Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2008, 15:57
Neith
Neith is offline
Citaat:
Weer zo'n gek statement. Wat bedoel je met 'bijdragen'? Hoezo draagt offtopic niet bij?
Het hangt natuurlijk van de inhoud van het offtopic af, maar het heet niet voor niks offtopic.

Citaat:
Nooit gezegd dat ik dat wil.
Ik probeer alleen maar in te vullen.

Citaat:
Wie ben jij? Ben je een uc van iemand?
Nee, ik ben zo'n meelezer die af en toe ook eens wat komt zeggen. Meestal vind ik dat ik weinig toe te voegen heb, maar hier gaat het in feite om iets wat mij persoonlijk al langer stoort. Naar mijn mening is er veel gezeur wat ik niet kan volgen en wat naar mijn idee de sfeer ook niet beter maakt.
Advertentie
Oud 14-12-2008, 16:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het hangt natuurlijk van de inhoud van het offtopic af, maar het heet niet voor niks offtopic.
Het heet offtopic omdat het niet direct te maken heeft met de discussie. Het kan echter om verdomd interessante zaken gaan. Ik vind dat sowieso een beetje onzin, want als je in een echt gesprek met iemand even een ander onderwerp aansnijdt verbreekt die persoon ook niet het contact, maar goed.

Citaat:
Ik probeer alleen maar in te vullen.
Doe maar niet.
Oud 14-12-2008, 16:03
Neith
Neith is offline
Citaat:
Het heet offtopic omdat het niet direct te maken heeft met de discussie. Het kan echter om verdomd interessante zaken gaan. Ik vind dat sowieso een beetje onzin, want als je in een echt gesprek met iemand even een ander onderwerp aansnijdt verbreekt die persoon ook niet het contact, maar goed.
Ik zeg zeker niet dat het altijd slecht is, maar het gaat ook heel vaak gewoon over niks.

Citaat:
Doe maar niet.
Als je bepaalde dingen verwacht en je krijgt het er niet duidelijk uit is het misschien beter om duidelijker te zijn in wat je wil.
Oud 14-12-2008, 16:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Als je bepaalde dingen verwacht en je krijgt het er niet duidelijk uit is het misschien beter om duidelijker te zijn in wat je wil.
Ik?
Oud 14-12-2008, 17:44
Sherco
Sherco is offline
Ik ben ook niet een actieve DK'er (voornamelijk in het Weerwolfspel), maar ik begrijp ook niet zo goed waarom er hier toch "altijd" geklaagd word. Forumbazen hoeven niet je beste vriend te zijn, of altijd aanwezig te zijn, zo lang ze hun werk maar goed doen. En volgens mij gebeurt dat zeker, en Neko" lijkt me een hele goeie toevoeging
Oud 14-12-2008, 17:47
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben dan wel een actieve dk-er, maar ik snap ook niet dat er zoveel geklaagd word. Ik vind de forumbazen prima en oprecht, en Neko* gaat geloof ik ook wel een goeie worden!
Oud 14-12-2008, 18:42
Swlabr
Swlabr is offline
:')
Oud 14-12-2008, 19:39
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
komt regelmatig op de Kantine maar hoort niet direct bij het vaste kliekje
:')
Oud 14-12-2008, 20:23
Verwijderd
Voegen die reacties nu echt iets toe aan de discussie?
Oud 14-12-2008, 20:28
TopDrop
TopDrop is offline
ja.
Oud 14-12-2008, 20:46
Uice
Uice is offline
Ja, want ik was wel benieuwd waarom. En nu is het bekend.
Oud 14-12-2008, 20:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Jezus, wat een gewhine.

Neko* is dé beste keuze van iedereen die hier rondhangt, probably.
Oud 14-12-2008, 20:56
Swlabr
Swlabr is offline
Ga eens naar je hol, Dark Phoenix.
Oud 14-12-2008, 21:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Waar zijn die :') goed voor? Verbaliseer eens wat jullie te klagen hebben, Topdrop en Darkie! Als jullie toch ontevredenheid uiten, doe het dan goed.
Oud 14-12-2008, 21:28
Swlabr
Swlabr is offline
Mijn :') was gericht naar Miekjuh.
Oud 14-12-2008, 21:28
Cherry Springs
Ach zo. But still.
Oud 14-12-2008, 21:29
Swlabr
Swlabr is offline
Mijn excuses.
Oud 14-12-2008, 21:41
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Waar zijn die :') goed voor? Verbaliseer eens wat jullie te klagen hebben, Topdrop en Darkie! Als jullie toch ontevredenheid uiten, doe het dan goed.
Je suggereert dat er een vast kliekje is. Of dit zo is weet ik niet, en dan al helemaal niet wie daar allemaal wel of niet bijhoren. Er zijn een hoop forumers die hier vaak komen en dus wel als 'regulars' beschouwd kunnen worden en dan dus in het kliekje horen ofzo. Maar of er daadwerkelijk sprake is van een kliekje is niet eens zo interessant. Het is maar hoe je het noemt. Maar wat je hier dus zegt, of hoe het iig overkomt, is dat het een bad thing is om 'regular' te zijn. En dat het dus de kans van iemand, om fb te worden, die hier een stuk minder vaak komt vergroot. Dit vind ik raar, want ik zou verwachten dat het juist in je voordeel zou werken om 'regular' te zijn.
Oud 14-12-2008, 21:48
Cherry Springs
Met het kliekje bedoel ik niet per se de regulars, maar gewoon de mensen die hier regelmatig komen. Het kliekje komt vooral vaak in WSZ en is vriendjes met de rest van het kliekje en bijvoorbeeld, het kliekje gaat samen gezellig rellen of als iemand uit het kliekje gebasht wordt door een buitenstaander zou de rest van het kliekje in de bres springen of zoiets.
Neko hoort niet bij zo'n kliekje. Als je er wel bij hoort hoeft dat geen probleem te zijn als de fb's denken dat je wel sterk genoeg in je schoenen staat om het kliekje tot orde te roepen als dat moet.
Oud 14-12-2008, 21:52
TopDrop
TopDrop is offline
Noem eens voorbeelden van zo'n kliekje. Want nou ben ik wel benieuwd op wie je dan zoal doelt.
Oud 14-12-2008, 21:52
Verwijderd
als ik FBer was, had ik er al 3 een 24 uurs ban gegeven

overigens heb ook gesolliciteerd
Oud 14-12-2008, 21:56
Cherry Springs
Op wie denk je dat ik doel?
Ik geloof er niks van dat je zelf niet doorhebt dat er een kliekje is en dat buitenstaanders daar, eh, buiten vallen.
Oud 14-12-2008, 22:02
TopDrop
TopDrop is offline
Gezien het feit dat ik hier vaak kom, zou ik denken dat je onder andere op mij doelt. Maar als ik dan je criteria lees, val ik er niet onder. Ik heb niet echt een idee wie jij tot 'het kliekje' rekent.
Oud 14-12-2008, 22:35
Verwijderd
oew, mag ik hier trouwens nog wel even melden dat ik het uitermate vervelend vind dat forumbazen altijd op onzichtbaar staan? dan kan je dus ook niet iemand melden ofzo als je iets raars tegenkomt.

Laatst gewijzigd op 15-12-2008 om 00:03.
Oud 15-12-2008, 00:01
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Dit is een leuk topic voor als je je verveelt. Morgen ga ik het weer lezen!
Oud 15-12-2008, 01:38
Verwijderd
Citaat:
knip.
hey het is andijvie. Ik denk dat de vraag niet is of jullie haar de beste keuze vonden omdat ze de beste combinatie van, banman, enthousiastme en the x-factor bezit maar dat het er om gaat wat er precies goed is aan haar banman, enthousiastme en x-factor?
*logica op dit tijdstip*

Dan wil ik nog even zeggen dat ik het hier wel leuk vind .

En ik wil zeggen dat ik ook bij alle kliekjes wil horen, maar met mijn sociale incapabeliteit (ZOO, als dat woord bestaat ) niet door heb wie de kliekjes zijn.

Er zijn inderdaad mensen voor wie ik het 'sneller' op zou nemen en mensen met wie ik niets heb, maar ik denk dat de helft van die mensen met wie ik wel iets heb, het niet met elkaar hebben en dat het redelijk cirkelig en niet kliekjesig loopt!

Dan wil ik nog een keer zeggen, dat ik het beleid niet snap en er dus ook geen problemen mee heb, ik zie het forum als de opties die er zijn en maak daar wel of geen gebruik van
Oud 15-12-2008, 07:59
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ga eens naar je hol, Dark Phoenix.
Zulk soort opmerkingen mag je laten.
Oud 15-12-2008, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp werkelijk niet waar men zich hier druk om maakt. Wat verwacht je als aanvoering waarom iemand fb gemaakt wordt? Wat zijn de criteria? Het lijkt me juist om die dingen te gaan die genoemd zijn. Je kunt niet bepalen in hoeverre iemand DK'er is. Moet je daarvoor in een topic posten wat gewoon een spamtopic is wat eigenlijk op onzin thuis zou horen? Of moet je gewoon leuke reacties geven en met enige regelmaat posten.
Ik heb het idee dat het bepaalde mensen meer gaat om een keuze uit het vriendengroepje dan om wat anders eigenlijk. De meningen over wie de beste kandidaat is zullen uiteraard verschillen, zo vast ook op Admin. Het lijkt me een vrij lange procedure geweest, dus opzich is een aanname dat er meerdere goede kandidaten met een goede kans waren geen rare.
Dit is de kwestie niet.

Citaat:
Het punt is dat er niet veel meer redenen te bedenken zijn. Van sommige mensen die solliciteerden werd gevreesd dat ze niet serieus genoeg genomen zouden worden, niet sterk genoeg in hun schoenen staan, mogelijk iets te veel bij het kliekje horen, te vaak offtopic posten of zelf nooit op DK te vinden zijn.
Neko lijkt vrij sterk in haar schoenen te staan, komt regelmatig op de Kantine maar hoort niet direct bij het vaste kliekje en haar banman is brandschoon. Bij andere kanidaten vonden we dat niet, of de ene FB wel maar waren anderen het er niet mee eens. Uiteindelijk was er geen enkele FB fel tegen op Neko, in tegenstelling tot andere sollicitanten. De mensen die Neko kennen door PM's enzo vinden haar aardig en ze kwam over het algemeen geschikt over.
Er is geen sprake van specifieke eigenschappen waardoor we haar geschikter vonden dan anderen, ze is gewoon een logische keus, besloten we.

Nog meer vragen?
Nou, duidelijk. Zeg dat dan meteen in plaats van allemaal eromheen te draaien. Dat is wat wij al de hele tijd zeggen, dat ze niet is gekozen omdat ze iets toe te voegen heeft of bijzondere eigenschappen bezit, maar dat ze puur uitgekozen is omdat ze geen negative opvallendheden heeft gehad.
Oud 15-12-2008, 16:26
Verwijderd
Ik snap wel dat je voor jezelf wilt rationaliseren dat je het niet geworden bent Soija, maar als er gezegd wordt dat wij denken - adhv posts, sollicitatie en banman - dat iemand iets toe kan voegen en simpelweg beter in het team past, moet je er dan niet van maken dat dat niet zo zou zijn.

En nee, meer specifieke info krijg je niet, dat staat al genoeg (en eigenlijk zelfs wel teveel al) in dit topic.
Oud 15-12-2008, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Met het kliekje bedoel ik niet per se de regulars, maar gewoon de mensen die hier regelmatig komen. Het kliekje komt vooral vaak in WSZ en is vriendjes met de rest van het kliekje en bijvoorbeeld, het kliekje gaat samen gezellig rellen of als iemand uit het kliekje gebasht wordt door een buitenstaander zou de rest van het kliekje in de bres springen of zoiets.
Neko hoort niet bij zo'n kliekje. Als je er wel bij hoort hoeft dat geen probleem te zijn als de fb's denken dat je wel sterk genoeg in je schoenen staat om het kliekje tot orde te roepen als dat moet.
Vertel dan eens wie allemaal er in dat kliekje zitten. Zonder namen slaat je opmerking nergens op uiteraard. Hoor ik erbij volgens jou?
En noem voorbeelden van voor elkaar opkomen bij bashen en gezellig samen rellen omdat je een kliekje bent.
Overigens, regular zijn = regelmatig aanwezig zijn.
Oud 15-12-2008, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Ik snap wel dat je voor jezelf wilt rationaliseren dat je het niet geworden bent Soija, maar als er gezegd wordt dat wij denken - adhv posts, sollicitatie en banman - dat iemand iets toe kan voegen en simpelweg beter in het team past, moet je er dan niet van maken dat dat niet zo zou zijn.

En nee, meer specifieke info krijg je niet, dat staat al genoeg (en eigenlijk zelfs wel teveel al) in dit topic.
1. De kwestie is al opgelost, en CS heeft al gezegd dat er geen bijzondere pluspunten waren, dus je post is nergens voor nodig.
2. Nergens voor nodig om mijn sollicitatie erbij te betrekken, want het gaat niet over mij. Beetje triest.
Oud 15-12-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
1. De kwestie is al opgelost, en CS heeft al gezegd dat er geen bijzondere pluspunten waren, dus je post is nergens voor nodig.
2. Nergens voor nodig om mijn sollicitatie erbij te betrekken, want het gaat niet over mij. Beetje triest.
Er staat ook meerdere malen in dit topic dat het wel zo is
En jawel, want jij bent zo ongeveer de enige in dit topic die graag wil lezen dan wel graag wil dat er gezegd wordt dat Neko* het is geworden omdat ze een brandschone banman had etc, maar niet dat ze iets toe kon voegen.
Oud 15-12-2008, 16:36
Verwijderd
Citaat:
En nu weten we dat het niet zo is (wisten we al, maar eindelijk had iemand de ballen het te erkennen).
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En jawel, want jij bent zo ongeveer de enige in dit topic die graag wil lezen dan wel graag wil dat er gezegd wordt dat Neko* het is geworden omdat ze een brandschone banman had etc, maar niet dat ze iets toe kon voegen.
Dan heb ik ze zeker gemist.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daar wordt toch ook niet meer om gevraagd sinds CS antwoord gegeven heeft? Dat is de enige specifieke informatie die er gegeven is, en dat is volgens mij voor iedereen voldoende.

Het enige wat ik me nu afvraag is wat er in godsnaam bedoeld wordt met 'iets toevoegen'.
Oud 15-12-2008, 16:37
Verwijderd
Citaat:
soija het is niet opgelost als jij tevreden bent. Het is een discussie waarin mensen het misschien niet eens gaan worden maar misschien wel iets meer begrip krijgen voor wat de andere vindt! Dus dan kun je wel het hele topic vol posten en soijaachtig doen, maar dat helpt niet
Oud 15-12-2008, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg dat nergens en ik heb het nergens over mijzelf. Lieg gewoon niet.
Oud 15-12-2008, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Maar het is nu voor de rest van DK wel duidelijk geworden dat er niet echt specifieke redenen zijn.
Ik heb me er tot nu toe buiten gehouden en aangegeven dat ik het wel prima vond, maar ik wil toch even dit kwijt.

Neko is een goede keuze, maar niet de allerbeste. Ze gaf zelf tegen mij aan dat ze niet dacht het te worden omdat ze er niet echt tussen paste en ze in het weekend nooit forumde. Er is heel wat gespeculeerd en dat zij nooit is genoemd als kanshebber geeft ook wel aan dat ze er absoluut niet uitsprong. Ik vind het typisch dat de forumbazenkant hier weer zo vaag moet doen en niet gewoon zegt waar het op staat.

Nogmaals, ik vind het prima dat neko forumbaas is geworden. Maar het is niet meer dan logsich dat er uberhaupt wat vragen worden gesteld, zeker als iedereen verbaasd is met de keuze.
Oud 15-12-2008, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Daar wordt toch ook niet meer om gevraagd sinds CS antwoord gegeven heeft? Dat is de enige specifieke informatie die er gegeven is, en dat is volgens mij voor iedereen voldoende.

Het enige wat ik me nu afvraag is wat er in godsnaam bedoeld wordt met 'iets toevoegen'.
Klopt, het staat er alleen om het gezeur om meer info even voor te zijn

En ja, dát ga ik dus níet zeggen. Dan kunnen we net zo goed het hele sollicitatietopic van Admin naar hier verplaatsen en dat gaat niet gebeuren
Oud 15-12-2008, 16:40
Verwijderd
Citaat:
soija het is niet opgelost als jij tevreden bent. Het is een discussie waarin mensen het misschien niet eens gaan worden maar misschien wel iets meer begrip krijgen voor wat de andere vindt! Dus dan kun je wel het hele topic vol posten en soijaachtig doen, maar dat helpt niet
Het is toch opgelost als wij vragen om een duidelijke reden en cs zegt dat die er gewoon niet is? Wat is er dan niet opgelost aan?
Oud 15-12-2008, 16:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
En ja, dát ga ik dus níet zeggen. Dan kunnen we net zo goed het hele sollicitatietopic van Admin naar hier verplaatsen en dat gaat niet gebeuren
Die typische forumbazen-'dan kunnen we net zo goed'-drogreden weer. Dan kun je net zo goed zeggen 'we hebben haar gekozen omdat we denken dat ze goed kan vermiseren'. Ik bedoel, wat is nou 'iets toevoegen'? Er is volgens mij nog nooit een forumbaas geweest die door zijn functie heeft 'toegevoegd'.
Oud 15-12-2008, 16:44
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
wat de fak. je kunt toch richtlijnen vertellen waar je naar gekeken hebt? je kijkt naar sollicitanten of ze 'iets' toe te voegen hebben. noem eens een voorbeeld dan. ik snap niet waarom je dat niet zou kunnen zeggen.
Oud 15-12-2008, 16:45
Verwijderd
Ach ja, Dittrich doet weer eens belangrijk.
Oud 15-12-2008, 16:45
Verwijderd
Ook leuk voor een volgende sollicitatie

We kunnen niet zeggen wat we zoeken, dus meld maar gewoon alles wat je te melden hebt.
Oud 15-12-2008, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Neko is een goede keuze, maar niet de allerbeste. Ze gaf zelf tegen mij aan dat ze niet dacht het te worden omdat ze er niet echt tussen paste en ze in het weekend nooit forumde. Er is heel wat gespeculeerd en dat zij nooit is genoemd als kanshebber geeft ook wel aan dat ze er absoluut niet uitsprong. Ik vind het typisch dat de forumbazenkant hier weer zo vaag moet doen en niet gewoon zegt waar het op staat.

Nogmaals, ik vind het prima dat neko forumbaas is geworden. Maar het is niet meer dan logsich dat er uberhaupt wat vragen worden gesteld, zeker als iedereen verbaasd is met de keuze.
Hier ben ik het heel erg mee eens.
Oud 15-12-2008, 17:18
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hier ben ik het heel erg mee eens.
Daar ben ik het ook mee eens, trouwens
Oud 15-12-2008, 17:21
Uice
Uice is offline
Och, wie kan er nou geen offtopicposts verwijderen en topics sluiten.
Oud 15-12-2008, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Klopt, het staat er alleen om het gezeur om meer info even voor te zijn

lieve meneer dittrich, (nu weet ik het, ik herkende je van dit topic). Niemand wil weten wat er precies besproken is. Maar wanneer heeft iemand een goede banman, waarin wil het forumbazen aangevuld worden behalve in aantal en wat maakt dat jullie denken dat ze het goed gaat doen?

Ik vind trouwens neko* een prima persoon
Oud 15-12-2008, 19:00
Verwijderd
Citaat:
wat de fak. je kunt toch richtlijnen vertellen waar je naar gekeken hebt? je kijkt naar sollicitanten of ze 'iets' toe te voegen hebben. noem eens een voorbeeld dan. ik snap niet waarom je dat niet zou kunnen zeggen.
Dat lijkt me toch wel vrij duidelijk. Kijk maar naar waar de sollicitaties aan moesten voldoen, meer ga ik er niet over zeggen.
Oud 15-12-2008, 19:04
Verwijderd
Het is wel duidelijk dat fb's geen 'klant is koning'-gedachte hebben.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten