Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat komt namelijk veel voor bij mensen die in 1984 geboren zijn..
|
- allemaal k*tcijfers achter elkaar terugkrijgen
![]() - in zo'n hele drukke stad als A'dam met de hele mensenmassa mee de weg oversteken met al die taxi's die gewoon luittoeterend doorrijden... - als ik me sleutel of portomonee kwijt ben - als ik denk iemand gekwetst te hebben ![]() - als iets onverwachts heel slecht gaat... - ook wel het gevoel machteloos tegenover iets te staan mjah, wel meer dingen
|
Echt paniek???
Als ik een wond heb en het vel hangt er los bij en het wil niet meer stoppen met bloeden. Had ik dus een tijdje geleden.Je weet toch wel die inham aan de binnenkant van de deurpost??? Waar de deur in het slot valt?? Nou toen was ik op zolder en beneden ging de telefoon. Dus ik had eerst geen zin om te gaan, maar toen na twee keer overgaan, toen ging ik toch maar wel. ![]() ![]() Ik rennen, keihard de trap af, was ik beneden, en ik pak altijd de zijkant van de deurpost vast. bleef ik erin hangen met mn pink. AAAUUUUUUUUUUUUUWW!!!!!! ![]() ![]() Bloeden, bloeden dat het deed. En dan gewoon de telefoon opnemen. Met een stem die nog net niet op janken staat. En toen vroeg diegene "gaat het?" Nou, en toen ontplofte ik. Ik raakte helemaal in paniek, want het wilde niet stoppen met bloeden en het was tot op het vlees gescheurd. In de deurpost hing ook nog een stukje vel. ![]() Dus......dat was wel ff paniek ja. En als ik net hoor dat iemand is overleden die me dierbaar is.
|
![]() |
- onverwachtse situaties, opeens andere les, opeens weg moeten of opeens iets echt moeten doen (ik heb superveel structuur nodig door me adhd en als iets anders gaat nou echt ik raak helemaal overstuur, begin soms zelfs te janken)
- als ik misselijk ben, of mensen moeten overgeven, ik raak dan totaal in paniek - verslapen, dan is mijn hele tijdsplanning eraan en word ik gewoon helemaak gek en begin dan uit gekheid te rennen door me kamer van 'wat moet ik doen wat moet ik doen!', ik meld me dan ook gewoon ziek, ik wil niet telaat komen, dus als ik verder slaap en later wakker wordt is het gewoon alsof ik vrij heb en me dus niet verslapen heb. - drukte, in bussen, treinen, in de klas, in winkels, met uitgaan, al die mensen en hun herrie kunnen mij echt angstig maken - wilde zee met heel donker water, of donker water alleen - als ik alleen op straat loop en een man achter mij ofzo, dan begin ik spontaan te janken uit angst dat hij mij zal pakken - onweer - heel stom, maar spookhuis - spinnen, padden, wespen/bijen
Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 15:55. |
![]() |
|
Tijdens en na nachtmerries waarin mijn vader me misbruikt
Als mijn vader te dicht in mijn buurt komt, me aanraakt of me eng aankijkt. Als ik iets moet doen en ik denk dat ik het niet kan (of als ik het echt niet kan) of als ik denk dat mensen me dom vinden. Als ik zo'n erge maagpijn heb dat ik bijna niet meer kan ademen Als er herinneringen aan misbruik omhoog komen Als ik alleen ben in het donker (behalve op mijn eigen kamer) Ik denk altijd dat er dan een of ander eng ventje verstopt zit ergens en in nog wat andere, minder vaak voorkomende gevallen. |
![]() |
|
van in een lift zitten waar 10 personen in mogen en met zn 14en erin zitten...en als er dan nog een muts is die probeerd leuk te zijn en de deur stukje opentrekt zodat ie vast gaat zitten.. normaal voor even maar toen iets telang..werd benauwd en iedereen gilde om me heen (don't ask me why) ...dan word ik aardig gek...
van het gevoel alleen te zijn, geen vrienden of vriendjes meer te hebben ofte krijgen, zodat je altijd maar alleen zit of met alleen je ouders...that freaks me out...
|
Verwijderd
|
Ik zal m'n eigen vraag beantwoorden:
- Hoge open plekken. Ik kan wel in de Euromast maar zet me niet op het dak van een gebouw neer. - Als ik iets belangrijks kwijt ben. - Wiskunde. (nou ja, paniek. Ik word zeer gestressed) - Grote hoeveelheden werk en een naderde deadline. |
![]() |
|
flashbacks van vroeger
![]() gedachten in mijn hoofd, bepaalde gevoelens. ik ben wel es gillend mn huis uit gerend omdat ik dacht dat als ik daar nog langer zou blijven het niet zou overleven ![]() en als het slecht met me gaat van een hele bult dingen die ik nog moet doen/regelen/afmaken noem maar op. dan begin ik te hyperventileren en word ik duizelig, lijkt net alsof ik flauwval ofzo. Grtz, K.G. |
![]() |
|
![]() |
deze was ik vergeten, heel stom voor sommige misschien maar bij het zien van een penis raak ik totaal overstuur, ik moet huilen, krijg t warm, krijg hartkloppingen en alle beelden van vroeger komen omhoog, komt doordat ik misbruikt ben door me oom toen ik zeven was......dus als i kdat zie, in het echt, op tv of in een blad.........bah ik kots dan zowat uit paniek.
|
Mensenmassa's , onverwachte aanrakingen , veel licht , krappe ruimtes.
En een tijd lang als ik de adem van mijn vriend voelde, dat bracht zoveel gore herinneringen bij me op dat ik dacht dat ik er in zou blijven. Maar dat gaat nu gelukkig een stuk beter.
Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 22:21. |
![]() |
||
Citaat:
Zowat iedereen geboren in het jaar van de rat (bijv.. 1972, 1984, 1996) heeft dat ![]()
|
Verwijderd
|
-als ik dreig niet op tijd te komen
-dingen zien die er niet zijn -als ik iets niet kan controleren (ik zit bijvoorbeeld in de trein maar ik kan nergens opzoeken of ik wel in de goede trein zit) -als ik alleen thuis ben en de telefoon gaat (ik heb telefoonangst) en met buien kan ik overal van in paniek raken. |
![]() |
|
* als ik me in een mensenmassa bevind en ik het benauwd krijg.. als ik dan het gevoel heb dat ik niet snel uit deze massa kan komen raak ik helemaal in paniek (zelf op een koopzondag gebeurd
![]() * hoge piepende geluiden van bv vorken.. dan wordt ik helemaal panisch * als ik dingen meemaak die waarvan ik het gevoel heb ze al lettelrijk een keer al meegemaakt te hebben.. *als ik alleen thuis ben en het buiten donker is en ik geluiden hoor die ik gelijk interperteer met inbrekers of geesten ofzo
|
Ik raak echt in paniek van naalden, en op sommige plaatsen (school bijvoorbeeld, niet thuis) ook van bloed en dingen die met ziekenhuizen enzo te maken hebben... ik kan zelfs al gaan panieken van een witte jas
![]() Situaties met mensen die ik vaag ken en waarbij ik niet weet wat ik moet zeggen en of ze me wel aardig vinden vind ik ook nooit prettig... maar dat kan je denk ik nog geen paniek noemen.
|
![]() |
pas was ik m'n sleutel kwijt, terwijl ik net een nieuwe fiets had omdat de vorige was gejat, toen kreeg ik 't wel ff benauwd. Bleek ie gewoon in m'n zoom te zitten omdat m'n voering stuk was
![]() verder schiet ik wel eens in de stress als ik zie dat ik een groot tijdgebrek heb bij 't leren, maar dat is gelukkig al afgezwakt ![]() en o ja een keer toen ik dacht dat er in de schuur ingebroken werd begon ik zo te gillen dat m'n ouders dachten dat ie boven zat ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 52 deel 2. Verwijderd | 400 | 28-10-2008 07:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel. Ieke | 0 | 03-08-2005 20:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Meisje van gedachten Ieke | 0 | 02-08-2005 09:45 | |
Psychologie |
Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.') Lucky Duck | 125 | 13-06-2004 08:35 | |
Verhalen & Gedichten |
niet zelf geschreven, maar Verwijderd | 13 | 25-03-2004 22:08 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |