Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2011, 16:13
Rationeel
Rationeel is offline
hoezee hoezee, de beurs gaat mee!
Advertentie
Oud 11-02-2011, 16:14
Verwijderd
huhu over godwin gesproken
Oud 11-02-2011, 16:14
Verwijderd
Prf, mijn trein reed niet vanuit Amersfoort dus nu ben ik nu pas thuis
Oud 11-02-2011, 16:15
Rationeel
Rationeel is offline
sann, ik heb je advies opgevolgd en ga vanavond bij 3 vrienden eten. hopelijk is het
Oud 11-02-2011, 16:18
Verwijderd
Citaat:
sann, ik heb je advies opgevolgd en ga vanavond bij 3 vrienden eten. hopelijk is het
Gaaf Met wie ga je?
Oud 11-02-2011, 16:19
Rationeel
Rationeel is offline
met mijn stiefmoeder en zwager. mijn vader en zus zijn op vakantie dus ze vonden het wel tijd voor een feestje
Verwijderd
Zit die mubarak gister nog te roepen dat ie blijft tot september, treedt ie nu af
Verwijderd
Ik ga voor een broodje vegaknakworst. Dit keer koop ik er een salade bij!
Oud 11-02-2011, 16:20
Verwijderd
Citaat:
met mijn stiefmoeder en zwager. mijn vader en zus zijn op vakantie dus ze vonden het wel tijd voor een feestje
Snap ik best. Mijn ouders willen altijd daar heen als ze in Utrecht komen eten, dus het moet wel goedkomen lijkt me
Oud 11-02-2011, 16:22
Rationeel
Rationeel is offline
wtf, de hypotheekrentestanden stijgen rap
Oud 11-02-2011, 16:32
Verwijderd
Mijn tomaten danwel aardbeienplantjes zijn al verviervoudigt in de afgelopen 24 uur en ik heb nu 8 miniplantjes
Oud 11-02-2011, 16:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik dacht eerst 'huh, waarom moet Rationeel tips krijgen van Sann om bij z'n vrienden te gaan eten?' maar toen viel het spreekwoordelijke kwartje.
Oud 11-02-2011, 16:34
Verwijderd
Citaat:
De mens egoïstisch? In welk opzicht bedoel je dat?
Gewoon, op de manier waarop vrijwel alle dieren egoïstisch zijn. Iedereen heeft een gevoel van zelfbescherming, iedereen wil zelfbeschikking, iedereen wil dat het met jou en de mensen die jij graag mag goed gaat, etc. Als het niet onbeleefd was zou iedereen het grootste stuk taart pakken, leedvermaak is niemand onbekend, dat idee. Vanaf daar is het helemaal niet zo ver naar 'die man is rijk en ik niet, dat vind ik stom dus ik pak zijn geld af'.

Ik bedoel het verder niet in Christelijke zin, in politieke zin of in de zin van 'empathie bestaat niet' ofzo.

Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Hoewel je dus ook door afwijkingen in de genen een ander brein kunt krijgen, wat er in extreme gevallen voor kan zorgen dat je totaal geen "geweten" hebt. Maar ook dan, het kan ook zijn dat iemand zich heel onaangepast gedraagt, dat hoeft niet per se crimineel te zijn. En dat dat iets met rassen te maken zou hebben is natuurlijk
Dat is zo, ja. Dat spreek ik verder niet tegen, individuele genetische aanleg is (inderdaad) een heel andere zaak.
Oud 11-02-2011, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Mijn tomaten danwel aardbeienplantjes zijn al verviervoudigt in de afgelopen 24 uur en ik heb nu 8 miniplantjes
Monsterplantjes! Ze nemen de wereld over!
Oud 11-02-2011, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht eerst 'huh, waarom moet Rationeel tips krijgen van Sann om bij z'n vrienden te gaan eten?' maar toen viel het spreekwoordelijke kwartje.

Citaat:
Monsterplantjes! Ze nemen de wereld over!
Mijn aardbeien danwel tomatenplantjes mogen dat!
Oud 11-02-2011, 16:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Gewoon, op de manier waarop vrijwel alle dieren egoïstisch zijn. Iedereen heeft een gevoel van zelfbescherming, iedereen wil zelfbeschikking, iedereen wil dat het met jou en de mensen die jij graag mag goed gaat, etc. Als het niet onbeleefd was zou iedereen het grootste stuk taart pakken, leedvermaak is niemand onbekend, dat idee. Vanaf daar is het helemaal niet zo ver naar 'die man is rijk en ik niet, dat vind ik stom dus ik pak zijn geld af'.

Ik bedoel het verder niet in Christelijke zin, in politieke zin of in de zin van 'empathie bestaat niet' ofzo.
Dat is toch vrij kort door de bocht, er zit namelijk erg veel variatie in hoe altruïstisch dieren zijn. Werkbijen en -mieren bijvoorbeeld zijn extreem altruïstisch, maar bijvoorbeeld solitaire dieren zoals (de meeste soorten) spinnen zijn weer erg egoïstisch. Mensen zijn sociale dieren en zitten er ergens tussenin - mensen zijn zeker van nature tot op zekere hoogte altruïstisch, ook zonder "maatschappelijke dwang".
Oud 11-02-2011, 16:39
Verwijderd
Ik snap echt niet wanneer mijn mp3-speler gaat opladen... De ene keer moet mijn laptop aanstaan en dan weer niet. Er zal vast logica achter zitten maar ik zie het niet.
Oud 11-02-2011, 16:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik snap echt niet wanneer mijn mp3-speler gaat opladen... De ene keer moet mijn laptop aanstaan en dan weer niet. Er zal vast logica achter zitten maar ik zie het niet.
Er moet stroom op de USB-poort staan.
Oud 11-02-2011, 16:41
Verwijderd
Oh, hij laadt gewoon op, ook al zegt hij dat vandaag niet.
Oud 11-02-2011, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Er moet stroom op de USB-poort staan.
Dat staat er constant, toch laadt hij de ene keer wel op en de andere keer niet.
Oud 11-02-2011, 16:42
Verwijderd
Aaargh zer00s heroes top 100 gemist, nou ja op de laatste 4 nummers na dan Buuh.
Oud 11-02-2011, 16:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat staat er constant, toch laadt hij de ene keer wel op en de andere keer niet.
Mysterieus.
Oud 11-02-2011, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Mysterieus.
Het eerste apparaat met een eigen wil
Oud 11-02-2011, 16:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wanneer is die zeroes heroes in tivoli eigenlijk?
Oud 11-02-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Wanneer is die zeroes heroes in tivoli eigenlijk?
17 of 18 maart geloof ik!
Oud 11-02-2011, 16:44
Verwijderd
11 maart!
Oud 11-02-2011, 16:47
Rationeel
Rationeel is offline
present!
Oud 11-02-2011, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch vrij kort door de bocht, er zit namelijk erg veel variatie in hoe altruïstisch dieren zijn. Werkbijen en -mieren bijvoorbeeld zijn extreem altruïstisch, maar bijvoorbeeld solitaire dieren zoals (de meeste soorten) spinnen zijn weer erg egoïstisch. Mensen zijn sociale dieren en zitten er ergens tussenin - mensen zijn zeker van nature tot op zekere hoogte altruïstisch, ook zonder "maatschappelijke dwang".
Ik wilde er nog bij zeggen 'afgezien van insecten en weekdieren'

Maar dat mensen (van nature, tot op zekere hoogte) altruïstisch zijn spreekt toch niet tegen dat ze óók (van nature, tot op zekere hoogte) egoïstisch zijn? Temeer omdat dat altruïsme deels ligt in (al dan niet bewust) egoïsme, doordat mensen groepsdieren zijn en het dus in je eigen voordeel is als de groep het goed doet.
Oud 11-02-2011, 16:50
Verwijderd
Citaat:
present!
Ik ook
Oud 11-02-2011, 16:53
Verwijderd
ik dacht echt dat "seven nation army" veel ouder was
Oud 11-02-2011, 16:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik wilde er nog bij zeggen 'afgezien van insecten en weekdieren'

Maar dat mensen (van nature, tot op zekere hoogte) altruïstisch zijn spreekt toch niet tegen dat ze óók (van nature, tot op zekere hoogte) egoïstisch zijn? Temeer omdat dat altruïsme deels ligt in (al dan niet bewust) egoïsme, doordat mensen groepsdieren zijn en het dus in je eigen voordeel is als de groep het goed doet.
Deels wel, deels ook niet. Je hebt natuurlijk ook familiegerelateerd altruïsme.
Oud 11-02-2011, 16:56
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Genen ;d;D;d:;d

Je denkt zeker ook dat je aan de vorm van iemands schedel kan zien of 't een dief is?
Nee dat denk ik uiteraard niet. Ik zeg dat genen één van de factoren is. De genen bepalen voor een deel wat voor hersenen iemand krijgt, en deze hersenen + de buitenwereld vormen samen toch echt het karakter van het individu.

Citaat:
Hersenactiviteit kunnen meten en interpreteren is wel iets heel anders dan aan de hand van DNA-onderzoek even kunnen vaststellen of iemand later bushokjes in elkaar gaat meppen. Als dat laatste al zou kunnen (als in, als criminaliteit al iets met je genen te maken heeft) dan zouden we allemaal het criminele gen hebben, omdat de mens in principe een egoïstisch dier is, wiens gewelddadige aard binnen de perken wordt gehouden door beschaving, rationaliteit, intellect en GTA4. Bovendien komt wat XandiXy daar zei neer op 'mensen van dit-en-dat ras hebben genetische aanleg om crimineel te zijn'. Dat is all kinds of wrong.
Genen zijn natuurlijk niet de enige factor die hier meetelt, geweldig hoe jullie mij daar op aanvallen want discrimineren mag niet .

Als er genen zijn die voor criminaliteit coderen betekend dat niet dat die genen een aan/uit knop zijn, het is meer een duw een bepaalde richting in, jij doet alsof een dergelijk gen er wel of niet is, dat lijkt me wel heel simplistisch. Ik denk dat je genen wel degelijk invloed hebben op je karakter, er moeten haast wel genen zijn die invloed hebben op je gedrag.

Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Hoewel je dus ook door afwijkingen in de genen een ander brein kunt krijgen, wat er in extreme gevallen voor kan zorgen dat je totaal geen "geweten" hebt. Maar ook dan, het kan ook zijn dat iemand zich heel onaangepast gedraagt, dat hoeft niet per se crimineel te zijn. En dat dat iets met rassen te maken zou hebben is natuurlijk
Oh dat is gelijk , en waarom?
Rassen en genen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, de genen van elk ras lijken gewoonweg meer op elkaar , daar kan ik verder ook niets aan doen. Maar nogmaals genen zijn echt bij lange na niet de enige mee spelende factor.
Oud 11-02-2011, 16:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Toch is het twijfelachtig hoeveel genen direct met criminaliteit te maken hebben. In Australië bijvoorbeeld is de criminaliteit vrij laag, ook al zijn er veel criminelen heen gestuurd in het verleden.
Oud 11-02-2011, 17:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rassen en genen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, de genen van elk ras lijken gewoonweg meer op elkaar , daar kan ik verder ook niets aan doen. Maar nogmaals genen zijn echt bij lange na niet de enige mee spelende factor.
Wat bedoel je met 'de genen van elk ras lijken meer op elkaar'?
Oud 11-02-2011, 17:10
Batave
Batave is offline
Tjoeketjoeketjoeketuuttuut.
Uice
Uice is offline
Wat vindt het forum: The Beatles of The Stones?
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Wat bedoel je met 'de genen van elk ras lijken meer op elkaar'?
Je kan het verschil tussen de genen van personen uitrekenen met het algoritme van Kaczmarz, de genen van personen die jij als "ras" groepeert zullen meer op elkaar lijken.

Citaat:
Toch is het twijfelachtig hoeveel genen direct met criminaliteit te maken hebben. In Australië bijvoorbeeld is de criminaliteit vrij laag, ook al zijn er veel criminelen heen gestuurd in het verleden.
Kijk dat is een goed argument , net zoals dat de Vikingen vroeger als zeer oorlogzuchtig bekend stonden, en het volkje nu zachtaardig is. Daarom; genen zijn niet de enige invloed op het karakter.
Oud 11-02-2011, 17:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Lastig. Toch maar The Stones dan, al vind ik ze beide niet interessant.
Oud 11-02-2011, 17:13
Verwijderd
Beatles, maar die ken ik dan ook beter dan de stones
Oud 11-02-2011, 17:14
Verwijderd
oh The Beatles en The Stones natuurlijk...
Oud 11-02-2011, 17:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Kijk dat is een goed argument , net zoals dat de Vikingen vroeger als zeer oorlogzuchtig bekend stonden, en het volkje nu zachtaardig is. Daarom; genen zijn niet de enige invloed op het karakter.
Ja, maar het is ook maar de vraag hoeveel karakter direct met crimineel gedrag te maken heeft. In jager-verzamelaarstammen is de criminaliteit praktisch nul, bijvoorbeeld. Je zou kunnen zeggen dat mensen die sneller geneigd zijn risicovol gedrag te vertonen vaker crimineel zijn, en dat is vast ook wel zo, maar er zijn natuurlijk ook genoeg niet-criminele dingen te doen voor mensen die van risico houden. In Zweden is de criminaliteit veel lager dan in bijvoorbeeld het VK, ook al is er genetisch weinig verschil tussen de bevolkingen van beide landen. Daarom lijkt criminaliteit vooral nurture te zijn, en maar zeer beperkt nature.
Oud 11-02-2011, 17:16
Verwijderd
ik ben verliefd op deze schoentjes.

ze zijn zo mooi plat.
Oud 11-02-2011, 17:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je kan het verschil tussen de genen van personen uitrekenen met het algoritme van Kaczmarz, de genen van personen die jij als "ras" groepeert zullen meer op elkaar lijken.
Dus iedere neger lijkt genetisch meer op iedere andere neger dan op mij?
Oud 11-02-2011, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, want dingen kunnen maar één oorzaak hebben. Causaal verband is moeilijk voor je, hè?

Ik heb al uitgelegd dat bij een immigratiegolf, een groot deel van de immigranten doorgaans in lagere inkomensgroepen belandt en dus oververtegenwoordigd zal zijn in de criminaliteit. Als dit leidt tot demonisering door politici, zal dit verschijnsel toenemen. Ik herhaal nu gewoon wat ik al eerder heb gezegd, dus beter lees je in het vervolg mijn berichten net zo lang tot je ze begrijpt, voordat je reageert.
Haha, dat is geen onderbouwing van je punt dat demoniseren tot criminaliteit leidt. Sterker nog, deze post geeft aan dat je niet snapt wat een causaal verband is; er is dan namelijk geen relatie noodzakelijk met andere verbanden
Oud 11-02-2011, 17:27
Verwijderd
Van facebook:

Weird stuff.. Volgens de Maya-calender begint de laatste fase ("Conscious Co-Creation") 11 Feb 2011.. Terwijl vandaag in het oudste land van de wereld de dictator afgetreden is..

Oud 11-02-2011, 17:28
Batave
Batave is offline
Citaat:
Van facebook:

Weird stuff.. Volgens de Maya-calender begint de laatste fase ("Conscious Co-Creation") 11 Feb 2011.. Terwijl vandaag in het oudste land van de wereld de dictator afgetreden is..

OH MY GOD, Die maya's weten ook alles .
Oud 11-02-2011, 17:29
Verwijderd
Deze comment: Je aluminiumfolie-hoedje weer gevonden, Bart? Heb ik even flink geliked natuurlijk <3.
Oud 11-02-2011, 17:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
En het is ook 11-02-2011
Oud 11-02-2011, 17:31
Verwijderd
En als je dat omdraait is het nog steeds 11-02-2011
Oud 11-02-2011, 17:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
En "oudste land van de wereld" klopt ook geen kont van.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten