Oud 08-07-2012, 21:04
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
'Wat studeer je?'
'Levensbeschouwing'
'Wat zei je?'
'Voltijd hippie.'

Dat was het meestal.
<3

Ik moet het mijne ook altijd uitleggen. Ik zeg dan altijd maar vlug 'dierenartsassistent', maar dat klopt ook eigenlijk niet helemaal.
Verwijderd
Citaat:
En ze doen echt bizarre dingen joh echt. Ik zat me op een gegeven moment af te vragen of ze echt zo achterlijk naïef waren, of dat het aan mij lag ofzo.
Wie, de assyriërs?
Verwijderd
Citaat:
En ook van meer talen dan alleen het Nederlands.
Nou ja, dan nog met alle respect. Het enige wat ik met andere talen doe (levende talen that is) is in die taal lezen. Taalbeheersing is dan prima, maar als je van talen houdt dan is het echt onzinnig om te zeggen dat geschiedenis een prima studie is omdat je taalbeheersing nodig hebt .
Verwijderd
Citaat:
Omg wauw oplossing gevonden Toch nog ergens goed voor, zo'n forum.
At your service!
Oud 08-07-2012, 21:05
Verwijderd
'Klinkt wel interessant, wat kun je daar dan mee?'

Dat is ook zo'n eeuwige dooddoener.
Oud 08-07-2012, 21:05
Verwijderd
Ach, anderhalf uur is niks.

Oh, nieuwe pagina.
Oud 08-07-2012, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Bizar als in?
Citaat:
Wie, de assyriërs?
Nee, de vrienden van mijn beste vriendin.

Ze hadden hele verhalen over wat ze allemaal doen (of niet doen ) waaronder dat er broers van iemand waren gaan liften, en die mocht rond de grens ineens in auto's rijden enzo. Niet zo maar auto's, nee mercedes S-klasse enzo. En dat doen ze dan, zonder te bedenken dat het wel een beetje raar is dat jij zo maar als lifter in een mercedes mag gaan rijden rond de grens
Verwijderd
Citaat:
Ach, anderhalf uur is niks.

Oh, nieuwe pagina.
Oke, dan kan ik wel uitslapen.
Verwijderd
Mijn zusje is ervan overtuigd dat het helpt tegen de jeuk als je citroensap op een muggenbult smeert, en aangezien ik er nu enkele tientallen heb, heb ik dat ook maar eens geprobeerd, maar het helpt echt voor geen meter.
Verwijderd
Of: 'Oh dat is interessant.' En dan komt er een heel verhaal met een neef van de buurvrouw die het ook gestudeerd heeft.
Oud 08-07-2012, 21:07
Verwijderd
Waar zal ik gaan werken? Op de korte termijn, dus. Tot nu toe heb ik alleen vrijwilligerswerk gedaan, maar ik wil gelden om mijn rijbewijs te betalen.
Oud 08-07-2012, 21:07
Verwijderd
Mensen kijken altijd heel verdwaasd als ik zeg wat ik studeer. Ze zeggen gemiddeld 1 keer 'Wat?' en daarna meestal 'Oke, leuk. Wat kun je daar dan mee?'
Oud 08-07-2012, 21:08
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Hai! Hoe gaat het nu met je ratje, Snebbeltje? Het klinkt zo zielig.
Het gaat niet zo goed Ze ligt erbij alsof ze dood is. Gelukkig kijkt ze nog elke keer op als ik even tegen het reismandje tik. Ik heb de neiging om elke minuut weer even te tikken, maar dat is ook zo zielig.
Ik ga zometeen maar proberen te slapen en morgenochtend bel ik direct de dierenarts en dan ga ik wel met de taxi erheen. Ik voel me echt kut. Ik ben jammerig en gestrest en dat kost allemaal energie die ik nauwelijks heb. Ik wil eigenlijk nog de kooi schoonmaken, maar dat moet ik maar uitstellen tot morgen.

Ik hoop maar gewoon dat ze het overleefd.
Verwijderd
Citaat:
Waar zal ik gaan werken? Op de korte termijn, dus. Tot nu toe heb ik alleen vrijwilligerswerk gedaan, maar ik wil gelden om mijn rijbewijs te betalen.
Wat vind je leuk?
Verwijderd
Sterkte met je ratje Snebbeltje het is echt naar als het niet goed gaat met huisdieren
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet zo goed Ze ligt erbij alsof ze dood is. Gelukkig kijkt ze nog elke keer op als ik even tegen het reismandje tik. Ik heb de neiging om elke minuut weer even te tikken, maar dat is ook zo zielig.
Ik ga zometeen maar proberen te slapen en morgenochtend bel ik direct de dierenarts en dan ga ik wel met de taxi erheen. Ik voel me echt kut. Ik ben jammerig en gestrest en dat kost allemaal energie die ik nauwelijks heb. Ik wil eigenlijk nog de kooi schoonmaken, maar dat moet ik maar uitstellen tot morgen.

:knuffel:
Oud 08-07-2012, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dan nog met alle respect. Het enige wat ik met andere talen doe (levende talen that is) is in die taal lezen. Taalbeheersing is dan prima, maar als je van talen houdt dan is het echt onzinnig om te zeggen dat geschiedenis een prima studie is omdat je taalbeheersing nodig hebt .
Dat zeg ik ook helemaal niet, het enige dat ik wil zeggen, is dat Kat zich dan bijvoorbeeld bezig kan houden met Russische onderwerpen, waarbij ze dan gebruik kan maken van haar Russisch-kennis. Dit kan trouwens best verder gaan dan alleen het lezen van teksten in die talen.
Oud 08-07-2012, 21:11
Verwijderd
Ga maar rechten studeren Kat, als je dan rechtsgeschiedenis doet gaat dat 9/10 x over het Romeinse recht, en dan komen er allemaal Latijnse spreuken langs. Net alsof je een taal studeert

sorry commendatore.
Oud 08-07-2012, 21:11
Verwijderd
Citaat:

Ik hoop heel erg met je mee dat het goed gaat komen
Oud 08-07-2012, 21:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oke, dan kan ik wel uitslapen.

Apate: wat zei die beste vriend van je vriendin dan waardoor je hem wilde meppen?
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
'Klinkt wel interessant, wat kun je daar dan mee?'

Dat is ook zo'n eeuwige dooddoener.
Herkenbaar ja. En mij wordt altijd gevraagd of ik dan zo creatief ben
Verwijderd
Oh, hm, ik ben vergeten avond te eten. Wat nu.
Oud 08-07-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ga maar rechten studeren Kat, als je dan rechtsgeschiedenis doet gaat dat 9/10 x over het Romeinse recht, en dan komen er allemaal Latijnse spreuken langs. Net alsof je een taal studeert

sorry commendatore.
Dit is veel te kort door de bocht.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Snebbeltje, naar zeg! Hopelijk komt het goed met je ratje, sterkte!
Miekje*
Miekje* is offline
Bij het horen van mijn studie zeggen mensen standaard: 'Oh, en wat houdt dat dan precies in?', omdat ze de benaming 'dierenartsassistent' heel goed kennen maar 'paraveterinair' zegt ze dan weer niks.
Citaat:

Dat is echt naar, Snebbeltje! Kun je haar slijmvliezen checken? Welke kleur zijn die?
Geel
Geel is offline
Hoi iedereen!

Snebbeltje, sterkte voor je ratje en voor jou!

Als het goed is krijg ik op 16 juli te horen of ik door ben met geneeskunde. Ik wil nu dat ik gewoon door ben en dat ik snel kan beginnen met geneeskunde!
Oud 08-07-2012, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Dit is veel te kort door de bocht.
Orly?
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het is eigenlijk ook best wel moeilijk om niet in cliché vragen te vervallen als je een studie te horen krijgt waar je geen verstand van hebt of die je uberhaupt niet kent.

Wat zou eigenlijk de ideale opmerking zijn die je kunt maken als iemand zijn (voor jou onbekende) studie noemt?
Verwijderd
Citaat:
Hoi iedereen!

Als het goed is krijg ik op 16 juli te horen of ik door ben met geneeskunde. Ik wil nu dat ik gewoon door ben en dat ik snel kan beginnen met geneeskunde!
Spannend In welke lotingscategorie zat je?
Verwijderd
Citaat:

Apate: wat zei die beste vriend van je vriendin dan waardoor je hem wilde meppen?
Niet wat hij nu zei. Toen ik ziek was, (en dus ontiegelijk kwetsbaar, want lichamelijk stond ik toen op het punt van instorten) was hij een goede vriend van mij ook maar heeft hij mij heel hard gekwetst, en daar heb ik nu nog steeds last van . Hij is de enige persoon in de hele wereld die ik echt echt haat, uit het diepste van mijn hart.
Verwijderd
Citaat:
Herkenbaar ja. En mij wordt altijd gevraagd of ik dan zo creatief ben
Zoiets herken ik ook, 'ben je dan zelf religieus ofzo of nie?'
Citaat:
Hoi iedereen!

Je gaat naar Nijmegen, of niet?

En sterkte voor Snebbeltje!
Oud 08-07-2012, 21:15
Verwijderd
Zelfs over rechten worden clichevragen gesteld, terwijl iedereen wel een idee heeft wat ie zich daarbij moet voorstellen.
Verwijderd
Citaat:
Wat vind je leuk?
Wat ik eerst deed vond ik heel leuk, Nederlandse les geven. Daar ga ik ook weer mee beginnen. Eigenlijk vind ik alles leuk waarvoor je niet hoeft te kunnen rekenen.

Citaat:

sorry commendatore.
<3

Citaat:

Ahw.

Citaat:
Oh, hm, ik ben vergeten avond te eten. Wat nu.
MIN DUIZEND PUNTEN.

Citaat:
Hoi iedereen!

Goedenavond!
Verwijderd
Citaat:
Wat zou eigenlijk de ideale opmerking zijn die je kunt maken als iemand zijn (voor jou onbekende) studie noemt?
Eigenlijk is die er niet, maar die mensen bedoelen het allemaal wel goed dus het zal verder wel
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het is eigenlijk ook best wel moeilijk om niet in cliché vragen te vervallen als je een studie te horen krijgt waar je geen verstand van hebt of die je uberhaupt niet kent.

Ik vind het nog véél moeilijker om een geschikt antwoord te geven als iemand iets studeert wat me heel stom lijkt. Vaak zeg ik dat dan ook maar gewoon eerlijk
Oud 08-07-2012, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Wat ik eerst deed vond ik heel leuk, Nederlandse les geven. Daar ga ik ook weer mee beginnen. Eigenlijk vind ik alles leuk waarvoor je niet hoeft te kunnen rekenen.

<3

Ahw.

MIN DUIZEND PUNTEN.

Goedenavond!
Bijles geven is wel een leuk bijbaantje dan ja Mijn baantjes op de middelbare school heb ik niet echt uitgezocht, ik liep dan gewoon door de straat, zag een bordje "personeel gezocht" liep naar binnen en dan zaten ze van JA OKE, WE ZIEN HET WEL ZITTEN en dan had ik 3 minuten later een baantje

En @ MIN DUIZEND PUNTEN
Noedelhap
Noedelhap is offline
Stel iemand zegt: ik studeer frolliwopsnopblobbologie.

Mogelijke antwoorden:
- Zozo.........léuk!
- Wat kun je daar dan mee?
- Wáttologie?
- Ah, dan leer je toch de relatie tussen frolli en wolli en hoe de twee in verhouding staan tot elkaar binnen een kader van blobbo en snop? Interessant, zeker omdat blobbo een afspiegeling is van frolli. Hoe ga je daarmee om?
Geel
Geel is offline
Citaat:
Spannend In welke lotingscategorie zat je?
In categorie B. Dus dat is de hoogste categorie waar echt geloot wordt. Dus op zich heb ik best kans. Maar ja, je weet het nooit
Citaat:

Je gaat naar Nijmegen, of niet?
Ja! Jij gaat daar toch ook filosofie studeren?

En, ik kan hoogstwaarschijnlijk bij mijn tante wonen, dus over een woonplaats hoef ik ook geen zorgen te maken En ook al kan ik daar niet echt lang blijven, ik kan daar altijd net zo lang blijven totdat ik zelf iets vind
Oud 08-07-2012, 21:18
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk niet meer zo leuk nu er echt veel burgervrouwen meedoen die duizend punten per dag halen omdat ze kinderen hebben en 30 ruimtes die ze schoon kunnen maken. Win ik nooit van. Ik vond het anekdote-topic leuker
Verwijderd
Citaat:
In categorie B. Dus dat is de hoogste categorie waar echt geloot wordt. Dus op zich heb ik best kans. Maar ja, je weet het nooit

En, ik kan hoogstwaarschijnlijk bij mijn tante wonen, dus over een woonplaats hoef ik ook geen zorgen te maken En ook al kan ik daar niet echt lang blijven, ik kan daar altijd net zo lang blijven totdat ik zelf iets vind

Ah cool, dan kom ik je misschien nog eens tegen
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niet wat hij nu zei. Toen ik ziek was, (en dus ontiegelijk kwetsbaar, want lichamelijk stond ik toen op het punt van instorten) was hij een goede vriend van mij ook maar heeft hij mij heel hard gekwetst, en daar heb ik nu nog steeds last van . Hij is de enige persoon in de hele wereld die ik echt echt haat, uit het diepste van mijn hart.
Oh, oke!
Oud 08-07-2012, 21:19
Verwijderd
Maar Miekje, wat is eigenlijk het verschil tussen dierenartsassisente en paraveterinair? Kun je dan meer zelfstandig, of zo?
Oud 08-07-2012, 21:19
Verwijderd
Citaat:

Ik ga voor je duimen volgende week maandag

Welke stad heeft je voorkeur? laat maar ik ben een domme koe die niet kan lezen
Oud 08-07-2012, 21:20
Verwijderd
Citaat:

Mogelijke antwoorden:
- Zozo.........léuk!
- Wáttologie?
- Ah, dan leer je toch de relatie tussen frolli en wolli en hoe de twee in verhouding staan tot elkaar binnen een kader van blobbo en snop? Interessant, zeker omdat blobbo een afspiegeling is van frolli. Hoe ga je daarmee om?
Wáttologie hoor ik heel vaak

Maar als ik vraag wat mensen studeren en ze zeggen wat ze doen dan antwoord ik, als het een rare ingewikkelde bèta-studie is 'Wauw, dat lijkt me echt ontzettend moeilijk. Hoe bevalt het jou?' en als het een "normale" (algemene studies psychologie, politicologie, rechten, pedagogiek, dat soort dingen) studie is gooi ik iets algemeens van 'hoeveelstejaars ben je? waar studeer je? Oh, is dat nu een leuke studentenstad ?'
Oud 08-07-2012, 21:21
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Dankjulliewel allemaal Jullie zijn lief!

Citaat:
Bij het horen van mijn studie zeggen mensen standaard: 'Oh, en wat houdt dat dan precies in?', omdat ze de benaming 'dierenartsassistent' heel goed kennen maar 'paraveterinair' zegt ze dan weer niks.

Dat is echt naar, Snebbeltje! Kun je haar slijmvliezen checken? Welke kleur zijn die?
Ik weet niet zo goed hoe?
Ik heb haar overigens net eventjes wakker gemaakt en wat snoepjes gegeven en haar nog even water van mijn vinger laten likken en dat wilde ze allemaal wel. Nu is ze weer voer uit haar bakje aan het knabbelen dus dat is wel een goed teken! Kan ik met een iets geruster hart gaan slapen.
Oud 08-07-2012, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Bijles geven is wel een leuk bijbaantje dan ja Mijn baantjes op de middelbare school heb ik niet echt uitgezocht, ik liep dan gewoon door de straat, zag een bordje "personeel gezocht" liep naar binnen en dan zaten ze van JA OKE, WE ZIEN HET WEL ZITTEN en dan had ik 3 minuten later een baantje

En @ MIN DUIZEND PUNTEN
Het was geen bijbaantje, maar vrijwilligerswerk. Ik deed het gewoon omdat ik het leuk vind en voor de dankbaarheid (ja echt ). Dus nu wil ik ernaast iets zoeken om geld te verdienen voor mijn rijbewijs, want dat gaan mijn ouders me nevernooit geven.

O EN over studies gesproken! Ik wil sowieso naast mijn studie mijn groot rijbewijs ofzo halen, zodat ik tenminste een VAK kan en niet alleen maar abstracte dingen weet. En buschauffeur worden lijkt me zó leuk. <3

Citaat:

Mogelijke antwoorden:
- Zozo.........léuk!
- Wáttologie?
Oud 08-07-2012, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Het was geen bijbaantje, maar vrijwilligerswerk. Ik deed het gewoon omdat ik het leuk vind en voor de dankbaarheid (ja echt ). Dus nu wil ik ernaast iets zoeken om geld te verdienen voor mijn rijbewijs, want dat gaan mijn ouders me nevernooit geven.

O EN over studies gesproken! Ik wil sowieso naast mijn studie mijn groot rijbewijs ofzo halen, zodat ik tenminste een VAK kan en niet alleen maar abstracte dingen weet. En buschauffeur worden lijkt me zó leuk. <3

Buschauffeur

Maar kun je niet betaald bijles gaan geven? Of kan dat alleen als student ofzo? Hm. Stom.
Oud 08-07-2012, 21:24
Verwijderd
Ik heb wel eens betaald bijles wiskunde gegeven toen ik in de vierde zat Ik had zelf eerst bijles nodig, maar uiteindelijk was het kwartje gevallen bij sommige onderwerpen en dat kon ik wel goed uitleggen.
Oud 08-07-2012, 21:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar Miekje, wat is eigenlijk het verschil tussen dierenartsassisente en paraveterinair? Kun je dan meer zelfstandig, of zo?
Als paraveterinair ben je een dierenartsassistent plus, zeg maar. Waar je bij de voormalige dierenartsassistentenopleiding werd opgeleid tot poetsmiep en boekhoudster, leer je nu veel meer en kan je ook veel meer doen in de praktijk, zoals laboratoriumonderoek en het maken van röntgenfoto's en dergelijke. Ook kun je als paraveterinair je eigen spreekuur hebben met het verwijderen van hechtingen, wondcontroles, juniorconsulten en allemaal van dat soort dingen.
Oud 08-07-2012, 21:27
Verwijderd
Ik gaf op school vaker betaald bijles, en dat vond ik ook heel leuk enzo. Maar nu is het vakantie en zit ik niet meer daar op school enzo.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten