Advertentie | |
|
![]() |
|
Mentaal sadisme is wel geinig. Lichamelijk sadisme is zeer klote.
Ik betrap mezelf erop dat ik vaak geneog aan mentaal sadisme doe. Zogenaamde "zeer schokkerende uitspraken" kwellen anderen, maar ik zie er de humor van in. Niet alleen van de uitspraak, maar ook van de overdreven (= grappig) reactie van anderen. Tevens zou ik sadisme niet zomaar op seksueel gebied afschuiven. Teveel Freud gelezen ofzo... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er lopen meer sadisten rond dan je denkt, hoor. Geestelijke ziekte my ass, dan is de halve mensheid behoorlijk gestoord. Wat dacht je van leedvermaak? De arme opaatjes die struikelen over hun stok en kinderen die bij het paardrijden van hun paars gekegeld worden - bij America's Funniest Homevideos doen ze het er om. En iedereen lacht vrolijk mee. Ook bij De Leukste Thuis trouwens, wij Nederlanders kunnen er ook wat van. En hoeveel mensen zijn er die Natural Born Killers als een van hun favoriete films hebben staan? Behoorlijk wat. Terwijl het puur geweld is dat je er in ziet. En dan heb je nog de altijd geliefde actiefilms, waarin twee tot twee miljoen mensen genadeloos worden afgemaakt.
Je kunt zeggen wat je wil, dat het enkel amusement is en ander gelul, maar het blijft wel kijken naar de pijn van andere mensen - en dat is waar sadisme om draait. De vraag moet eerder zijn wanneer iets precies sadisme is. Dan pas kun je beginnen over of het ziek is of niet. Overigens is leedvermaak over het algemeen heerlijk en is wat ik van NBK gezien heb ook echt goed. Maar dat weet niemand. :] |
![]() |
||
Citaat:
@Paranoide: Ik heb in mijn reply nergens over een geestelijke ziekte gerept, dus leg me alsjeblieft geen woorden in de mond die ik niet heb gebruikt. Ik heb weliswaar vermeld dat er bij een parafilie vaak persoonlijkheidsstoornissen voorkomen, maar dat dat dus niet algemeen geldt. Ik ben het wel met je eens dat het kijken naar programma's die leedvermaak brengen (America's Funniest Homevideos en dergelijke) als een vorm van sadisme beschouwd zouden kunnen worden, maar ik zou dat zelf liever latent sadisme willen noemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook psychopaten, die behoorlijk sadistisch kunnen zijn, zijn een product van ernstige verwaarlozing en traumatisering in de vroege jeugd. |
![]() |
||
Citaat:
1 het genoegen beleven aan en bevrediging vinden in het pijnigen en kwellen van anderen Volgens mij gaat het toch echt op het zelf veroorzaken van pijn aan anderen. Dat is iets heel anders dan leedvermaak van American funniest home video (Die bob Saget is trouwens een pure marteling voor de kijker) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik voeg niet echt veel toe...
maar sadisme is niet het lachen of grappig vinden van het leed van anderen... tenzij je het die anderen zélf aandoet. het ligt er ook aan waar jíj de grens trekt. je zou, iemand in het donker laten schrikken als sadisme kunnen zien... maar ook als grappig. over de hele wereld gebeurd het ook dat mensen bijv. gemarteld worden... dat is echt heel erg en pure vorm van sadisme! want zeg nou zelf... die mensen (de meeste) beleven er echt genoegen mee.. -xxx- wendy
|
Dus plezier beleven aan de pijn van anderen niet door jouwzelf veroorzaakt is geen sadisme?
Ook als je bijvoorbeeld tegen een persoon zegt:" Ik zie graag de mens sterven" en daar reageert deze persoon nogal heftig op en geeft aan dat je dit nooit meer binnen de 4 muren van die kamer mag uitspreken, is dat dan een vb van mentaal sadisme, bewust of onbewust...?
||
Citaat:
![]() ondanks dat er niet "bewust" pijnigen van anderen in de definitie staat, moet dat er volgens mij wel bij staan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik bedoel dat dat juist wel sadisme is. wat jij zelf veroorzaakt en waar anderen pijn aan beleven. over jou voorbeeld. hmm, een moeilijke. er zal geschokt op gereageerd worden. de vraag is. was dit jouw bedoeling?
|||
Citaat:
Sadisme = dus alleen als het om bewust pijnigen van anderen gaat, mentaal of fysiek..? Citaat:
Mijn bedoeling was niet om hun te shockeren. Ik gaf gewoon antwoord op een vraag die zij stelde, dat het antwoord haar niet beviel wist ik ook niet van tevoren.
|||
Citaat:
Sadisme is wanneer je zelf het leed van de ander veroorzaakt en je je daarmee vermaakt. Veel leedvermaak wordt niet veroorzaakt door diegene die het "grappig" vindt. Deze gevallen zijn geen geval van sadisme. Als je zelf wel de oorzaak bent, dan is het wel sadisme. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als je ervan houd iemand te zien lijden is dat ook geen sadisme, maar wel (ziekelijk) leedvermaak, lijkt me
||
Citaat:
Zij zegt dus dat ze mijn antwoord niet op prijs stelt en dat soort dingen nooit meer van mij wil horen, als eerste had ik zoiets van: "ehm...wrom vraag je er dan naar ![]() ![]() ![]() Kortom ik beleefde er plezier aan dat zij was geschockeerd door mijn opmerking, is het dan wel sadisme?
||
Citaat:
![]() Kazanka: volgens mij niet, tenzij je van te voren probeert een bepaald leed te veroorzaken en daar dan een plezier aan beleefd. |
![]() |
|
Sadisme is wel grappig..zolang het maar in je hoofd blijft. De stap tot het uitvoeren is bij aangeboren ideëen wel sneller. Zolang je een prima zelfbeheersing hebt is er dus niets aan de hand..Soms verlies je hem, zo schuurde ik vandaag nog een stukje schuurpapier over de hand van mijn neefje van bijna 2
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Je kunt ook gewoon genoegen beleven in het shockeren van mensen. Mócht dit negatief ingevuld zijn, dan noemt men dit sadisme ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God vs Satan, is God wel liefde? dallie | 150 | 13-04-2007 08:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL-V? Tandpasta | 499 | 28-11-2003 22:11 | |
christendom versus sex elledc | 41 | 26-11-2003 20:23 | |
extreem egocentrische mensen fruitvliegje | 20 | 01-09-2003 22:51 | |
Seksualiteit |
Welke van de volgende dingen hebben jullie wel eens gedaan? Dreamwave | 79 | 24-08-2003 13:09 |