![]() |
|
ik heb haar gemaild en gevraagd of ze het ok vond. zodra ik een mail terug heb en ze het goed vindt krijg jij haar emailadres (ik denk namelijk dat 't niet superveel haast heeft, althans dat hoop ik).
goed?
|
![]() |
Geen broertje of zusje, maar een goede vriendin... Ze heeft reuma, al vanaf jonge leeftijd geloof ik. Een vrij zware vorm. Ze slikt veel medicijnen (o.a. prednison, sinds kort is ze over gestapt op iets zwaarders) en heeft vaak pijn.
Ik weet er niet zo heel veel van, alleen wat zij me verteld. Ze praat er gewoon over en maakt er geen geheim van. Gelukkig maar, anders zouden we geen rekening met haar kunnen houden. Ik weet niet wat je precies wilt weten maar ik kan d'r vragen of ze je wil mailen als je dat wilt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ga met haar net zo om als met m'n anderen vriendinnen. Als het slecht met d'r gaat sta ik voor d'r klaar. Wat wel zo is, is dat ik extra op d'r let als we uitgaan omdat ze gewoon iets kwetsbaarder is. Om een voorbeeld te geven, we waren een keer uit toen ze op d'r heup viel waarna ze niet meer kon lopen... Daarnaast is ze sneller moe en moet ze af en toe even zitten. Dat soort practische dingentjes. Ik vind dat niet erg. Gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar. Iedereen heeft z'n eigen "dingentjes", zij heeft reuma. Ps. Dit is dus gebaseerd op die vriendin van me. Ik weet niet hoe de situatie voor anderen mensen met reuma is he. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() eden6, als zij wil mailen, ik wil het ook wel. Ik weet ook niet precies wat ik wil weten, maar het lijkt me 'fijn' om met mensen te 'praten'/mailen die, een beetje, het zelfde hebben. |
![]() |
|
![]() |
mijn vader heeft reuma.
Maar ik merk er niks van. Hij heeft hele goed medicijnen zodat je er niks van merkt of ziet. Hij kan ook bijna alles doen. Behalve sommige sporten maarmotorrijden kan hij glukkig nog wel! Hij heeft alleen last alstie ergens veel lichamelijke inspanning voor moet geven! bv het huis verbouwen ![]() |
![]() |
|
![]() |
bij mij is er nog steeds niks bekend, ik ben al een jaar bezig met het aflopen van veel verschillende artsen, nu krijg ik eindelijk de 16e de bloeduitslag waar uitkomt of ik reuma heb of niet, ik heb veel last van al mijn spieren en gewrichten en moest dus ook stoppen met AL mijn sporten, terwijl dat heel veel voor mij betekend... ik heb me lange tijd afgesloten voor het feit dat ik ziek ben of kan zijn... ik zou het fijn vinden om met jou leonoor te praten over waar jij last van hebt, en of mijn klachten overeen komen met die van jou, k spreek je wel op msn of mail je even,
kusjes hester ![]()
|
Mijn moeder heeft fibromyalgie en cvs, maar het is goed mogelijk dat men het gewoon cvs noemt omdat men anders niet echt iets vond.
Ik weet enkel dat het heel lastig is voor mijn moeder om lichamelijke inspanningen te doen. Bv. eens een lange wandeling gaan maken gaat wel, maar dan moet ze er wel enkele dagen van uitrusten. Ze heeft dit nu al ehm...van toen ik in het vijfde leerjaar zat, dus ongeveer 9 jaar, denk ik. Klagen doet ze er zowat nooit over, ze houdt helemaal niet van zielige mensen, dat vind ik aan de ene kant wel positief, maar aan de andere kant weten wij (als gezin) dan niet vlug wanneer het voor haar teveel wordt en wanneer we wat meer moeten bijspringen. Ik zou er eigenlijk wel over willen spreken met haar, maar ze wil echt niet klagen en ze denkt dat spreken erover ook al onder klagen valt. Hopelijk beschouw jij het eens praten over jouw fibromyalgie niet als klagen, want dat is het zeker niet. Het enige wat ik je zou willen zeggen, maar wat je natuurlijk wel al zal weten is dat je echt de ziekte moet onderkennen en niet krampachtig proberen evenveel te doen zoals je ervoor deed, dit doet er echt niet goeds aan. Maar dat zal je dus wel al weten. ![]() Als je meer specifieke dingen wilt weten (onderzoeken of zo) moet je het maar vragen, maar de bedoeling is lotgenoten rond jouw leeftijd te vinden, geloof ik, dus 't zal waarschijnlijk niet nodig zijn? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heej,
ik heb ook reuma (sinds mijn 12e). Bij mij is het gewrichtsonsteking, maar ook artritis en dan vooral in mijn benen (dus heupen, knieen en enkels) en mijn kaak ![]() Het is moeilijk om te zeggen hoe ik er mee om ga, in het begin wilde ik het aan niemand vertellen. Het was toen ook heel moeilijk te zien enzo, dus het was lekker makkelijk voor mij. Maar tegenwoordig weet iedereen het ![]() Vervelend is het alleen in de zin dat je met alles rekening ermee moet houden, je kunt niet zomaar iets leuks gaan doen ofzo. En altijd moet die stomme rolstoel mee (nou ja, over een tijdje niet meer als het goed is ![]() ![]() Je mag me mailen, adres staat in me profiel ![]() groetjes Melanie Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 17:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En sowieso, ik heb het nog steeds, daar is niks aan veranderd. |
![]() |
|
![]() |
Wat is dat fibromyalgie eigenlijk precies?
En ja, ik weet niet of ik nou wel of geen (lichte vorm van) reuma heb. In het ziekenhuis zeiden ze na bloedonderzoek van niet, was er niks met mn spieren en botten aan de hand, en een paar maanden geleden bij de fysiotherapeut zeiden ze na röntgenfoto's weer dat het misschien toch wel een beetje zo was... Maar als er iets zou zijn waarschijnlijk toch meer richting pezen/spieren enzo. En of ik het nou heb of niet, ik probeer zoveel mogelijk te doen, soms met mindere gevolgen (overbelasting/ontstekingen->niks meer mogen doen en rusten) Maarja. Daar moet ik gewoon meer naar leren luisteren... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat fibromyalgie is, is niet in een paar woorden uit te leggen...als je op google zoekt, krijg je er veel zoekresultaten. Je kunt ook op de sites van het Reumafonds en de Reumaliga kijken, daar staat ook aardig wat informatie op. Fibromyalgie is iig niet dmv bloedonderzoek of röntgenfoto's vast te stellen.
Ik heb ff een link opgezocht van de brochure over fibromyalgie van het Reumafonds: http://www.reumafonds.nl/voorlichtin...bromyalgie.pdf |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
reuma? Verwijderd | 4 | 11-01-2010 15:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
interview reuma patiënt Charlotte_x | 1 | 26-03-2008 11:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
Is reuma erfelijk? BrunetJuh | 11 | 12-02-2005 23:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik heb bolgens mij veel klachten die op reuma wijzen...(in me handen) Gwenniej | 23 | 28-10-2003 22:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Reuma... pvcbuis | 14 | 22-06-2003 15:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
jicht --> reuma?! Fantôme | 14 | 13-06-2003 20:02 |