien ik in mijn ouders auto reed, en moeder naast me zat, heb ik me natuurlijk netjes aan de verkeersregels gehouden. Mijn moeder gaf aan dat ik bij oranje extra gas moest geven, terwijl ik keurig stopte
Oud 27-11-2008, 23:54
KIET
KIET is offline
Citaat:
Hmm niet geslaagd, zat heel de tijd te vloeken omdat er file was. En bij het cbr stellen ze dat niet echt op prijs... Ook soms ietsjes harder dan 120 gereden. Dat vinden ze ook niet echt geweldig geloof ik.
Echt waar? Je mag niet vloeken van het CBR en dat is per definitie een afkeurpunt? Dingen zijn kennelijk nogal anders geworden sinds ik heb afgereden.

Laatst gewijzigd op 28-11-2008 om 00:00.
Oud 28-11-2008, 02:10
Dysmorphofobist
Mwoah. Nieuwe auto van een vriend getest, dus dat ging niet geheel volgens de regels.
Oud 28-11-2008, 11:20
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Echt waar? Je mag niet vloeken van het CBR en dat is per definitie een afkeurpunt? Dingen zijn kennelijk nogal anders geworden sinds ik heb afgereden.
dan zou ik nóóit slagen! Ik vloek alles aan elkaar vast meestal, er komen geen mooie dingen voorbij. Hoewel ik me nauwelijks écht opwind (!) Vind het gewoon leuk om andere mensen belachelijk te maken
Oud 28-11-2008, 11:35
Verwijderd
nee, totaal geen zin om te werken vandaag en pendulum aan in de auto, denk dat ik ongeveer iedere overtreding onderweg wel meegenomen heb
Oud 30-11-2008, 20:46
marrel
marrel is offline
Mwa miss ff te afwachtend bij het oprijden van de weg maar verder
Oud 03-12-2008, 16:13
MTpower
MTpower is offline
Ik dacht het wel, tot ik door kreeg dat ik m'n gordel niet aan had
Normaal rij ik altijd mét gordel, vind het zelfs raar als ik hem niet aan heb. Maar ik had wat haast, helemaal vergeten aan te doen
Oud 03-12-2008, 16:15
Verwijderd
Vandaag zou ik niet geslaagd zijn. In het begin een aantal keer met piepende bandjes gereden... tja, winterbanden
Oud 03-12-2008, 21:44
Balance
Balance is offline
Nou alleen al gereden terwijl mijn raam achter nog beslagen was. Dat hoort niet.
Maar qua rijden heb ik het verder netjes gedaan.
Oud 03-12-2008, 23:14
KIET
KIET is offline
Het is ook niet verboden Achterraam hoeft niet doorzichtig te zijn, als je maar twee buitenspiegels hebt dan.
Als ik moet gaan wachten tot mijn achterraam vrij is kan ik vrij lang wachten. Achterruitverwarming is defect en kan alleen gemaakt worden door een nieuw raam erin te zetten, wat imho meer kost dan nodig Zolang ik nog buitenspiegels heb is het zicht naar achteren ook wel goed (op lange ritten komt dat raam vanzelf wel weer vrij, overigens).
Oud 03-12-2008, 23:32
Verwijderd
Mijn auto heeft daar ook last van. Ik gooi de klep altijd gewoon even open en haal de trekker er overheen
Oud 04-12-2008, 13:01
MTpower
MTpower is offline
Als ik m'n achterruitverwarming aan zet heb ik na zo'n 2 minuten al goed zicht
Wat ik me wel afvraag; waarom hebben sedans eigenlijk geen wisser bij de achterruit?
Hatchbacks en coupe's hebben dat altijd
Oud 04-12-2008, 14:09
KIET
KIET is offline
Was elders al langsgekomen - ooit - Door hun vorm worden sedans - in alle klassen - niet geacht een ruitenwisser achter nodig te hebben. Andere modellen hebben doorgaans meer last van vuil dat op de achterkant terecht komt. Ook is er bijna altijd simpelweg geen ruimte meer voor een mechanisme, omdat de kofferbak hooguit 1 centimeter van waar het raam begint al scharniert. Bij hatchbacks of coupes is er soms nagenoeg dezelfde vorm, alleen zonder onderbreking dus dan kan het wel qua ruimte. Ik krijg misschien geen rommel op mijn achterruit van het rijden, maar ik vind het toch wel erg onhandig dat ik minder zicht heb bij regen (vooral bij het wegrijden, vaak veeg ik het even eraf).

Dittrich: met een sedan lukt mij dat niet via de kofferbak, dan moet ik over de achterbank heen klimmen Het heeft ook weinig nut want met vocht of koude is het zo weer terug, totdat de auto warm genoeg is. Ik houd er gewoon rekening mee dat ik er last van heb: parkeer altijd achteruit in zodat ik overzicht heb bij wegrijden en zijramen en zijspiegels wel vrijhouden
Oud 04-12-2008, 14:16
MTpower
MTpower is offline
Aha, klinkt logisch inderdaad. Maar toch vrij irritant soms als ik met de auto van m'n ouders rij
Oud 04-12-2008, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Was elders al langsgekomen - ooit - Door hun vorm worden sedans - in alle klassen - niet geacht een ruitenwisser achter nodig te hebben. Andere modellen hebben doorgaans meer last van vuil dat op de achterkant terecht komt. Ook is er bijna altijd simpelweg geen ruimte meer voor een mechanisme, omdat de kofferbak hooguit 1 centimeter van waar het raam begint al scharniert. Bij hatchbacks of coupes is er soms nagenoeg dezelfde vorm, alleen zonder onderbreking dus dan kan het wel qua ruimte. Ik krijg misschien geen rommel op mijn achterruit van het rijden, maar ik vind het toch wel erg onhandig dat ik minder zicht heb bij regen (vooral bij het wegrijden, vaak veeg ik het even eraf).

Dittrich: met een sedan lukt mij dat niet via de kofferbak, dan moet ik over de achterbank heen klimmen Het heeft ook weinig nut want met vocht of koude is het zo weer terug, totdat de auto warm genoeg is. Ik houd er gewoon rekening mee dat ik er last van heb: parkeer altijd achteruit in zodat ik overzicht heb bij wegrijden en zijramen en zijspiegels wel vrijhouden
Dat heb je goed onthouden van die hele discussie destijds

Aha, ik kan me wel voorstellen dat je daar geen zin in hebt idd. Zelf rij ik meestal in een hatchback, dus de achterruit is gewoon vrij toegankelijk
Oud 04-12-2008, 17:34
Verwijderd
Ik ben niet geslaagd, om dezelfde reden als MTpower, gordel gewoon stomweg vergeten.
En op de kazerne een bon gekregen omdat ik mijn auto op de verkeerde plek had geparkeerd.

Minne dag....
Oud 06-12-2008, 12:38
Balance
Balance is offline
Ik heb wel ruitenwissers achter, maar gebruik ze haast nooit.

Gister goed gereden trouwens, netjes gekeken, geen fouten gemaakt. Dus ik zou wel geslaagd zijn.
Oud 06-12-2008, 14:47
MTpower
MTpower is offline
Nee, heb wat lol getrapt vandaag.
Slippend door bochtjes e.d.
Geraced tegen een bmw E46 5-serie (volgens mij 530), op het rechte stuk TOTAAL kansloos, maar bochten kon die gozer niet maken, dus daar liep ik steeds wel weer in
Oud 06-12-2008, 16:07
Dysmorphofobist
Citaat:
Nee, heb wat lol getrapt vandaag.
Slippend door bochtjes e.d.
Geraced tegen een bmw E46 5-serie (volgens mij 530), op het rechte stuk TOTAAL kansloos, maar bochten kon die gozer niet maken, dus daar liep ik steeds wel weer in
E46 5-serie bestaat niet. E46 = 3-serie.
De 5-serie heb je in: E28, E34, E39 en E60

Ik slaag de laatste tijd niet zo. Als ik naar m'n werk ga doe ik dat via polderweggetjes, en laat ik me dan elke keer op een rallyparcour wanen (ik zorg er natuurlijk wel voor dat ik geen medeweggebruikers in gevaar breng)....
Oud 06-12-2008, 19:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
E46 5-serie bestaat niet. E46 = 3-serie.
De 5-serie heb je in: E28, E34, E39 en E60
Zo een:

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten