Oud 17-04-2002, 13:58
Frida
Frida is offline
Vandaag ging het brandalarm in de school af, meestal ( lees altijd) worden we gewaarschuwd als er een brandoefening is en ditmaal dus niet... Wat doen we wanneer we het alarm horen?
we wandelen allemaal rustig verder en plaatsen ons in de "kantine" zetten een cd'tje erruuuug luid en blijven gezellig zitten

Achteraf bleek het een fout ofzo te zijn en dat het zomaar zonder reden was beginnen loeien ... maar als bij jullie een brandalarm afgaat, rennen jullie dan hysterisch naar buiten of lappen jullie het ook steeds aan je laars en denk je van " tis toch een oefening"

Oud 17-04-2002, 13:59
Qamra
Qamra is offline
Nee... Ze lieten dat klote alarm afgaan tijdens een zeer belangrijk biologiepracticum! Ja dat kon dus helemaal overnieuw
Oud 17-04-2002, 14:14
Luca
Luca is offline
we moeten binnen blijven en de leraren moeten een geschikte uitweg zoeken, bij de stunt wilden we dat doen.
Oud 17-04-2002, 14:20
Verwijderd
afgaansepoedel
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 14:22
rabecca
rabecca is offline
wij moeten rustig de school uitlopen naar de benzine pomop verder op
Oud 17-04-2002, 14:30
Monica
Monica is offline
ieder lokaal heeft een papiertje hangen met gegevens welke uitgang de klas moet nemen. De leraar die op dat moment les geeft heeft dan de leiding over de klas en moet deze melden op het grasveld voor de school. In geval van een echt ernstig iets mogen we de kelders van de Navo-kazerne naast de school gebruiken

We hadden wel eens brandalarm tijdens een repetitie engels.. Het was dan ook zo achter de rug en konden we weer verder, maar op het grasveld hadden we ff wat antwoorden uitgewisseld
Oud 17-04-2002, 14:36
Sithan
Sithan is offline
hmmm dat gaat bij ons heel anders....we proberen ons door de ramen te persen en vervolgens 10 mtr om laag te springen op de prikkeldraad omheining en de bruggers voor zover die niet door de leraar zijn achtergelaten, worden plat gelopen in de gangen die allemaal doodlopen en waarbij de voorsten dus worden doodgedrukt... nah gewoon rustig dus
Oud 17-04-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
rabecca schreef:
wij moeten rustig de school uitlopen naar de benzine pomop verder op
LOL nee das slim ..mischien taktiek nieuwe beleid op school? minder leerlingen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 14:57
fruitmand
fruitmand is offline
Meestal lopen we ruuuuuuuuuuuuuuustig naar de branduitgangen van de school, lekker kletsend met elkaar en totaal niet oplettend naar het alarm

maar een keertje ging het alarm af, en toen we de deur van het klaslokaal opendeden werden we echt omgolft door rook en de geur van brand. Hehe, toen begon iedereen hysterisch te gillen en terug te rennen om al hun spullen bij elkaar te pakken enzo
Het scheen een brand te zijn in de keuken, er werd een lunch gemaakt voor de leraren en de kok was niet erg...eh...goed in wat ie deed
Oud 17-04-2002, 15:03
Monica
Monica is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
Het scheen een brand te zijn in de keuken, er werd een lunch gemaakt voor de leraren en de kok was niet erg...eh...goed in wat ie deed
Bij ons nemen de leraren hun zelfgemaakte boterhammetjes mee.. wel zo veilig
Oud 17-04-2002, 18:42
Verwijderd
Als wij elke keer hysterisch naar buiten zouden rennen alks t brandalarm afgaat, zouden we zo ongeveer elke les hysterisch naar buiten rennen.
Het brandalarm gaat bij ons heel vaak per ongeluk af, een of andere niet zo snugger iemand heeft dan weer met zn elleboog ofzo tegen het brandalarm aan staan hangen...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:13
Methuselah
Methuselah is offline
ooit 'ns geweest, brandalarm, in't tweede middelbaar

we mochten niet naar buiten van de lerares, terwijl't ding een half uur stond te loeien (bleek achteraf dat een leerling er op had gedrukt zonder reden, maar kom, voor't zelfde geld zijn we toast)

voor de rest: nog geen brandalarm gehoord in de 17 jaar dat ik school loop (kleuterschool vanaf 2.5 )
Oud 17-04-2002, 23:37
Paperz
Paperz is offline
Mja dan ben ik gewoon weg hoor...
't is de bedoeling dat je het gebouw verlaat dus doe ik dat, en sinds 't fucking groot is ga ik niet wachten tot ik zie of van iemand hoor dat 't een oefening o.i.d. is...
Oud 17-04-2002, 23:43
Tampert
Tampert is offline
mjah bij ons is het heel duidelijk:

brandalarm: " triiing"

docente: " mja... volgens mij is dit het brandalarm... Wat vreemd dat het nu afgaat... het is toch echt geen oefening hoor"

...

docente: " nou... wachten jullie even hier? Ik ga even kijken wat er aan de hand is" loopt weg...

komt terug: " mja... lijkt niets aan de hand te zijn... wat vreemd dat het alarm zomaar afgaat... Zal dan wel per ongeluk zjn he"

leerling: " of er is brand"

docente: " doe niet zo mal"

later vertelde ze ons dat ze ons wel had ontruimd als ze rook had gezien...
Oud 18-04-2002, 07:00
Verwijderd
bij ons is het meer:
alarm:loei,loei,loei

leerlingen en docent: kijken op
leerlingen en docent gaan verder met waar ze mee bezig waren...

alarm:blijft maar loeien

leerlingen: misschien kan het niet zijn dat er iets aan de hand is

leraar: nee

leerlingen en leraar gaan verder waar ze mee bezig waren
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 07:40
miro
miro is offline
Ik heb nog nooit de eer gehad van een brandoefening, kheb het nog nooit meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 07:55
Internationalist
Internationalist is offline
*denkt aan een brand oefening die ik vroeger op school heb gehad, waarbij ik ben gaan blussen. (moest echt lijken, toch?) en na afloop het hervullen en herkeuren van de brandblusser mocht dokken, toch best veel, een paar meier als je 14 bent...........
Oud 18-04-2002, 11:00
vixen
vixen is offline
hell.. wij hebben geloof ik nie eens een brandalarm.. en anders hebbik dr nog nooit wat van gemerkt
is dit een reden om in paniek te raken??
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:04
Tom
Tom is offline
gaat hier elke week een alarm af.. blijft dan minimaal een uur aan.... (gelukkig etage lager. dus hoor t niet echt)
Oud 18-04-2002, 11:10
mickael
mickael is offline
Rustig naar buiten wandelen fiets pakken en naar huis fietsen..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:57
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
bij ons is het meer:
alarm:loei,loei,loei

leerlingen en docent: kijken op
leerlingen en docent gaan verder met waar ze mee bezig waren...

alarm:blijft maar loeien

leerlingen: misschien kan het niet zijn dat er iets aan de hand is

leraar: nee

leerlingen en leraar gaan verder waar ze mee bezig waren
Wat een school hehheb we toch he
Oud 18-04-2002, 19:43
S
S is offline
Eerst ff kijken waar de brand is... Toeneerst stond ik ernaast met een leeraar te praten ! Iemand had de WC in de fik gestoken met de handdoekautomaat .
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:43
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Als wij elke keer hysterisch naar buiten zouden rennen alks t brandalarm afgaat, zouden we zo ongeveer elke les hysterisch naar buiten rennen.
Het brandalarm gaat bij ons heel vaak per ongeluk af, een of andere niet zo snugger iemand heeft dan weer met zn elleboog ofzo tegen het brandalarm aan staan hangen...
Tja, als er eens een keer echt brand is zou ik ook niet ineens naar buiten rennen denk ik. en als je dan toevallig vuur ruikt ofzow, ach, er gaat wel vaker iets fout bij scheikunde...
Hhmmm. da kan natuurlijk nog wel een keer fout gaan he...
Oud 18-04-2002, 20:04
Verwijderd
eerste 4 jaar nooit oefening, dit jaar al 5 x ofzo
het gaat zo

alarm WHIE WHIE

zucht
nog een x zucht
zegt 'alweer' ofzoiets
iedereen staaat op
sommigen halen hun jas uit de garderobe (wat niet mag)
slentert de school uit
slof slof slof
staat op grasveld
kletst met wat bekenden
zeurt als ze tussenuur hadden of als ze wel met iets nuttigs bezig waren
sjokt weer terug

maar ik vind het wel grappig altijd
we hadden een keer neprook
maar het is toch niet handig? wat als het een keer echt is en iedereen reageert zo?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:23
Tofke_H
Tofke_H is offline
Whehehehe We hadden dat ook ieder jaar, en dan kwam de leerkracht binnen en dan vertelde die dat er tijdens zijn/haar lesuur wel eens brandalarm kon zijn, of we hadden het al gehoord van iemand anders...

Zo was der 1 jaar dat we wisten dat het ging gebeuren die dag, het brandalarm... En de leerkracht die verantwoordelijk was voor de veiligheid (en dus de test moest leiden) daarvan hadden we les. In de namiddag het 2de lesuur, en die leerkracht bleef maar weg.. En wij allemaal lachen en wachten op dat alarm. En yep, opeens ging dat af.. wij met z'n alle tegen de muur liggen in het klaslokaal zodat niemand ons kon zien vanaf de gang. We hoorde alle klassen leeg lopen, behalve de onze.. Na een hele tijd zijn we betrapt geweest (bij een controle ofzo) want er onbrak een klas op de controle plaats waar zij naar toe moesten gaan.
Oud 19-04-2002, 18:24
Talon
Talon is offline
het valt me echt op hoe vaak iedereen hier brandalarm oefeningen heeft gehad..
ik heb het echt nog helemaal nooit meegemaakt...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten