Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het blijft Jezus werk dat dit mogenlijk is. Lees 1 Johannes 4: 7,8 |
![]() |
|
Misschien ben ik wel de enige, maar ik schiet niet zoveel op met dingen als: lees johannes zoveel (ik heb nl geen bijbel).
ontopic: God is toch zo vergevensgezind? Waarom zou hij dan alleen de christelijken redden? Er zijn een hele hoop mensen die niet in (deze) god geloven en toch een goed leven lijden, moeten die dan gestraft worden? Bovendien zijn er vast ook wel wat christenen die niet zo goed geleefd hebben en die het dus iig minder verdienen om gered te worden.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2.Vreemd dan dat ik in Genesis net nog heb gelezen hoe 2 dochters hun vader dronken voerden en hem verkrachten, met als doel bevrucht te worden. God leek het niet veel te schelen... Greetz Kenny (die een nieuwere bijbel bij de bieb heeft gehaald zaterdag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. In de Bijbel worden wel meer zaken beschreven die uitdrukkelijk verboden worden. Er staat bijvoorbeeld een passage in waar nauwkeurig beschreven wordt hoe men geesten oproept, terwijl dit op een andere plaats duidelijk en ondubbelzinnig verboden wordt. Dat iets in de Bijbel voorkomt, wil niet zeggen dat God het goed zou keuren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Johannes zegt duidelijk dat Jezus de weg de waarheid en het leven heeft en wie in hem geloofd het eeuwige leven heeft.
de mensen die niet in hem geloven zullen verloren gaan. Met de uitzonderingen van de kinderen die nooit hebben kunnen kiezen en de volken die nooit van Jezus hebben gehoord als verlosser. Dus als moslim ben je niet poer definitie verloren moet je all1 zorgen nooit een christen tegen te komen ![]() en leonkorn: zelfs ik vind je argumentatie erg vervelend leer eens netiquette en wat logisch te zeggen
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. Vele verschillende individuen (van vele generaties) van een soort. 2. Natuurlijke selectie (van willekeurige mutaties (veranderingen)). |
![]() |
||
Citaat:
Helemaal niemand wordt door Jezus gered, omdat mensen van nature goed zijn en niet zondig. Trouwens, als Jezus wel mensen zou redden, wel zielig voor al die mensen die voor Jezus tijd leeftden of zelfs voor de tijd van Mozes, die hebben nooit een kans gehad om uitleg over God te krijgen... ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Jezus is juist omdat IEDER mens zondig is, voor hem in de plaats gestorven, zodat je door zijn OFFER vergeving kunt krijgen. Ik geloof dat hij ook de mensen voor zijn leven heeft gered (die hem wilden volgen), toen Hij drie dagen dood was. Daarna is hij OPGESTAAN en heeft de DOOD overwonnen... |
![]() |
||
Citaat:
Als je bijv. een (ouderwets) horloge helamaal uit elkaar haalt en alle losse onderdeeltjes in een mixer stopt, zal er nooit weer een horloge uitkomen. ZELFS Einstein zei al : " God dobbelt niet" oftewel het kan geen TOEVAL zijn gezien de oneindig kleine kans zoals onze omstandigheden perfect zijn om in te L E V E N !!! |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En wat betreft het toeval: 1) Onze omstandigheden zijn niet perfect en zullen dat nooit worden. Wat is trouwens perfect? Als je kunt overleven voor een paar jaar in een leefomgeving, of als je het eeuwige leven hebt? 2) Hoezo bestaat er geen toeval als de kans ' oneindig' klein is? Kan het niet zo zijn dat wij zijn ontstaan na talloze ' trial-and-error' processen van de natuur? Waar ik namelijk in geloof is dat er niet per toeval in één keer een mens is ontstaan (door evolutie), maar dat de mens zich beetje bij beetje ontwikkelde, waarbij de eigenschappen die de kans op overleving versterken, behouden bleven. 3) Er kan WEL een heel horloge uitkomen, die kans is alleen heel klein... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wel geloof ik dat je Hem stukje bij beetje kan leren kennen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ja ik geloof dat het eindoordeel nog moet komen en dat de overledenen in het dodenrijk daar ook Jezus hebben gezien en door hem gered zijn (als ze dat wilden) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
N00dles schreef op 02-04-2003 @ 11:57:
Misschien heeft Bach dat wel zelf ontworpen met zijn bijzondere gevoel voor muziek. (Overigens vind ik klassieke muziek in principe mooi, al luister ik het weinig ![]() ** Ja dat heeft Bach ontworpen die muziek, maar als je dit een alien laat horen, zal ie toch niet geloven, dat die muziek per toeval is ontstaan (hij zal het veel logischer vinden dat ene meneer Bach dit heeft gemaakt). Zo zie ik dat ook met het hele leven.** En wat betreft het toeval: 1) Onze omstandigheden zijn niet perfect en zullen dat nooit worden. Wat is trouwens perfect? Als je kunt overleven voor een paar jaar in een leefomgeving, of als je het eeuwige leven hebt? ** de kans van de omstandigheden waarin leven alleen al mogenlijk is (en dan heb ik het nog niet eens over het ONTSTAAN ervan op zich) is zo klein (volgens de wetenschappers .. zoals EINSTEIN) als één zandkorrel in de woestijn. en in die kans leven wij, oneidig klein.** 2) Hoezo bestaat er geen toeval als de kans ' oneindig' klein is? Kan het niet zo zijn dat wij zijn ontstaan na talloze ' trial-and-error' processen van de natuur? Waar ik namelijk in geloof is dat er niet per toeval in één keer een mens is ontstaan (door evolutie), maar dat de mens zich beetje bij beetje ontwikkelde, waarbij de eigenschappen die de kans op overleving versterken, behouden bleven **wat vind jij logischer een schepper of een oneindig klein toeval ?? Tuurlijk vind er verbetering door "survival of the fittest" plaats. Het gaat mij om het L E V E N , ik vind het een wonder en een geschenk van God (daar geloof ik in)** 3) Er kan WEL een heel horloge uitkomen, die kans is alleen heel klein... **wat vind jij logischer een schepper of een oneindig klein toeval ?? Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 15:34. |
![]() |
||||
Citaat:
bonobo's vinden het normaal, hebben geen pijn. Citaat:
Trouwens, als dit waar is was het dus goed als de duitsers in WOII de Joden verraden aan de nazi's dat waren de regels. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat schrijft hij aan Joden en grieken die overheerst worden door een vreemde bezettingsmacht ![]()
|
![]() |
Ik vind / denk dat God of Allah allebei dezelfde zijn alleen met verschillende namen.Mijn moeder is moslim maar m'n vader christen...duz ik hoor veel dingen over de religie.
Maar ik denk ook niet dat als god egt bestaat een onderscheid moet/zou maken tussen mensen
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik blijft er iig bij dat het niet verboden is om na te denken over voorschriften en wetten. We zijn immers ook vrije mensen. Een voorschrift kan nog zo duidelijk van God komen, als ik niet inzie dat zo'n voorschrift nuttig, goed, of ethisch is, zie ik ook de noodzaak niet in van het opvolgen van dat voorschrift.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
De kruisiging en de opstanding van Jezus Paulo | 2 | 11-08-2006 22:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
In welke mate staat de Koran integratie van moslims in de weg? PGWR | 36 | 28-03-2005 15:17 | |
vervormd en veranderd? ~Hadiya~ | 194 | 15-12-2004 16:02 | |
Overeenkomsten Islam-Christendom Verwijderd | 270 | 28-11-2004 13:56 | |
Dogma in de Islam Hannibal | 246 | 12-02-2002 22:04 |