Advertentie | |
|
![]() |
|
Neem kant en klare rijst, of kook eerst rijst en zet die even weg. Maak dan wat shoarmavlees klaar, en gooi als het gaar is een wok-mix erin. Verwarm dan de rijst in de magnetron (mits je die hebt dan) en laat het shoarmavlees met de groenten nog 5 minuutjes op een laag pitje doorbakken. Gooi nu alles door elkaar en voilá.
Met een beetje knoflooksaus vind ik dat nog lekker ook ![]()
|
http://www.pizzaweb.nl/ (Online pizza bestellen)
http://www.drinkcenter.com/ (Online drank bestellen) http://www.eetlijst.nl/
|
Wat dacht je van een stoompan?
Je flikert er wat aardappelen, groente, en een eitje of kip in.. 15 tot 20 minuutjes later ben je klaar. Of je huisgenoten vermoorden en daarna de keuken opruimen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dankjullie voor de fijne tips tot nu toe. *noteert*
|
Als je snelkookrijst maakt moet je die 15 minuten laten staan dan kun je in de tussentijd roerbakken oid...
En als je pasta kookt en je laat die de helft van de kooktijd koken en je zet de pan weg met een handdoek erover heb je de rest van de kooktijd over voor pasta saus ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Alleen pasta's en magnetron eten is niet echt goed voor je.. ik heb eigenlijk geen idee hoe zo'n studentenhuis is maar als je de gelegenheid hebt zou ik iig 3x per week een gezonde maaltijd (vlees, aardappelen, groente) eten.
Andijvie stampot, spinazie, bloemkool, zuurkool noem maar op.. Maar op 1 pitje lijkt me dit wat onmogelijk aangezien je meestal minimaal 3 nodig hebt ![]()
||
Citaat:
Ehhh... Niet echt.. 1 keer per maand vlees. 1 keer per week vis.
||
Citaat:
En ik ben weer blij dat ik niet in een studentenhuis woon..
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ok, wat lekker is zo af en toe:
Gooi veel plakjes kaas in een bak pan en laat ze goed smelten, beetje roeren zodat het niet aanbakt. Dan gooi je er een paar plakjes rauwe champignon, stukjes tomaat en een halve rode paprika door. Goed doorroeren, mogelijk nog wat extra kaas er door gooien. Strooi er paprikapoeder over, veel paprika poeder. Blijf roeren en roeren, tot het vrijwel vloeibaar is. Gooi het over twee boterhammen heen en klaar; je hebt een heerlijke pizza-boterham! |
![]() |
|
ik weet dat ze bij de ah hele goede magnetron maaltijden verkopen, maar die zijn erg duur, dus dat kan ik je ook niet echt aanraden denk. hoewel je het af en toe eens zou kunnen doen.
lasagnette kan je volgens mij ook in één pan maken, alleen... dan moet de rijst nog apart, erna... ik weet niet of dat lang duurt, rijst te koken? sla, dat hoef je niet eens te koken, wel te wassen natuurlijk. Dan kan je bijv. aardappeltjes bakken met uitjes erdoor enzo. dan heb je alleen voor die aardappeltjes een pan nodig. en wokken idd! ![]() in de winter stampot, maar in de zomer eet je dat toch niet echt vaak denk ![]() naja, succes iig! xxx wen
|
verhuizen, dit is duidelijk te triest voor woorden. Echt studenten hoor die pre-middeleeuwen stijl gaan leven en daar nog koffers met geld voor betalen ook...
maargoed aangezien de kans dat je daadwerkelijk gaat verhuizen, naar mijn geniale redevoering (lol ![]() ![]() iig heb je veel toei als rijst/pasta/wokken... ohja en een 2 pits gasstelletje is niet zo duur en al stukken makkelijker omdat je wat vlees en rijst (ofzo) kan opwarmen. |
![]() |
|
Koken is een soort hobbie van me. Ik sta elke dag uitgebreid in de keuken. Meestal maak ik Italiaanse dingen met altijd verse groenten, en als ik eens wat meer geld heb iets met vlees of vis. Vandaag heb ik forelfilet, gebakken aardappels met rozemarijn, en broccolie gegeten
![]()
|
![]() |
Moeilijk! Nu maakt m'n moeder altijd het eten, soms help ik wel, maar dan legt ze me uit wat ik moet doen. Ik kan nooit gewoon zelf wat klaarmaken. Dus toen m'n moeder voor 2 weekjes naar het buitenland was, aten we thuis niks anders dan kant-en-klaar-maaltijden. Zo in de magnetron of frituurpan en klaar!
Dus als ik op kamers zou wonen dan zou ik waarschijnlijk kant-en-klaar maaltijden eten, pizza bestellen, uit eten, naar de McDonalds. Ik zou m'n handen niet uit kunnen steken om zelf wat te maken, want ik kan niet koken! Kooklessen nemen of raad vragen aan m'n moeder dus!!! |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Chaos, toekomstonzekerheden, je kent het wel Verwijderd | 33 | 06-05-2013 11:45 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen met 1 inkomen Blackeyed | 32 | 27-10-2005 16:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal PooW | 44 | 21-09-2005 15:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ben je van geloof veranderd? Watisdit | 62 | 19-11-2004 19:04 | |
Liefde & Relatie |
Probleem... schoonouders JNR | 26 | 09-07-2004 18:23 | |
De Kantine |
doorstuurmail... maar ik zet hem ff op het forum Fantôme | 11 | 21-06-2003 17:31 |