Advertentie | |
|
![]() |
|
Tegenargumenten.
Voordelen:
|
![]() |
het is ook maar net wat je onder zelfontplooiing verstaat
een hoge baan, hoog salaris, veel goederen, of gelukkig zijn(wat natuurlijk wel deels verbonden is, maar voor gelukkig zijn is persoonijke vrijheid voor mij toch wel erg belangrijk, ook denk ik, mezelf kennende, dat ik binnen een totalitaire staat vrij heftig zou gaan rebelleren, daarmee mij de kans op die goeie baan/salaris/goederen ontzeggend nb ik heb hier totalitaire staat opgevat als een kruising tussen een politiestaat en een dictatuur, oftewel een dictatuur met absolute controle en zonder privacy |
![]() |
|
Als er maar genoeg kapitaal beschikbaar is in de fictieve totalitaire staat en de staat te 'groot' is om aangetast te worden door economische sancties of militair ingrijpen, dan veronderstel ik dat zo'n samenleving best de juiste randvoorwaarden voor ontwikkeling kan hebben.
Praktisch lijkt het me alleen mogelijk met een machine als 'staat' aangezien totalitaire staten hier of straatarm zijn (nkorea, zimbabwe even) en dus maar een heel klein deel van de bevolking zich kan ontwikkelen, of geen 'echte' totalitaire staat (china, VS) tegenargumenten moeten een eitje zijn.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
(NED) Beschouwing - Doodstraf Orca45 | 11 | 25-06-2006 21:15 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processors Enlightenment | 85 | 09-12-2005 21:00 | |
Films, TV & Radio |
Publieke omroep whoz | 47 | 24-09-2004 19:27 | |