Citaat:
Sarah en Martin, ik ben helemaal hooked on Scrubs tegenwoordig, en ik vroeg me af of het er echt zo aan toegaat in een ziekenhuis. Want ik heb maar 1 keer in een ziekenhuis gelegen en toen was mijn internist inderdaad een bijzonder heet, blond meisje, maar verder kreeg ik niet zoveel mee. 
|
Citaat:
nouja in het echt is het natuurlijk minder grappig. Maar ik vind Scrubs vaak realistischer dan veel andere ziekenhuisseries  vooral wat betreft de patientcontacten betreft.
|
Wat Sarah zegt ja. Scrubs is natuurlijk in alles overdreven, maar ze zijn - enigszins - realistisch wat verhoudingen betreft. De verpleegkundigen doen echt verpleegkundigenwerk en de dokters doen niet alles, de karakters staan pragmatisch in hun werk, en in een echt ziekenhuis is het ook wel zo dat er humor wordt gebruikt als therapie tegen nare dingen die je meemaakt. En ik maak ook stomme grapjes tegen mijn patiënten, het zijn mensen, en die vinden het meestal ook prettig om gewoon als mens behandeld te worden en niet als patiënt x met ziekte y.
Ik stoor me natuurlijk wel aan de verkeerde thoraxfoto en dat ze een CT-scanner gebruiken voor allerlei soorten andere scans. Maar ach. In ieder geval maken de dokters de scans niet zelf.
Citaat:
YOU HAVE NO POWER HERE 
|