Oud 20-05-2010, 15:28
Verwijderd
Begin juni heb ik toelatingsexamens voor de vooropleiding van het conservatorium. Lotgenoten? En naar welk conservatorium wil je het liefst? Ik naar A'dam, omdat daar een docent zit waar ik heel graag les van wil hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2010, 15:37
JJoosje
JJoosje is offline
Mijn zusje gaat ook toelatingsexamen doen, voor Jong Talent, in Den Haag. De stress is er al behoorlijk thuis.
Oud 21-05-2010, 08:45
Verwijderd
Daar ga ik ook toelex doen, omdat ze daar geen vooropl hebben, maar ik wil toch liever naar A'dam. Heb wel het afgelopen half jaar regelmatig les gehad van iemand van het Jong KC. Dat was heel leuk!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 13:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk dat deze het best naar studiekeuze kan...
Oud 22-05-2010, 13:06
Verwijderd
Dat heb ik ook moeten doen. Ooit.
Uit blijdschap dat ik was aangenomen, schopte ik mijn trompet de hele zaal door... Dat heeft me mijn hele studie achtervolgd

Tip: goed voorbereid zijn, en vooral niet te krampachtig goed willen spelen. Maak muziek. Als je alles al kon, zou je ook geen toelating hoeven doen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 11:12
Verwijderd
Bedankt voor de tip. Helaas ben ik ziek, dus theorie morgen gaat vervelend worden met keelpijn en een snotneus...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 11:48
uhm..
uhm.. is offline
Dan zit er maar 1 ding op:
THEE MET HONING!! (is echt heel goed voor je keel).

Owja en tegen de verkoudheid ff stomen..en morgenochtend voor je naar je toelating gaat nog een hete douche!
Denk dat je je dan stukken beter gaat voelen

Maar je gaat voor de vooropleiding? Zit je nog op school dan?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:03
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Euhm, ik denk eigenlijk dat de topicstarter viool speelt en niet zingt. Bovendien zet alles juist uit van stomen en daar schiet je weinig mee op .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 21:16
Verwijderd
Voor je theoretische toelating moet je ook een en ander zingen. Maar als je aangeeft dat je keelpijn hebt, dan willen ze daar vast wel rekening mee houden.

Daarnaast kan ik iedereen vooropleiding aanraden. Muziekstudie duurt maar 4 jaar, en dat is eigenlijk niet echt genoeg. Dus elke vorm van opleiding die je meer kan krijgen is goed meegenomen. Sterker nog: alle eerstejaars vakken die je tijdens de vooropleiding al kan afronden, hoef je in je eerste jaar niet meer te doen, zodat je meer tijd overhoudt voor je hoofdvak.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 08:02
Esthersabine
Esthersabine is offline
Ik ga volgende week woensdag toelating doen voor de vooropleiding Jazz (zang) in Amsterdam..
Weet iemand of ze hoge eisen stellen aan je theoretische kennis?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 16:31
Verwijderd
Ik speel idd viool, maar moest voor m'n theorie ook van blad zingen. Het ging wel goed, het niveau was veeel lager dan ik had verwacht. Ik heb veel thee gedronken en een paracetamol genomen. Gelukkig hoefde ik na onbegeleid niet ook nog met begeleiding te zingen. Dit toelex was voor de Jong Talent Klas in Den Haag (ze hebben daar geen vooropleiding, vandaar), maar ik wil naar de vooropleiding in A'dam. Ik zit volgend jaar in 6vwo, dus kan er helaas geen eerstejaars vakken bij doen, anders zou ik dat wel doen.

Hoe is het je zusje vergaan, JJoosje?

Esthersabine, op de site van het CVA is veel te vinden. Heb je daar al gekeken? A'dam is qua theorie wel het meest eisende conservatorium, volgens mij, en voor jazz moet je natuurlijk nog meer kunnen op het gebied van akkoorden. Succes!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 16:37
JJoosje
JJoosje is offline
Mijn zusje was niet echt zenuwachtig maar vooral verlegen, heb ik uit de verhalen meegekregen. Ze moest ook zingen, waar ze misschien iets zacht mee begon. Maar ik heb wel vertrouwen in haar.

Laatst gewijzigd op 26-05-2010 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 16:39
Verwijderd
Hoe oud is ze en wat speelt ze?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 16:42
JJoosje
JJoosje is offline
Ze is nu net 9 en speelt viool.
Oud 26-05-2010, 16:47
Verwijderd
Wow, dat is jong! Op die leeftijd speelde ik nog niet eens. ):
Speel jij ook iets?

Laatst gewijzigd op 26-05-2010 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 16:50
JJoosje
JJoosje is offline
Ik speel zelf ook viool maar niet op zo'n niveau. Ze gaat me snel inhalen, ben ik bang.
Oud 27-05-2010, 06:01
Verwijderd
Citaat:
Ik ga volgende week woensdag toelating doen voor de vooropleiding Jazz (zang) in Amsterdam..
Weet iemand of ze hoge eisen stellen aan je theoretische kennis?
ehm, als je dat nu nog niet weet, heb je denk ik een probleem. Je kunt eigenlijk niet zonder voorbereiding die toelatingen doen. (Basale) kennis van theorie, dus toonladders, accoorden, ritmes, is noodzakelijk om uberhaupt een kans te maken.

Veel toelatingskandidaten beginnen al maanden van te voren met de voorbereiding, zowel qua hoofdvak, als qua theorie.

Met alleen een beetje leuk zingen, of spelen kom je er niet.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 18:45
Verwijderd
Net mijn toelex theorie in Utrecht gehaald. Theorie uitstekend, solfège goed! (:
Donderdag ochtend spelen..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 16:34
Verwijderd
en?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 14:24
Verwijderd
Aangenomen!! Maar ik ga voor A'dam.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 16:13
Verwijderd
Ik ben toelaatbaar in Amsterdam. Ik moet mijn theorie nog doen, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Als dat is gelukt, kan ik bij de docent van mijn voorkeur. (:
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 17:26
Girl92
Girl92 is offline
GOedzoo !

succes meis
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:10
Verwijderd
bedankt. (: ik ga ontzettend mijn best doen volgend jaar en heb er heel veel zin in!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 14:43
Verwijderd
YES!!! Theorie gehaald! Zou zelfs al eerste jaars vakken mogen doen, maar dat is met reizen en zo niet handig.

Blij!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 15:14
JJoosje
JJoosje is offline
Goedzo!
Oud 10-06-2010, 15:38
Verwijderd
Citaat:
YES!!! Theorie gehaald! Zou zelfs al eerste jaars vakken mogen doen, maar dat is met reizen en zo niet handig.

Blij!!!!!!
Ik zou er toch een paar proberen mee te pakken. Dat scheelt echt in je eerste jaren aan tijd en moeite die je beter in je hoofdvak kan steken. Tip van een ervaringsdeskundige

trouwens als VVD en PVV samen gaan regeren, heb je sowieso de verkeerde studie, want die willen alle cultuur wegbezuinigen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 21:33
JJoosje
JJoosje is offline
Mijn zusje is aangenomen! Geslaagd voor haar toelatingsexamen!
Oud 11-06-2010, 22:13
Verwijderd
Gefeliciteerd allebei!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 19:07
Verwijderd
Wow, gefeliciteerd met je zusje, JJoosje!

Dank je.

@Louis Armstrong: Het blijkt dat er niets later dan aan het begin van de middag wordt gegeven. Dan zou ik dus elke week minimaal een halve dag missen op school. Ik denk niet dat ze dat goed gaan vinden, maar ik ga het wel vragen.
Ik weet dat je niet echt veel kunt met deze studie, maar het is de enige studie die ik echt ontzettend graag wil doen, dus ik ga gewoon proberen er het beste van te maken...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Wow, gefeliciteerd met je zusje, JJoosje!

Dank je.

@Louis Armstrong: Het blijkt dat er niets later dan aan het begin van de middag wordt gegeven. Dan zou ik dus elke week minimaal een halve dag missen op school. Ik denk niet dat ze dat goed gaan vinden, maar ik ga het wel vragen.
Ik weet dat je niet echt veel kunt met deze studie, maar het is de enige studie die ik echt ontzettend graag wil doen, dus ik ga gewoon proberen er het beste van te maken...
Ah, dat is jammer. Niks aan te doen.
Naja, als het goed is, kan je nog 6 jaar studeren, alles bij elkaar, dus met wat goede wil, worden die bezuinigingen niet al te erg door gevoerd.

Zul jij even een lekkere zomer hebben
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 20:10
Verwijderd
Zeker weten! Ik ga naar het Peter de Grote Festival, dat ken je vast wel. (:
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 21:17
Verwijderd
Nee, ik ken het niet. Googlen leerde mij dat er nauwelijks tot niet aan trompetspelen gedaan wordt, dus voor mij nauwelijks interessant. Bovendien ben ik meer met jazz bezig dan met klassiek/moderne muziek. Maakt ook niet uit.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten