Oud 17-02-2003, 18:52
Maradinus
Maradinus is offline
gister zij die trainer van De graafschap dat een speler zijn tong had ingeslikt wat gebeurt er dan??
Oud 17-02-2003, 18:53
*LL*
*LL* is offline
ga je dood? ozo?
Oud 17-02-2003, 18:53
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
dan komt je tong in je keel te zitten.
Oud 17-02-2003, 19:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
L&G , daar hoort dit beter thuis.
Oud 17-02-2003, 19:45
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
dan komt je tong in je keel te zitten.
Waardoor je weinig tot niet meer kunt ademen, en je kunt overlijden door verstikking. Het is dus zaak zo snel mogelijk de tong weer uit je keel te halen.
Oud 17-02-2003, 20:34
Ilsje
Ilsje is offline
Daarom zie je ook altijd tijdens operaties van honden enzow dat die tong buiten hun mond hangt. Door de verdoving zou die tong anders zo van *floeps* in de keel gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:54
Qimm
Qimm is offline
als je diep bewusteloos bent heb je geen conrtole meet over je tong (spier) en dus kan die gewoon naar achter zakken, in je keel dus. Als je licht bewusteloos bent houdt je lichaam zich nog wel bezig met die spier, dus gebeurt het dan minder.
Als j je tong inslikt, of in je keel krijgt kun je stikken, niet zo best dus.
Oud 17-02-2003, 23:16
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
bwuh, dat klinkt echt eng
Oud 18-02-2003, 08:43
Verwijderd
Hmm ik word er helemaal bang van

Hoe kan dat nou? Je tong zit toch inderdaad vast in je mond...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 09:06
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
Da girl schreef:

Hoe slik je dat ding nou weer in? Hij zit toch vast in je mond.
Het antwoord was net al in de post boven je gegeven......Maar goed, hier volgt de uitleg nog een keer:

Citaat:
Qimm schreef:

als je diep bewusteloos bent heb je geen conrtole meet over je tong (spier) en dus kan die gewoon naar achter zakken, in je keel dus. Als je licht bewusteloos bent houdt je lichaam zich nog wel bezig met die spier, dus gebeurt het dan minder.
Oud 18-02-2003, 09:11
Verwijderd
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Het antwoord was net al in de post boven je gegeven......Maar goed, hier volgt de uitleg nog een keer:
jamaar je tong zit vast, in je mond. Als mijn tong echt achter in mijn keel zou willen belanden, zou er dus eerst iets moeten knappen (auw).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 12:22
Shibby
Shibby is offline
Je ligt dan op je rug, je spier doet niks... dus is slap dus zakt ie gewoon naar achter en blijft vastzitten en er knapt niks.
Oud 18-02-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
jamaar je tong zit vast, in je mond. Als mijn tong echt achter in mijn keel zou willen belanden, zou er dus eerst iets moeten knappen (auw).
Dat gebeurd ook soms, bij voetballers bijvoorbeeld... Ze krijgen een knal, de tong vlieg naar achter, iets te ver zodat een spier scheurt en floeps, hij wordt ingeslikt.. Ik was daar vroeger altijd heel bang voor, had een keer op tv gezien dat bij zo'n voetballer de wang werd ingescheurt, de kaak werd gebroken om zo die tong te kunnen pakken *brrrr*. (Ik liep altijd met m'n tong geklemd tussen mijn tanden )

Maar goed, je tong kan dus in je keel zakken wanneer je bewusteloos bent maar ook door een flinke klap, waardoor hij min of meer scheurt... Wanneer er niet snel iets wordt gedaan, stik je.. Vaak breken ze echter op het veld zo snel mogelijk de kaak, zodat er ruimte ontstaat om de tong weer terug te trekken.. Beter een gebroken kaak dan dood he
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:12
Big Brother
Big Brother is offline
colombiaanse gangsters hebben daar zon leuk grapje mee uitgevonden, de colombiaanse stropdas
dan snijden ze je keel open en trekken ze je tong door het gat naar buiten.. niet dat het zoveel boeit, want na het opensnijden van je keel ben je meestal toch wel dood , maar op die manier laten ze zien dat zíj het hebben gedaan
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:15
Janneke1
Janneke1 is offline
En om dit allemaal te voorkomen moet je een bewusteloos iemand altijd in de stabiele zijligging leggen!
K heb wel opgelet bij ehbo!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:29
Repsaj
Repsaj is offline
Tsja maar toen verloren we!
Milan weg....jmmr...maar dit heeft niet met dit topicje te maken.
Oud 18-02-2003, 17:48
fib
fib is offline
Er is een oud verhaal dat vroeger de indianen hun tong inslikten als de vijanden kwamen. Hierdoor dacht de vijand dat ze dood waren. Eén van die indianen had zijn tong niet ingeslikt maar zich goed verstopt, als de vijand was vertrokken haalden die ene indiaan de tongen weer uit de kelen. En konden ze weer verder leven.
Oud 18-02-2003, 17:56
Repsaj
Repsaj is offline
Citaat:
fib schreef:
Er is een oud verhaal dat vroeger de indianen hun tong inslikten als de vijanden kwamen. Hierdoor dacht de vijand dat ze dood waren. Eén van die indianen had zijn tong niet ingeslikt maar zich goed verstopt, als de vijand was vertrokken haalden die ene indiaan de tongen weer uit de kelen. En konden ze weer verder leven.
en ze leven nog lang en gelukkig...
Oud 18-02-2003, 18:32
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
hij zit idd vast, maar je kan hem ook niet expres inslikken. Net als dat je niet oneindig je adem ik kan houden. Je luchaam voorkomt gewoon zo dat je dood gaat.
Eigenlijk is je tong ook maar een rare kwab spieren
Oud 18-02-2003, 19:28
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ik ken iemand , en die had heeel veel cokaine gehad,
en die werd zo gek dat ie bij bewustzijn zijn tong inslikte.
en het erge is, dat ding zuigt zich echt helemaal vast in je keel.
iemand anders had em eruit getrokken en toen naar het ziekenhuis gebracht, waar deze jongeman weer zijn tong inslikte.
maar gelukkig er weer uitgehaald. en hij leeft nog.
maar het is inderdaad beangstigend dat het kan...
Oud 19-02-2003, 13:13
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Gezegend zijn hierbij degenen met een te korte tong
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 16:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mot je aan Milan Berck Beelenkamp vragen he...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten