Oud 09-05-2010, 22:48
Verwijderd
Dat is de hele grap van die zin "internet spreekt elkaar tegen".
Advertentie
Oud 09-05-2010, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Misschien zou ik dat soort vragen ook wel helemaal niet stellen aan een man.
Misschien zou ik dat soort vragen wel überhaupt aan niemand stellen.
En zo hoort het
Oud 09-05-2010, 22:50
Verwijderd
Ik ga ervanuit dat als een persoon zo'n vraag stelt en je bent eerlijk dat dat hoe dan ook niet verkeerd kan zijn en als het antwoord in het verkeerde keelgat schiet dat je er sowieso niet beter iets anders had kunnen zeggen.
Heeft die persoon veel meer aan.
Oud 09-05-2010, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Ik ga ervanuit dat als een persoon zo'n vraag stelt en je bent eerlijk dat dat hoe dan ook niet verkeerd kan zijn en als het antwoord in het verkeerde keelgat schiet dat je er sowieso niet beter iets anders had kunnen zeggen.
Heeft die persoon veel meer aan.
Maar het gaat dan vaak om nutteloze vragen waarop ze gewoon bevestiging willen, en dan kun je kiezen tussen een oneerlijk antwoord (gevolg:"waarom ben je niet eerlijk tegen mij?! ") of een eerlijk antwoord (gevolg: "wat bedoel je met ....?! ")

Lose-lose situatie voor jou als man
Oud 09-05-2010, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Het is wel erg makkelijk om iedere keer als je het met mij oneens bent het af te schuiven op mijn sociale vaardigheden, vind je niet?
Misschien, maar ook heel erg logisch, vind je niet?
Oud 09-05-2010, 22:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
heul stiekem twee nietzoduidelijke foto's van mijn hossel omdat ze best gaaf is http://forum.scholieren.com/showthre...2#post30480812
Oud 09-05-2010, 22:55
Verwijderd
Citaat:
"internet" - enkelvoud, "elkaar" - meervoud. Geloof ik.

Als het onderwerp (subject) van een zin in het meervoud staat, dan moet ook de persoonsvorm in het meervoud staan. Omgekeerd geldt ook dat bij een onderwerp in het enkelvoud, de persoonsvorm in het enkelvoud hoort. In de aangegeven zin werk je niet volgens deze regel.

Persoonsvorm en onderwerp is in dit geval enkelvoud
Ik vat 'm!
Oud 09-05-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Misschien, maar ook heel erg logisch, vind je niet?
Met logica heeft het weinig te maken, met zuurtegraad wel.
Oud 09-05-2010, 22:58
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Gezellig sfeertje hier. Ook nog om een lekker goede reden. Top.
Oud 09-05-2010, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Maar het gaat dan vaak om nutteloze vragen waarop ze gewoon bevestiging willen, en dan kun je kiezen tussen een oneerlijk antwoord (gevolg:"waarom ben je niet eerlijk tegen mij?! ") of een eerlijk antwoord (gevolg: "wat bedoel je met ....?! ")

Lose-lose situatie voor jou als man
Waarom ben je niet eerlijk tegen mij?!
Ja, als ik eerlijk zou zijn geweest had ik je kunnen kwetsen. En ja eerlijk zijn is natuurlijk beter maar natuurlijk kun je ook wel begrijpen....zus en zo
Ow, nee ja.. ik snap je wel maar.. ja Sorry

Wat bedoel je met ....?!
Wat ik bedoel? Nou zoals ik het zeg, jij komt naar mij toe met een vraag, ik beantwoord deze gewoon en of jij het antwoord wel of niet prettig vind is daar aan toe. Sowieso ben ik gewoonweg eerlijk, of wou je even een opkikkertje? bladiebla... (gewoon erover praten)
In dit geval kan het veel kanten op gaan maar als ze echt boos blijft, dan is het gewoon een koppig mens
Oud 09-05-2010, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Ja, als ik eerlijk zou zijn geweest had ik je kunnen kwetsen. En ja eerlijk zijn is natuurlijk beter maar natuurlijk kun je ook wel begrijpen....zus en zo

Wat bedoel je met ....?!
Wat ik bedoel? Nou zoals ik het zeg, jij komt naar mij toe met een vraag, ik beantwoord deze gewoon en of jij het antwoord wel of niet prettig vind is daar aan toe. Sowieso ben ik gewoonweg eerlijk, of wou je even een opkikkertje? bladiebla... (gewoon erover praten)
In dit geval kan het veel kanten op gaan maar als ze echt boos blijft, dan is het gewoon een koppig mens
Ja, maar jij vindt het leuk om lange, nutteloze gesprekken te voeren, dus dan heb je sowieso niet te maken met dit soort dilemma's.
Oud 09-05-2010, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Met logica heeft het weinig te maken, met zuurtegraad wel.
Whut?
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Is niet grappig
Citaat:
Hm goed, ik moet iets bekennen. Hij belde net terug, bood zijn excuses aan. En ja hoor, we gaan toch samen morgen (lang gesprek later hebben we besloten dat we echt weer achterlijk bezig zijn, dat we elkaar goed kennen en dat we daar wel wat meer rekening mee mogen houden, dat hij een klootzak is (jaja ) en dat we toch nog wel even in elkaar willen investeren). We konden gelukkig ook weer lachen over onze beide tekortkomingen, maar hij reageerde net gewoon weer zoals hij altijd doet; meteen in zijn defensief, zeggen dat ik een negatief persoon ben en dat ik me aanstel. En gelukkig belde hij nu vrij snel erna terug, had hij erover nagedacht en had ik dus wél gelijk gehad over een aantal dingen. En hij ook wel, over weer andere dingen.

Nou goed, het komt wel weer goed. En zo niet dan toch.
Het blijft een ingewikkelde vriendschap.

En we gaan naar de finalisten van Cameretten. Of Cabaretfestivalwinnaars of zoiets. In elk geval naar Martijn Crins, die bij ons op de academie zat en cameretten heeft gewonnen.

Mja. Ze zit in Lyon. Dat wordt voor haar een duur telefoongesprek. En skype oid heb ik niet.
Goed zo en sms je zus dan of ze even op msn wil komen? Doet mijn zus ook altijd
Citaat:
ja! En we gaan naar elkaars optredens!

kijk, het is gewoon een goed verhaal!
Ja vast laat maar ook
Citaat:
huilen
Verwijderd
Kazet, zulke vragen stelt toch niemand? Ik heb het over eerlijkheid/zeggen waar het op staat, gewoon in je doen en laten. Ipv overal doekjes omheen winden, zeggen dat het je niet uitmaakt, eufemismes verzinnen, dingen verzwijgen, niet duidelijk zijn, zogenaamd geen voorkeur hebben, niet zeggen wat je denkt, etc etc etc.
Oud 09-05-2010, 23:02
Verwijderd
Citaat:

Wat bedoel je met ....?!
In beide gevallen moet je moeite doen om je antwoord uit te leggen De ideale vrouw stelt gewoon geen loze vragen of zegt enkel "oh, ok " en dan kun je als man weer lekker verder met gamen/filmkijken/knutselen
Verwijderd
Citaat:
Whut?
http://en.wikipedia.org/wiki/PH
Verwijderd
Citaat:
Ach, het valt allemaal wel mee, volgens mij.
Wat mij betreft in elk geval wel.
Als Kazet daar anders over denkt moet ie het maar even laten weten dan stop ik wel met 'zeiken'.
Oud 09-05-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Kazet, zulke vragen stelt toch niemand? Ik heb het over eerlijkheid/zeggen waar het op staat, gewoon in je doen en laten. Ipv overal doekjes omheen winden, zeggen dat het je niet uitmaakt, eufemismes verzinnen, dingen verzwijgen, niet duidelijk zijn, zogenaamd geen voorkeur hebben, niet zeggen wat je denkt, etc etc etc.
Jawel hoor, maar vaak via een omweg.
Oud 09-05-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:
In beide gevallen moet je moeite doen om je antwoord uit te leggen De ideale vrouw stelt gewoon geen loze vragen of zegt enkel "oh, ok " en dan kun je als man weer lekker verder met gamen/filmkijken/knutselen
sodeju

Ik ben dan ook geen "echt'n keal!"
Oud 09-05-2010, 23:04
Verwijderd
Note to self: koop geen yoghurtgums meer.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als Kazet daar anders over denkt moet ie het maar even laten weten dan stop ik wel met 'zeiken'.

Hoe is het, naast het gedoe met die vriend, met je?
Verwijderd
Citaat:
Is niet grappig

Goed zo en sms je zus dan of ze even op msn wil komen? Doet mijn zus ook altijd

Ja vast laat maar ook

huilen
MSN doet ze daar niet aan volgens mij. Weet eigenlijk niet waarom. Misschien hebben ze op die pc daar geen msn. Maar ik ga haar nu sowieso niet meer sms'en want het is al laat en ze slaapt waarschijnlijk al en dat ga ik ook zo doen. Ik spreek haar later nog wel.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
So true. Die dingen zijn verslavend, tot je er weer misselijk van wordt, wat eigenlijk altijd gebeurt als je ze eet.
Oud 09-05-2010, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me een strak plan.
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar jij vindt het leuk om lange, nutteloze gesprekken te voeren, dus dan heb je sowieso niet te maken met dit soort dilemma's.

jij bent me er eentje zeg
Verwijderd
Citaat:
Jawel hoor, maar vaak via een omweg.
Nou dan ben ik bij deze echt een afwijkende vrouw want ik doe dat niet. Tegelijkertijd word ik vaak geprezen of verwijtend toegesproken (door mannen!) om mijn eerlijkheid.
Verwijderd
Citaat:

Hoe is het, naast het gedoe met die vriend, met je?
Ik weet de laatste tijd eigenlijk niet zo goed hoe het met me is.
Eigenlijk niet heel goed, maar ik heb ook wel een beetje ingezien dat je er ook voor kunt kiezen om niet alles te overanalyseren (rondom mijn ouders enzo, ik analyseer echt soms iedere blik, iedere opmerking, ieder stompzinnig detail en denk daar dan van alles bij) en gewoon te accepteren hoe het nu is en maar zien hoe het verder loopt. En genieten van de dingen die wél goed gaan. Dat lukt bij vlagen, maar bij andere vlagen ook nog niet helemaal En daarnaast beleef ik nu verder ik weinig fantastische dingen. dus dat is wel jammer.

Maar ja. Klinkt toch best een beetje kut, maar ik voel me helemaal niet zo kut hoor.
En met jou dan?
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
MSN doet ze daar niet aan volgens mij. Weet eigenlijk niet waarom. Misschien hebben ze op die pc daar geen msn. Maar ik ga haar nu sowieso niet meer sms'en want het is al laat en ze slaapt waarschijnlijk al en dat ga ik ook zo doen. Ik spreek haar later nog wel.
Doen hoor! Ik geloof nooit dat ze dit niet wil horen van je. Ondanks dat ze ver weg is.
Oud 09-05-2010, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Is niet grappig
negeerbeer reageer eens op mijn sms.
Verwijderd
Citaat:
So true. Die dingen zijn verslavend, tot je er weer misselijk van wordt, wat eigenlijk altijd gebeurt als je ze eet.
Juh. En nu heb ik ook nog een suiker-high, terwijl ik naar bed wilde.
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me een strak plan.
Dat ik stop met zeiken?
Prima.
jij ook dan, asjeblieft. Anders vind ik het niet eerlijk
Oud 09-05-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Doen hoor! Ik geloof nooit dat ze dit niet wil horen van je. Ondanks dat ze ver weg is.
Is ook zo.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
negeerbeer reageer eens op mijn sms.
Oh wtf
Verwijderd
Citaat:
Nou dan ben ik bij deze echt een afwijkende vrouw want ik doe dat niet. Tegelijkertijd word ik vaak geprezen of verwijtend toegesproken (door mannen!) om mijn eerlijkheid.
Dat kan natuurlijk, we passen niet allemaal in het stereotype!
Verwijderd
Citaat:
Ik koop die dingen nooit maar ik vind ze wel lekker
Oud 09-05-2010, 23:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Is ook zo.

Edit: Ik ben blij dat we dit gesprek hebben gehad.
Oud 09-05-2010, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Dat ik stop met zeiken?
Prima.
jij ook dan, asjeblieft. Anders vind ik het niet eerlijk
Houd ik je aan, hè!
Oud 09-05-2010, 23:10
Verwijderd
Kazet, je bent echt interresant gewoon.
Philosophy
Philosophy is offline
Ik ben echt een beetje verliefd op Jaap van X-factor. Ik kijk nu naar de herkansing en zijn stem blijft zo fijn.
wann
wann is offline
Citaat:
Je kunt beter Venco Schoolkrijt kopen. Minstens even lekker, maar als je zo'n hele zak achter elkaar probeert op te eten worden je kaken moe van het vele kauwen waardoor je het wat rustiger aan doet. Althans, dat is mijn ervaring.
Oud 09-05-2010, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Ik ben echt een beetje verliefd op Jaap van X-factor. Ik kijk nu naar de herkansing en zijn stem blijft zo fijn.
Het is altijd zo jammer dat ze al bestaande liedjes zingen bij die shows.
Oud 09-05-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:

Edit: Ik ben blij dat we dit gesprek hebben gehad.

Dit gesprek tussen ons? Hoe dat zo?
(ik overigens ook hoor)
Oud 09-05-2010, 23:13
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Het is altijd zo jammer dat ze al bestaande liedjes zingen bij die shows.
Ja soms wel, maar een aantal maken er wel fijne versies van.

En dit gaat echt heel dom zijn, maar mijn msn doet vervelend.

DP, waar heb je die mokken neergezet die ik van Jolanda en Mariëtte heb gekregen? Ik kan ze niet vinden.
Oud 09-05-2010, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Zijn stem is fijn ja. Maar ik vind hem verder zo;n zak hooi

ik ben voor Kelvin. Die heeft én een mooie stem en een heerlijke uitstraling. Hoe hij Liefs uit Londen zong <3
Oud 09-05-2010, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Dat kan natuurlijk, we passen niet allemaal in het stereotype!
Misschien, als je wat meer vrouwen beter zou kennen dan enkel de vriendinnen die je hebt gehad, wist je dat er een heleboel vrouwen niet voldoen aan het door jou geformuleerde stereotype, en de overigen er niet beduidend meer zijn dan het aantal mannen die niet tegen eerlijkheid kunnen.
Oud 09-05-2010, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Houd ik je aan, hè!
Ik weet nu niet helemaal precies wat ik niet mag doen, moet ik zeggen. Maar goed.
En van jou ben ik het generaliseren een beetje zat. Kun je daar ook mee ophouden?
Oud 09-05-2010, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Misschien, als je wat meer vrouwen beter zou kennen dan enkel de vriendinnen die je hebt gehad, wist je dat er een heleboel vrouwen niet voldoen aan het door jou geformuleerde stereotype, en de overigen er niet beduidend meer zijn dan het aantal mannen die niet tegen eerlijkheid kunnen.
Ontkennen binnen het stereotype te vallen is echter wel weer héél stereotiep.
Oud 09-05-2010, 23:16
Verwijderd
wtf
Verwijderd
Citaat:
Ontkennen binnen het stereotype te vallen is echter wel weer héél stereotiep.
Of zelfkennis.
Verwijderd
Citaat:
Ik weet nu niet helemaal precies wat ik niet mag doen, moet ik zeggen. Maar goed.
En van jou ben ik het generaliseren een beetje zat. Kun je daar ook mee ophouden?
Nee, maar dat was ook geen onderdeel van de afspraak.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten