Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar meneer Kelder is wel typisch zo'n omhooggevallen, fout, glad beursrukkertje. Met z'n mooie krijtstreeppakje en z'n mat in de nek.
![]() ![]() Quote is bovendien nog eens een inhoudsloos kutblaadje. Ik heb het wel eens gekocht en gelezen, en er staat werkelijk geen hol in. Als je dan toch een financiëel opinieblad wilt lezen, neem dan The Economist. Daar staat tenminste nog iets meer in dan alleen maar cijfers over wie er de grootste financiële pik heeft. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Claimt de Quote een financieël opinieblad te zijn dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb gewoon nogal een hekel aan die snelle jochies met hun slechtzittende confectiepakken, die denken dat ze interessant over kunnen komen door met Engelse termen te smijten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Het enige wat schandaliger is dan het stemmetje van Jort is toch wel miljonair zijn en het dan ook nog eens privé willen houden.
Rijk zijn brengt nou eenmaal wat risico's met zich mee. Met je naam in een blad staan is nog niet het ergste. Vergeef me mijn armoedige praatjes.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat is er precies schending van de privacy aan het tonen van vermogen? Als Quote erachtr kan komen dan kan iedere boerenkinkel het. Als jij als miljonair niet in zo'n blaadje wilt is dat echt niet moeilijk. Je hjoudt alle cijfers omtrend je bedrijf en aanverwante zaken gewoon geheim.
De reden dat hiermee rijke mensen bekend worden vind ik trouwens quatsch. Om precies diezelfde reden zou het kopen van een villa ook verboden moeten worden...
|
Op wat voor manier kun je eigenlijk achter het (geschatte) vermogen van mensen in de top 500 (e.a.) komen als je niet in de Quote kijkt? Ik heb al een paar keer gehoord dat die gegevens 'zo beschikbaar zijn' en 'op straat liggen', is dit zo en waar zijn ze dan opvraagbaar?
||
Verwijderd
|
Citaat:
De meeste ontvoeringen en afpersingen van rijke mensen gebeuren toch door min of meer georganiseerde misdaad. Dat soort boeven heeft de Quote niet nodig om er achter te komen waar geld zit, en wie makkelijk te pakken is. Daar komt nog eens bij dat zoals Tampert terecht opmerkt het niet een kwestie is van schending van de persoonlijke levenssfeer. Daarvoor is meer vereist dan het enkele publiceren van een schatting van iemands vermogen. Als ze nu buiten de rug van de familie Terwindt om bankgegevens e.d. hadden opgevraagd, dan zit je al snel in de schendingssfeer. Maar dat is hier niet aan de orde. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Nou ja, ook maar even serieus...
Ik kan me niet indenken dat normale mensen zich interesseren wie veel geld heeft en zie niet het nut in van zo'n miljonairslijst. Net als ik ook niet het bestaansrecht van het blaadje Quote begrijp. Wat mij betreft publiceren ze daar in wat ze willen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Wat lopen jullie hier nou te zeuren over Jort Kelder, en zijn " omhooggevallen" beursvriendjes in strakke streepjespakken. Dit zijn de mensen die het land Nederland financieel in stand houden doordat ze van hun goeie salaris dat ze meestal eerlijk verdienen een onbenullig bedrag afstaan aan de regering die hier de tekortschietingen van vele andere belastingsbetalers compenseerd. Of zie ik dit nu verkeerd? + wat maakt het uit of mensen die rijk zijn in het daglicht komen. Mensen die in de Quote 500 staan zijn meestal geen figuren in een japannertje van 5 jaar oud maar in een dikke bentley of iets dergelijks, zij vallen ook zonder de Quote meestel wel op door hun rijkdom.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Allereerst, Gauloises, het is toch zo dat de "rijken" Nederland financieel in stand houden, progressieve belastingheffing noemt men dat. Diegene met hoger inkomen betaald meer, belachelijke regeling (sommige linkse partijen willen het verschil nog groter gaan maken).
Ten tweede, nare man, dat is joun mening, en dat moet ik respecteren hoewel ik het er niet mee eens ben, het is een stukje entertainment hoe jort het brengt naar de buitenwereld. Wij lezen thuis de quote ook, en ik vind het een geweldig blad, inhoudelijk goed en ook op zo'n manier geschreven dat het je blijft boeien. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hoeft mijn mening helemaal niet te respecteren, je mag me doodflamen als je wilt, graag! Als je vindt dat ik onzin klets mag je me vertellen waarom. Heb ik totaal geen problemen mee, ik mag zelf ook graag mensen vertellen dat ze onzin kletsen
![]() Je moet het inderdaad zien als entertainment, denk ik. Net als het blad Miljonair is Quote een blad voor een bepaald soort mensen, met alle respect overigens. Ik vind het een verzameling rommel die mij niet interesseert. Ik ben zeker wel geïnteresseerd in economie en ondernemingen, zowel in het kader van m'n studie als privé, maar daar gaat Quote niet over. Correct me if I'm wrong, maar in mijn ogen is de Quote net zoiets als Business Class van Harry Mens: een onderonsje van vrij inhoudsloze rijke stinkerds die aan elkaar willen laten zien hoe groot hun financiële pik wel niet is. En dat is gewoon niet mijn soort entertainment, maar naar ieder het zijne natuurlijk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ieder z'n amusement uiteraard, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat quote puur amusement is. Er staan ook echt interessante stukken in die belangrijk zijn om te lezen. Trouwens, met privacy wordt wel rekeninggehouden, alle bedragen zijn niet precies, en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het niet leuk vinden om erin te staan. Het is een soort lintje voor je bewezen kwaliteiten.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je werkelijk iets van economie wil weten, lees dan de economiekaternen van kwaliteitskranten (Volkskrant, NRC). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je er niet in wilt staan, moet je niet zo rijk zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Glasvezel topsnelheid 500 Mbps appieh4ck | 31 | 21-01-2012 11:15 | |