Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ga weer eens Dawkins citeren:
If you were to tell me that a woman is five feet nine inches and ask me to decide whether she should therefore be called tall or not, I'd shrug and say, 'She's five foot nine, doesn't that tell you what you need to know? We kunnen wel het woord 'held' definiëren en dan kijken wie daar wel en niet onder zouden vallen, maar wat maakt het uit? We weten wat bepaalde personen gedaan hebben en zo'n titel verandert daar niets aan.
||
![]() |
Citaat:
Als hij met een m.b.v. een prachtig metafoor zegt: "De vossen hebben holen, de vogels de takken der bomen waar zij kunnen nestelen, maar ik heb nog geen kei om mijn hoofd op te leggen"; dan bedoelt hij:"De verraders (herodianen) bespieden ons vanuit hun sluipplaatsen,en de adelaars (de romeinse bezetters) strijken overal neer maar ik ken geen enkele vaste verblijfplaats".Jezus was zoals we weten een vrome jood maar ook met zijn woord strijdvaardig(militant) dus een theo-militant figuur die tussen 2 eveneens militante figuren gestorven is.Jezus wordt in kerken en zalen gepredikt als een lieveheer maar vergelijk hem maar met Ghandi, die zo vredig mogelijk opstond tegen de bezetters. Jezus(Jesjoe) wist dat zijn volgelingen de Romeinen haatte en dat gaf hem zorg zodat hij hen het Onze Vader leerde met de bekende regel: "Leidt ons niet in verzoeking maar verlos ons van het kwade". Jezus zag in het gevolg van een opstand tegen de Romeinen donker in, en leerde hen dus dit gebed maar de kerken en zaalpredikers aanbidden een geheel andere jezus die weinig gelijkenis vertoont met de werkelijke mens Jezus die zich nooit God genoemd heeft. Anton Rekers. |
![]() |
||
Ha anton rekers is terug!
http://www.youtube.com/watch?v=njG7p6CSbCU Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 26-05-2009 om 23:44. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar superman heeft er niet voor gezorgd dat alle andere mensen ook uit de dood konden opstaan.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik vind lot trouwens wel een held, je moet het maar durven in de christelijke gemeenschap je god te proberen te overtuigen heidenen te sparen als er 1 of enkele goede mensen in de stad wonen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|