commentaar is opbouwend bedoeld hoop dat je het ook zo opvat
1. idd de schaduwen, maar ze wat duidelijker vooral in het shirt (speciaal de mouw) zijn het te veel platte strepen, maak meer overgang en maar ze ook iets duidelijker. De basistekening (omtrekken ed) zijn nog te veel aanwezig, het is het 'ingekleurd', porbeer lijnen wat meer aan te geven dmv schaduw. verder vind ik zijn mond niet mooi, monden zijn moeizaam ik weet het maar dit lijkt beetjke op een boemerang, probeer er wat meer vorm in te brengen en dikte verschillen.
2. vind ik helemaal nix
3. schaduwen zijn al beter, tja pentekening dus lijnen ipv vlakken en schaduwen en geleidelijkheid. maar schaduwen zijn al beter, donkerder, behalve op het stuk voor ons rechterwang waar het lichter is, de richting van de lijnen maakt het plat, probeer er wat meer ronding in te geven volgende keer, ook bij het voorhoofd. verder stoort de mond en de neus me, in de mond heb je de lijnen in de lippen te duidelijk gemaakt(die dwarslijnen, verticaal). wel heb je minder het opgeplakte effect door schadus in het stuk tussen bovenlip en nues. Verder is de neus niet natuurgetrouw, is moeilijk weet ik maar de neusgaten zien er maf uit en ook puntje van de neus. Weet niet precies hoe je dat wel moet doen, heb ik ook altijd problemen mee maar werk daar nog aan. Ook de wimpers aan de onderkant van het voor ons linkeroog zijn te duidelijk, normaal zie je die nit zo, dit ziet er beetje kindertekeningachtig uit
maar werk eraan en ga vooral door.