Oud 05-05-2016, 08:10
mooiboy1998
mooiboy1998 is offline
hee

ik zag all een paar berichten maar niks wat me antwoord geeft of mijn vraag.
ik vraag me dus af wat ik moet doen,

Mijn vriendin had met mij de afspraak niet te gaan roken nadat zij het een keer had geprobeerd.
maar na een feestje waar ze gerookt had werd ik erg kwaad op haar omdat ik dat niet wilde, haar beste vriendin dacht er anders over, zij heeft mijn vriendin om gepraat en gezegd gewoon met haar te roken. mijn vriendin wees dit af maar toch probeer ze mij over te halen om te mogen roken door te zeggen dat ik alles verbied terwijl dit het enige is naast niet teveel drinken zonder mij, overigens als ze zoveel drinkt gaat ze dus ook roken dus maar beter dat ik er bij ben toch?

ik wil graag wat advies, alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2016, 08:21
Verwijderd
Waarom verbiedt jij je vriendin dingen? Is ze niet oud genoeg om zelf te bepalen wat ze doet of niet doet?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2016, 08:21
Elin3
Elin3 is offline
Kan je haar ook uitleggen waarom jij niet wil dat ze rookt of veel drinkt? In een relatie zou je gelijkwaardig tegenover elkaar moeten staan. Jij hebt dus niet het recht om haar dingen te verbieden. Wel kan je haar duidelijk maken wat jij prettig zou vinden. Dat kan ze respecteren, daar kan ze rekening mee houden.
Oud 05-05-2016, 08:34
Mark52
Mark52 is offline
Je hebt gelijk. Ik zou het ook niet accepteren als mijn vriendin zou gaan roken. Het lijkt er ook op dat die vriendin van haar een slechte invloed op haar heeft. Ik zou gewoon zeggen: Als je blijft roken kan je oprotten. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2016, 08:39
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je hebt gelijk. Ik zou het ook niet accepteren als mijn vriendin zou gaan roken. Het lijkt er ook op dat die vriendin van haar een slechte invloed op haar heeft. Ik zou gewoon zeggen: Als je blijft roken kan je oprotten. Klaar.
Je hebt in een gelijkwaardige relatie niet het recht om elkaar dingen op te leggen of te verbieden. Je kunt wel samen afspraken maken rondom jullie grenzen en verwachtingen. Het uitmaken (omdat ze rookt) kan natuurlijk wel.
Oud 05-05-2016, 08:41
blaches
blaches is offline
Al zou mijn toekomstige vriendin roken al verbieden...pfoe dan gaat het al niks worden.
Ik weet jullie leeftijden niet maar je vriendin iets verbieden is niet goed.
Als jullie 12 zijn is het ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2016, 08:43
Axel11
Axel11 is offline
Belangrijk punt is natuurlijk wel dat ze onderling hadden AFGESPROKEN niet te roken. Zijn vriendin beschuldigt hem vervolgens daarna van dingen "verbieden", maar ik denk dat het wat genuanceerder ligt
Met citaat reageren
Oud 05-05-2016, 09:50
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Laat haar doen wat ze wilt. Je kan moeilijk elke minuut van de dag over der schouder heenkijken of ze nou rookt of niet.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2016, 10:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Joh, laat haar lekker. Je bent haar moeder niet.
Oud 05-05-2016, 12:03
mooiboy1998
mooiboy1998 is offline
jaa ik kan het wel acsepteren maar ik wil het zeker niet in mijn bijzijn
ik ga zeggen dat als ik last heb van die geur om haar heen dat ze dan mag weggaan
ik denk niet dat ik haar kan stoppen als ze niet bij me is maar als ze bij me is wil ik er zeker geen last van hebben

nog ideen over hoe ik het zou moeten brengen of nog een tip?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2016, 16:21
Durian
Durian is offline
Je bent toch mooiboy dus je fixt zo een andere chimeid
Oud 05-05-2016, 20:38
bikinigek
bikinigek is offline
gewoon niet meer kussen want das vies zeg je dan
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 11:13
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Waarom verbiedt jij je vriendin dingen? Is ze niet oud genoeg om zelf te bepalen wat ze doet of niet doet?
Hij geeft gewoon aan dat hij het niet wilt, en eerlijk is het begrijpelijk. Ze gaat stinken, haar longen gaan kapot, ze kan eerder dood gaan, etc.
Natuurlijk mag ze zelf kiezen, maar dat betekend niet dat hij er niks van mag zeggen of er zelfs consequenties voor stellen.

Laatst gewijzigd op 11-05-2016 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 11:15
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Belangrijk punt is natuurlijk wel dat ze onderling hadden AFGESPROKEN niet te roken. Zijn vriendin beschuldigt hem vervolgens daarna van dingen "verbieden", maar ik denk dat het wat genuanceerder ligt
Kijk, dit is iemand die het BEGRIJPT.
Little phoebe..
Oud 10-05-2016, 14:49
dutchboy666
dutchboy666 is offline
Citaat:
Little phoebe..
Dat vind ik nergens op slaan. Je mag zeggen dat je niet in een relatie wilt zijn met iemand die rookt omdat je dat vind stinken. Maar er consequenties aan binden? Ze mag doen wat ze wil toch. En haar longen gaan er van kapot? Ten eerste weet ze dat vast wel en kiest ze er dus voor, en ten tweede ben je gewoon simpel weg haar vader niet. Ik kan snappen dat je wilt uitleggen en zeggen hoe slecht roken voor je is en dat je wil dat ze gezond is. En sowieso het worden verbieden en consequenties horen niet thuis in een relatie toch?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 15:10
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat vind ik nergens op slaan. Je mag zeggen dat je niet in een relatie wilt zijn met iemand die rookt omdat je dat vind stinken. Maar er consequenties aan binden? Ze mag doen wat ze wil toch. En haar longen gaan er van kapot? Ten eerste weet ze dat vast wel en kiest ze er dus voor, en ten tweede ben je gewoon simpel weg haar vader niet. Ik kan snappen dat je wilt uitleggen en zeggen hoe slecht roken voor je is en dat je wil dat ze gezond is. En sowieso het worden verbieden en consequenties horen niet thuis in een relatie toch?
Waarom mag haar vader wel een AFSPRAAK met haar maken en haar partner niet? In een relatie houd je over het algemeen ook rekening met elkaar.

En je kunt er wel gevolgen aan verbinden als je het zo erg vindt: namelijk het uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 16:13
dutchboy666
dutchboy666 is offline
Citaat:
Waarom mag haar vader wel een AFSPRAAK met haar maken en haar partner niet? In een relatie houd je over het algemeen ook rekening met elkaar.

En je kunt er wel gevolgen aan verbinden als je het zo erg vindt: namelijk het uitmaken.
Haar vriend maakt geen afspraken... Hij verbied dingen. En ja een vader mag absoluut dingen verbieden. Ja rekening houden met elkaar hoort er zeker bij en ik zeg ook niet dat ze hier niet over moeten praten maar ik vind verbieden gewoon zo kinderachtig.

En het uitmaken kan je doen als je niet gelukkig bent dus ja, dat kan wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 16:30
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Haar vriend maakt geen afspraken... Hij verbied dingen. En ja een vader mag absoluut dingen verbieden. Ja rekening houden met elkaar hoort er zeker bij en ik zeg ook niet dat ze hier niet over moeten praten maar ik vind verbieden gewoon zo kinderachtig.
Er staat in de eerste post duidelijk dat ze een afspraak hadden, met andere woorden dat zijn vriendin akkoord was met niet roken (al voordat ze ging roken).
Als je dan plotseling wel gaat roken, snap ik dat dat spanning oproept.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 21:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Little phoebe..
Wtf is dit nou weer voor sneer?
Oud 11-05-2016, 11:05
PiettePeter
PiettePeter is offline
@LittlePhoebe
Oud 11-05-2016, 11:08
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Hahahaha, je neemt me daar net ff te serieus.
Maar eerlijk, als je het niets vind dat iemand het doet MAG je consequenties opleggen. Als jouw vriendin vreemd zou kunnen gaan doe je dat toch ook?
En wat ik met consequenties opleggen bedoel is dat je haar dan bijvoorbeeld gewoon geen zoen geeft of het uitmaakt. wat denk jij dat ik met consequenties bedoel?
Natuurlijk mag ze kiezen, maar beide keuzen hebben hun eigen consequenties (nare gevolgen).
Het is hetzelfde als een zware drank drinken, ik mag er zelf voor kiezen maar mijn vriend word dan boos op mij. Dat is de consequentie.
En daarnaast had Axel het over een AFSPRAAK.

Laatst gewijzigd op 11-05-2016 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 11:14
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:

En het uitmaken kan je doen als je niet gelukkig bent dus ja, dat kan wel.
Gate gij eens heel gouw opnieuw dat eerste bericht lezen, poh! Geen afspraak?!
Oud 11-05-2016, 11:37
Axel11
Axel11 is offline
Niet vergeten dat ik zei dat het waarschijnlijk genuanceerder ligt en dat ik eigenlijk had gehoopt op een reactie/verduidelijking van topicstarter. Helaas komt die niet.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 11:45
PiettePeter
PiettePeter is offline
Daar heb je wel gelijk in
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten