Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wij moeten net voor deze periode ook onze PO Latijn inleveren. Wij kregen een stukje Latijnse tekst en de vertaling daarvan en aan de hand daarvan moeten wij een soort hulpboek schrijven. Toen ik dat hoorde dacht ik echt dat dat niet te doen was, maar ik ben er een paar dagen mee begonnen. Best simpel eigenlijk
![]() |
![]() |
|
Wij moeten een stuk latijnse tekst die we moeten leren voor het examen 'decoderen'. Okee, hersendodend, maar ik denk wel dat het nuttig is.
![]() Zo van: dit is het onderwerp, dit is een objectsgenitief bij bla, dit is een relatieve bijzin, dit is een imperfectum door de consecutio temporum bla. ![]() Ik heb het zo ******* druk dat ik niet eens iets wil doen dat leuk is, alleen maar dingen die nuttig zijn. O, wat ziek. ![]() |
![]() |
|
Wat ik heb gedaan (8,5):
Neem een nummer (muziek) (in mijn geval "Flight of Icarus" van Iron Maiden ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Wil je een kookboek geschreven in de Latijnse taal hebben, of een kookboek met gerecht uit de tijd van de Romeinen. In dat laatste geval raad ik je sterk af ook daadwerkelijk de gerechten te maken, vooral omdat Romeinen vaak allerlei soorten hersenen, darmen en magen aten. Ben ik niet echt fan van.
|
![]() |
||
Citaat:
Hier moet ik even inspringen. ![]() Samen met de rest van 6gym organiseren wij als practische opdracht kcv een romeinse maaltijd compleet met zoveelgangenmenu en acts. En het eten is niet vies en het zijn geen hersenen, geen darmen en ook geen magen, maar gewoon kip, vis en nog meer, geen enge dingen. En leuker nog: het publiek freet het dus het zal wel lekker zijn (ik eet geen vlees dus ik kan het niet proeven). We hebben de maaltijd tot nu toe ongeveer 6 keer gedaan en er komen nog 4 keer ofzo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() virgae tergo, secures cervicibus imminent; et quotannis alium atque alium dominum sortiuntur. nec id mirari debent aut pos-sunt, cum Italiae urbes Regium, Tarentum, Capuam, ne finitimas, quarum ruinis crevit urbs Roma, nomi-nem, eidem subiectas videant imperio. Capua quidem, sepulcrum ac monumentum Campani populi, elato et extorri eiecto ipso populo, superest, urbs trunca sine senatu, sine plebe, sine magistratibus, prodigium, re-lecta crudelius habianda, quam si deleta foret. furor est, si alienigenae homines, plus lingua et moribus et legibus quam maris terrarumque spatio descreti, haec tenuerint, sperare quicquam eodem statu mansurum. Philippi regnum officere aliquid videtur libertati vestrae; |
![]() |
|
![]() |
Heeej mensen!
Bedankt voor de reacties.. maarre jammer genoeg kon ik nix vinden van boeken enzo. Dus ga ik iets anders doen. Het is de bedoeling dat ik en twee anderen samen een aantal raadsels, puzzels, recepten, liedjes, gedichten gaan bundelen tot een doeboek dat gebasseerd is op de latijnse taal. Dus nu is aan jullie de vraag of jullie misschien nog raadsels hebben of moppen of scheldwoorden..? Zoiets?! Al zijn het maar adressen van sites waar ik het kan vinden... ![]() Alvast bedankt! Kussies!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Voor het kerstdiner wat wij vorig jaar met de studie Grieks en Latijn hebben gehad was er ook een meisje dat iets had bereid aan de hand van een Latijns recept. Ik heb alleen geen idee waar ze het vandaan had en ik zie haar ook nooit meer, dus ik kan het niet voor je vragen.
Het recept was trouwens lekker vaag: bijv. neem komkommers (maar het woord kon ook nog een of andere andere groente betekenen) en er stond niets bij over hoeveelheden en zo...
||
Citaat:
Wij moesten vorig jaar een stukje tekst vertalen en daar bij hulpaantekeningen maken zodat de rest van de klas de tekst zo kon vertalen. En scanderen moesten we ook |
![]() |
|
![]() |
ehm nou wij mochten het zelf bedenken.. dus hebben we gekozen voor een puzzel/opdrachten boek.. hierin hebben we al een aantal strips van caesar en een kruiswoordpuzzel. de tekst ervan willen we vertalen. ons idee is goedgekeurd alleen moeten we nu nog wat meer opdrachten hebben...
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Latijn scanderen Maiyuri | 1 | 10-11-2008 10:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Vrienden WJAG | 2 | 04-01-2004 19:14 | |