Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en hoe is jou beeld van fortuyn aanhangers? wil wel eens weten Want er zijn genoeg mensen die er niet vooruit willen komen dat ze het met pim eens zijn, omdat ze anders worden afgerekend door hun omgeving. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
We hebben 5 mei net gehad. We herdenken dan de oorlogsslachtoffers. En de mensen van de derde wereld dan? Die worden ook onderdrukt, o.a. door ons! Of kinderen in Azie die voor een hongerloontje kleding maken. En wie verdient daar aan? De westerse 'beschaafde' wereld. Citaat:
||
Citaat:
Bij de man is inmiddels huiszoeking gedaan. Hij heeft nog geen verklaring afgelegd. Het recherchebijstandsteam van 15 man dat de zaak in onderzoek heeft gaat voorlopig nog uit van één dader uit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ontopic: ik vind niet dat de dader strenger gestraft moet worden omdat hij juist fortuyn heeft neergeschoten. hij moet volgens de normale procedure en de normale strafmaat voor moord gestraft worden. het mag niet uitmaken dat fortuyn een (bijna)politicus was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
-------------------------------------------------------------------------------- Vincent Vega schreef: 19 jaar en nog steeds naief....... -------------------------------------------------------------------------------- 18 jaar en op een volwassen forum inhoudelijk niet op een mening in kunnen gaan. mmmmm ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
net op fok!..
"Bij de huiszoeking die is gedaan in Harderwijk is munitie aangetroffen. Het gaat om dezelfde als waarmee Fortuyn is omgebracht. De 33-jarige man heeft geen verklaring afgelegd. Hij ontkent niet, maar bekent ook niet dus. Bij de huiszoeking is materiaal aangetroffen dat volgens de hoofdcommisaris "zou kunnen wijzen op milieuactivisme". Er is verder niet gezegd over enige linkse sympathieën. Er is een reconstructie geweest, en er blijken vijf schoten te zijn gelost. Twee daarvan in Fortuyns hoofd. Er zijn dertig rechercheurs ingezet. De man wordt dinsdag voorgeleid." |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig zijn mensen die martelen een stuk minder ziek.... ![]()
||
Citaat:
Maar goed, deze thread geeft prima aan waarom ik tegen de doodstraf ben. Een hoop emotioneel greroep, maar enig verstand van zaken, nee. Je mensenrechten kun je niet verspelen.
||
Citaat:
Ik vind van niet, de straffen zijn veel te mild in Nederland. Marteling moet trouwens IMHO dan alleen toegepast worden als 100% zeker is dat het de dader betreft...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Pim had/heeft wel degelijk vijanden. Ik denk niet dat de andere lijsttrekkers risico lopen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is het nou juist zo lastig dat je nooit 100% zeker kunt weten dat iemand de dader is. Op een gegeven moment is de kans heel groot, dat geef ik toe, maar je kunt het nóóit helemaal zeker weten. Daarvoor zou je in het verleden moeten kijken, en dat kunnen wij niet. En verder @Rollo Tomasi: er wordt inderdaad veel emotioneel geblaat door mensen die zich laten leiden door simpele gevoelens. Jammer genoeg krijg je sommige mensen niet aan hun verstand dat ze ernaast zitten... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, ELKE politicus spreekt een gedachtengoed uit en zet dat om in daden (zover is Pim niet eens gekomen). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De meeste moorden zijn vanuit onbezonnenheid of dronkenheid. Deze is met het volle bewustzijn gepleegd omdat deze persoon Pim Fortuyn duidelijk haat.
||
![]() |
Citaat:
Iemand die een moord heeft gepleegd moet wmb. op die manier een les trekken dat moorden niet hoort. Zodat hij/zij dat niet meer doet en zodat anderen hier mogelijk een voorbeeld uit kunnen trekken.
||
![]() |
Citaat:
Media zegt: Na de huizoeking lijkt het erop dat er materiaal gevonden dat duidt op milieu activisme. Telegraaf zegt: Extreem-links persoon heeft Fortuyn vermoord! (3fm trok overigens ook al meteen die conclusie) Zou iig wel zonde zijn als dit escaleerde en als nog meer domme mensen (heb er geen ander woord voor) geweld gaan plegen. Een skinhead zei op TV al dat er mensen uit Duitsland komen. Echter, hij had niks concreets en kwam angstig bij mij over. Misschien was het gewoon stoere praat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daar komt nog iets bij: martelen is onmenselijk. Op het moment dat jij iemand martelt die een delict heeft gepleegd, ben je dan zelf niet net zo erg? Martelen mag ook niet. Mishandeling is strafbaar. Dan ben je als overheid toch ook fout bezig, als je onderdanen martelt? De fout die jij maakt is denken dat het delict van de één voor de ander het recht in het leven roept die eerste de martelen of te doden. Dat is niet zo. Martelen is altijd onmenselijk, ook al heeft die persoon zélf eerst iets ónmenselijks gedaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
*heeft niet de hele topic gelezen...*
ik ben tegen de doodstraf. zoals al eerder gezegd: niemand verdient de dood. Je kunt de straffen ook niet meer terugdraaien, stel je voor dat je ten onrechte ter dood veroordeeld wordt ![]() en je kunt mensen die gemoord hebben ook nooit meer leren dat dat gewoon niet kan. natuurlijk kun je zeggen dat het probleem ook is opgelost als ze d'r gewoon niet meer zijn, maar dat is nou niet bepaald een menselijke oplossing vind ik. En wat wou je doen met psychisch gestoorden? En mensen die net doen alsof ze dat zijn.. Bovendien vind ik niet dat een regering het kan maken om te zeggen "wij zijn tegen doden" maar het dan wel zelf doen.. hmm... dit lijkt een heel betoog tegen de doodstraf te worden en dat was niet de bedoeling.. naja.. ik ben ook tegen levenslange straffen of gewoon erg lange straffen. Zeker als mensen je er eigenlijk niks leren, dat je bij wijze van spreke gewoon 10 jaar in een hokje opgesloten zit en er daarna weer uit mag. Daar zie ik echt 't nut niet van in. laat mensen gewoon een beetje verder gaan met 't leven, maar ze streng begeleiden en vooral in 't begin veel over het waarom van die moord praten.. Anders ben je helemaal wereldvreemd geworden en dat lijkt me nou ook niet echt bevorderlijk voor je gedrag.. en ik vind overigens een moord op pim f. niks erger dan een moord op een van die meisjes bv. van vorig jaar. *weet niet meer hoe ze heten* allebei zinloos geweld.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zie bijvoorbeeld http://www.gammanieuwsdienst.nl/page...3599/jan_s.htm (was de eerste bron die ik met google tegenkwam) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
E n die zegt heel wat anders. "Klopt het dat in Nederland levenslang niet echt levenslang is, maar dat je maar 20 jaar hoeft te zitten? Het Wetboek van Strafrecht kent twee soorten gevangenisstraffen: tijdelijk of levenslang. Levenslang in Nederland betekent dus ook echt levenslang. Van de tijdelijke gevangenisstraffen is 20 jaar de hoogste straf. Wel bestaat er voor de gestrafte de mogelijkheid om gratie te vragen. Gratie kan voor levenslange, maar ook voor tijdelijke gevangenisstraffen worden aangevraagd. Als er gratie wordt verleend hoeft de resterende straf niet te worden uitgezeten." |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed... een standaard moordenaar krijgt toch ook geen levenslang? ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
18! Verwijderd | 253 | 23-04-2003 15:46 | |
Levenslang Volkert van der Graaf Insane Juggalo | 15 | 02-04-2003 21:45 | |
Volkert van der G. TAFKAB | 233 | 13-08-2002 14:38 | |
Aanklacht tegen politici en pers door advocaten Fortuyn Boogie | 68 | 15-05-2002 08:00 | |
de gevolgen van de moord op pim fortuyn nao | 3 | 13-05-2002 10:38 |