Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 19:05
vrijgezel
vrijgezel is offline
hoe ging het, mocht je al gelijk alles?
mocht je de weg al op... of moest je eerst oefenen op een oefenterrein..
mocht je schakelen, remmen of alleen eerst sturen?
was je zenuwachtig? werd je paranoia van al die weggebruikers om je heen?

kortom wat is jou ervaring?

Ik heb 1 oktober mijn intake gehad van 2 uur...

we gingen eerst naar een parkeerterrein, daar heeft mijn instructeur aantal dingen uitgelegd van de auto...
toen mocht ik achter het stuur...

gingen we starten wegrijden... rondjes rijden op de parkeerplaats, na een kwartier mocht ik de rotonde op... en jawel de moter sloeg af eerst even op wat buitenweggetjes van leeuwarden gereden later midden in de spits beland.. was wel ontzettend druk... nog een hellingproof gedaan, achteruit gereden en ik mocht gelijk al schakelen remmen gassen alles.
ik vond het heel leuk en heb er ontzettend zin in mijn rijbewijs te halen.. en heb nu alweer zin in de volgende les...
ik heb 1 echt moment gehad dat ik em even kneep... op een vrij grote rotonde in leeuwarden... en dat was echt zo druk.. toen wist ik even niet meer wat ik moest doen

maar mijn instructeur vond dat het heel goed ging.. en hij heeft geschat dat ik ongeveer 29 lessen nodig zal hebben.
Advertentie
Oud 02-10-2003, 19:08
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
viel heel erg mee, maar mn instructeur deed dan ook alles eigenlijk, ik hoefde slechts te sturen
Oud 02-10-2003, 19:22
Verwijderd
wel leuk, ik moest meteen alles zelf doen, maar de versnellingsbak maakte wel vreemde geluiden af en toe
Oud 02-10-2003, 20:21
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Die heb ik nog niet gehad, dus ik antwoord hier zinloos.
Oud 02-10-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 02-10-2003 @ 21:21:
antwoord dan niet
Oud 02-10-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ook.
Oud 02-10-2003, 20:38
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Oud 02-10-2003, 20:40
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik begin pas tussen mijn 21ste en 25ste tussen heb er geen ervaring mee.
Oud 02-10-2003, 20:42
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Oud 02-10-2003, 20:56
M@rco
M@rco is offline
Wel aardig, maar hoefde alleen te sturen en gas te geven. De rest deed de instructeur
Oud 03-10-2003, 13:31
Tandpasta
Tandpasta is offline
Goed. 10 dagen later had ik mijn rijbewijs.
Oud 03-10-2003, 16:03
Balance
Balance is offline
morgen...
en nu al bang

niet voor het rijden op zich maar voor die allereerste keer aan de bestuurderskant gaan zitten. mijn broer moest gelijk bij vertrek al dingen doen, terwijl andere ervaringen zeggen dat ze eerst naar een industrieterrein gingen en dáár de uitleg kregen.
En ik hoop zó dat ik tot de laatste groep ga behoren...
Oud 03-10-2003, 16:21
BBEM
BBEM is offline
goed, ik zei dat ik al prima met de auto zelf om kon gaan dus gingen gelijk maar overal heen crossen
Oud 03-10-2003, 16:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 03-10-2003 @ 14:31:
Goed. 10 dagen later had ik mijn rijbewijs.
Vind ik eigenlijk onverantwoord. Slechts 10 dagen.
Oud 03-10-2003, 16:38
hi
hi is offline
Citaat:
linda85 schreef op 03-10-2003 @ 17:03:
morgen...
en nu al bang

niet voor het rijden op zich maar voor die allereerste keer aan de bestuurderskant gaan zitten. mijn broer moest gelijk bij vertrek al dingen doen, terwijl andere ervaringen zeggen dat ze eerst naar een industrieterrein gingen en dáár de uitleg kregen.
oei morgen jarig

Ik had een vrij relaxte eerste rijles. Eerst uitleg daarna heel de les gestuurd. Makkelijker kan je niet rijden. Jammer dat als je nu ergens heen moet alles zelf moet doen
Oud 03-10-2003, 16:40
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
was wel leuk geschatte lessen lagen geloof ik ook rond de 26-28
Oud 03-10-2003, 16:45
Roos
Roos is offline
Was leuk... ik mocht de 1e les nog niet schakelen, alleen sturen, gassen remmen.

En ik heb over 2 weken examen
Oud 03-10-2003, 17:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
hi schreef op 03-10-2003 @ 17:38:
oei morgen jarig

Ik had een vrij relaxte eerste rijles. Eerst uitleg daarna heel de les gestuurd. Makkelijker kan je niet rijden. Jammer dat als je nu ergens heen moet alles zelf moet doen
ja precies.
en ik ben natuurlijk wel zo'n muts dat ik direct wil gaan autorijden
maar goed, kben daar nu dus wat minder zeker van geworden.
Oud 03-10-2003, 18:50
Yohst
Yohst is offline
Na 5 minuutjes mocht ik Zeewolde - Harderwijk rijden
Oud 03-10-2003, 21:18
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Eerste les stonden we aan de kant van de weg, het was eind januari en het sneeuwde. Instucteur zegt: trap het gaspedaal maar eens in. Dus dat doe ik. Opeens begint die motor toch te roken! Instructeur zegt: dit is niet goed, ik ga er maar even mee naar de garage. Ik heb welgeteld een kwartier les gehad toen....

Er zat trouwens sneeuw in de motor.

Eerste echte les ging wel goed, ik mocht alleen nog niet remmen.

Dinsdag moet ik trouwens voor de 2e keer afrijden, jullie gaan wel allemaal duimen he?!
Oud 03-10-2003, 21:26
Verwijderd
Ik heb mijn eerste rijles donderdag gehad. Mocht alleen sturen en gasgeven.

1. Ik stuurde constant naar de stoep
2. Ik ben een snelheidsmaniak
3. haalde constant de 2 stuurbewegingen door elkaar. (overgeven en doorgeven)
4. Ik kan mijn stuur nog niet vanzelf teruglaten draaien. (controlfreak)

Maar ik vond het echt hartstikke leuk

Volgende les ga ik leren remmen. Mwuhahahaha!
Oud 03-10-2003, 22:21
YPrue
YPrue is offline
Ja, mijn eerste rijles...
Ik dacht dat ik nooit van de plaats zou komen of dat ik een paar boompjes mee zou nemen, maar dat is me toen (en tot nu toe ook ) niet gelukt .
Nou ja, in ieder geval moest ik ook meteen alles doen. En wat denk je? Bij de eerste kruising kreeg ik meteen al een rotonde...yes....
Wat ook zo irritant is, is als er van die mensen achter je rijden en dan de hele tijd zo stom naar je zitten te kijken, zo onder het motto van 'wat doet die hier op de weg???'
Ach ja, ook nog heel leuk was dat er een tijdje al een tractor achter me aan zat (ik reed harder dan hij überhaupt mocht, maar oke... ) die de HELE tijd op zijn toeter aan het duwen was...De rij-instructeur was zich ook al aan het ergeren. Nou ja, in ieder geval, het eerste het beste moment dat hij me in kon halen deed hij dat dan ook (en schold me bij het inhalen half verrot). Ik zat kort achter hem daarna en toen stopte hij een paar centimeter voor me!! Wel een leuke actie van de rij-instructeur daarna: hij draaide het raampje omlaag en schold de bestuurder van die tractor helemaal verrot... (bovendien vond hij dat de tractorbestuurder een proces-verbaal had moeten krijgen )
Dat was mijn eerste rijles...

en er zullen er nog vele volgen...

Tractors zijn nu niet mijn favoriete mede-weggebruikers...
Oud 04-10-2003, 01:39
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
linda85 schreef op 03-10-2003 @ 17:03:
morgen...
en nu al bang

Ah joh, valt heus allemaal wel mee
Het lijkt echt een stuk moeilijker dan het is
Oud 04-10-2003, 03:18
Verwijderd
Citaat:
Oud 04-10-2003, 08:24
Optima
Optima is offline
was me tmijn vader, op het industrieterrein, met een volkswagen caddy. Ging helemaal verkeerd het eerste kwartier. Sloeg wel 3 keer af. maar heeft naderhand wel z'n vruchten afgeworpen: in één keer geslaagd

nu weet ik dat een volkswagen caddy gewoon k*t schakelt en heb er in die wagen nu nog steeds problemen mee om de koppeling goed omhoog te laten komen. Die auto is behekst!
Oud 04-10-2003, 08:58
Tofke_H
Tofke_H is offline
Mijn eerste rijles was heel goed. Mijn tweede daar en tegen
Oud 04-10-2003, 13:39
Scarlet-Q
Scarlet-Q is offline
Citaat:
Jadie schreef op 03-10-2003 @ 22:26:
Ik heb mijn eerste rijles donderdag gehad. Mocht alleen sturen en gasgeven.

1. Ik stuurde constant naar de stoep
2. Ik ben een snelheidsmaniak
3. haalde constant de 2 stuurbewegingen door elkaar. (overgeven en doorgeven)
4. Ik kan mijn stuur nog niet vanzelf teruglaten draaien. (controlfreak)

Maar ik vond het echt hartstikke leuk

Volgende les ga ik leren remmen. Mwuhahahaha!
Mijn god, hier moést ik even op reageren, je vertelt gewoon precies mijn verhaal, alle 4 de punten had ik ook! Enige was dat ik ook al meteen mocht remmen, alleen schakelen was dan de volgende les. Ik had de mijne vorige week voor het eerst, en ging op zich (voor de rest) wel goed.
Oud 04-10-2003, 14:15
hi
hi is offline
Citaat:
linda85 schreef op 03-10-2003 @ 18:47:
ja precies.
en ik ben natuurlijk wel zo'n muts dat ik direct wil gaan autorijden
maar goed, kben daar nu dus wat minder zeker van geworden.
Niet raar hoor. Ik begon ook op mn verjaardag. Het kan ook zijn dat ik ook raar ben . Gefeliciteerd trouwens!
Oud 04-10-2003, 15:48
Orion16
Orion16 is offline
Leuk ik mocht op een parkeerplaats wat rondkarren, ik vond gelijk al dat t goed ging, behalve dat schakelen was enorm lastig.. Heb wel ff remproefjes mogen doen
Oud 04-10-2003, 15:56
mirnie
mirnie is offline
hartstikke top! Ik heb de eerste les in mn eigen woonplaats gedaan. Na die les zei mn rijinstructeur dat ik de week erop meteen al naar Groningen mocht. De meeste mensen hebben namelijk eerst 5 lessen in eigen woonplaats. Heb geloof ik zo'n 17 lessen gehad en toen had ik mn rijbewijs (neeeeeee heb geen snelcursus gehad)

Een vriendin van mij heeft wel zo'n snelcursus gehad. Ze heeft er 2 keer examen gedaan. Vorig jaar in maart examen gedaan en nu kan ze nog niet rijden! Niet kunnen schakelen, niet weten wanneer je op kunt rijden (altijd op verkeerde momenten) en durft niet achteruit te rijden. Kortom DRAMA!!!!!
Oud 04-10-2003, 16:25
fib
fib is offline
ik moet nog 1,5 jaar wachten voor dat ik 18 ben, maar laatst kreeg ik rijles op een parkeerplaats van me vader. Ik reed in een hele oude camperbus, die nog moet worden 'verwarmt' enzo. Maar het ging wel redelijk, een paar keer nam ik de bocht niet goed. Het was wel lastig om te beoordelen wanneer de schakelaar nou in z'n vrij stond en wanneer in z'n 1.
Oud 04-10-2003, 16:30
Skibi
Skibi is offline
Nog geen rijles gedaan (moet sowieso nog een dik half jaar wachten) maar ik vrees het ergste, haha.
Oud 04-10-2003, 17:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
hi schreef op 04-10-2003 @ 15:15:
Niet raar hoor. Ik begon ook op mn verjaardag. Het kan ook zijn dat ik ook raar ben . Gefeliciteerd trouwens!
dankje

en ik kan nou ook antwoorden:
het was ontzettend leuk, maar ook wel eng. Gewoon zo'n groot voertuig de weg op laten gaan en dan allemaal andere auto's langs je zien scheuren...

Wat ik heb gedaan vandaag:
Eerst een tijdje alleen maar sturen, daarna ook gas geven en de koppeling indrukken en terug laten komen (jaja ) en verder dingen als richting aanwijzen. De instructeur hielp nog wel heel veel met het gas geven enzo, dus eigenlijk voornamelijk geoefend met het sturen (niet naar de stoep sturen bijvoorbeeld )
Maar kvond 't dus erg leuk
Oud 04-10-2003, 17:40
Chimera
Chimera is offline
Ben meteen op een landweggetje begonnen. Voorzichtig optrekken, schakelen, en mocht toen meteen de berm in omdat een grote vrachtwagen ons tegemoet kwam. Erg spannend, maar ook erg gaaf.
Oud 04-10-2003, 19:03
Verwijderd
Ergens buitenaf begonnen, op de terugweg over de paralel weg, drempels met 60
Oud 04-10-2003, 19:18
marlies
marlies is offline
ik begon eerst met sturen, maar dat ging niet zo goed, maar aan het einde van de les mocht ik ook schakelen, dus zo ramp was ik nou ook weer niet.
Ik zit nu op les 10.
Oud 04-10-2003, 19:30
Black Butterfly
Black Butterfly is offline
heb gisteren mijn eerste rijles gehad... ben ergens op een achterafweggetje begonnen, en ik eindigde op de autoweg... moest sturen en schakelen. en ik heb m niet eens stil laten vallen. reed in het begin heel erg langzaam, op het eind zat ik gewoon op normale snelheid, terwijl ik het gevoel had dat ik echt veeeeel te hard ging. maar het ging best goed, zat alleen regelmatig in de berm.
Oud 04-10-2003, 19:33
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
linda85 schreef op 03-10-2003 @ 18:47:

gefeliciteerd
Oud 05-10-2003, 16:33
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-10-2003 @ 17:33:
Vind ik eigenlijk onverantwoord. Slechts 10 dagen.
Daar moet ik je enigszins toch gelijk geven. Overigens ben ik een sociaal en vriendelijk weggebruiker en ik heb nog nooit iets veroorzaakt of wat dan ook. Maar ik weet uit eigen ervaring dat mensen die gewoon 40 lessen hebben gedaan toch wat beter kunnen rijden wanneer men eenmaal hun rijbewijs heeft.
Oud 05-10-2003, 16:43
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb nu ongeveer 29 lessen van 2 uur gehad het wordt toch eens tijd dat ik kan afrijden *traagheid*
Oud 05-10-2003, 18:09
stier
stier is offline
Tijdens mijn eerste rijles mocht ik alles al. (maar ik kon ook al rijden) Ik ben nu 20 en heb het ruim twee jaar. Vooral het laatste jaar rijd ik nog weleens hard, vooral in Duitsland. En dan heb ik het niet over 140, maar, laten we zeggen 250+.
Oud 05-10-2003, 18:23
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
stier schreef op 05-10-2003 @ 19:09:
Tijdens mijn eerste rijles mocht ik alles al. (maar ik kon ook al rijden) Ik ben nu 20 en heb het ruim twee jaar. Vooral het laatste jaar rijd ik nog weleens hard, vooral in Duitsland. En dan heb ik het niet over 140, maar, laten we zeggen 250+.
meeste auto's zijn dus begrensd op 250 op de porsche e.d. na maar ik denk niet dat je zoiets kunt betalen op je 20ste
Oud 05-10-2003, 18:52
Souris
Souris is offline
de 1e les was wel spannend.
moest wel gelijk de drukke weg op bij ons huis
maar ik mocht alleen maar sturen en ik ging wel al gelijk aan het eind van de les naar een weg waar je 80 mocht
Oud 05-10-2003, 19:04
Verwijderd
23 oktober om half 11 mijn eerste rijles! Spannend !

Dus als ik jullie was zou ik me rond die tijd niet in de omgeving van Leiden bevinden
Oud 05-10-2003, 19:50
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 05-10-2003 @ 20:04:

Dus als ik jullie was zou ik me rond die tijd niet in de omgeving van Leiden bevinden
zal het in me agenda noteren
Oud 05-10-2003, 20:58
PV
PV is offline
bij mijn 1e les haalde de instructeur me op, hij reed naar de rand van het dorp en legde daar uit hoe je moet schakelen/gas geven/remmen. daarna moest ik gewoon zelf rijden.. het waren wel polderweggetjes, dus niet erg druk
heb woensdag de 11e les..
Oud 06-10-2003, 08:00
stier
stier is offline
Citaat:
BBEM schreef op 05-10-2003 @ 19:23:
meeste auto's zijn dus begrensd op 250 op de porsche e.d. na maar ik denk niet dat je zoiets kunt betalen op je 20ste
Mijn eigen auto kan 225 km/u (Jaguar S-Type). De auto+s van mijn ouders kunnen harder (Chevrolet Corvette: 285 km/u) en Porsche Cayenne (262 km/u). Overigens is de begrenzing op 250 een wassen neus, heb wel eens harder gereden met dergelijke begrensde auto´s.
Oud 06-10-2003, 15:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Eerste rijles is al weer 2˝ jaar geleden die was wel leuk. Eerst werd me de twee methoden uitgelegd hoe je moest sturen en weer de pedalen en knopjes voor dienden. Toen werd me geleerd wat ik allemaal moest doen met starten (naar de weg kijken, stoel goed zetten, spiegels goed zetten, riem om etc.). Toen gingen we naar De Geusselt ( ) en de weg er anar toe mocht ik alleen sturen, de instructeur schakelde en gebruikte de pedalen. Op de parkeerplaats bij de Geusselt mocht ik gaan oefenen met sturen en later met gas geven en remmen. Nou en toen was het uurtje al weer voorbij en mocht ik de volgende persoon gaan ophalen. Op de terugweg mocht ik het stuur en ook al de gaspedaal en de rempedaal gebruiken, de koppeling nog niet. Rijlessen waren in het begin leuk, maar als je op den duur alles hebt gehad wordt het wat vervelender vond ik.
Oud 06-10-2003, 15:16
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Mijn eerste rijles was 'schokkend'... (dubbelzinning )
Oud 08-10-2003, 18:28
vrijgezel
vrijgezel is offline
Citaat:
stier schreef op 06-10-2003 @ 09:00:
Mijn eigen auto kan 225 km/u (Jaguar S-Type). De auto+s van mijn ouders kunnen harder (Chevrolet Corvette: 285 km/u) en Porsche Cayenne (262 km/u). Overigens is de begrenzing op 250 een wassen neus, heb wel eens harder gereden met dergelijke begrensde auto´s.
wow volgens mij durf ik nooit zo hard te rijden...

wel vet die auto`s
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten