Citaat:
Genen  ;d;D  ;d:;d 
Je denkt zeker ook dat je aan de vorm van iemands schedel kan zien of 't een dief is?
|
Nee dat denk ik uiteraard niet. Ik zeg dat genen één van de factoren is. De genen bepalen voor een deel wat voor hersenen iemand krijgt, en deze hersenen + de buitenwereld vormen samen toch echt het karakter van het individu.
Citaat:
Hersenactiviteit kunnen meten en interpreteren is wel iets heel anders dan aan de hand van DNA-onderzoek even kunnen vaststellen of iemand later bushokjes in elkaar gaat meppen.  Als dat laatste al zou kunnen (als in, als criminaliteit al iets met je genen te maken heeft) dan zouden we allemaal het criminele gen hebben, omdat de mens in principe een egoïstisch dier is, wiens gewelddadige aard binnen de perken wordt gehouden door beschaving, rationaliteit, intellect en GTA4. Bovendien komt wat XandiXy daar zei neer op 'mensen van dit-en-dat ras hebben genetische aanleg om crimineel te zijn'. Dat is all kinds of wrong.
|
Genen zijn natuurlijk niet de enige factor die hier meetelt, geweldig hoe jullie mij daar op aanvallen want discrimineren mag niet

.
Als er genen zijn die voor criminaliteit coderen betekend dat niet dat die genen een aan/uit knop zijn, het is meer een duw een bepaalde richting in, jij doet alsof een dergelijk gen er wel of niet is, dat lijkt me wel heel simplistisch. Ik denk dat je genen wel degelijk invloed hebben op je karakter, er moeten haast wel genen zijn die invloed hebben op je gedrag.
Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Hoewel je dus ook door afwijkingen in de genen een ander brein kunt krijgen, wat er in extreme gevallen voor kan zorgen dat je totaal geen "geweten" hebt. Maar ook dan, het kan ook zijn dat iemand zich heel onaangepast gedraagt, dat hoeft niet per se crimineel te zijn. En dat dat iets met rassen te maken zou hebben is natuurlijk  
|
Oh dat is gelijk

, en waarom?
Rassen en genen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, de genen van elk ras lijken gewoonweg meer op elkaar

, daar kan ik verder ook niets aan doen. Maar nogmaals genen zijn echt bij lange na niet de enige mee spelende factor.