Oud 07-07-2015, 13:22
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik zou niet zo goed weten waarom, deadlock en ik kijken samen beroepsmatig denk ik al gauw bij 100 scholen mee in de keuken, en we zien gewoon hoe het (ook) kan.
Nou ja, ik vraag me dat dus oprecht af. Of het in praktijk echt zo makkelijk anders zou kunnen. Ik zou ervoor tekenen hoor, daar niet van
Advertentie
Oud 07-07-2015, 13:30
Abby.
Abby. is offline
Toch leuk: op dit moment ben ik een fijn partijtje uren aan meerwerk aan het declareren + extra reiskosten en bijna 750 euro aan requisieten-kosten die ik allemaal heb voorgeschoten. Dat is altijd fijn om voor de zomer nog even te kunnen doen
Oud 07-07-2015, 13:36
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
ach en wee
Oud 07-07-2015, 13:45
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Hoezo kunnen niet de volle 6 weken vrijaf nemen, je hebt in het onderwijs geen vrije dagen, je hebt een normjaartaak, 1659 uur moet je werken bij een volledige aanstelling en dat is het, dat betekent dat je bij een normale lengte werkweek daar nooit onbetaald bovenuit mag komen tenzij zoals Axel zegt het volledig je eigen keuze is.
Het ging in eerste instantie over het basisonderwijs en daar werk ik zelf natuurlijk niet in, maar er zijn best wat basisschooldocenten in mijn omgeving, en die hebben nadat de koters weg zijn en voordat ze weer terugkomen altijd een dag of 2-3 nodig om het gebouw op te ruimen, dingen af te ronden en hun klas weer klaar te zetten aan het einde van de vakantie. Die volle 6 weken vakantie maakt bijna niemand. Geen idee of er op een bassisschool ook normtaken zijn en of dit anders kan/moet, maar ik hoor niemand er ook over zeiken, dus daar heb ik nooit bewust over nagedacht.

Het gesprek middelbare school, normtaken, vakanties, docenten etc hebben we de afgelopen jaren vaak genoeg gehad en ik geloof dat we daarin altijd wel ongeveer op dezelfde lijn hebben gezeten.
Oud 07-07-2015, 13:46
Verwijderd
Citaat:
"Het is in het onderwijs niet hard werken". Pff. Dat kan ook nogal behoorlijk per baan verschillen natuurlijk Daarbij denk ik dat met alle randvoorwaarden en nieuwe regels e.d. het basisonderwijs een stuk zwaarder is, en ook nog slechter betaalt.
Het betaalt zeker slechter maar of het wel of niet zwaarder is is natuurlijk een waarde-oordeel waar niemand iets mee kan. Waar is het zwaarder? In Klazienaveen waar Jantje nog steeds een watjekou van zijn ouders na kan krijgen als hij eruit is gestuurd of op het praktijkonderwijs in de Bijlmer? Zulke uitspraken moet je erg voorzichtig mee zijn. En niet alle docenten kunnen alle soorten onderwijs geven. Uit een dergelijke uitspraak blijkt eerder onervarenheid van jouw kant.

Citaat:
Btw, los van dit alles, want ergens voel ik me ook gewoon terecht wel aangesproken: ik werk denk ik ongeveer twee keer zoveel uur als waar ik voor betaald word. En daarbij heb ik het dan over voorbereidingen, organisatie, overleggen, extra klusjes voor de marketing en andere randprogramma's om theater een beetje op de kaart te zetten. Ik zou het ook niet kunnen doen, maar om te beginnen was ik dan niet gepromoveerd tot "senior docent" en was ik zelfs al ontslagen na m'n eerste jaar ben ik bang, en was de theaterafdeling waarschijnlijk al wel ingestort ook. Maar goed, dan heb je het ook wel over een heel kleine en vooral kwetsbare organisatie.
Ik snap best dat dit heel moeilijk ligt want ik werk ook veel extra uren, gedeeltelijk om mijn zichtbaarheid te verhogen en omdat ik vind dat je in het onderwijs niets te zoeken hebt als je er geen hart voor hebt, dan flikker je maar op naar de gemeente, maar ik ben er wel achtergekomen dat als het niet lukt dat je dan aan de bel moet trekken. En ik schroom ook niet om me om dit soort redenen ziek te melden.

En ontslagen? Die rechtszaak zou ik wel eens mee willen maken heel eerlijk gezegd. Als jij je benoeming voor onbetaalde tijd hebt en er is verder geen sprake van dossiervorming (en volgens mij heeft meer dan 60% van de scholen dossiervorming en de gesprekkencyclus niet goed op orde), dan heeft de onderwijsinstelling een groot probleem.

Laatst gewijzigd op 07-07-2015 om 13:53.
Oud 07-07-2015, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Het ging in eerste instantie over het basisonderwijs en daar werk ik zelf natuurlijk niet in, maar er zijn best wat basisschooldocenten in mijn omgeving, en die hebben nadat de koters weg zijn en voordat ze weer terugkomen altijd een dag of 2-3 nodig om het gebouw op te ruimen, dingen af te ronden en hun klas weer klaar te zetten aan het einde van de vakantie. Die volle 6 weken vakantie maakt bijna niemand. Geen idee of er op een bassisschool ook normtaken zijn en of dit anders kan/moet, maar ik hoor niemand er ook over zeiken, dus daar heb ik nooit bewust over nagedacht.
In het PO is de normjaartaak ook 1659, hier staat gespecificeerd hoe het precies ingericht moet worden: http://wij-leren.nl/werkdruk-normjaartaak.php

Wat er precies onder "Over" en andere kopjes valt is een heet hangijzer en al sinds de invoering van het concept taakbeleid met jaarlijks vele conflicten tussen MR'en en directies en vakbonden.

Het gebouw opruimen en aanverwante zaken kan prima door extern ingehuurd personeel afgehandeld worden, opruimen van je eigen klas gaat natuurlijk een stuk moeilijker maar als je dat normaal bijhoudt met je kinderen samen gedurende het jaar dan kan je daar nooit nog drie dagen me bezig zijn in de zomervakantie.
Oud 07-07-2015, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Toch leuk: op dit moment ben ik een fijn partijtje uren aan meerwerk aan het declareren + extra reiskosten en bijna 750 euro aan requisieten-kosten die ik allemaal heb voorgeschoten. Dat is altijd fijn om voor de zomer nog even te kunnen doen
Voor de 10e ingeleverd is met volgende salaris mee, en ik wacht nog maar drie maanden op een soortgelijk bedrag
Oud 07-07-2015, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet zo goed weten waarom, deadlock en ik kijken samen beroepsmatig denk ik al gauw bij 100 scholen mee in de keuken, en we zien gewoon hoe het (ook) kan.
en de verschillen zijn zelfs gigantisch groot tussen lokaties onderling. Op de ene lokatie wordt nieuw beleid zo eventjes ingevoerd en op een ander schreeuwt het personeel moord en brand omdat ze de directie (historisch) niet vertrouwen ook al zitten er nu competente mensen.
Oud 07-07-2015, 13:59
df
df is offline
Zou het vol te houden zijn om een week lang 17h00-07h00 (ongeveer) te werken? Ik heb per ongeluk twee banen tijdens de vierdaagse en wil ze eigenlijk geen van beiden afzeggen.
Oud 07-07-2015, 14:06
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja.
Oud 07-07-2015, 14:42
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik kan me altijd moeilijk voorstellen hoe mensen zich kunnen vervelen Ik verveel me nooit.
Zaterdag klaagde je nog toen wij iets keken wat je saai vond
Oud 07-07-2015, 14:45
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
ik verveel me vaak genoeg
Oud 07-07-2015, 14:51
Verwijderd
Citaat:
ik verveel me vaak genoeg
Omdat je jezelf vervelend vindt ja
Oud 07-07-2015, 15:11
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik vind mezelf helemaal niet vervelend Ik heb het vooral als ik weet dat ik iets leuk ga doen maar het duurt nog een paar uur voordat ik ga ofzo, dan verveel ik me de tyfus
Oud 07-07-2015, 15:25
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Zou het vol te houden zijn om een week lang 17h00-07h00 (ongeveer) te werken? Ik heb per ongeluk twee banen tijdens de vierdaagse en wil ze eigenlijk geen van beiden afzeggen.
Als je van de resterende 10 uur het grootste deel aan slapen besteedt moet een week wel kunnen.
Oud 07-07-2015, 15:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet niet teveel reistijd hebben en zorgen dat je verder nagenoeg niets hebt.
Oud 07-07-2015, 16:07
zoef de haas
zoef de haas is offline
Of gewoon een weekje flink doorbuffelen. Als je ze allebei leuk genoeg vind om niet af te zeggen, dan komt t sowieso wel goed, en als het enkel om de ekkies doet, dan heb je ze vast hard nodig en zou ik het ook doen Alleen zorgen dat je de 2-3 dagen erna niet zoveel te doen hebt, want het sloopt. Maar wel fijn sloopt
Oud 07-07-2015, 16:39
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Het betaalt zeker slechter maar of het wel of niet zwaarder is is natuurlijk een waarde-oordeel waar niemand iets mee kan. Waar is het zwaarder? In Klazienaveen waar Jantje nog steeds een watjekou van zijn ouders na kan krijgen als hij eruit is gestuurd of op het praktijkonderwijs in de Bijlmer? Zulke uitspraken moet je erg voorzichtig mee zijn. En niet alle docenten kunnen alle soorten onderwijs geven. Uit een dergelijke uitspraak blijkt eerder onervarenheid van jouw kant.

Ik snap best dat dit heel moeilijk ligt want ik werk ook veel extra uren, gedeeltelijk om mijn zichtbaarheid te verhogen en omdat ik vind dat je in het onderwijs niets te zoeken hebt als je er geen hart voor hebt, dan flikker je maar op naar de gemeente, maar ik ben er wel achtergekomen dat als het niet lukt dat je dan aan de bel moet trekken. En ik schroom ook niet om me om dit soort redenen ziek te melden.

En ontslagen? Die rechtszaak zou ik wel eens mee willen maken heel eerlijk gezegd. Als jij je benoeming voor onbetaalde tijd hebt en er is verder geen sprake van dossiervorming (en volgens mij heeft meer dan 60% van de scholen dossiervorming en de gesprekkencyclus niet goed op orde), dan heeft de onderwijsinstelling een groot probleem.
Hoezo blijkt daar onervarenheid van mijn kant uit? Ik zeg toch precies hetzelfde als jij? Nl. Dat het nogal per baan (school/omgeving/klas/jaar) kan verschillen?

En ontslagen als in: dan was ik na het eerste jaar al gewipt als in "we verlengen je contract niet". Nu kunnen ze dat niet meer zomaar doen inderdaad.

Verder ben ik het eens met zo'n beetje alles wat je in deze post zegt hoor
Oud 07-07-2015, 16:40
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Voor de 10e ingeleverd is met volgende salaris mee, en ik wacht nog maar drie maanden op een soortgelijk bedrag
Oh dat gaat hier gelukkig sneller. Augustus zou het moeten worden. Net op de dag dat het nieuwe schooljaar weer begint Maar dan heb ik in elk geval iets om naar uit te kijken.
Oud 07-07-2015, 17:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou ja, ik vraag me dat dus oprecht af. Of het in praktijk echt zo makkelijk anders zou kunnen. Ik zou ervoor tekenen hoor, daar niet van
Nou ja, als het aanbod qua werk heel groot was dan kan dat makkelijker; want dan heeft je werknemer meer baat bij het behouden van goede werknemers, en zich te houden aan afspraken en degelijke vergoedingen. Nu is het werkaanbod in jouw vakgebied de laatste jaren (ontzettend) verminderd; dus is het ook makkelijker om misbruik te maken van je personeel en/of verwachtingen te creëren die niet echt in de maat lopen met vergelijkbare functies in andere sectoren. Plus dat er altijd mensen rondlopen die redeneren volgens "ja je doet iets met cultuur dus dat is ook deels hobby dus zorg maar dat je het regelt want het is leuk ;d;dE" is ook niet handig ;P
Oud 07-07-2015, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Kom chillen vrijdagavond in culemborg dan
Als je bitch wil chillen is het geen probleem
Oud 07-07-2015, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Dit topic heeft behoefte aan een leuk plaatje.

[afbeelding]
Alleen wel jammer dat niemand er op reageert
Oud 07-07-2015, 17:31
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Oud 07-07-2015, 17:36
Durian
Durian is offline
Citaat:
Dan ga ik er heen, ik kom niet alleen want ik heb drank en drugs
Oud 07-07-2015, 18:02
Koekje
Koekje is offline
Ik heb vandaag zelf schnitzels (zelf gepaneerd enzo) en aardappelsalade gemaakt
Oud 07-07-2015, 18:13
zoef de haas
zoef de haas is offline
Nom!

Ik ga zo zelf cordon blues maken met witlofsalade.
Oud 07-07-2015, 18:20
Verwijderd
Citaat:
want ik heb drank en drugs
Citaat:
Nom!
Oud 07-07-2015, 18:20
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Nom!

Ik ga zo zelf cordon blues maken met witlofsalade.
Lekker
Oud 07-07-2015, 18:21
Verwijderd
Kijk niet zo dom
Oud 07-07-2015, 18:21
Verwijderd
Oh dat was niet aardig, sorry
Oud 07-07-2015, 18:22
Axel11
Axel11 is offline
Is je account gehackt door je moeder, nthn3d?
Oud 07-07-2015, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Is je account gehackt door je moeder, nthn3d?
Ja, wil je een date dan?
Oud 07-07-2015, 18:24
Verwijderd
Nee eh... Waarom?
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Dan ga ik er heen, ik kom niet alleen want ik heb drank en drugs
Toen ik dat nummer voor het eerst hoorde verstond ik "ik heb kramp" ipv ik heb drank
Verwijderd
Citaat:
Toen ik dat nummer voor het eetst hoorde verstond ik "ik heb kramp" ipv ik heb drank
Oud 07-07-2015, 18:25
Verwijderd
Citaat:
dat nummer
Oud 07-07-2015, 18:26
Koekje
Koekje is offline
Oud 07-07-2015, 18:27
Verwijderd
Laat maar
Oud 07-07-2015, 18:28
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee eh... Waarom?
Omdat je zo ongesteld doet.

Spoiler
Oud 07-07-2015, 18:30
hahahahahahaha
hahahahahahaha is offline
Je doet zelf ongesteld, Krispijn.
Oud 07-07-2015, 18:34
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
ja, krispijn
Oud 07-07-2015, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Omdat je zo ongesteld doet.

Spoiler
Wut???
Oud 07-07-2015, 18:38
hahahahahahaha
Cris, waar blijft het super romantische verhaal met betrekking tot je chick?
Oud 07-07-2015, 18:39
Axel11
Axel11 is offline
Cris wil haar niet toch, dus ze zal wel vet zijn?
Oud 07-07-2015, 18:41
Verwijderd
Axel wat bedoelde je?
Oud 07-07-2015, 18:45
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Kijk niet zo dom
Oud 07-07-2015, 18:53
hahahahahahaha
Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik een driedaagse VERRASSINGSREIS had geboekt? Vast niet, MAAR, we mogen naar Turijn. Super fijn! Is een van jullie daar wel eens geweest?
Oud 07-07-2015, 18:54
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Cris wil haar niet toch, dus ze zal wel vet zijn?
ze is niet dik maar wel een ontzettende slet
Oud 07-07-2015, 19:00
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik een driedaagse VERRASSINGSREIS had geboekt? Vast niet, MAAR, we mogen naar Turijn. Super fijn! Is een van jullie daar wel eens geweest?

En nee.
Oud 07-07-2015, 19:05
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat wist ik nog Ben er nog nooit geweest

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten