Oud 24-01-2001, 22:34
ick
ick is offline
ik krijg binnekort me eigen adsl lijntje (zoals je misschien eerder al had vernomen) en vraag me af of der mensen zijn die 't ook hebben; wat vinden jullie ervan? beetje stabiele verbinding? lekker snel? de installatie, hoe ging dat? (we hebben doe 't zelf pakket gekozen, met USB modem, we... pa dan )

thnx,
Rob

------------------
Je mag ALLES van me weten, in ruil voor je pincode! | Geld moet rollen, niet gerold worden! | goet, goeier, Ick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2001, 07:17
The Fox
The Fox is offline
Ik heb geen ervaring ermee, maar ik weet wel dat kabel over het algemeen(bij ons dan) een stuk sneller is. ADSL haalt theoretisch maximaal 128 kBps(=1024kbps), en met kabel heb ik de 500 wel eens overschreden op een goeie server.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2001, 12:56
KIXd3
KIXd3 is offline
De adsl servers van belgacom zouden naart schijnt nogal dikwijls platliggen omdat belgacom de vraag ni kan volgen
Oud 25-01-2001, 13:38
KIXd3
KIXd3 is offline
vergeten te zeggen : belgacom is in belgie
Oud 25-01-2001, 16:43
Verwijderd
Citaat:
The Fox schreef:
Ik heb geen ervaring ermee, maar ik weet wel dat kabel over het algemeen(bij ons dan) een stuk sneller is. ADSL haalt theoretisch maximaal 128 kBps(=1024kbps), en met kabel heb ik de 500 wel eens overschreden op een goeie server.

Maar met Fast ADSL heb je wel wel snellere upload dan met kabel/UPC (256kbit/s tegenover 128kbit/s), plus het feit dat je met ADSL een privélijn hebt, dus je deelt het net niet met anderen. Moet je zien hoe de snelheid van kabel 's middags en 's avonds inzakt, als er veel mensen gaan internetten. Dan haal je soms onder de 10 k/s. Met ADSL haal je bijna altijd 110-120 k/s (een vriend van me heeft Fast ADSL bij XS4ALL, en het is echt supersnel).

Sowieso, de hele "feeling" is sneller bij ADSL. Bij kabel moet je soms heel lang wachten bij "Bezig met zoeken naar site...", hoewel het downloaden dan bijvoorbeeld wel snel gaat. ADSL reageert gewoon sneller, vooral bij "gewoon" surfen.

------------------
Intelligent life beyond this planet
Met citaat reageren
Oud 25-01-2001, 17:30
Da's dus gelul.
Een standaard MXstream pakket heeft een upload van 64kbit en dat is gewoon achterlijk.

Citaat:
Moet je zien hoe de snelheid van kabel 's middags en 's avonds inzakt, als er veel mensen gaan internetten. Dan haal je soms onder de 10 k/s. Met ADSL haal je bijna altijd 110-120 k/s (een vriend van me heeft Fast ADSL bij XS4ALL, en het is echt supersnel).
Het is dan wel zo dat je met een gegarandeerde snelheid direct aangesloten zit op de backbone van je provider en dat je tot daar geen bandbreedte hoeft te delen. Maar als jij ergens op een vage server in Azie zit te downloaden is dat met ADSL geen aars sneller dan met kabel.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2001, 19:27
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik heb ADSL (normal) en mijn d/l zit meestal rond de 40-50 kb/s. Maar dat kan ik dan ook wel de hele dag halen. Dit geldt natuurlijk niet voor die vage servers in Azië, maar dan ligt het denk ik niet zozeer meer aan het ADSL-lijntje zelf...

Het is verder wel stabiel. Soms zijn er wel eens momenten (laatste tijd zeer zelden) dat de verbinding vaag weg is gevallen... Maar das dan wel met een reboot verholpen (wel irri).

Het hangt er wel een beetje af bij welke provider je zit lijkt mij. Als je een USB modem hebt, dan heb je volgens mij geen Mxstream (dus via KPN), want ik dacht toch echt dat die maar 1 soort modem aanbieden..

Installatie liep bij mij errug soepel. Ik had voor zelf installeren gekozen, maar vervolgens kwam er wel een mannetje langs om de lijn te leggen van de telefoon naar me comp. Blijkbaar viel onder zelf installeren dat je alleen de software installatie zelf moet doen (wat peanuts is).

Ik ben zelf erg tevreden met ADSL, alleen is de upload zeer traag (haal maar iets van 6 kb/s). Ik heb zelf geen ervaring met kabel dus ik kan het daar ook niet mee vergelijken..

Ok laterz
Oud 25-01-2001, 19:41
Waarom bij de weg een USB modem

Internet delen met een P1'tje zoals dat hoort gaat niet werken als je een USB modem hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2001, 20:02
ick
ick is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Waarom bij de weg een USB modem

Internet delen met een P1'tje zoals dat hoort gaat niet werken als je een USB modem hebt.

usb modem = keus van pa, hij heeft aan alles een hekel waarvoor een pc openmoet (ook als mijn pc dervoor open moet ) en 't delen? ik ben op zoek naar een dual socket 4 (1e pentium) plank (als die bestaan ) om een mooi servertje op te prikken, los usb klaartje, is peanuts!

[Dit bericht is aangepast door ick (25-01-2001).]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2001, 20:08
ick
ick is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:

Het hangt er wel een beetje af bij welke provider je zit lijkt mij. Als je een USB modem hebt, dan heb je volgens mij geen Mxstream (dus via KPN), want ik dacht toch echt dat die maar 1 soort modem aanbieden..

MXStream met HCC-Net, bij hccnet kan usb dus wel
Met citaat reageren
Oud 25-01-2001, 20:41
Citaat:
ick schreef:

usb modem = keus van pa, hij heeft aan alles een hekel waarvoor een pc openmoet (ook als mijn pc dervoor open moet ) en 't delen? ik ben op zoek naar een dual socket 4 (1e pentium) plank (als die bestaan ) om een mooi servertje op te prikken, los usb klaartje, is peanuts!

Bestaat niet.
Zul je op zoek moeten gaan naar een dual Pentium Pro bordje.

En voor een USB kaartje moet de pc ook open.
En ik weet niet hoe blij *nix met dat soort prut is.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2001, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Elpie schreef:
Da's dus gelul.
Een standaard MXstream pakket heeft een upload van 64kbit en dat is gewoon achterlijk.
Ik heb het toch ook over Fast ADSL en niet standaard, dwaas. Fast heeft wel een upload van 256kbit/s. Leer lezen.

------------------
Intelligent life beyond this planet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2001, 23:49
hansolo
hansolo is offline
Ik ben al die irritante discussies over de snelheden van adsl zo zat!!!

Ongeveer elke twee weken is er weer een nieuw topic waar in mensen hun gelijk proberen te krijgen met snelheid etc.

De ptt gaat trouwens over een paar maanden het adsl netwerk een stuk sneller maken voor hoge kwaliteit films van af internet.

Op dit moment zijn alle breedband modems software matig afgeknepen op 512kbit en 1024kbit,

Als deze afknijping er niet zou zijn is het max vermogen van een goede breedband lijn + modem tussen te 8 en de 10 megeabit , dat zal dus ongeveer uitkomen op 1 megabyte/sec.

Maarja, ik denk tat de ptt het basic abonement gaat op voeren naar 1024 en het duurdere naar 2048 of zo iets.

(deze informatie heb ik uit betrouwbare bronnen)

PS.De upstream ligt natuurlijk lager.
Oud 27-01-2001, 12:17
OO-PIN
OO-PIN is offline
De max. snelheid van ADSL ligt idd eigenlijk op 8 Megabit, maar jah, ze zullen het waarschijnlijk wel afknijpen zoals hansolo zegt.... dus over een tijdje, als de netwerken van KPN of Belgacom wat zijn upgedate, zal ADSL veel sneller dan kabel zijn en een veel stabielere snelheid halen...

Verder heb ik wel goede ervaringen met ADSL, dus als je nog zit te twijfelen, zou ik zeker ADSL nemen....
Oud 27-01-2001, 13:51
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
OO-PIN schreef:
De max. snelheid van ADSL ligt idd eigenlijk op 8 Megabit, maar jah, ze zullen het waarschijnlijk wel afknijpen zoals hansolo zegt.... dus over een tijdje, als de netwerken van KPN of Belgacom wat zijn upgedate, zal ADSL veel sneller dan kabel zijn en een veel stabielere snelheid halen...

Verder heb ik wel goede ervaringen met ADSL, dus als je nog zit te twijfelen, zou ik zeker ADSL nemen....
Inderdaad de KPN knijpt je lijn af. Bovendien moet je zeer omslachtig inloggen. Bij mij in de wijk leveren ze al MXStream, toch wacht ik liever op Cistron.

-Desecrator

Oud 27-01-2001, 17:07
hansolo
hansolo is offline
Ik heb nu sinds november een kpn adsl abonement voor 1 jaar,

Het is mogelijk om om na dit jaar over te stappen op cistron, ( dan zal het pas landelijk toegankelijk zijn ). Je kan dan gewoon je al gekochte adsl modem van kpn houden.
Oud 27-01-2001, 17:26
ick
ick is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Inderdaad de KPN knijpt je lijn af. Bovendien moet je zeer omslachtig inloggen
cistron knijpt 'm ook, doe geeft ook "slechts" 2 mbit (dacht ik) maar dat kan hier nog niet

omslachtig inloggen? kan je dat iets gedetailleerder uitleggen? (kan je geen programma schrijven wat dat voor je kan doen? )
Met citaat reageren
Oud 27-01-2001, 19:47
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
ick schreef:

cistron knijpt 'm ook, doe geeft ook "slechts" 2 mbit (dacht ik) maar dat kan hier nog niet

omslachtig inloggen? kan je dat iets gedetailleerder uitleggen? (kan je geen programma schrijven wat dat voor je kan doen? )
Cistron knijpt de verbinding niet. Die 2 mbit is gegarandeerde snelheid naar het Cistron netwerk. Acht mbit haal je namelijk alleen als je vlak bij de telefoon centrale zit. Als je op de nieuwsgroep cistron.telecom kijkt zul je zien dat er zat mensen zijn die 6 mbit halen

Inloggen bij MXStream is iets van eerst wachtwoord op geven. Dan naar speciale website waar je nog een keer moet inloggen. Daarna kan je dus pas surfen. Dit is inderdaad in een script te vangen. Het grootste nadeel aan de KPN methode is de hoge ping tijden, waardoor je niet fatsoenlijk kan online gamen

-Desecrator

[Dit bericht is aangepast door Desecrator (27-01-2001).]
Oud 28-01-2001, 00:49
hansolo
hansolo is offline
Ik ben het helemaal niet eens met je ping tijden,

Bij mij zitten er altijd wel 'n stuk of twintig Unreal tournament games onder de 70

En ook andere mplayer games doen het snel bij mij.

Het is trouwens het beste om zelf te hosten, dan ben je niet afhankelijk van andere lui met langzamere modems.
Oud 28-01-2001, 10:11
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
hansolo schreef:
Ik ben het helemaal niet eens met je ping tijden,

Bij mij zitten er altijd wel 'n stuk of twintig Unreal tournament games onder de 70

En ook andere mplayer games doen het snel bij mij.

Dan hebben ze dat probleem blijkbaar opgelost. Want in het begin waren daar dus echt mega veel klachten over.

-Desecrator

Oud 28-01-2001, 14:12
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Maar als jij ergens op een vage server in Azie zit te downloaden is dat met ADSL geen aars sneller dan met kabel.
Zit je weer hentai te downloaden?
Oud 29-01-2001, 23:17
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb het toch ook over Fast ADSL en niet standaard, dwaas. Fast heeft wel een upload van 256kbit/s. Leer lezen.

Ik een dwaas?
WHAHAHAHA!

Je moet niet over paketten gaan lullen die niet standaard zijn. Dan kun je net zo goed gelijk gaan kappen met het stellen van dit soort vragen.

Nee ADSL is traag.
Want..

T3 is toch sneller
Met citaat reageren
Oud 30-01-2001, 20:55
ick
ick is offline
Citaat:
Elpie schreef:

Ik een dwaas?
WHAHAHAHA!

Je moet niet over paketten gaan lullen die niet standaard zijn. Dan kun je net zo goed gelijk gaan kappen met het stellen van dit soort vragen.

Nee ADSL is traag.
Want..

T3 is toch sneller
*agrees* we hebben 't hierzo toch de hele tijd al over standaard-adsl? met fast adsl zou je nieteens de usb modem kunnen kiezen dachtik...

Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 16:29
m2
m2 is offline
Als ik moest kiezen tussen mxstream (adsl) en Chello (kabel) kies ik voor chello.

-vebinding sneller (adsl heeft een rem ofzo erop, 50kb/s is ongeveer max)
-geen inlog ofzo (bij adsl moet je eerst naar een speciale site gaan om in te loggen, dus startpagina is bepaald)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 20:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The Fox schreef:
Waar haal je die onzin vandaan? De theoretische snelheid van ADSL is geen 128kBps! Die is iets van 5 MEGABYTE per seconde! Dat gaat alleen op bij ideale lijnen, maar bij eerste testen haalden mensen toch vaak 1 MB/sec. Tegenwoordig is dat alleen afgeknepen op 512kB/sec. En da's meer dan je 's avonds met kabel haalt. Bovendien is je upstream sneller.

------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2001, 20:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Elpie schreef:

Nee ADSL is traag.
Want..

T3 is toch sneller
Met een 60 gieg HD bij de fileserver langsgaan, ding volplempen en terugrijden is nog sneller, wat boeit dat? Sowieso HEBBEN we in NL geeneens Tx, en zijn huurlijnen reteduur.

------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 21:50
Weet ik wel.
Maar Tx is juis weer wel een standaard.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 23:21
Questor
Questor is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Bij mij in de wijk leveren ze al MXStream, toch wacht ik liever op Cistron.
-Desecrator
Hoe lang wil je wachten? 2 jaar? Of wacht je op de overname

Q.

------------------
Questor
Systeembeheer Scholieren.com
questor@endoria.net
Oud 07-02-2001, 18:04
thabomb
thabomb is offline
Citaat:
Questor schreef:
Hoe lang wil je wachten? 2 jaar? Of wacht je op de overname

Q.

ghe ghe of je komt in boskoop wonen daar heb je tenminste CASEMA!! ghe ghe

Oud 07-02-2001, 18:06
Nee, daar heb je wannadon't
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 19:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Weet ik wel.
Maar Tx is juis weer wel een standaard.
En? Dat zijn Aloha en FDDI ook, wat heeft dat met kabelinternet in NL te maken?

------------------
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 19:50
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
thabomb schreef:
In Waddinxveen ook...heeft vanaf 10 uur vanochtend eruit gelegen
Oud 07-02-2001, 20:15
Citaat:
Chimera schreef:
En? Dat zijn Aloha en FDDI ook, wat heeft dat met kabelinternet in NL te maken?
Omdat ik het over T3 had en jij miertjes zwanger zit te maken met het gebazel dat T3 in Nederland niet te krijgen is.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2001, 06:54
thabomb
thabomb is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Citaat:
thabomb schreef:
In Waddinxveen ook...heeft vanaf 10 uur vanochtend eruit gelegen

het zuigt (meestal) ook enorm. het ligt er vaak gewoon een halve dag of meer uit

[Dit bericht is aangepast door thabomb (08-02-2001).]
Oud 17-02-2001, 10:20
beer
beer is offline
da kan lang duren eer da da macheert bij ons een jaar maar nu macheert het heel goe
Oud 17-02-2001, 13:03
Verwijderd
Citaat:
beer schreef:
da kan lang duren eer da da macheert bij ons een jaar maar nu macheert het heel goe
Macheren? LMAO!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2001, 17:41
Giggsy
Giggsy is offline
het is inderdaad lekker snel, en op de meeste sites haal je die snelheid ook, maar soms heb ik het probleem dat dat dus nie gebeurt en dan zit je alsnog lang te wachten, maar het is aan te bevelen
Oud 17-02-2001, 23:34
Dutchian
Dutchian is offline
Ik heb sinds gister ADSL...zit bij XS4ALL. gaat lekker, zit op constant 50/56 kb/s
aanleggen is mega eenvoudig. daar moet je niet 300 piek aan een monteur uitgeven, kan je beter zelf doen!!

ik ben nu dus 24/7 online

------------------
I know no fear, except fear itself!
Oud 17-02-2001, 23:39
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Cistron knijpt de verbinding niet. Die 2 mbit is gegarandeerde snelheid naar het Cistron netwerk. Acht mbit haal je namelijk alleen als je vlak bij de telefoon centrale zit. Als je op de nieuwsgroep cistron.telecom kijkt zul je zien dat er zat mensen zijn die 6 mbit halen

Inloggen bij MXStream is iets van eerst wachtwoord op geven. Dan naar speciale website waar je nog een keer moet inloggen. Daarna kan je dus pas surfen. Dit is inderdaad in een script te vangen. Het grootste nadeel aan de KPN methode is de hoge ping tijden, waardoor je niet fatsoenlijk kan online gamen

-Desecrator

[Dit bericht is aangepast door Desecrator (27-01-2001).]

hmz. ik heb me net ff een paar keer gepingt en ik zit op een ping van 30 ongeveer

------------------
I know no fear, except fear itself!
Oud 18-02-2001, 22:08
SozoS
SozoS is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Waar haal je die onzin vandaan? De theoretische snelheid van ADSL is geen 128kBps! Die is iets van 5 MEGABYTE per seconde! Dat gaat alleen op bij ideale lijnen, maar bij eerste testen haalden mensen toch vaak 1 MB/sec. Tegenwoordig is dat alleen afgeknepen op 512kB/sec. En da's meer dan je 's avonds met kabel haalt. Bovendien is je upstream sneller.

Dames en heren, kijkt u toch eens op www.mxstream.nl
KPN Telecom biedt momenteel de volgende Mxstream-varianten:

MXSTREAM BASIC:
Downstream (max): 512 Kbit/s
Upstream (max): 64 Kbit/s

MXSTREAM EXTRA:
Downstream (max): 1024 Kbit/s
Upstream (max): 256 Kbit/s

Oud 20-09-2001, 11:49
Maresa
Maresa is offline
Citaat:
ick schreef:
ik krijg binnekort me eigen adsl lijntje (zoals je misschien eerder al had vernomen) en vraag me af of der mensen zijn die 't ook hebben; wat vinden jullie ervan? beetje stabiele verbinding? lekker snel? de installatie, hoe ging dat? (we hebben doe 't zelf pakket gekozen, met USB modem, we... pa dan )

thnx,
Rob

Het is wel goed maarja...
Oud 20-09-2001, 14:50
ick
ick is offline
Citaat:
M@R schreef:
Het is wel goed maarja...
hoezo ouwe koeien uit de sloot halen?

vorige post gepost op 18-02-2001 @ 23:08

ik heb al lang en breed adsl, dus FB's, delete dit maar

Met citaat reageren
Oud 20-09-2001, 14:53
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:
hoezo ouwe koeien uit de sloot halen?

vorige post gepost op 18-02-2001 @ 23:08

ik heb al lang en breed adsl, dus FB's, delete dit maar

wrom deleten? andere mensjuhs hebben misschien nog iets aan dit topicje...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 15:49
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
ick schreef:

die bestaat niet zoals eerder opgemerkt wan voor naast de pentium 1 had je de pentium Pro die kan dat dus wel die heb ik thuis en ik zoek een keer een socket 8(die is dus ook anders)pentium pro processor om dr bij te zetten

Groetjes

Edwin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten