Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Wim Wok schreef op 17-04-2003 @ 19:15:
omschrijving
gross
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2003, 13:38
feline
feline is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 17-04-2003 @ 11:28:
eeehm even over dat terug naar het kinderlijke lijfje willen... Kinderen zijn vaak mollig (beetje vadsig) dit is volkomen normaal, pas in de pubertijd verdwijnt dit alles... (denk bijv. aan de bekende babyface...) het zit dus juist andersom in elkaar....
Dan heb je het over de hele jonge kinderen. Hun babyface en kindervet verdwijnt zodra ze in de lengte gaan groeien.
10/11/12 jarigen zijn juist vaak erg dun en plat. De meisjes zitten in hun groeispurt, maar hun heupen, borsten en blillen zijn nog niet gegroeid. Als dat zich begint te ontwikkelen, moeten veel meisjes daar nog aan wennen. Een vriendin van me zegt vaak: "ik wil weer het lichaam hebben dat ik eental jaar geleden had." Ze beseft alleen niet dat dat een kinderlichaam is.

Ontopic:

Ik vind heroine chique verre van mooi. Het is ook niet te bedoeling dat de catwalk-modellen er mooi uitzien. Het zijn meer menselijke kleerhangers. Ik vind het alleen belachelijk dat de ontwerpers daar levende wezens voor gebruiken, je kan net zo goed een lopende band met paspoppen neerzetten.

De modellen in tijdschriften vind ik al een stuk minder verontrustend. Ze zijn slank, maar hebben wel maat 34/36.

Ik denk niet dat er eetstoornissen ontstaan als gevolg van de modellen in de bladen. Wel denk ik dat eetstoornissen erdoor versterkt kunnen worden.
Oud 19-04-2003, 16:07
rodina
rodina is offline
Mooi dun is niet lelijk..

En wat er op de catwalk rondloopt is zeker qua lengte echt dun, maar zoals dat geposte plaatje komt niet veel voor.

Wat Feline al zei; in tijdschriften zijn modellen vaak minder dun, verre van dik, dat wel. Vind ik vrij logisch eigenlijk omdat die posters de hele wereld rondgaan *tuurlijk beelde van catwalks ook wel, maar stukken minder* en het dan niet verantwoord is om zulke dunnen mensen neer te zetten.
Wat ik alleen niet met je eens ben: Modellen moeten wel mooi zijn; anders zouden ze niet aan bepaalde maten moeten voldoen, en een bepaalde uitstraling hebben.

Ik stoor me er niet aan eigenlijk, kijk die modellen hebben hun eigen leven, en als zij zo ziekelijk gaan afvallen, prima laat ze dat lekker doen.

Ik zou alleen voor m'n eigen kledinglijn niet van die graatmagere figuurtjes willen hebben. Gewoon mooie meisjes van een jaar of 17/18 met maatje 36, 38 maar echt niet meer.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten