Advertentie | |
|
![]() |
|
kijk eens in de krant en kijk eens hoeveel berichten over criminaliteit en ook moord en geweld er over nederlanders gaan.
dat is veel meer alleen daar let niemand op omdat mensen t gewoon niet kunnen hebben dat er mensen met een andere afkomst in "hun" land wonen...en dan gaan ze een excuus zoeken waarom ze maar snel t land uit zouden moeten...
||
![]() |
Citaat:
Turken en Marokkanen heeft Nederland zelf hierheen gebracht (het grootste gedeelte dan) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Jezus, wat een ongelooflijk ononderbouwd, ongenuanceerd, onnadenkend gewauwel hier weer.
Dat Turken en Marokkanen een relatief groot deel van de criminaliteit voor hun rekening nemen is allang duidelijk. Kom dan niet aanzetten met ik denk dat (bla bla), het is gewoon een feit. Als je gaat vergelijken zie je dat het verhoudingsgewijs vaker Marokkanen en Turken zijn die delicten plegen (en dan vooral bepaalde delicten: straatroof, geweldpleging, afpersing, aanranding en verkrachting, overval). Dat heeft criminologisch onderzoek ondertussen wel uitgewezen. De vraag is alleen wat je eraan doet. Dat het zo is, weten we inmiddels wel. We moeten het alleen zien op te lossen, en dat doe je niet door maar een eind weg te gaan miemelen over hoe slecht het wel niet met 'dit land' ( ![]() |
![]() |
|
Ik kan er niet tegen dat er steeds gezeikt wordt over afkomst. waarom is iets opeens veel erger als een marokaan het doet
Waarom is afkomst van belang.
|
het gaat niet eens zo slecht met nederland...
nederlanders zeiken gewoon teveel. criminaliteit is overal en ik zou liever mn tijd besteden aan de problemen in de derde wereld, landen waar oorlog is en landen waar gewoon heel erg veel criminaliteit is dan aan nederland. want waar nederlanders over zeiken komt dus allemaal daar vandaan. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ja erg handig om dat bijna alle scholen voor asielzoekers en buitelanders te slopen.
ja hoor stuur ze maar gelijk terug naar een land waar ze SOWIESO niet overleven. kost nederland ook weer minder geld. leer ze dan gewoon hoe t hier in nederland in elkaar zit en leg ze uit dat je hier niet zo kan leven als ze in hun eigen land deden. ik vind t onmenselijk om mensen in een gebied te laten leven waar ze gewoon geen leven kunnen hebben, iedereen heeft recht op een leven ![]()
|
Maar waarom word er nadruk gelegt op de afkomst van iemand.
Verschil in cultuur, oke, maar als er in de krant staat dat een marokaan een moord heeft gepleegd is dat voor velen een reden haatdragend te gaan doen tegen alle marokanen.
||
Citaat:
de meeste mensen denken toch altijd alleen maar aan buitenlanders dus dan kan je t beter bij de kern [het buitenland] oplossen dan hier de mensen terug sturen. criminaliteit zal er toch altijd wel blijven...maarja...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Je moet ervoor zorgen dat mensen goed kunnen integreren en als je daar niet voor zorgt moet je ze niet binnenhalen.
Een andere optie is kijk naar het land waar ze vandaan komen, misschien kan je het land zelf helpen. Als het goed in het land gaat, zullen ze volgens mij niet hier komen
|
![]() |
Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Dat marokanen de buurt overnemen hoeft niet slecht te zijn.
Ik woon in Nieuwegein en hier is het super gezellig en helemaal geen ghetto. Ik zit in Utrecht op school en van een ´´ghetto`` merk ik niets. ![]()
||
Citaat:
Nederland stuurt mensen niet terug naar landen waar "ze sowieso niet overleven". Noem eens voorbeelden? Ze uitleggen "hoe t hier in nederland in elkaar zit" en "dat je hier niet zo kan leven als ze in hun eigen land deden" is niet voldoende, dat blijkt toch wel uit de huidige status? Onze wetten betreffende diefstal en verkrachting zijn niet bepaald dubbelzinnig lijkt me.
|
dat zeker niet maar je kan beter heel veel geld daar in steken [scholen bouwen, fabrieken bouwen enz in landen die ver achterlopen] dan daarmee hier het integratie probleem proberen op te lossen. als je daarmee begint loopt de integratie hier soweiso al een heel groot stuk terug.
ik vind t wel een beetje erg makkelijk om zomaar mensen terug te sturen naar landen waar je gewoon niet kan leven.
||
Citaat:
Er is een probleem in Nederland dat niet gerelateerd is aan afkomst, maar ik denk wel aan cultuur. Een goed lopende multiculturele is een utopie. Daarbij zijn er altijd rotte appels in een goede samenleving, en als die zich gaan groeperen (bijvoorbeeld in een buitenwijk) dan krijg je verkeerde praktijken. Ondanks dat er geen lineair verband is tussen afkomst en criminaliteit, denk ik toch wel dat er EEN verband is (hey ik ben ten minste niet zo naief om het niet in te zien). Ik denkd at we nu in een cirkel bevinden waar slecht opgeleide mensen uit een slecht milieu, meestal geen "succesvolle" kinderen opvoedt etc. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En idd, mensen zomaar terugsturen zonder reëele kans op overleving is naar mijn idee erg kortzichtig, en ronduit inhumaan.
||
Citaat:
als je daar niet kon leven dan was daar toch niemand geweest? moet lekker iedereen hier heen komen dan kan je hier dus niet meer leven (ik niet iig) + vind het ook een beetje krom om die landen op te gaan bouwen waarom doen ze dat zelf niet? hierheen lopen is wel makkelijk ja aargh bah word er strontziek van eigenlijk helemaal geen zin meer om nog verder te tikken |
![]() |
||
Citaat:
mijn moeder werkt heel veel met vluchtelingen en die ziet t bijvoorbeeld vaak zat gebeuren dat de nederlandse regering chinezen terug stuurd terwijl er in china veel plekken zijn waar die mensen echt niet kunnen leven. net als dat veel afghanen ook terug worden gestuurd terwijl die vaak op plaatsen wonen waar de mensen bijna niet aan voedsel kunnen komen. en zo nog veel meer dingen....
||
Citaat:
Ze bouwen hun eigen landen niet op omdat daar geen geld voor is, en het geld dat door ons gegeven word, komt vaak op verkeerde plaatsten terecht door corruptie.
||
Citaat:
zoiets kan je alleen zeggen als je dat zélf moet doen jij kan dat niet tegen me zeggen omdat je zo mogelijk nog luxer leeft dan ik totaal waardeloos oja als jij dat al weet, dat het zo corrupt is allemaal daar waarom wordt er nix aan gedaan dan? zo moeilijk is dat niet lijkt me |
![]() |
|
[QUOTE]DeVeroorzaker schreef op 29-07-2003 @ 21:16:
Ze bouwen hun eigen landen niet op omdat daar geen geld voor is, en het geld dat door ons gegeven word, komt vaak op verkeerde plaatsten terecht door corruptie. Dit ben ik met je eens. Is het dan misschien niet handiger mensen er naar toe te sturen die helpen met bijv. voedsel, infrastructuur, humanitaire hulp enz
||
Citaat:
En ik kan dat wel tegen je zeggen, het ging er namelijk niet om hoe luxe je woonde maar het ging om je post. Wie zegt dat je daar niet kan leven vroeg je en ik wilde aangeven dat je er wel kan leven maar niet onder "menselijke" omstandigheden (nee ik vind het niet menselijk als je kilometers moet lopen voor voedsel, geen medicijnen e/d hebt)
||
Citaat:
||
Citaat:
|
bah wat zit alles toch ingewikkeld in elkaar.
het lijkt alsof de regeringen van bepaalde landen geen voorspoed in hun land willen de enige voorspoed die ze willen is die van hunzelf
||
Citaat:
![]() En ik blijf bij mn stelling: Heerlen is het grootste ghetto in NL.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() het multiculturele is niet het probleem, maar het (wederzijdse) nationalistische gevoel. als nederlandse turken zich niet turks maar mens zouden voelen en nederlanders zich niet nederlands maar mens zouden voelen zou er geen probleem zijn en dat was btw precies wat er 60 jaar geleden ook speelde, vandaar mijn vergelijking...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iets simpel kunnen uitleggen maar daarbij allerlei details en nuances weglaten is ook niet alles. Dan krijg je dat zwart-wit denken :/
||
Citaat:
Zo zijn de """"ontwikkelde"""" mensen er om de nuances aan te brengen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat heb jij als wallpaper voor je desktop? Kaps | 444 | 27-09-2007 11:23 | |
Algemene schoolzaken |
enquete femke_1988 | 14 | 17-04-2006 21:20 | |