Oud 13-09-2010, 19:27
Pekke
Pekke is offline
Hallo,

Ik zit al 3 jaar in een relatie, mijn eerste relatie. De eerste 2 jaar ging alles heel goed, maar in het laatste jaar ben ik mij meer en meer beginnen ergeren aan mijn vriendin. Vooral in haar gedrag. Ze is nooit realistisch, snel boos op mij en ze word maar niet volwassener. Ze gedraagt zich nog altijd als een grote puber terwijl ze al bijna 22 jaar is.

Ik ben sinds een jaar geleden mijn gevoelens voor haar ook kwijt geraakt, ik dacht dat dit maar voor even was maar ze zijn nog altijd niet terug gekomen. Ze merkt het ook aan mij en hebben al veel gepraat met elkaar. Ze weet ook dat ik mij stoor aan haar gedrag, en ze blijft maar beloven dat ze zal veranderen.

Zij is ook bang om mij kwijt te geraken en ze houd nog heel veel van mij. Dat zegt ze ook vaak tegen mij. En ik ben ongelofelijk bang om haar te kwetsen. Maar ik voel mij helemaal niet meer goed bij haar.

Het vervelende is dat ik ze heb leren kennen uit mijn vriendengroep waar ook veel nichten en neven van haar in zitten. Die factor speelt dan ook nog eens mee dat ik ook bang ben om die vriendengroep ook kwijt te geraken.

En als kers op de taart ben ik stilaan gevoelens aan het krijgen voor een ander meisje. Het zal waarschijnlijk nooit iets zijn tussen mij en dat ander meisje, maar gewoon het gedacht dat ik in een relatie gevoelens heb gekregen voor een ander, dat doet mij nog slechter voelen. Ik bedrieg mijn huidige vriendin niet, maar dat gevoel heb ik wel.

Ik denk dat ik wel genoeg redenen heb om het uit te maken. Maar ik ben er vreselijk bang voor en weet totaal niet hoe. Praten hebben we al genoeg gedaan, dat zal ook niet meer helpen.

Sorry dat dit mijn eerste post is op deze forum, maar ik weet echt geen andere raad meer dan te zoeken op het internet naar een oplossing. Vele vrienden van mij kennen mijn situatie al, maar zij weten ook niet goed wat te zeggen.

Groetjes,
Pekke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2010, 19:33
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
gewoon zeggen: "we moeten eens praten", en dan zeggen dat je de relatie verbreekt (niet "zou willen verbreken", je moet kordaat zijn, geen ruimte laten voor twijfel), dat je het niet meer ziet zitten om alle bovenstaande redenen. misschien wel best zwijgen over dat meisje waarvoor je gevoelens hebt, dat lijkt me overbodige informatie... zeg gewoon dat je geen toekomst meer ziet in jullie relatie, en dat dit je beter lijkt.
it'll never be fun, maar dat zal het over een half jaar ook niet worden, dus beter korte metten mee maken!

niet doen zoals ik ooit deed, en beginnen huilen en zeggen "dat je het allemaal niet meer weet" m'n ex heeft nog weken met het idee rondgelopen dat het nog terug goed kon komen, geen goed idee dus. aangezien je een vent bent ga ik ervan uit dat je dat niet van plan bent, maar hoe dan ook, 't is gewoon een tip.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:36
Pekke
Pekke is offline
Ik had het idee om te wachten tot ze nog eens boos ging zijn op mij. Dan heb ik ook een reden om het uit te maken.
En hoe denk je dat het zal gaan in mijn vriendengroep nadat ik het heb uit gemaakt? Misschien eerst mijn probleem eens vertellen tegen een van hen?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
En hoe denk je dat het zal gaan in mijn vriendengroep nadat ik het heb uit gemaakt? Misschien eerst mijn probleem eens vertellen tegen een van hen?
Nooit doen, tenminste, mijn ervaring is dat de ander gigantisch pissig wordt over het feit dat je het eerst met een ander hebt besproken. Dat werd ik toch.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:42
Akhlys
Akhlys is offline
Je hebt al een hele goeie reden om het uit te maken, want uit je verhaal begrijp ik dat je niks meer voor haar voelt. Dus je hoeft in principe ook niet te wachten tot ze weer boos op je wordt.

Verder sluit ik me aan bij Engeltje
Oud 13-09-2010, 19:43
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Wees ook gewoon eerlijk tegen haar, het doet pijn, het is kut, maar uiteindelijk als een relatie niet loopt vanaf jouw kant heeft het geen zin om er mee door te gaan.
Oud 13-09-2010, 19:47
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk niet dat er een makkelijke manier is om het uit te maken. De enige manier die er is, is zeggen dat je het met haar uitmaakt. En dat doet pijn. Voor jullie allebei wel. Maar het is toch echt het beste.
Oud 13-09-2010, 20:09
Verwijderd
Door te wachten tot ze boos is maak je het jezelf juist moeilijk, op dat moment is ze boos en gaat ze echt niet rustig zitten wachten hoe jij respectvol uitlegt dat het niet meer werkt. Mogelijk neemt ze het dan niet eens serieus.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 20:31
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Door te wachten tot ze boos is maak je het jezelf juist moeilijk, op dat moment is ze boos en gaat ze echt niet rustig zitten wachten hoe jij respectvol uitlegt dat het niet meer werkt. Mogelijk neemt ze het dan niet eens serieus.
Precies, dan denkt ze misschien wel dat als ze niet meer boos is en haar gedrag verandert het weer wat zou kunnen worden, terwijl je óók als ze niet boos is genoeg redenen hebt om de relatie uit te maken.

Hoewel ik ook meerdere malen een relatie heb laten doodbloeden door zelf bloedje irritant te worden, waarna de ander het niet meer zag zitten. Maar goed, be a man en wees maar gewoon duidelijk, dat gaat sneller en is minder pijnlijk uiteindelijk!
Oud 13-09-2010, 23:11
Pekke
Pekke is offline
Dankuwel voor de reacties. Het doet al veel voor mij om mijn situatie te delen met andere.
Waar ik ook bang voor ben is dat ik er achteraf spijt van zou hebben dat ik het uit heb gemaakt. Het is mijn eerste relatie dus ook de eerste keer dat ik het uit zou gaan maken, mijn schrik is vooral voor het onbekende denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 07:24
Verwijderd
Nou, nu weet je zeker dat het niet lekker loopt. Van tevoren moet je je even bedenken dat je het écht wilt uitmaken. Als je na het uitmaken spijt krijgt moet je je openingspost weer eens doorlezen (en dan NIET haar verdedigen).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 09:23
Verwijderd
Als je twijfelt of je het uit wil maken, maar die twijfels zijn zo te zien wel echt serieus, kun je ook eens met haar praten over die twijfels en o.a. dat dat komt doordat zij zo vaak boos op jou wordt om niks. MIsschien helpt het wel als ze daar meer rekening mee gaat houden . Een dergelijk gesprek moet je al helemáál niet voeren als ze boos is, maar bv. de dag nadat zde boos is geweest is daar wel erg geschikt voor, omdat je dan een voorbeeld hebt van hoe het verkeerd gaat.
Eigenlijk vind ik jouw openingsbericht meer klinken alsof je gewoon die gevoelens niet meer voor haar hebt. Maar ik kan niet in jouw hoofd kijken.

toevoeging: je moet het natuurlijk niet uitmaken als je daar spijt van gaat krijgen. Maar zo doorgaan lijkt me ook geen optie.

Laatst gewijzigd op 14-09-2010 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 16:47
Pekke
Pekke is offline
Het kan zijn dat mijn opening post niet helemaal klopt. Momenteel draait er zoveel door mijn hoofd en ik ervaar allerlei gevoelens waardoor ik het moeilijk vind om mijn situatie te formuleren.

Maar op het moment voel ik mij echt niet meer goed bij haar. En dat is al stilaan begonnen zo een jaar geleden. Maar niemand kan in de toekomst kijken en daarom ben ik bang dat ik eventueel spijt zou hebben dat ik het ooit zou hebben uitgemaakt. Al is het pas na een paar jaar.

Het probleem is ook dat ik door de week op kot zit in Antwerpen. Gisteren was ze weer boos op mij voor een stomme reden, maar nu kan ik moeilijk met haar gaan praten via de telefoon.
Dan moet ik weer wachten tot ik thuis ben in het weekend.

Maar ik heb haar deze keer wel laten voelen dat het stilaan genoeg aan het worden is voor mij. Dat heeft ze ook gevoeld en ze zegt nu tegen mij dat ze iets aan het zoeken is om het goed te maken.

Pfft.. soms denk ik dat ik dat mijn fout al begonnen is door voor haar te kiezen in het begin. Er van af geraken is moeilijker dan ze vast krijgen.

Ik voel mij al een pak beter om mijn gevoelens hier te delen en er reacties op te krijgen. Merci! Ik ga proberen om het juiste te doen dit weekend als ik haar zie.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 16:51
Rysair
Rysair is offline
Succes!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 17:16
Verwijderd
Citaat:
toevoeging: je moet het natuurlijk niet uitmaken als je daar spijt van gaat krijgen. Maar zo doorgaan lijkt me ook geen optie.
Vaak krijg je wel soort van spijt. Al is het zo'n gevoel van, had ik maar/was ik maar... Ik heb ook een gevoel gehad van, verdomme, was ik maar bij die eerste grote liefde gebleven, dan had ik nu al die ellende niet meegemaakt, was ik getrouwd en alles. Maar aan de andere kant had ik dat toch niet gewild.

TS: je kunt nooit in de toekomst kijken. Als de liefde al zowat een jaar aan het minderen is, wordt het er normaal gezien niet meer beter op. Spijt kun je altijd hebben, over 4 jaar kun je nog steeds terugdenken van shit. Maar moet je daarom maar bij iemand blijven omdat je bang bent voor het onbekende? Wat als er iemand is die je wel op alle vlakken goed kan doen blijven voelen?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 23:00
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wees een vent.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 00:41
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik had het idee om te wachten tot ze nog eens boos ging zijn op mij. Dan heb ik ook een reden om het uit te maken.
Dat lijkt me het domste wat je kunt doen als je goed uit elkaar wilt gaan. Ik begrijp waarom je hiernaar neigt, maar begrijp dan ook dat dit eigenlijk vrij laf is.

Verbreek de relatie in een zo goed mogelijk gesprek, zeg desnoods dat je tijd voor jezelf nodig hebt en dat misschien daardoor de gevoelens nu echt weg zijn.
Oud 15-09-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me het domste wat je kunt doen als je goed uit elkaar wilt gaan. Ik begrijp waarom je hiernaar neigt, maar begrijp dan ook dat dit eigenlijk vrij laf is.

Verbreek de relatie in een zo goed mogelijk gesprek, zeg desnoods dat je tijd voor jezelf nodig hebt en dat misschien daardoor de gevoelens nu echt weg zijn.
Inderdaad, houd haar gewoon als vriend dat is het beste . Zeg dat je haar nog steeds een toffe meid vind maar dat je gewoon niet meer verliefd bent.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 22:36
Pekke
Pekke is offline
Ik had het vorige week toch nog niet gedaan omdat ik bang was. Nu was ze de vrijdag avond weeral boos op mij en heb daaruit toch de kracht gevonden. We zijn nu uit elkaar. Ze wilt heel graag nog altijd vrienden blijven en ik voel mij zoveel beter.

Hoewel ik niet helemaal geluisterd heb, toch bedankt voor de goede raad iedereen :-)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 16:55
Verwijderd
Goed gedaan Pekke, hoe voelt het nu sinds het uit is?

Tip uit eigen ervaring: kijk uit voor de eventuele 'naschokken'. Ik heb het namelijk ook sinds kort uitgemaakt om een soortgelijke reden als de jouwe en mijn ex heeft het me duidelijk laten merken dat ze het eerste goed wilde maken om daarna weer boos te worden. Dus houdt vooral voet bij stuk, zeker wanneer ze op je schuldgevoel gaat inspelen. In mijn geval werkte een vriendschap zeker niet meer, maar misschien is het bij jou anders . Succes!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 04:38
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ik had het vorige week toch nog niet gedaan omdat ik bang was. Nu was ze de vrijdag avond weeral boos op mij en heb daaruit toch de kracht gevonden. We zijn nu uit elkaar. Ze wilt heel graag nog altijd vrienden blijven en ik voel mij zoveel beter.

Hoewel ik niet helemaal geluisterd heb, toch bedankt voor de goede raad iedereen :-)
Ach aan de kleine lettertjes in 't topic te zien denk ik dat niemand 't je kwalijk zal nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten