Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat ook nog zoiets is: In hoeverre creer je voor jezelf een waanwereld als je blijft wegstoppen en je de dingen zoals ze je overkomen geen plaats kan geven... Is zoiets gezond? @ Kruimel persoonlijk: Het is denk ik wel een goed teken dat je de laatste tijd ook positieve ervaringen hebt. Dit zou er op kunnen duiden dat je de negatieve dingen van het verleden een plaatsje hebt kunnen geven. Dat er nog negatieve dingen bovenkomen zou kunnen duiden op nog wat losse uiteindjes die niet helemaal goed zitten, maar dat kun je nog steeds zelf het beste bepalen... |
![]() |
|
ej,
ik ben het veelal met de rest eens. en bovendien, wat ik wel eens gelezen hebt, is als je iets (een herinnering) blijft wegstoppen hij iedere keer terugstoppen, maar met een kortere tussenliggende tijd. eerst kan het jaren duren voordat het terugkomt, maar uiteindelijk komt het iedere dag terug, en kom je dus (weer) met jezelf in de knoop. liefs, wendy @ kruimel, ![]() nu besef ik dat je dat wél deed. *ashamed*
||
Citaat:
![]()
|
mijn vader is 3 jaar geleden overleden, toen heb ik een hele rot periode thuis gehad, mijn broer was niet te genieten, en mijn moeder was een beetje geflipt,
Kreeg het moeilijk op school, en toen ben ik mijn vaders dood gaan verdringen, eigenlijk express anders had ik die tijd nooit overleefd, en nu het beter gaat langzaam aan het verwerken, door naar het graf te gaan, liedjes te luisteren die op de crematie gedraaid zijn, en veel aan vroeger te denken fotoos te bekijken... Ik denk dat het automatisch gebeurt omdat je in die tijd dat je je zo verrot voelde dat er niet allemaal bij kon hebben omdat je anders misschien wel de kluts was kwijtgeraakt, en nu je meer energie hebt ga je die dingen langzaam verwerken... net zoals bij mij,
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik was laatst aan het praten met iemand en opeens drong tot me door wat er vroeger gebeurd is...ik zag opeens een beeld voor me en werd er heel verdrietig van. Ik heb er echt jaren niet aan gedacht dus ik had het ook verdrongen. Toch is het wel waar want het staat zelfs in mijn dagboek...wist ik ook niet meer...
Hoe het kwam? Tsja, door over het onderwerp te praten. Opeens besefte ik wat er gebeurd was... |
![]() |
|
hey allemaal,
mijn ervaring mijn nare dingen uit je verleden wegstoppen is dat ik ze niet of heel slecht kan verwerken. het zijn vervelende dingen, dus wil ik ze vergeten. maar juist hierdoor komen ze vaak onverwachts weer haarscherp terug in je gedachten, en daar kun je flinkt van slag van raken (heb ik vaak wel, soort van paniek/agressie/depressie aanval ![]() net als jij heb ik ook dat als ik me net weer ff een btje beter ga voelen en weer een iets positievere instelling heb, dat ik juist dan weer een terugval krijg. misschien dat dat komt dat je je in je onderbewuste niet compleet gelukkig en zorgeloos kan voelen, terwijl je bepaalde negatieve ervaringen nog niet een plek hebt kunnen geven. ik denk dat je dan hierdoor niet verder kunt ofzo? Grtz, K.G. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
verhalen schrijven. ExpoRules | 8 | 17-04-2011 18:43 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Liefde & Relatie |
ze zeggen dat je er nooit overheen komt spitmymindout | 16 | 02-11-2003 21:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Aantrekkingskracht van Verdriet Tuuntje | 6 | 02-05-2003 21:29 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Coma (drama) Anne | 13 | 11-11-2002 12:22 |