Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 14:53
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 04:04:
ach erge dingen gebeuren overal...als ik hier uitga worden er ook vaak zat mensen opgepakt en is er ruzie....

ik denk niet dat dat heel veel met afkomst of woonplaats te maken heeft...

de wereld is altijd al crimineel geweest alleen je ziet t pas als je je erin verdiept.

en als je in nederland woont moet je gewoon niet zeiken. ga eens naar azie, afrika of amerika. daar is t weet ik veel hoeveel keer erger met de criminaliteit.

wees blij dat je in een democratisch land woont ofzo.
ja maar we hebben et hier niet over de wereld maar over NL, et begint hier gewoon te stinken van de tuig en crapul en ja je kan me alles vertellen maar de turken en marokkanen zijn de grootste tuig groep in NL.
Hier wat leuk nieuws :

Aan het einde van de middag, afgelopen maandag, zijn ongeveer tachtig Antillianen en Somaliërs elkaar te lijf gegaan op het Verdiplein te Tilburg. Ze gebruikten hierbij honkbalknuppels en stokken, aldus de politie, die bij de vechtpartij ingreep.

Eén man werd gearresteerd, een Somaliër die iemand met een knuppel mishandelde. Ook zou hij een aantal auto's hebben vernield. De politie, die met ongeveer dertig man een einde maakte aan de vechtpartij, weet nog altijd niet wat de aanleiding voor het treffen was. Inmiddels is de rust op het Verdiplein wedergekeerd.

De Antilliaanse probleemjeugd in Tilburg is recentelijk veel in het nieuws. Iets minder dan twee weken geleden werd Tilburger doodgestoken en even voordat overleg werd aangekondigd werden er meer misdrijven gepleegd door Antilliaanse jongeren. Burgemeester Stekelenburg kondigde naar aanleiding van dit alles aan harde maatregelen te nemen tegen met name criminele Antillianen.

Bewoners van de Hendrik Berlagestraat in Breda voelen zich ernstig bedreigd door criminele jeugdbendes die de straat terroriseren. Volgens hen durft de politie nauwelijks iets te doen aan de terreur van de bendes, die voor 80% bestaan uit Marokkanen.

Een agent van een ander korps die in de straat woont wordt zelfs kapot getreiterd door groepen jongeren. ''Ze denken dat hij homoseksueel is, en die combinatie ligt niet lekker bij Marokkanen", zegt een buurtbewoonster. "Hoe vaak die man gepest en geterroriseerd is. Ze lopen over zijn auto, dagen hem uit. Twee weken geleden stond er honderd man bij hem voor de deur. De politie was in geen velden of wegen te bekennen. Als de politie haar eigen mensen al niet kan beschermen, waar blijf je dan?"

De agent heeft van de Bredase politie maar het advies gekregen om te verhuizen. In de krant sommen buurtbewoners de zaken op waarmee ze te maken hebben: bedreigingen, vernielingen, pistolen in de straat, drugsdeals; mensen die nauwelijks meer over straat durven, die hun raamwering hermetisch gesloten houden uit angst voor de jeugdbendes. Winkels die dicht zijn gegaan vanwege de onveilige situatie, medewerkers van de plantsoenendienst die worden belaagd. Het beeld dat de mensen in de krant van hun straat schetsen is schokkend.

Burgemeester Rutten en politiechef Martens van het district Breda kondigden vandaag aan dat er meer harde maatregelen op komst zijn. Volgens Rutten en Martens is er de afgelopen jaren wel degelijk iets gebeurd, maar hebben die maatregelen niet afdoende geholpen.

Eigenaar Abdel van de belshop, zelf van Marokkaanse afkomst heeft zelf nergens last van, maar kent de problemen. Hij beaamt dat er veel Marokkaanse jongeren bijzitten: "Het ligt veelal aan de opvoeding." De krant moet eigenlijk niet over de problemen schrijven en de politie moet niet te provocerend optreden, vindt Abdel. Veel buurtbewoners willen dat de verhoudingen in de wijk worden hersteld: "Op elke buitenlander twee Nederlanders. Zo moet het zijn", zeggen niet alleen de autochtone maar ook de allochtone wijkbewoners.

In Enkhuizen is gisteravond een echtpaar compleet in elkaar gebeukt door een groepje Marokkanen, zo meldt de Telegraaf op de voorpagina. De 39-jarige vrouw maakte op de Westerstraat een opmerking over het mishandelen van een hond door een groepje Marokkanen. Die opmerking had ze beter niet kunnen maken want de groep vloog direct af op de auto waar het echtpaar in zat.

Volgens eigen zeggen werd het echtpaar uitgemaakt voor teringblanken. Nadat de groep de antenne van het dak had gerukt, sloegen ze de vrouw drie boventanden uit de mond plus een zware hersenschudding en een gebroken neus.

Haar 62-jarige echtgenoot werd ook afgetuigd en moest zijn mond laten hechten.

In de trein uit Zandvoort randde de groep, die uit zo'n tien jongens bestond, een 22-jarige vrouw aan. Op het station in Haarlem sloegen en schopten ze een 28-jarige Haarlemmer totaal in elkaar. Het slachtoffer had de euvele moed gehad om de groep aan te spreken op hun wangedrag: het lastigvallen van omstanders en tegen van alles aanschoppen, maar dat kon hun duidelijk niet bekoren.

Volgens de politie hebben diverse burgers doelbewust opnames gemaakt van de groep raddraaiers die bestond uit jonge Marokkanen. Politiewoordvoerder Dick van Egmond vindt dat een prachtig opsporingsmiddel: ''Dit is een aardige ontwikkeling. Dit zou vaker moeten gebeuren. Het is een kleine moeite voor getuigen om opnamen te maken of een fotootje, zeker met die moderne telefoontjes''.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 15:14
Fog
Fog is offline
kijk eens in de krant en kijk eens hoeveel berichten over criminaliteit en ook moord en geweld er over nederlanders gaan.

dat is veel meer alleen daar let niemand op omdat mensen t gewoon niet kunnen hebben dat er mensen met een andere afkomst in "hun" land wonen...en dan gaan ze een excuus zoeken waarom ze maar snel t land uit zouden moeten...
Oud 29-07-2003, 15:15
DaBoY
DaBoY is offline
Volgens mij zijn Antillianen en Marokkanen gewoon de crimineelste van alle groepen allochtonen en Nederland.

Turken zijn niet zo erg hoor, misschien verwarren jullie turken met Marokkanen omdat ze soms op elkaar lijken
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:19
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 16:14:
kijk eens in de krant en kijk eens hoeveel berichten over criminaliteit en ook moord en geweld er over nederlanders gaan.

dat is veel meer alleen daar let niemand op omdat mensen t gewoon niet kunnen hebben dat er mensen met een andere afkomst in "hun" land wonen...en dan gaan ze een excuus zoeken waarom ze maar snel t land uit zouden moeten...
Het interesseert me eigenlijk weinig, maar criminele vluchtelingen en asielzoekers mogen ze van mij wel het land uitsturen.

Turken en Marokkanen heeft Nederland zelf hierheen gebracht (het grootste gedeelte dan)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:20
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 16:14:

duh ,daarom heet het ook Nederland, er wonen meer Nederlanders vind je et gek dan , maar toch er is altijd wel iets met een marokkaan of een turk kan er ook nix aan doen. Het racisme groeit ook dag met dag in NL.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:21
Verwijderd
Jezus, wat een ongelooflijk ononderbouwd, ongenuanceerd, onnadenkend gewauwel hier weer.

Dat Turken en Marokkanen een relatief groot deel van de criminaliteit voor hun rekening nemen is allang duidelijk. Kom dan niet aanzetten met ik denk dat (bla bla), het is gewoon een feit. Als je gaat vergelijken zie je dat het verhoudingsgewijs vaker Marokkanen en Turken zijn die delicten plegen (en dan vooral bepaalde delicten: straatroof, geweldpleging, afpersing, aanranding en verkrachting, overval). Dat heeft criminologisch onderzoek ondertussen wel uitgewezen.

De vraag is alleen wat je eraan doet. Dat het zo is, weten we inmiddels wel. We moeten het alleen zien op te lossen, en dat doe je niet door maar een eind weg te gaan miemelen over hoe slecht het wel niet met 'dit land' ( ) gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:23
DaBoY
DaBoY is offline
Het is onoplosbaar
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:25
beuk
beuk is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 29-07-2003 @ 16:23:
Het is onoplosbaar
maar wel reduceerbaar.
Oud 29-07-2003, 15:56
metallica
metallica is offline
Ik kan er niet tegen dat er steeds gezeikt wordt over afkomst. waarom is iets opeens veel erger als een marokaan het doet
Waarom is afkomst van belang.
Oud 29-07-2003, 15:59
Fog
Fog is offline
het gaat niet eens zo slecht met nederland...

nederlanders zeiken gewoon teveel.

criminaliteit is overal en ik zou liever mn tijd besteden aan de problemen in de derde wereld, landen waar oorlog is en landen waar gewoon heel erg veel criminaliteit is dan aan nederland.

want waar nederlanders over zeiken komt dus allemaal daar vandaan.
Oud 29-07-2003, 16:06
metallica
metallica is offline
helemaal met je eens
Oud 29-07-2003, 16:21
beuk
beuk is offline
Citaat:
metallica schreef op 29-07-2003 @ 16:56:
Ik kan er niet tegen dat er steeds gezeikt wordt over afkomst. waarom is iets opeens veel erger als een marokaan het doet
Waarom is afkomst van belang.
Natuurlijk is dat van belang. Een probleem valt pas op te lossen als je de oorzaak kent. Je zult dus eerst vast moeten stellen waarom mensen vervallen tot crimineel gedrag. Mensen met een andere cultuur krijgen, hoewel ze misschien wel in Nederland geboren zijn, een andere opvoeding en leven vaak simpelweg in een compleet ander wereldje.
Oud 29-07-2003, 16:23
beuk
beuk is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 16:59:
het gaat niet eens zo slecht met nederland...

nederlanders zeiken gewoon teveel.

criminaliteit is overal en ik zou liever mn tijd besteden aan de problemen in de derde wereld, landen waar oorlog is en landen waar gewoon heel erg veel criminaliteit is dan aan nederland.

want waar nederlanders over zeiken komt dus allemaal daar vandaan.
Je hoeft toch niet te kiezen? Je kunt makkelijk aan allebei werken.
Oud 29-07-2003, 16:25
Fog
Fog is offline
ja erg handig om dat bijna alle scholen voor asielzoekers en buitelanders te slopen.

ja hoor stuur ze maar gelijk terug naar een land waar ze SOWIESO niet overleven. kost nederland ook weer minder geld.

leer ze dan gewoon hoe t hier in nederland in elkaar zit en leg ze uit dat je hier niet zo kan leven als ze in hun eigen land deden.

ik vind t onmenselijk om mensen in een gebied te laten leven waar ze gewoon geen leven kunnen hebben, iedereen heeft recht op een leven

Oud 29-07-2003, 16:27
metallica
metallica is offline
Maar waarom word er nadruk gelegt op de afkomst van iemand.
Verschil in cultuur, oke, maar als er in de krant staat dat een marokaan een moord heeft gepleegd is dat voor velen een reden haatdragend te gaan doen tegen alle marokanen.
Oud 29-07-2003, 16:28
Fog
Fog is offline
Citaat:
beuk schreef op 29-07-2003 @ 17:23:
Je hoeft toch niet te kiezen? Je kunt makkelijk aan allebei werken.
kan ook ja. maar hoe wou je dat probleem in nederland oplossen?

de meeste mensen denken toch altijd alleen maar aan buitenlanders dus dan kan je t beter bij de kern [het buitenland] oplossen dan hier de mensen terug sturen.

criminaliteit zal er toch altijd wel blijven...maarja...
Oud 29-07-2003, 16:29
beuk
beuk is offline
Citaat:
metallica schreef op 29-07-2003 @ 17:27:
Maar waarom word er nadruk gelegt op de afkomst van iemand.
Verschil in cultuur, oke, maar als er in de krant staat dat een marokaan een moord heeft gepleegd is dat voor velen een reden haatdragend te gaan doen tegen alle marokanen.
Omdat je cultuur doorgaans door je afkomst bepaalt wordt?
Oud 29-07-2003, 16:31
beuk
beuk is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 17:28:
kan ook ja. maar hoe wou je dat probleem in nederland oplossen?

de meeste mensen denken toch altijd alleen maar aan buitenlanders dus dan kan je t beter bij de kern [het buitenland] oplossen dan hier de mensen terug sturen.

criminaliteit zal er toch altijd wel blijven...maarja...
Je denkt dat mondiale vrede eenvoudiger te bereiken is dan ons integratieprobleem oplossen?
Oud 29-07-2003, 16:32
metallica
metallica is offline
Je moet ervoor zorgen dat mensen goed kunnen integreren en als je daar niet voor zorgt moet je ze niet binnenhalen.
Een andere optie is kijk naar het land waar ze vandaan komen, misschien kan je het land zelf helpen. Als het goed in het land gaat, zullen ze volgens mij niet hier komen
Oud 29-07-2003, 16:34
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Dat marokanen de buurt overnemen hoeft niet slecht te zijn.

Ik woon in Nieuwegein en hier is het super gezellig en helemaal geen ghetto. Ik zit in Utrecht op school en van een ´´ghetto`` merk ik niets.
Oud 29-07-2003, 16:35
beuk
beuk is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 17:25:
ja erg handig om dat bijna alle scholen voor asielzoekers en buitelanders te slopen.

ja hoor stuur ze maar gelijk terug naar een land waar ze SOWIESO niet overleven. kost nederland ook weer minder geld.

leer ze dan gewoon hoe t hier in nederland in elkaar zit en leg ze uit dat je hier niet zo kan leven als ze in hun eigen land deden.

ik vind t onmenselijk om mensen in een gebied te laten leven waar ze gewoon geen leven kunnen hebben, iedereen heeft recht op een leven
NOFI, maar dit vind ik een wel érg naiëf stukje.
Nederland stuurt mensen niet terug naar landen waar "ze sowieso niet overleven". Noem eens voorbeelden?

Ze uitleggen "hoe t hier in nederland in elkaar zit" en "dat je hier niet zo kan leven als ze in hun eigen land deden" is niet voldoende, dat blijkt toch wel uit de huidige status? Onze wetten betreffende diefstal en verkrachting zijn niet bepaald dubbelzinnig lijkt me.
Oud 29-07-2003, 16:36
Fog
Fog is offline
dat zeker niet maar je kan beter heel veel geld daar in steken [scholen bouwen, fabrieken bouwen enz in landen die ver achterlopen] dan daarmee hier het integratie probleem proberen op te lossen. als je daarmee begint loopt de integratie hier soweiso al een heel groot stuk terug.

ik vind t wel een beetje erg makkelijk om zomaar mensen terug te sturen naar landen waar je gewoon niet kan leven.
Oud 29-07-2003, 16:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 26-07-2003 @ 21:19:

oooh, ik heb zoizo een hekel aan mensen die iets met nederland hebben
ben er geboren maar ben er absoluut niet trots op
flikker dan op naar het buitenland, we zullen je niet missen... Nederland is niet trots op jou.. etc etc.

Er is een probleem in Nederland dat niet gerelateerd is aan afkomst, maar ik denk wel aan cultuur. Een goed lopende multiculturele is een utopie. Daarbij zijn er altijd rotte appels in een goede samenleving, en als die zich gaan groeperen (bijvoorbeeld in een buitenwijk) dan krijg je verkeerde praktijken.
Ondanks dat er geen lineair verband is tussen afkomst en criminaliteit, denk ik toch wel dat er EEN verband is (hey ik ben ten minste niet zo naief om het niet in te zien). Ik denkd at we nu in een cirkel bevinden waar slecht opgeleide mensen uit een slecht milieu, meestal geen "succesvolle" kinderen opvoedt etc.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:39
metallica
metallica is offline
Er moet gewoon gezorgt worden dat er geen marokaanse buurten of achterstands wijken komen. Zo schep je toch problemen.
Oud 29-07-2003, 16:52
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Een goed lopende multiculturele is een utopie.
Ik denk dat je dat multiculturele wel weg kunt laten.

Citaat:
Er moet gewoon gezorgd worden dat er geen marokaanse buurten of achterstands wijken komen. Zo schep je toch problemen.
Mee eens, ik was een tijdje terug in Rotterdam en ik kwam een beetje verkeerd uit met de auto. Zat ik opeens in zo'n wijk, of je nu links of rechts keek je zag alleen maar getinte mensen. Zo is het makkelijker om niet te integreren want je kunt je ook zonder in de samenleving bewegen als je in zo'n wijk woont.
Oud 29-07-2003, 17:11
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 17:36:
dat zeker niet maar je kan beter heel veel geld daar in steken [scholen bouwen, fabrieken bouwen enz in landen die ver achterlopen] dan daarmee hier het integratie probleem proberen op te lossen. als je daarmee begint loopt de integratie hier soweiso al een heel groot stuk terug.

ik vind t wel een beetje erg makkelijk om zomaar mensen terug te sturen naar landen waar je gewoon niet kan leven.
waarsch. loopt dan ook het economische vluchten uit die landen af.

En idd, mensen zomaar terugsturen zonder reëele kans op overleving is naar mijn idee erg kortzichtig, en ronduit inhumaan.
Oud 29-07-2003, 17:26
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 17:36:

wie zegt dat je daar niet kan leven?
als je daar niet kon leven dan was daar toch niemand geweest?

moet lekker iedereen hier heen komen
dan kan je hier dus niet meer leven (ik niet iig)

+ vind het ook een beetje krom om die landen op te gaan bouwen
waarom doen ze dat zelf niet?
hierheen lopen is wel makkelijk ja

aargh bah word er strontziek van eigenlijk
helemaal geen zin meer om nog verder te tikken
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:27
Fog
Fog is offline
Citaat:
beuk schreef op 29-07-2003 @ 17:35:
NOFI, maar dit vind ik een wel érg naiëf stukje.
Nederland stuurt mensen niet terug naar landen waar "ze sowieso niet overleven". Noem eens voorbeelden?

Ze uitleggen "hoe t hier in nederland in elkaar zit" en "dat je hier niet zo kan leven als ze in hun eigen land deden" is niet voldoende, dat blijkt toch wel uit de huidige status? Onze wetten betreffende diefstal en verkrachting zijn niet bepaald dubbelzinnig lijkt me.
dat horen de meeste mensen niet nee, maar dat gebeurt dus wel...

mijn moeder werkt heel veel met vluchtelingen en die ziet t bijvoorbeeld vaak zat gebeuren dat de nederlandse regering chinezen terug stuurd terwijl er in china veel plekken zijn waar die mensen echt niet kunnen leven.

net als dat veel afghanen ook terug worden gestuurd terwijl die vaak op plaatsen wonen waar de mensen bijna niet aan voedsel kunnen komen.

en zo nog veel meer dingen....
Oud 29-07-2003, 18:16
De Veroorzaker
Citaat:
BendeBen schreef op 29-07-2003 @ 18:26:
wie zegt dat je daar niet kan leven?
als je daar niet kon leven dan was daar toch niemand geweest?

moet lekker iedereen hier heen komen
dan kan je hier dus niet meer leven (ik niet iig)

+ vind het ook een beetje krom om die landen op te gaan bouwen
waarom doen ze dat zelf niet?
hierheen lopen is wel makkelijk ja

aargh bah word er strontziek van eigenlijk
helemaal geen zin meer om nog verder te tikken
Vermoeiend he, zo'n stukkie tikken. Als je je dan indenkt dat er mensen zijn die kilometers moeten lopen om een emmer water te halen uit een put, misschien dat je dan je mening eens aanpast.

Ze bouwen hun eigen landen niet op omdat daar geen geld voor is, en het geld dat door ons gegeven word, komt vaak op verkeerde plaatsten terecht door corruptie.
Oud 29-07-2003, 18:44
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-07-2003 @ 19:16:
Vermoeiend he, zo'n stukkie tikken. Als je je dan indenkt dat er mensen zijn die kilometers moeten lopen om een emmer water te halen uit een put, misschien dat je dan je mening eens aanpast.

Ze bouwen hun eigen landen niet op omdat daar geen geld voor is, en het geld dat door ons gegeven word, komt vaak op verkeerde plaatsten terecht door corruptie.
dit vind ik zo dom he
zoiets kan je alleen zeggen als je dat zélf moet doen
jij kan dat niet tegen me zeggen omdat je zo mogelijk nog luxer leeft dan ik
totaal waardeloos

oja
als jij dat al weet, dat het zo corrupt is allemaal daar
waarom wordt er nix aan gedaan dan? zo moeilijk is dat niet lijkt me
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 19:04
metallica
metallica is offline
[QUOTE]DeVeroorzaker schreef op 29-07-2003 @ 21:16:

Dit ben ik met je eens. Is het dan misschien niet handiger mensen er naar toe te sturen die helpen met bijv. voedsel, infrastructuur, humanitaire hulp enz
Oud 29-07-2003, 19:13
De Veroorzaker
Citaat:
BendeBen schreef op 29-07-2003 @ 19:44:
dit vind ik zo dom he
zoiets kan je alleen zeggen als je dat zélf moet doen
jij kan dat niet tegen me zeggen omdat je zo mogelijk nog luxer leeft dan ik
totaal waardeloos

oja
als jij dat al weet, dat het zo corrupt is allemaal daar
waarom wordt er nix aan gedaan dan? zo moeilijk is dat niet lijkt me
Omdat de machthebbers meestal ook corrupt zijn en die laten zich niet zomaar 1 2 3 afzetten.

En ik kan dat wel tegen je zeggen, het ging er namelijk niet om hoe luxe je woonde maar het ging om je post.
Wie zegt dat je daar niet kan leven vroeg je en ik wilde aangeven dat je er wel kan leven maar niet onder "menselijke" omstandigheden (nee ik vind het niet menselijk als je kilometers moet lopen voor voedsel, geen medicijnen e/d hebt)
Oud 29-07-2003, 19:15
De Veroorzaker
Citaat:
metallica schreef op 29-07-2003 @ 20:04:

Dit ben ik met je eens. Is het dan misschien niet handiger mensen er naar toe te sturen die helpen met bijv. voedsel, infrastructuur, humanitaire hulp enz
Ja dat zou idd veel beter zijn, maar vaak is er in de gebieden waar hulp het meest nodig is een (burger)oorlog aan de gang en zijn de omstandigheden op zijn zachtst gezegd gevaarlijk.
Oud 29-07-2003, 19:18
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 26-07-2003 @ 21:12:
je nick zegt al genoeg
precies, het is waar dat sommige wijken verloederen, maar jij overdrijft wel heel erg. Maar ik zal niet ontkennen dat er inderdaad hele wijken zijn met buitenlanders en dat ik me daar toch niet veilig voel. Machthebbers en huurbazen, plaats immigranten niet allemaal bij elkaar want dan integreren ze helemaal niet.
Oud 29-07-2003, 19:18
metallica
metallica is offline
Maar toch.... er zullen toch wel plaatsen zijn waar geen oorlog is.
Oud 29-07-2003, 19:20
metallica
metallica is offline
bah wat zit alles toch ingewikkeld in elkaar.
het lijkt alsof de regeringen van bepaalde landen geen voorspoed in hun land willen
de enige voorspoed die ze willen is die van hunzelf
Oud 29-07-2003, 19:25
De Veroorzaker
Citaat:
metallica schreef op 29-07-2003 @ 20:20:
bah wat zit alles toch ingewikkeld in elkaar.
het lijkt alsof de regeringen van bepaalde landen geen voorspoed in hun land willen
de enige voorspoed die ze willen is die van hunzelf
Gemeen he Maar de topic ging geloof ik over wat anders.

En ik blijf bij mn stelling: Heerlen is het grootste ghetto in NL.
Oud 29-07-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-07-2003 @ 20:25:
Gemeen he Maar de topic ging geloof ik over wat anders.

En ik blijf bij mn stelling: Heerlen is het grootste ghetto in NL.
Gelukkig ligt dat toch in Limboland, dus we kunnen het wel aan België schenken als we willen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 19:35
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2003 @ 20:30:
Gelukkig ligt dat toch in Limboland, dus we kunnen het wel aan België schenken als we willen.
ja! limburgs= sexy
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2003 @ 16:21:
Jezus, wat een ongelooflijk ononderbouwd, ongenuanceerd, onnadenkend gewauwel hier weer.

Dat Turken en Marokkanen een relatief groot deel van de criminaliteit voor hun rekening nemen is allang duidelijk. Kom dan niet aanzetten met ik denk dat (bla bla), het is gewoon een feit. Als je gaat vergelijken zie je dat het verhoudingsgewijs vaker Marokkanen en Turken zijn die delicten plegen (en dan vooral bepaalde delicten: straatroof, geweldpleging, afpersing, aanranding en verkrachting, overval). Dat heeft criminologisch onderzoek ondertussen wel uitgewezen.

De vraag is alleen wat je eraan doet. Dat het zo is, weten we inmiddels wel. We moeten het alleen zien op te lossen, en dat doe je niet door maar een eind weg te gaan miemelen over hoe slecht het wel niet met 'dit land' ( ) gaat.
Precies, het is makkelijk om te klagen, zoals ik al zei, maar er wat aan doen d.m.v structurele oplossingen (dus niet het populistische gewauwel over ''alle criminele allochtonen het land uit''). Maar goed, het merendeel van de NL'ers wil dat toch niet begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:28
Verwijderd
Citaat:
NL schreef op 26-07-2003 @ 21:03:
, (een vriendin van mij is op een taxistandplaats door 15 taxichauffeurs verkracht)
ik vroeg me al af waarom ik die avond gean taxi kon vinden
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 29-07-2003 @ 20:35:
ja! limburgs= sexy
Maar Heerlen, niet geloof me. *kots* Zat er 2jaar mijn versnelde opleidinkje uit.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-07-2003 @ 21:17:
Maar goed, het merendeel van de NL'ers wil dat toch niet begrijpen.
Nou, het merendeel van de Nederlanders kan dat ook niet begrijpen, anders zou het merendeel van de Nederlanders wel gestudeerd kunnen hebben. En dat is nu niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 00:40
Verwijderd
Hmm.. dus als je niet studeert, ben je niet in staat om iets anders te doen dan te klagen. Dat snap ik niet..

Maar dat komt misschien omdat ik niet studeer.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 00:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-07-2003 @ 17:52:
Ik denk dat je dat multiculturele wel weg kunt laten.
waarschijnlijk heb je gelijk (ik ben tevens het woord samenleving vergeten in die zin ), maar multicultureel is volgens mij vragen voor meer problemen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 08:39
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-07-2003 @ 01:44:
waarschijnlijk heb je gelijk (ik ben tevens het woord samenleving vergeten in die zin ), maar multicultureel is volgens mij vragen voor meer problemen.
idd, want toen er nog geen buitenlanders waren...zeg maar... zo'n 60 jaar geleden was er geen geweld??
het multiculturele is niet het probleem, maar het (wederzijdse) nationalistische gevoel. als nederlandse turken zich niet turks maar mens zouden voelen en nederlanders zich niet nederlands maar mens zouden voelen zou er geen probleem zijn
en dat was btw precies wat er 60 jaar geleden ook speelde, vandaar mijn vergelijking...
Oud 30-07-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2003 @ 23:36:
Nou, het merendeel van de Nederlanders kan dat ook niet begrijpen, anders zou het merendeel van de Nederlanders wel gestudeerd kunnen hebben. En dat is nu niet het geval.
Dat is natuurlijk niet waar, het ligt er meer aan hoe je de boodschap overbrengt. Als je Balkenende iets dergelijks laat verkondigen, zou idd het merendeel het niet begrijpen omdat Balkenende gewoon niets kan uitleggen. Maar als je Pim Fortuyn diezelfde boodschap uit had kunnen laten dragen, zou iedereen het begrijpen. Het ligt dus voor een deel aan de zender.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
het multiculturele is niet het probleem, maar het (wederzijdse) nationalistische gevoel. als nederlandse turken zich niet turks maar mens zouden voelen en nederlanders zich niet nederlands maar mens zouden voelen zou er geen probleem zijn
en dat was btw precies wat er 60 jaar geleden ook speelde, vandaar mijn vergelijking...
Volgens mij veroorzaakt verschillende culturen ook een probleem. Het botst omdat we andere dingen gewend zijn en andere dingen verwachten e.d. Dat het in de jaren 60 wel goed ging, hoeft geen bewijs te zijn. De hele situatie van toen en nu is anders. Jongeren hebben een grote mond en komen meer voor zichzelf op etc etc..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:07
beuk
beuk is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 30-07-2003 @ 11:26:
Maar als je Pim Fortuyn diezelfde boodschap uit had kunnen laten dragen, zou iedereen het begrijpen. Het ligt dus voor een deel aan de zender.
Pim schaar je niet onder eerder genoemd "populistische gewauwel"?
Iets simpel kunnen uitleggen maar daarbij allerlei details en nuances weglaten is ook niet alles. Dan krijg je dat zwart-wit denken :/
Oud 30-07-2003, 12:24
De Veroorzaker
Citaat:
beuk schreef op 30-07-2003 @ 13:07:
Pim schaar je niet onder eerder genoemd "populistische gewauwel"?
Iets simpel kunnen uitleggen maar daarbij allerlei details en nuances weglaten is ook niet alles. Dan krijg je dat zwart-wit denken :/
Ja maar daar heb je denk ik toch meer aan dan wanneer de grote massa er geen hol van snapt.
Zo zijn de """"ontwikkelde"""" mensen er om de nuances aan te brengen.
Reageren

Regels voor berichten