|
|
|
A&n
|
|
Verwijderd
'Cause this is my United States of whatever!'
|
|
|
|
Verwijderd
Ik als Canadees
heb een hekel aan de v.s. ![]() ontopic: Kben het niet zo met de V.S. eens qua beleid, en er zullen meer zijn. |
|
|
|
Kenny McCormick schreef:
ik heb een hekel aan ongecontroleerde begeerte. Overigens, lees dit topic op A&N edit : ja, jij hebt 'm gestart Kenny Ik wou de anderen erop wijzen
|
|
makkelijk en kort antwoord:
ze zeuren te veel over hun land en ik mag bush gewoon niet
|
|
Amerika misbruikt sociaal zwakkere mensen stelselmatig (voorbeelden: Nike, McDonalds) en steekt daarvoor zijn kop in het zand. De oorlog is een afleiding tegen de slechte economie welke gebaseerd is op pure achterdocht - net zoals dat al eerder is gebeurd (Nam & Korea). De oorlog gaat enkel en alleen maar om hun eigen economie die kapot volgens hen kapot zou kunnen gaan. De golfoorlog deed de VS echt niet om Kuwait te helpen want ze doen bijv. zo goed als niks tegen de conflicten in Afrika. Bush z'n bedoeling was dan ook een nationalistische wending te geven aan de VS en hun economie te verbeteren. Niet om zich te bekomeren om wereldconflicten. Daarnaast vind ik een aantal gebeurtenissen/nieuwe wetten nogal beangstiggend. Liberalisme staat met uberhaupt voor geen meter aan. Heb ik het nog kort gehouden over de Amerikaanse bedrijven. Hier een paar voorbeelden van recente ideeen/gebeurtenissen in de VS:
Allereerst inderdaad de ondemocratisch verkozen president. Bush: Vermindering rechten van verdachten. Leuk daar gaat de rechtstaat die toch al brak was. Bijv. wanneer iemand in de VS verdacht wordt van een klein delict en hij bekend krijgt hij minder straf Amerikaanse rechters: nieuwe straf voor vrouwenmishandeling welke lijkt op een jodenster uit WOII Man krijgt 3 jaar cel wegens een vage uitspraak over Bush Bush wil kernwapens inzetten tegen Iraq terwijl hij ze zelf ook bezit VS wil wet wijzigen om 17jarige ter dood te veroordelen. VS veroordeelt Russische computerkraker TCPA/Palladium: digitaal fascisme. De VS veroordeelt een Nederlander vanwege het handelen in coke met 2 Amerikanen in Nederland.. en Nederland werkt nog mee ook! Doetjes.. Mensen die verdacht worden van oorlogsmisdaden worden gewoonweg opgeblazen of maandenlang gevangen gehouden op een Amerikaanse legerbasis in Cuba. Terwijl ze zichzelf onschendbaar maken tov. Nederland (www.hogerhand.nl). Het gedoe rond de JSF, rond Echelon, het feit dat MS met hun misdaden nog gewoon door mag gaan en een relatief lichte straf krijgt. Het volk heeft politiek gezien weinig keus op verschillende partijen en wordt dom gehouden, heeft een elitistisch idee van zichzelf, wordt met allerlei stuff mondjesdood gemaakt die eigenlijk helemaal niet zo goed is (fast food vreten, soaps, propaganda etc). Kortom een neerwaartse spiraal en dan heb ik nog maar enkele zaken hier aan bod gesteld. Niet dat Nederland zo geweldig is maar de VS maakt het wel al te gortig... ![]() Offtopic: ik ben me ervan bewust dat ik enkele bronnen niet heb. Sommige werkten niet meer; anderen kon ik niet vinden; weer anderen staan op andere private fora. My bad. Komt er uitgerekend vandaag 1tje bij: Bush geeft CIA 'license to kill' tegen terroristen. Leuk. Alweer geen eerlijke berechting.
Laatst gewijzigd op 15-12-2002 om 14:55. |
|
|
|
Reactie in één ideogram :
|
|
Hoe komen jullie erbij dat de VS vroeger wel geweldig was?
(Alexander, Tio, Lafjuh) Wanneer bedoelen jullie dan?