Advertentie | |
|
![]() |
|
De zwaarste game die ik heb is B&W, en zwaarder zal ik ze nog niet kopen (ben console persoon), en ik game vrij weinig op PC.
Het hoofddoel van de notebook is school, Divx en DVDs...af en toe een game met vrij lage specs moet ook wel kunnen lijkt me.. Ik noemde dat ik er op wilde kunnen gamen omdat ik gehoord heb dat AMD sommige games minder goed pakt dan een P4...of dit waar is weet ik niet... Ik wil hem graag zo krachtig hebben, omdat ik oa wel es aan et spelen ben met videobewerking, en op mijn huidige bak ben ik uren bezig om alles op te slaan enzo... Wat ik me afvraag: Elke notebook heeft een videokaart (logisch) maar hoe zit dat met 3D accelleratie kaarten? zit dat bij je videokaart ingebakken? En is het mogelijk om een DVD op je TV te bekijken via je notebook? (dat ging toch via TV-out?) @Syphon: de Acer Aspire 1600 series voldoen aan deze eisen, en ze zijn maar zo'n €1500...moet dus wel mogelijk zijn...
|||
Ik raad je af een notebook te kopen om er mee te gaan gamen, als vervanging van je PC. Dat is prijsbewust niet slim, maar vooral omdat notebooks gewoon niet al te snel zijn en bovendien de accu het hooguit 100 minuten volhoudt. Een laptop is niet gemaakt om constant volledig belast te worden.
DVD, DivX, etc. lukt prima met een 1500+ ofzo. Citaat:
AMD is op het mobiele vlak stukken sneller dan de Pentium-M, en ook op gebied van energiehuishouding lopen ze sterk voor. Een uitzondering is misschien de Intel Centrino, dit is de nieuwe Intel Banias processor, de 1.6GHz versie is ongeveer even snel als 1.6GHz AMD. Let er wel op dat deze 1.6GHz versie meer dan $700 kost. Citaat:
![]() Vroeger was 2D en 3D gescheiden. Een videokaart was gewoon 2D, terwijl de 3D verzorgt werd door b.v. een VooDoo kaart. Dit is niet langer nodig. Bovendien hebben alle laptops onboard video. ATi Mobility Radeon doet het aardig goed volgens mij. Je zou naar wat reviews kunnen zoeken. Maargoed, ik denk echt dat je beter voor een goedkope PC kunt gaan en een normale laptop. Een PC met 2400+, 512MB DDR, GF4 Ti4200, 120GB HDD en brander heb je voor €375 ofzo. Dat is sneller dan de snelste laptop qua gaming, dus beraad jezelf nog eens of je nu echt op die laptop wilt gamen. Af en toe spelletje is geen probleem, maar gamen kun je echt beter thuis op je PC doen.
|
EN TOCH MOET DEZE JONGEN VOOR ZIJN OPLEIDING EEN NOTEBOOK HEBBEN.
Die Acer is momneteel een heel erg leuk notebook die in de middenmoot qua kwaliteit ligt. Voor mij is een Toshiba gewoon absolute top maar ik denk dat je die met jouw budget niet kunt kopen.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
[QUOTE]Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 09:18:
[B]Ik raad je af een notebook te kopen om er mee te gaan gamen, als vervanging van je PC. Topicstarter gaf aan de laptop voor zijn opleiding nodig te hebben en er zo af en toe een spelletje mee te willen spelen. Het belangrijkste spelletje wat hij noemt kan makkelijk op een modern notebook. We weten allemaal dat een echte gameers PC geen notebook kan zijn. Lijkt mij heel waarschijnlijk dat hij juist een mobiele PC nodig heeft om mee te kunnen nemen naar school.
Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 10:56. |
![]() |
|
![]() |
Asus zou ik echt aanraden, ik heb zelf een L3800S met 15" SXGA+ scherm, PIV 1,8 GHz 256Mb, 30Gb, DVD/CDRW combo, firewire + de rest.
- Lekker stil door de temperatuurgestuurde fan. - 2 jaar pickup & return garantie. -Destijds zat er een standaard laptoptas bij en een Asus optical muis (muis is van Logitech) Er zijn 2 versies een S en een C versie, S = standaard PIV proc , C= mobile PIV proc. Toshiba, Sony en Dell zijn ook prima laptops alleen een beetje prijzig. Goede en betrouwbare laptopleveranciers: www.de-laptopper.nl www.degreef.nl www.easy-com.nl (wel ff een mailtje sturen welke laptop merken hij allemaal kan leveren) Er gaat niets boven een lekkere Dell op je schoot ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarom is waarschijnlijk een combinatie van workstation en laptop, evenwichtig afgewogen, veel beter dan alleen een laptop. Zeker als je vooruit kijkt. Want een laptop upgraden als je nieuwe spellen wilt gaan spelen, is érg lastig. Een Pc niet.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is ook wel een gunstige bij eynstein:
http://www.eynstein.nl/a/2533.html Dit notebook zit bomvol features! Uitgerust met een Intel P4 2.4Ghz cpu, 256Mb DDR geheugen (max 1Gb), 15 inch TFT scherm, combo drive: 8 x cd schrijven, 8 x cd herschrijven, 24 x cd rom en 8 x dvd! Overige specs: CPU: Intel P4 2.4Ghz met 512kb cache Harddisk: 40 GB Floppydrive: 3,5" 1,44 Mb intern Beeldscherm: 15" TFT Kleur SXGA Geluid: AC 97 met ingebouwde microfoon en luidsprekers. Toetsenbord met touchpad (fijner dan lippoint!) Batterij: Li-ion accu die dankzij bijgeleverde Power-for-Gear software extra lang meekan. Vga uitgang, TV uitgang, 2 x USB 2.0,iRDA, printer, 1 x PS/2, S-Video, 1 x COM port, 2 x Fire Wire (IEEE 1394) poorten. Fax/Modem: ingebouwd 56K faxmodem PCMCIA: 2 x PCMCIA. Wordt geleverd met luxe draagtas, driver cd's en 2 jaar pick up en return garantie! Gewicht: 3,2 Kg Garantie: 2 jaar Pickup & Return Extra geheugen bestellen? Zoek hier uw SODIMM DDR module uit. Natuurlijk plaatsen wij deze gratis! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Het beste is om een Games-PC samen te stellen en daarnaast een minder krachtige notebook.
Ik neem aan dat een krachtige notebook niet nodig is voor een opleiding (Twente?? Die biedt voor 1600 ofzo een notebook aan voor de studenten, anders heeft ABN-Amro ook nog een aanbieding voor studenten.. of ergens anders een goedkopere en nog minder snellere nemen... is geen probleem) Bovendien worden krachtige notebooks warmer en verbruiken meer stroom. (Lees: accu eerder leeg / vaker opladen) |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoef geen zware, grote laptop van 3ghz en 3 kilo, het zwaarste wat ik op mn laptop draai is Visual Studio.NET en dat gaat ook erg goed! GTA Vice City speel ik wel op mn desktop, spelletjes als Quake II ,GTA2 en Unreal Tournament draaien ook prima op mn laptop... ![]() |
![]() |
|
![]() |
kijk s op www.laptops.nl daar verkopen ze advance laptops (de vx 9500 of iets dergelijks met best lekkere specs zit je rond de 2000 pleuro met 128MB
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb nog een beauty gevonden die aan je eisen voldoet.
Asus L5000 serie laptop. Net uit, staat nog niets over vermeld op de website van Asus. Specs: 15" SXGA+ PIV 2,66GHz - 2,8 GHz 512MB 266/333 40GB - 80 HD Combo DVD 8x / CDRW 24x-10x-24x 10/100/1000BaseT PCI LAN on board + standaard WIFI 802.11b One EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin One COM port One Infrared port support IrDA V1.1 One S/PDIF output jack One Headphone-out (Stereo) jack One Microphone-in jack (Mono) One Lin-in Jack One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor One RJ11 Modem jack for phone line One RJ45 LAN Jack for LAN insert 5 USB 2.0 ports (one in right-hand side) One IEEE 1394 port One Video Connector which including S-Signal and Composite video signal Gewicht: 3,7Kg ![]() www.de-laptopper.nl |
![]() |
|
Yaris: bij die laptop staat geen videokaart vermeld, vaak betreft het dan een onboard videokaart. Een hele snelle processor, met slechte chipset, geheugenbandbreedte en grafische chip komt vaak voor, omdat mensen graag naar de cijfertjes kijken. Om diezelfde reden kijken mensen vaak alleen naar het videogeheugen als ze een grafische kaart moeten beoordelen. Pity for them.
Ook lijkt me een laptop van 4 kilo niet zo handig, maarja misschien ben ik wel te klein. ![]()
|
![]() |
F*ck a duck, het belangrijkste ben ik vergeten.
![]() Neenee, zo'n l*llig shared dingetje zit er niet in ![]() Er zit namelijk het volgende in: ATI Mobility Radeon 9000 External 64MB DDR SDRAM Up to 6 textures per single rendering pass SMARTSHADER™ technology Provides comprehensive hardware-accelerated support for DirectX® 8.1 programmable shader model Integrated MPEG-2 decode including iDCT, motion compensation, and hardware sub-picture decoder M'n laptop weegt 3,2Kg, zal wel aan mij liggen maar ik vertil me d'r niet aan? Danoontje powerrrrrrrrr Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 12:14. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Allereerst, het is enlightenment! GRRRR
![]() En nee hoor, vandaag pas paar uur achter comp. Meestal wel meer ja, maar ik doe echt van alles; vooral devven, forummen, ICQen en technieuws lezen. Onder andere lees ik het nieuws op Tweakers. Kun je veel van leren, maar nog meer van zelf experimenteren, zelf benchmarken en veel reviews lezen. Maar het belangrijkste is dat je er interesse in hebt en dat je er tijd voor wilt besteden. Verder weet ik niet zo veel als je wilt doen geloven. Sterker nog; ik weet nergens echt veel van. Ik weet wel van een hoop dingen een beetje; van sommige dingen iets meer dan andere. Als Desecrator net zoveel zou posten als ik hier op Hardware, dan zou je hetzelfde over hem zeggen denk ik. En hij weet meer dan ik. ![]()
Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 01:34. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Pentium4 1.8 GHz 512MB RAM 60GB HDD DVD-ROM / CD-RW combo drive Built-in 15.3” wide screen LCD deze lijkt me wel leuk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hmmm, die is ontzettend g**l om te zien. Zal wel een paar centen kosten.
Nog ff de link voor de Asus L5000C http://www.asus.com/products/noteboo...c/overview.htm |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Als je het wel wil inbouwen zou er aan de buitenkant al de mogelijkheid moeten zijn anders zou je moeten breken en dan zou er ook nog eens plaats aan de binnenzijde moeten zijn. dus als de optie er opzit OK maar zelf inbouwen is geen aanrader dmv breken) |
![]() |
||
Citaat:
Maar om bestanden uit te wisselen kun je veel beter een USB pendrive nemen, zijn er vanaf €15 voor 32MB.
Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 19:26. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] actieradius elektrische fiets kadir_107 | 16 | 28-10-2010 19:51 | |