Oud 19-06-2003, 20:31
D@mien
D@mien is offline
Ik moet voor mn opleiding (informatica) een notebook hebben, met vrij lage specs..ik wil zelf een betere machine dan nodig, dus of het voldoende is is het probleem niet.
Dit wil ik er graag inhebben:

2.5 - 3 GhZ processor
512MB DDRRAM
64MB videokaart
40 - 80 GB HDD
3.5" FDD
DVD/CDRW combo
TV-out
modem
USB poort (min. 1)
netwerkkaart
15" of 17" scherm

Ik weet niet precies wat ik er op school mee moet doen, maar zoals ik al zei zit ik met bovenstaande specs zo'n 2x zo hoog.
Waarom hoger? Omdat ik zit te schreeuwen om een betere bak (sneller en sterker) en ik toch een laptop moest, kon ik maar beter een apparaat nemen wat weer ff meekan..
Ik wil em ook gaan gebruiken voor games..

maargoed, to the point: ik ben ff aan het rondkijken geweest, maar ik kan niet echt zien welke ik het beste kan nemen..
Zo viel mijn oog op de Acer Aspire 1700 series, maar toen ik zag dat deze 7 kilo woog vergeet ik deze maar.. De Acer 1600 series zitten qua specs ook wel prima..en ze wegen ook niet te veel.
Van Acer heb ik de indruk dat het een goed merk is, maar andere merken zeggen mij helemaal niets...ze komen me soms wel bekend voor, maar daar houdt het ook mee op.

ik verwacht natuurlijk neit dat jullie voor mij specifiek gaan zoeken, maar als jullie iig goede merken weten is het in princiepe al genoeg..dan zoek ik daar zelf wel verder in...

BVD

[EDIT] Hij moet maximaal €2000 kosten...iets erbover is geen ramp, maar het liefst er onder [/EDIT]

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 20:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 22:26
Verwijderd
Damn dat zal een aardig bakbeest worden. Acer heeft inderdaad wel een goede prijs/kwaliteit verhouding volgens mij. Je zou nog kunnen kijken naar bijvoorbeeld Asus... is ook niet al te duur (voor zover ik weet).

Ik weet niet precies.. ik zoek ook een goede notebook maar voor mij telt gewicht dus best wel zwaar mee..

Misschien is het handig om te kijken naar een 'kloon' die zijn toch meestal wel goedkoper en met de onderdelen die jij erin wil hebben rond de 2000 euro uit komen is dan een stuk makkelijker.

Merken: IBM, Toshiba, NEC, Dell, Sony

Klonen: Paradigit, Asus.

Fujitsu Siemens, Jewel enzo kan je ook nog naar kijken...

Ik zou even een pjuter boekje halen als er (zware/goede) notebooks worden getest
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 22:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-06-2003 @ 21:31:

Ik wil em ook gaan gebruiken voor games..
Dan zou ik toch nog maar eens goed gaan denken als ik jou was. De 2000 die je voor een laptop uitgeeft, staan gelijk aan 1000 voor een normale Pc. (FF heel grof genomen dan he) Hou je nog 1000 euro over om een laptop te kopen die voor schoolwerk goed zat is.

Gamen op een laptop is klote. Bovendien zijn er geen fatsoenlijke videokaarten voor te krijgen. Ik zou dus workstation en schoollaptop als ik jou was, gewoon gescheiden houden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 23:41
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 19-06-2003 @ 21:31:
[EDIT] Hij moet maximaal €2000 kosten...iets erbover is geen ramp, maar het liefst er onder [/EDIT]
2000 euro? En dan met zulke eisen, dat lukt volgens mij NOOIT.

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 08:05.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 06:22
D@mien
D@mien is offline
De zwaarste game die ik heb is B&W, en zwaarder zal ik ze nog niet kopen (ben console persoon), en ik game vrij weinig op PC.
Het hoofddoel van de notebook is school, Divx en DVDs...af en toe een game met vrij lage specs moet ook wel kunnen lijkt me..
Ik noemde dat ik er op wilde kunnen gamen omdat ik gehoord heb dat AMD sommige games minder goed pakt dan een P4...of dit waar is weet ik niet...
Ik wil hem graag zo krachtig hebben, omdat ik oa wel es aan et spelen ben met videobewerking, en op mijn huidige bak ben ik uren bezig om alles op te slaan enzo...

Wat ik me afvraag: Elke notebook heeft een videokaart (logisch) maar hoe zit dat met 3D accelleratie kaarten? zit dat bij je videokaart ingebakken?
En is het mogelijk om een DVD op je TV te bekijken via je notebook? (dat ging toch via TV-out?)

@Syphon: de Acer Aspire 1600 series voldoen aan deze eisen, en ze zijn maar zo'n €1500...moet dus wel mogelijk zijn...
Oud 20-06-2003, 08:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik raad je af een notebook te kopen om er mee te gaan gamen, als vervanging van je PC. Dat is prijsbewust niet slim, maar vooral omdat notebooks gewoon niet al te snel zijn en bovendien de accu het hooguit 100 minuten volhoudt. Een laptop is niet gemaakt om constant volledig belast te worden.

DVD, DivX, etc. lukt prima met een 1500+ ofzo.
Citaat:
Ik noemde dat ik er op wilde kunnen gamen omdat ik gehoord heb dat AMD sommige games minder goed pakt dan een P4...of dit waar is weet ik niet...
Dat is onzin natuurlijk. Alhoewel 6 jaar terug (in de 486 tijd) er wel compatiblity issues waren, weet ik niet meer precies; is voor m'n tijd.

AMD is op het mobiele vlak stukken sneller dan de Pentium-M, en ook op gebied van energiehuishouding lopen ze sterk voor.

Een uitzondering is misschien de Intel Centrino, dit is de nieuwe Intel Banias processor, de 1.6GHz versie is ongeveer even snel als 1.6GHz AMD. Let er wel op dat deze 1.6GHz versie meer dan $700 kost.
Citaat:
Wat ik me afvraag: Elke notebook heeft een videokaart (logisch) maar hoe zit dat met 3D accelleratie kaarten? zit dat bij je videokaart ingebakken?
Jij bent blijven steken in het VooDoo tijdperk.

Vroeger was 2D en 3D gescheiden. Een videokaart was gewoon 2D, terwijl de 3D verzorgt werd door b.v. een VooDoo kaart. Dit is niet langer nodig. Bovendien hebben alle laptops onboard video. ATi Mobility Radeon doet het aardig goed volgens mij. Je zou naar wat reviews kunnen zoeken.

Maargoed, ik denk echt dat je beter voor een goedkope PC kunt gaan en een normale laptop. Een PC met 2400+, 512MB DDR, GF4 Ti4200, 120GB HDD en brander heb je voor €375 ofzo. Dat is sneller dan de snelste laptop qua gaming, dus beraad jezelf nog eens of je nu echt op die laptop wilt gamen. Af en toe spelletje is geen probleem, maar gamen kun je echt beter thuis op je PC doen.
Oud 20-06-2003, 09:57
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
EN TOCH MOET DEZE JONGEN VOOR ZIJN OPLEIDING EEN NOTEBOOK HEBBEN.

Die Acer is momneteel een heel erg leuk notebook die in de middenmoot qua kwaliteit ligt.
Voor mij is een Toshiba gewoon absolute top maar ik denk dat je die met jouw budget niet kunt kopen.
Oud 20-06-2003, 10:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 20-06-2003 @ 10:57:
EN TOCH MOET DEZE JONGEN VOOR ZIJN OPLEIDING EEN NOTEBOOK HEBBEN.
Als deze reaktie op mij sloeg, heb je me verkeerd begrepen.
Citaat:
Maargoed, ik denk echt dat je beter voor een goedkope PC kunt gaan en een normale laptop.
Oud 20-06-2003, 10:54
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
[QUOTE]Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 09:18:
[B]Ik raad je af een notebook te kopen om er mee te gaan gamen, als vervanging van je PC.

Topicstarter gaf aan de laptop voor zijn opleiding nodig te hebben en er zo af en toe een spelletje mee te willen spelen. Het belangrijkste spelletje wat hij noemt kan makkelijk op een modern notebook.
We weten allemaal dat een echte gameers PC geen notebook kan zijn.

Lijkt mij heel waarschijnlijk dat hij juist een mobiele PC nodig heeft om mee te kunnen nemen naar school.

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 10:58
Yaris
Yaris is offline
Asus zou ik echt aanraden, ik heb zelf een L3800S met 15" SXGA+ scherm, PIV 1,8 GHz 256Mb, 30Gb, DVD/CDRW combo, firewire + de rest.

- Lekker stil door de temperatuurgestuurde fan.
- 2 jaar pickup & return garantie.
-Destijds zat er een standaard laptoptas bij en een Asus optical muis (muis is van Logitech)

Er zijn 2 versies een S en een C versie, S = standaard PIV proc , C= mobile PIV proc.

Toshiba, Sony en Dell zijn ook prima laptops alleen een beetje prijzig.

Goede en betrouwbare laptopleveranciers:

www.de-laptopper.nl
www.degreef.nl
www.easy-com.nl (wel ff een mailtje sturen welke laptop merken hij allemaal kan leveren)

Er gaat niets boven een lekkere Dell op je schoot
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 11:54
Orion16
Orion16 is offline
En hoe zwaar mag dat wel niet bij elkaar wegen? Ik snap het nut niet van zo'n 17"-beelscherm laptops worden toch alleen maar groter en groter zo?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:05
Koen
Koen is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 20-06-2003 @ 11:54:

Topicstarter gaf aan de laptop voor zijn opleiding nodig te hebben en er zo af en toe een spelletje mee te willen spelen. Het belangrijkste spelletje wat hij noemt kan makkelijk op een modern notebook.
En straks wil ie wat meer, bijvb Unreal2. En dan? Dan heeft ie 2000 euro gespendeerd aan iets waar een relatief simpel spel als Unreal2 al niet op kan spelen. Dan zit ie toch mooi te kijken, of niet dan? State of the art techniek waar je geen 'hol' (relatief gezien) op kan draaien.

Daarom is waarschijnlijk een combinatie van workstation en laptop, evenwichtig afgewogen, veel beter dan alleen een laptop. Zeker als je vooruit kijkt. Want een laptop upgraden als je nieuwe spellen wilt gaan spelen, is érg lastig. Een Pc niet..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:06
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 09:18:
Een PC met 2400+, 512MB DDR, GF4 Ti4200, 120GB HDD en brander heb je voor €375 ofzo.
Oud 20-06-2003, 12:07
]{ing
]{ing is offline
Acer is goedkoop en snel maar Toshiba is het merk als het om laptops gaat. Voor dezelfde prijs lever je dan wel prestaties in, waar je een beter afgewerkte en lichtere laptop voor terug krijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:11
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 20-06-2003 @ 12:54:
En hoe zwaar mag dat wel niet bij elkaar wegen? Ik snap het nut niet van zo'n 17"-beelscherm laptops worden toch alleen maar groter en groter zo?
Acer heeft een 17'' model met een gewicht van 3,8 kilo.. voor mensen met armspieren is dat nog wel te doen, maar ik vind het toch aan de zware kant (Tosh met 15'' scherm weegt slechts 2.4 kilo). Leuk als mobile werkstation, handig bij grafische toepassingen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:21
Verwijderd
Dit is ook wel een gunstige bij eynstein:

http://www.eynstein.nl/a/2533.html

Dit notebook zit bomvol features! Uitgerust met een Intel P4 2.4Ghz cpu, 256Mb DDR geheugen (max 1Gb), 15 inch TFT scherm, combo drive: 8 x cd schrijven, 8 x cd herschrijven, 24 x cd rom en 8 x dvd!
Overige specs:

CPU: Intel P4 2.4Ghz met 512kb cache
Harddisk: 40 GB
Floppydrive: 3,5" 1,44 Mb intern
Beeldscherm: 15" TFT Kleur SXGA
Geluid: AC 97 met ingebouwde microfoon en luidsprekers.
Toetsenbord met touchpad (fijner dan lippoint!)
Batterij: Li-ion accu die dankzij bijgeleverde Power-for-Gear software extra lang meekan.
Vga uitgang, TV uitgang, 2 x USB 2.0,iRDA, printer, 1 x PS/2, S-Video, 1 x COM port, 2 x Fire Wire (IEEE 1394) poorten.
Fax/Modem: ingebouwd 56K faxmodem
PCMCIA: 2 x PCMCIA.

Wordt geleverd met luxe draagtas, driver cd's en 2 jaar pick up en return garantie!

Gewicht: 3,2 Kg Garantie: 2 jaar Pickup & Return

Extra geheugen bestellen? Zoek hier uw SODIMM DDR module uit. Natuurlijk plaatsen wij deze gratis!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 18:42
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-06-2003 @ 13:11:
Acer heeft een 17'' model met een gewicht van 3,8 kilo.. voor mensen met armspieren is dat nog wel te doen, maar ik vind het toch aan de zware kant (Tosh met 15'' scherm weegt slechts 2.4 kilo). Leuk als mobile werkstation, handig bij grafische toepassingen bijvoorbeeld.
Heb zelf een Compaq Armada met een 11.4" TFT-scherm, de laptop is 1,5cm dun en weegt slechts 1,5kg
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 19:23
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 20-06-2003 @ 19:42:
Heb zelf een Compaq Armada met een 11.4" TFT-scherm, de laptop is 1,5cm dun en weegt slechts 1,5kg
Is een ouder model zeker? Een laptop met soortgelijk gewicht kost je toch zo'n 3000 euro.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:10
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Het beste is om een Games-PC samen te stellen en daarnaast een minder krachtige notebook.
Ik neem aan dat een krachtige notebook niet nodig is voor een opleiding (Twente?? Die biedt voor 1600 ofzo een notebook aan voor de studenten, anders heeft ABN-Amro ook nog een aanbieding voor studenten.. of ergens anders een goedkopere en nog minder snellere nemen... is geen probleem)

Bovendien worden krachtige notebooks warmer en verbruiken meer stroom. (Lees: accu eerder leeg / vaker opladen)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:48
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-06-2003 @ 20:23:
Is een ouder model zeker? Een laptop met soortgelijk gewicht kost je toch zo'n 3000 euro.
Nee hoor, ik vind um niet echt oud, het is een mininotebook, kleiner dan de oppervlakte van een velletje A4, Pentium III 500mhz met 192mb ram, 20gb schijf en Windows XP Professional. Draait er perfect op en ik kan het geheugen uitbreiden tot 320mb ram. Er zit 'n USB- en infraroodpoort op.

Ik hoef geen zware, grote laptop van 3ghz en 3 kilo, het zwaarste wat ik op mn laptop draai is Visual Studio.NET en dat gaat ook erg goed! GTA Vice City speel ik wel op mn desktop, spelletjes als Quake II ,GTA2 en Unreal Tournament draaien ook prima op mn laptop...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:11
rimpeldinky
rimpeldinky is offline
kijk s op www.laptops.nl daar verkopen ze advance laptops (de vx 9500 of iets dergelijks met best lekkere specs zit je rond de 2000 pleuro met 128MB DEDICATED ddr ram
Oud 21-06-2003, 16:48
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
rimpeldinky schreef op 21-06-2003 @ 17:11:
kijk s op www.laptops.nl daar verkopen ze advance laptops (de vx 9500 of iets dergelijks met best lekkere specs zit je rond de 2000 pleuro met 128MB DEDICATED ddr ram
Hele handeltje weegt bijna 4kg! Wel leuke specs ja, maar je gaat er wel meer wegenbelasting door betalen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:00
Yaris
Yaris is offline
Ik heb nog een beauty gevonden die aan je eisen voldoet.

Asus L5000 serie laptop. Net uit, staat nog niets over vermeld op de website van Asus.

Specs:

15" SXGA+
PIV 2,66GHz - 2,8 GHz
512MB 266/333
40GB - 80 HD
Combo DVD 8x / CDRW 24x-10x-24x
10/100/1000BaseT PCI LAN on board + standaard WIFI 802.11b
One EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
One COM port
One Infrared port support IrDA V1.1
One S/PDIF output jack
One Headphone-out (Stereo) jack
One Microphone-in jack (Mono)
One Lin-in Jack
One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor
One RJ11 Modem jack for phone line
One RJ45 LAN Jack for LAN insert
5 USB 2.0 ports (one in right-hand side)
One IEEE 1394 port
One Video Connector which including S-Signal and Composite video signal

Gewicht: 3,7Kg

www.de-laptopper.nl
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Yaris: bij die laptop staat geen videokaart vermeld, vaak betreft het dan een onboard videokaart. Een hele snelle processor, met slechte chipset, geheugenbandbreedte en grafische chip komt vaak voor, omdat mensen graag naar de cijfertjes kijken. Om diezelfde reden kijken mensen vaak alleen naar het videogeheugen als ze een grafische kaart moeten beoordelen. Pity for them.

Ook lijkt me een laptop van 4 kilo niet zo handig, maarja misschien ben ik wel te klein.
Oud 24-06-2003, 12:07
Yaris
Yaris is offline
F*ck a duck, het belangrijkste ben ik vergeten.

Neenee, zo'n l*llig shared dingetje zit er niet in

Er zit namelijk het volgende in:

ATI Mobility Radeon 9000
External 64MB DDR SDRAM
Up to 6 textures per single rendering pass
SMARTSHADER™ technology Provides comprehensive hardware-accelerated support for DirectX® 8.1 programmable shader model
Integrated MPEG-2 decode including iDCT, motion compensation, and hardware sub-picture decoder

M'n laptop weegt 3,2Kg, zal wel aan mij liggen maar ik vertil me d'r niet aan? Danoontje powerrrrrrrrr

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 12:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 18:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat voor chipset wordt er dan gebruikt?
Oud 24-06-2003, 19:13
Yaris
Yaris is offline
Over lui gesproken, als je nu ff op de link klikt dan kun je de hele config zien.

SiS 648+962
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Yaris schreef op 24-06-2003 @ 20:13:
Over lui gesproken, als je nu ff op de link klikt dan kun je de hele config zien.
Je gaf een link naar de mainpage zelf, niet naar een artikel van deze specifieke laptop.
Citaat:
SiS 648+962
Prima value chipset die gelijk en soms iets beter presteert dan Intel's i845 chipset.
Oud 24-06-2003, 22:40
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Enlightment, soms vraag ik me echt af, wat jij dagelijks doet.
Zit je de hele dag de laatste nieuwste te lezen ofzo. Je weet echt bijna alles
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:51
Yaris
Yaris is offline
Ze kijkt af en toe op Tweakers, daardoor lijkt 't of ze d'r heelveel verstand van heeft .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 23:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Allereerst, het is enlightenment! GRRRR

En nee hoor, vandaag pas paar uur achter comp.

Meestal wel meer ja, maar ik doe echt van alles; vooral devven, forummen, ICQen en technieuws lezen. Onder andere lees ik het nieuws op Tweakers. Kun je veel van leren, maar nog meer van zelf experimenteren, zelf benchmarken en veel reviews lezen.

Maar het belangrijkste is dat je er interesse in hebt en dat je er tijd voor wilt besteden.

Verder weet ik niet zo veel als je wilt doen geloven. Sterker nog; ik weet nergens echt veel van. Ik weet wel van een hoop dingen een beetje; van sommige dingen iets meer dan andere.

Als Desecrator net zoveel zou posten als ik hier op Hardware, dan zou je hetzelfde over hem zeggen denk ik. En hij weet meer dan ik.

Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 01:34.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 23:34
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-06-2003 @ 00:15:
Allereerst, het is enlightenment! GRRRR
Ach boeiend.. zolang je het maar begrijpt

Citaat:

Meestal wel meer ja, maar ik doe echt van alles; vooral devven, forummen, ICQen en technieuws lezen. Onder andere lees ik het nieuws op Tweakers. Kun je veel van leren, maar nog meer van zelf experimenteren, zelf benchmarken en veel reviews lezen.

Maar het belangrijkste is dat je er interesse in hebt en dat je er tijd voor wilt besteden.

Verder weet ik niet zo veel als je wilt doen geloven. Sterker nog; ik weet nergens echt veel van. Ik weet wel van een hoop dingen een beetje; van sommige dingen iets meer dan andere.
Lijkt me saai
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 23:36
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
En hij weet meer dan mij.
Dan ik.
Oud 24-06-2003, 23:42
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
M@rco schreef op 25-06-2003 @ 00:36:
Dan ik.
Ach boeiend.. zolang je het maar begrijpt
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 23:44
M@rco
M@rco is offline
Sorry... irritante gewoonte van me
Oud 25-06-2003, 01:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Verbeterd

En ja is wel boeiend, dat is m'n naam namelijk! Puh!

Maargoed lijkt me beter als we het nu weer over notebooks gaan hebben.
Oud 25-06-2003, 13:48
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Wat voor een gewicht is acceptabel voor notebooks?
3 kg? 4 kg?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:01
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 25-06-2003 @ 14:48:
Wat voor een gewicht is acceptabel voor notebooks?
3 kg? 4 kg?
alles onder 2 kilo is lichtgewicht en daarmee ook high-end (vooral in prijs)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:45
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Komen die ook met een redelijke scherm?
Ik zag eerst 1 van 1,3 kg... maar had een pokke schermpje.. 12" ofzo..

Kan je een paar laten zien?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:33
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 25-06-2003 @ 18:45:

die hebben inderdaad vrijwel allemaal een kleiner scherm, van 9'' tot 13''.. toshiba portege serie is ook interessant, de ietwat oudere modellen konden ontdaan worden van een module met extra accu, floppy drive en cdrom of dvdrom waardoor ze een stuk dunner en lichter werden. weet niet hoe dat met de huidige generatie zit. (er zijn wel van die portege's met touchscreen, niet goedkoop, ook 12.1'' maar wel licht)

Pentium4 1.8 GHz
512MB RAM
60GB HDD
DVD-ROM / CD-RW combo drive
Built-in 15.3” wide screen LCD

deze lijkt me wel leuk
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:17
Yaris
Yaris is offline
Hmmm, die is ontzettend g**l om te zien. Zal wel een paar centen kosten.

Nog ff de link voor de Asus L5000C

http://www.asus.com/products/noteboo...c/overview.htm
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:27
apekop123
apekop123 is offline
Dat zal vast al wel gezegd zijn maar kijk ff bij Aldi die hebben af en toe echt goede laptops voor weinig geld
Oud 27-06-2003, 18:44
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 25-06-2003 @ 18:45:

12"? En jij vind dat niet prettig? Ik heb een 11,4" schermpje dat het prima doet, mijn notebook is ook tenminste draagbaar - 1,5kg. Beter dan zo'n bakbeest met een 15" of 17" scherm.... Vooral dat laatste...verschrikkelijk! Het wordt allemaal steeds groter..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:46
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 26-06-2003 @ 11:33:
die hebben inderdaad vrijwel allemaal een kleiner scherm, van 9'' tot 13''.. toshiba portege serie is ook interessant, de ietwat oudere modellen konden ontdaan worden van een module met extra accu, floppy drive en cdrom of dvdrom waardoor ze een stuk dunner en lichter werden. weet niet hoe dat met de huidige generatie zit. (er zijn wel van die portege's met touchscreen, niet goedkoop, ook 12.1'' maar wel licht)

[afbeelding]
Pentium4 1.8 GHz
512MB RAM
60GB HDD
DVD-ROM / CD-RW combo drive
Built-in 15.3” wide screen LCD

deze lijkt me wel leuk
Vind het maar een rare eend in de bijt... Neem dan tenminste een normale computer waarvan je goedkoop en gemakkelijk onderdelen kunt vervangen en updaten..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:10
D@mien
D@mien is offline
Kep nog ff een vraagje:
In hoeverre is een laptop aan te passen?
Als ie bijv. geen Cardreader (MMC/SD/MS) of FDD heeft is dit er dan in te bouwen oid?
Oud 07-07-2003, 19:17
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-07-2003 @ 20:10:
Kep nog ff een vraagje:
Als ie bijv. geen Cardreader (MMC/SD/MS) of FDD heeft is dit er dan in te bouwen oid?
Inbouwen is bijna nooit mogelijk voor dit soort apparaten maar extern zijn er genoeg mogelijkheden
(Als je het wel wil inbouwen zou er aan de buitenkant al de mogelijkheid moeten zijn anders zou je moeten breken en dan zou er ook nog eens plaats aan de binnenzijde moeten zijn.
dus als de optie er opzit OK maar zelf inbouwen is geen aanrader dmv breken)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-07-2003 @ 20:10:
Kep nog ff een vraagje:
Zijn zat cardreaders van €10 die je met USB kabeltje kunt aansluiten. Hetzelfde geldt voor FDD's alhoewel die wat duurder zijn.

Maar om bestanden uit te wisselen kun je veel beter een USB pendrive nemen, zijn er vanaf €15 voor 32MB.

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 19:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten