Oud 27-10-2003, 16:24
Stoetel
Stoetel is offline
De laatste twee weken krijg ik onder het studeren zoal eens tekenaanvallen Er slingeren meestal wel wat foto's en dergelijke rond op mn kamer, dus gebruik ik deze meestal als uitgangspunt en dan begin ik wat te schetsen. Langer dan een kwartier ben ik er eigenlijk nooit mee bezig en het materiaal dat ik gebruik is gewoon het schrijfmateriaal dat ik op dat moment in mn handen heb. Wel zonde dat k altijd op kladpapier begin te krassen
In ieder geval, laat me weten wat jullie ervan vinden.

Vlug potloodschetsje:

Mn eerste pentekening:

En mn tweede pentekening. Zoals je ziet drukt er op de linkerkant van zijn gezicht(voor de kijker dan) nog een stukje van de tekening op de achterkant door :

Sorry voor de kwaliteit van de scans. De originelen zien er iets beter uit. Vooral de schaduwen bij de potloodtekening zijn donkerder en beter als bij de ingescande versie.

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 16:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2003, 17:05
Verwijderd
mooi hoor, voor da potloottekeningetje zal ik sommige stukken wat donkerer maken, zit meer contrast in dan jij hebt, lijkt verder wel erg goed, baby hoofdje kan ook nog wat meer schaduw in denk ik,maar ik weet nie hoe het origineel er uit ziet, laatste is goed, kort samengevat:
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:16
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
1e is koel, 2e vind ik niet zo.. gezicht lijkt totaal niet te kloppen.. derde is echt heel mooi
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:31
Verwijderd
Bij de eerste vind ik de ogen nog wat kaal.. als je op de foto kijkt zit daar ook meer schaduw en contrast dan in jouw tekening..

Baby vind ik niet zo.. zoals meneertje boven mij al zegt, lijkt niet te kloppen enzo

Laatste niet op aan te merken
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
commentaar is opbouwend bedoeld hoop dat je het ook zo opvat

1. idd de schaduwen, maar ze wat duidelijker vooral in het shirt (speciaal de mouw) zijn het te veel platte strepen, maak meer overgang en maar ze ook iets duidelijker. De basistekening (omtrekken ed) zijn nog te veel aanwezig, het is het 'ingekleurd', porbeer lijnen wat meer aan te geven dmv schaduw. verder vind ik zijn mond niet mooi, monden zijn moeizaam ik weet het maar dit lijkt beetjke op een boemerang, probeer er wat meer vorm in te brengen en dikte verschillen.

2. vind ik helemaal nix

3. schaduwen zijn al beter, tja pentekening dus lijnen ipv vlakken en schaduwen en geleidelijkheid. maar schaduwen zijn al beter, donkerder, behalve op het stuk voor ons rechterwang waar het lichter is, de richting van de lijnen maakt het plat, probeer er wat meer ronding in te geven volgende keer, ook bij het voorhoofd. verder stoort de mond en de neus me, in de mond heb je de lijnen in de lippen te duidelijk gemaakt(die dwarslijnen, verticaal). wel heb je minder het opgeplakte effect door schadus in het stuk tussen bovenlip en nues. Verder is de neus niet natuurgetrouw, is moeilijk weet ik maar de neusgaten zien er maf uit en ook puntje van de neus. Weet niet precies hoe je dat wel moet doen, heb ik ook altijd problemen mee maar werk daar nog aan. Ook de wimpers aan de onderkant van het voor ons linkeroog zijn te duidelijk, normaal zie je die nit zo, dit ziet er beetje kindertekeningachtig uit

maar werk eraan en ga vooral door.
Oud 27-10-2003, 19:34
Stoetel
Stoetel is offline
Tnx voor de replies mensen!
@Ninnoc: Ik stoor me helemaal niet aan de opmerkingen die ik krijg op mn tekeningen hoor. Ik ben het wel met je eens en ik post mijn tekeningen net omdat ik ze wil verbeteren. Dus bedankt, ik zal eraan werken.
Oud 27-10-2003, 21:24
Ieke
Ieke is offline
Die eerste is wel mooi, ik neem aan dat de kwaliteit van de potlootkleuring afneemt met scannen. Alleen vind ik het wel een beetje lijken alsof de lippen er gewoon opgeplakt zijn. Misschien kan je daar nog iets aan doen.

De 2e klopt qua verhoudingen niet. Maar als je bij zo'n pentekening eenmaal een beetje scheef gaat is het al minder, je kan gewoon niets uitgummen, alleen overnieuw beginnen

de 3e is mooi. Hier het altijd spelende ogen probleem, ze zijn niet even groot. dit is alleen redelijk goed te doen als je een lineaal gebruikt, maar dat is ook niet altijd even mooi. Maar opzich is hij goed gelukt
Oud 28-10-2003, 11:45
Verwijderd
Die eerste en laatste vind ik het mooist. Vooral de laatste vind ik mooi. Die baby vind ik wel grappig.
De lippen van die eerste lijken niet helemaal goed maar de rest:
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:08
Ndimension
Ndimension is offline
3e is great
Oud 28-10-2003, 14:22
Lun@
Lun@ is offline
Je hebt echt talent geloof ik.
Oud 28-10-2003, 14:44
Stoetel
Stoetel is offline
Dankjewel iedereen!
Ik ga zeker blijven kribbelen en oefenen hoor.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten