Advertentie | |
|
![]() |
|
Schrödinger, goed nieuws!
'Topwetenschapper is meestal fysicus' Van de tien invloedrijkste wetenschappers van Nederland zijn er acht natuurkundige. André Geim, een Russisch-Nederlandse fysicus en Nobelprijswinnaar, is internationaal gezien veruit de meest geciteerde onderzoeker van Nederland. Dat blijkt uit een analyse van het Centrum voor Wetenschaps- en Techniekstudies (CWTS) in Leiden, in opdracht van de Volkskrant. De 93 artikelen van de hand van Geim worden tot vijf maal meer geciteerd dan die van alle andere Nederlandse topwetenschappers. Geim ontdekte in 2004 een nieuwe superdunne vorm van koolstof, grafeen. Hij kreeg er in 2010 de Nobelprijs voor, samen met zijn promovendus Konstantin Novoselov. Van de tien invloedrijkste wetenschappers uit Nederland is Geim niet de enige met een tweede nationaliteit. Er staan een Belg, een Duitser en nog een Rus in de top 10. De twee niet-fysici op de lijst zijn vogelgrieponderzoeker Ron Fouchier en kankeronderzoeker René Bernards.
|
Ik heb een vrouwenprobleem. Ik zie een hele mooie broek waarvan ik weet dat hij lekker gaat zitten (want ik ken het merk en de maten) en waar ik eigenlijk al een tijdje naar op zoek ben. En hij is 29 euro, met dit weekend nog eens 15% extra korting en geen verzendkosten
![]()
|
Oei, toch nog een beetje geld tekort deze maand
![]()
|
Ik heb een extreem fijne 'fauteuil', een mooi bijzettafeltje en een leuk nachtkastje van de kringloop én een extra kast + CD-kast + een mooi lampje voor op mijn nachtkastje bij de IKEA gehaald. En mijn pappa heeft alles in elkaar en op z'n plek gezet met een beetje hulp van mij en ook alvast een gordijnrails gemonteerd en mijn klok opgehangen en en en Liefde voor mijn pappa en mijn spulletjes
![]()
|
Mijn pappa heeft overigens mega-energie. Ik kon gisteravond écht niet meer en hij ging nog een kast in elkaar zetten en vanochtend was ik eigenlijk nog niet genoeg bekomen van de dag van gisteren en pappa ging weer door en toen hij aan het eind van de middag naar huis ging, lag ik al in bed
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |