Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
De ouders wilden liever beide kinderen dood?
![]() |
![]() |
|
![]() |
Whitey, ze zouden niet aan elkaar leven: ze zouden beide sterven (als ik de eerste posts goed begrijp). Maar ik zie aan je laaste post dat je het zelf nu ook zag
![]() Wij denken onderhand dat wij mogen beslissen over dood en leven, en natuurlijk mogen wij dat wel: tot op zekere hoogte. Maar geen wetenschappelijke theorie noch geloof zal dit goed keuren denk ik. |
![]() |
|
Ik vind het wel terecht dat die tweeling gescheiden is. Op zo'n jonge leeftijd moet je ze niet allebei laten sterven. Ik denk ook dat het voor de ouders geen eerlijke keuze is om ze te laten kiezen om een kind in leven te laten. Ik zou zelf ook of allebei laten leven, of allebei laten sterven. Geen enkele ouder zou zo'n keuze moeten hoeven maken.
Tegenover het overlevende kind, die in dit hele verhaal toch de belangijkste is, vind ik een scheiding de juiste beslissing. Ik denk ook dat de ouders op lange termijn deze beslissing wel zullen begrijpen en misschien wel blij zullen zijn dat ze toch nog een kind over hebben.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het een moeilijk probleem. Als ik de helft van zo'n tweeling was, zou ik in elk geval wel willen proberen te leven. En als dat niet zou gaan... misschien kun je beter wachten tot de kinderen daar zelf een stem in kunnen hebben? De ouders mogen zo'n beslissing niet zomaar nemen. Ik weet niet hoe het in dit geval zat, maar het zal maar ouders betreffen zonder verstand van zaken.
||
![]() |
Citaat:
Het kind wat blijft leven zit waarschijnlijk met getraumatiseerde ouders, met littekens (dat weet ik niet zeker, maar neem ik aan). Stel je voor dat de kinderen zelf mochten kiezen?? Wat zouden ze kiezen? welke zouden ze ter dood veroordelen? Stel de kinderen zijn 5 jaar? Laat je dan gewoon eentje afslachten door een paar dokters?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu kan ik me niet voorstellen dat die ouders er niet het beste van proberen te maken, en hun kind, dat, als ik het goed begrijp, in leven is gebleven, een toch nog prettig leven te bezorgen. De kinderen kunnen ook ervoor kiezen aan elkaar te blijven leven. Eigenlijk vind ik dat het rechtvaardigst. Het is misschien een beetje lastig, soms, maar onmogelijk is het niet. En je hoeft tenminste niet iemand, of twee personen, onnodig te laten sterven.
|
Ik weet niet, de keuze is eigenlijk: of allebei sterven, of iemand een toekomst gunnen, dat is zo zwaar, want wat tjaslon zei, de ouders blijven met littekens zitten, het is een zwaar moreel dilemma, maar dan kun je denk ik toch beter scheiden, en eentje laten sterven, om toch een toekomst te hebben voor een kind, anders is het echt geen leven, hoe hard dat ook klinkt.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|