Advertentie | |
|
![]() |
|
Basic ADSL: 512 kbps downstream (ongeveer 56 K/s) en 64 kbps upstream (ongeveer 7 K/S).
Fast ADSL : 1024 kbps downstream (ongeveer 112 K/s) en 256 kbps upstream (ongeveer 28 K/s). Pings zijn vergelijkbaar met die van ISDN (rond de 30ms).
|
Dat weet ik niet. Er zijn verschillende kabelaanbieders met verschillende voor- en nadelen. Misschien zou je bij buren die kabel hebben kunnen informeren hoe tevreden zij zijn over hun verbinding. Grote voordeel van ADSL is dat de snelheden constant zijn, dus niet afhankelijk van drukte in je straat.
|
![]() |
Basic ADSL = 8 kB/sec max up en 64 kB/sec max down. Dat is het uiterste limiet.
Fast ADSL = 32 kB/sec max up en 128 kB/sec max down. Dat is het uiterste limiet. Als je hard genoeg pompt haal je die godvergeten snelheid mits de remote server en alles daartussen het ook toestaat (zoals Dobermann zei, alleen als je met met meerdere threads upped/downed dan haal je dat limiet!) Wil je luxe internet en warez downen een een servertje draaien en heb je daar wel wat geld voor over: neem Fast. Dit kost dan wel even duur als een co-located server! Wil je gewoon veel surfen en chatten: neem Basic. Wil je sporadisch wat surfen: neem analoog. Wil je veel downloaden en niet veel uploaden: neem Chello/@Home. ADSL had voor mij ook wat andere bijkomende voordeeltjes dus ik heb ADSL genomen ipv. @Home. Ohhh.. en trouwens je bedoeld MxStream? Want er bestaat ook Cistron, BabyXL, etc. ook allemaal ADSL!
|
![]() |
ik vegrelijk het ff met chello (mxstream basic)
Mxstream haalt bij mij 50kb/sec met DAP. Een mp3 is verschillend want dan download je van iemand anders. Dat ligt er maar net aan. Een ding is wel zo: Mxstream heeft eigenlijk geen problemen en altijd een vaste snelheid. Bij Chello is het anders. Die kan wel tot 200kb/sec halen maar die heeft wel problemen (helpdesk is klote) en het kan als er veel mensen in je omgeving zijn die chello hebben erg traag gaan (in rotterdam vlak bij mij 4kb/sec hoor ik) Dus wil je geen problemen en vaste snelheid of wil je zo af en toe problemen met een HOGE snelheid of soms HELE trage snelheid. Kosten zijn ongeveer hetzelfde (basic) en chello per maand alleen chello aanschaf is d8 ik iets goedkoper. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
En toch heb ik liever chello, misschien dat ik in een goede regio woon ofzo, maar ik zit met DAP-downen vrijwel altijd op 170k/s, mits de server meerdere streams toestaat natuurlijk. 's Avonds is het trouwens wel behoorlijk klote, met zwaar veel packetloss en max 20 kb ofzo...
|
![]() |
|
![]() |
Je moet in je buurt maar eens vragen wat hun ervaring is met kabelinternet. Sommige mensen(zoals ik) hebben geluk en hebben lekker snel internet(±150kbps gem.), maar terwijl er veel mensen uit een dorp bij ons in de buurt veel klachten hebben over Chello(5kbps). De meeste mensen uit mijn dorp hebben ook zo'n snel internet. Kabel is dus erg gebiedsafhankelijk, maar als je op een goede, niet te drukke plaatst zit, ben je gezegend met Chello. Maar als de mensne uit je buurt negatieve reacties geven, kun je maar beter voor ADSL gaan, want dan ben je zo goed als verzekerd van zo'n 60kbps(zegt hier iedereen, ik weet er niks van).
|
![]() |
|
Nou, het probleem is dat (@home) hier ontzettend instabiel is. De ene keer kan hij een liedje in 20 seconden al binnen hebben en een pagina al binnen 2 seconden helemaal geladen hebben, terwijl 'ie de andere keer echt ontzettend traag gaat.
Na veel klachtbrieven van de buren (die hebben kabel) hebben ze iets van het geld van een maand teruggekregen ofzo. Das dan wel netjes, hoewel ik liever gewoon zou betalen en een snelle lijn heb, dan een maandje gratis met een ontzettend trage/snelle/trage/snelle/trage lijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[ADSL] Verbindingsprobleem tandenborstel | 6 | 04-05-2005 16:39 | |
Werk, Geld & Recht |
Problemen met ADSL van Zonnet. Verwijderd | 12 | 25-12-2004 11:02 | |
Software & Hardware |
ADSL van Zon Verwijderd | 8 | 22-01-2004 18:51 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Hardware router met ADSL modem? G.T.C. | 31 | 10-07-2003 13:06 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Vraagje wat betreft het modem en de lijnmeting Orion16 | 27 | 16-06-2003 02:53 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Weer 6 nieuwe centrales geschikt. Waarom deze nog steeds niet :( Orion16 | 2 | 22-03-2003 00:41 |