Advertentie | |
|
![]() |
|
Als jij bepaalt dat je je moet schamen voor je gezicht, dan zullen anderen dat merken en hetzelfde gaan denken.
Als jij bepaalt dat je prima bent zoals je bent, dan zullen anderen dat merken en hetzelfde gaan denken. Als ze je er dan op wijzen kun je gewoon vertellen wat er is gebeurd, met zelfrespect. Als je eerlijk bent zullen ze dat respecteren. Sluit jezelf niet op.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen? Het is makkelijk gezegd, moeilijk gedaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dit echt kut, ik snap niet dat dit mijn leven ineens beheerst. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik lach ook niet naar iemand als die littekens heeft, want littekens zijn niet iets grappigs en het maakt iemand per definitie ook niet lelijk, maar op een of ander manier durf ik m'n hand gewoon niet weg te brengen...het is echt heel moeilijk. |
![]() |
||
Citaat:
Als jij de hele tijd met je hand voor je mond loopt, vestig je er alleen maar meer aandacht op. Ik denk dat er meer mensen naar je kijken als je de hele tijd je hand voor je mond houdt, 'waarom doet ze dat, wat heeft ze te verbergen', dan dat er mensen zouden kijken omdat je een litteken hebt. Je zegt net zelf dat het helemaal niet zo opvalt, dus je maakt het niet erger dan het is. Misschien dan toch die schop onder je kont, maar dan om eens een tijdje je hand weg te halen. Dan merk je vanzelf dat niemand raar reageert en dat je er helemaal niet zo door opvalt als dat je in je hoofd hebt zitten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Vandaag had ik maar 2 vakken, en de eerste vak ging heel goed want dat was met maar 2 leerlingen maar de 2de vak zat ik steeds met m'n hand voor m'n mond. Het is ook heel dom dat ik dat deed, nu sta ik daar bekend om, en als ik dat straks niet meer doe, gaan mensen denken 'oooh daarom deed ze het' ![]() Ik ga morgen trouwens naar een kliniek en die gaan kijken wat ze kunnen doen, ik krijg dan zo'n behandeling. |
![]() |
|
Verwijderd
|
geloof me, mijn armen zitten helemaal vol met littekens, net als mijn enkels trouwens, ik laat het gewoon niet merken, en ga ook geen lange broeken dragen als het 30 graden is dan valt het alleen maar op, als ik een opmerking krijg, dan zeg ik gewoon zo, ja ben maar blij dat je zelf geen littekens hebt, en dan houden ze meestal wel op.
je moet niet laten merken dat je je schaamt. |
![]() |
|
En wat dan nog, als mensen zien dat je die littekens hebt en dat je daarom die hand voor je mond gehouden hebt? Het maakt toch niet uit dat ze weten dat je je daar onzeker over voelt? Ik wed dat ze het zich allemaal prima kunnen voorstellen. En daarbij, als ze ernaar vragen, kun je toch gewoon vertellen wat er gebeurd is toen je jong was?
Waar ben je precies zo bang voor? Dat je niet geaccepteerd wordt? Iedereen heeft onzekerheden en dingen waar hij/zij zich voor schaamt! |
![]() |
|
Verwijderd
|
En aangezien je op het volwassene onderwijs zit neem ik aan dat je klasgenoten zich ook als volwassene gedragen. Iedereen mankeert wel iets en niemand is perfect. Zoals de meeste hier zeggen hoef je jezelf echt niet te schamen voor een paar littekens. Zeg gewoon eerlijk wat er gebeurt is. Want eerlijkheid duurt het langst!
|
![]() |
|
![]() |
Het lukt me steeds maar niet..ik denk dat ik hulp nodig heb. Ik kan het best goed vinden met een lerares daar, en ik ga haar vragen wat ik kan doen. Zij weet dat ik hier heel onzeker over ben.
Vandaag had ik les, en ik liep de trap op met m'n hand voor m'n mond weer, en een groepje jongens fluisterden dat ik de excorcist ben. ![]() Ik moet hier echt mee kappen, ik moet de kracht krijgen dat ik sterk in me schoenen sta en mij lekker in me vel voel. Ik ben alleen bang dat ik niet serieus genomen zal worden. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind littekens altijd wel sexy, en ik ben niet de enige
![]() Ik weet niet of je een jongen of een meisje bent maar als je een jongen bent is het zelfs stoer ![]() Dit is echt typisch zoiets waar je jezelf overheen moet zetten, zodra jij ophoud met met je hand voor je mond rond te lopen, gaan je problemen vanzelf weg. Dit moet je natuurlijk geloven voordat je er aan begint anders stel je jezelf alleen maar bloot aan hevige zelfbewuste angst. En als iemand er naar vraagt, waarom geef je dan niet gewoon eerlijk antwoord? Op die manier leren mensen de echte jij kennen en als mensen je eenmaal kennen vinden ze het al helemaal niet opvallend meer, dan is er alleen nog maar begrip! Ik heb toen ik jonger was een keer 2 of 3 maanden (weet niet meer precies) achter elkaar gespijbeld zonder dat mijn ouders het merkte, totdat de school eens een keertje besloot om te bellen en toen had ik het voor mezelf natuurlijk alleen maar erger gemaakt. Niet doen dus, is echt geen oplossing. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien moet je jezelf meer druk maken om wat jij wil ipv wat anderen van jou zouden kunnen vinden..
Ik heb wel vaker dat ik dingen gewoon doe terwijl ik mij daar totaal niet gemakkelijk bij voel. Zo heb ik bijvoorbeeld enorme examenvrees, maar doe ik nog steeds regelmatig tentamens voor cursussen naast mijn werk (is nog niet eens verplicht ![]() Denk aan wat je bereiken wil.. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Liefde & Relatie |
[HELP] zij is voor een andere voetbalclub!! Teun | 11 | 16-04-2008 13:21 | |
Software & Hardware |
Disk boot failure, insert system disk an press enter. shari88 | 4 | 21-01-2008 12:17 | |
Seksualiteit |
Iemand zoenen Hannekeuh | 18 | 07-05-2007 11:05 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
samenvatting nietzoslim | 4 | 13-12-2003 14:46 | |
Software & Hardware |
vrij groot probleem, wie het oplost kan rekenen op een beloning Verwijderd | 22 | 22-04-2002 15:48 |