Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hey
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik ben ook heel erg op mezelf en heb ook niet echt vriendinnen ofzo. Op school probeer ik wel zoveel mogelijk met mijn klas mee te doen, maar het liefst blijf ik gewoon alleen. Vrienden maken vind ik ook best wel lastig. Als i thuis kom van school ga ik ok altijd meteen naar boven en ga ik in me kamer zitten. Ik ben ook erg verlegen en ben daardoor echt geen prater. Op stage krijg ik dit ook echt heel vaak te horen "je mag meer van je laten horen, anders beland je op de achtergrond". Ik doe me best maar het lukt niet echt. Het zit gewoon niet in me. Ik zit voor mezelf te denken aan een assertiviteitscursus, misschien dat dat werkt. Misschien ook een idee voor jou. xx Mirna |
![]() |
|
![]() |
Hey,
Ik ben niet verlegen ofzo, maar ben wel liever alleen zoals jij en mirna1994. Heb wel vrienden en leeftijdgenoten waar ik contact mee heb op school (alleen op school geen vrienden, die mensen kunnen echt de pest krijgen (en dan zeg ik het nog 'n beetje beleefd)). Ik vind het ook niet leuk om met school weg te gaan naar uitjes ofzo, dat komt omdat ik op school niet echt veel mensen ken waar ik goed mee op kan schieten... Ik zeg maar altijd tegen de mensen die zeggen dat je geen vrienden hebt, dat de vrienden die ik heb juist échte vrienden zijn en niet van die fake vrienden zoals op school. Ik was vroeger geen prater, nu wel, soms juist erg enthousiast op m'n werk ofzo en daar is het ook erg gezellig. Ergens waar je het naar je zin hebt is het dus veel leuker om te zijn (op m'n werk, op school absoluut niet). Ik vind het niet erg om met anderen te praten, zolang ik de mensen met wie ik praat mag en niet van die sukkeltjes zijn zoals bij mij op school het geval is... Overigens vertrouw ik ook niemand bij mij op school, alleen m'n vrienden (maar dat zijn er niet zo veel). Zoals Mirna al zei, iets van een cursus, met bv andere jongeren zal wss helpen, ik heb zelf ook zoiets gedaan en heeft echt geholpen (alleen duurde alles bij elkaar zo'n 3 jr). |
![]() |
|
![]() |
Oh, ik zag btw dat je het ook had over depressieve gevoelens? Ik had/heb hier de laatste tijd ook last van en ben naar psycholoog geweest, ik heb volgens haar stemmingswisselingen (normaal in pubertijd) alleen had ik de negatieve effecten van de depressie wat meer dan anderen. Er zijn een aantal verschillende medicijnen voor die ervoor zorgen dat je geen depressieve gevoelens meer hebt, ik gebruik nu Sertraline, die zorgt ervoor dat je meer serototine in je hersenen krijgt. Serotonine zorgt voor plezier, geluksgevoelens etc. Oftwewel hoe meer hoe beter je je voelt maar niet bij een overdosis!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je beseft dat je afhankelijkheid kunt krijgen van zulke medicijnen, sowieso is stoppen vaak flink afkicken. En ik vind het goed dat mensen antidepressiva gebruiken als ze niet kunnen functioneren zonder, maar schilder ze niet af als wonderlijke gelukssnoepjes waarmee je niet meer depressief kunt zijn, want dat zijn ze zeker niet.
|
![]() |
|
![]() |
Ik loop stage bij een huisarts. Ik gebruikte ook sertraline maar ben daar nu mee gestopt. Op stage zie ik wat het op langer termijn met je doet. Je wordt verdoofd door dat middel. Je voelt niks meer (geen liefde, verdriet, plezier, enz.).
Antidepressiva kan je beter gebruiken als je al zo ver heen bent dat er geen uitweg meer is. |
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Afspraak Verwijderd | 52 | 11-01-2012 17:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Links, stijltypen, enz. kortom: alles over gedichten deel III Verwijderd | 21 | 23-11-2007 22:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Marx of Nietzsche? Slobber | 142 | 20-08-2005 07:18 | |
Liefde & Relatie |
geen interesse?? Noise | 34 | 16-08-2005 22:14 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #34 Nijn* | 492 | 28-07-2005 13:57 | |
De Kantine |
Hoi! Wat staat er onder je ctrl+v? Briseïs | 500 | 03-01-2005 17:27 |