Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, ik ben geboren in Canada, dus ik wil later ook wel weer terug. Al is het maar voor een paar jaar. Ik begrijp overigens niet waarom iedereen weg wil, want Vanuit Nederland kan je er alleen nog maar op achteruit gaan wat betreft leefklimaat. Het klopt gewoon niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
ik zou graag in Engeland of Wales willen wonen.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
zal wel erg moeilijk worden om naar Canada te emigreren, ze geven nauwlijks visa weg, hooguit voor 90 dagen (als ik eht goed heb,voor vakantie e.d.). Er word heel moeilijk over gedaan igg. Er worden al een erg beperkt aantal uitwisselingsstudenten (highschool) in canada toegelaten.
|
![]() |
||
Citaat:
En de bedoeling is idd ECHT emigreren.
||
Citaat:
Verder heeft Nederland het wel strak voor elkaar. Te strak eigenlijk. Door de slechte economie gaan op de lullige dingen bezuinigen. Maar weg wil ik denk ik niet. Misschien wel trekken enzo. China, Afrika en australie maar nederland zal altijd mijn thuishonk blijven.
||
Citaat:
Trouwens voor de originele poster, je kan ook proberen een Canadese te trouwen om zo het land in te komen ![]()
|
![]() |
ik ga zeker emigreren naar noord-amerika. Wou eerst naar amerika zelf maar ten 1ste ist moeilijk om er in te kome zeker ma 11 september. Ten 2de verzekeringen zien bloedje duur. Ten 3de deel van me familie woont er iedereen minimaal 2 banen hebben om een normaal leven te kunnen volgen. Voor de rest zijn er alleen maar voordelen, usa cars, vrijheid maargoed.
ik wil nu maar canada woont ook familie. Daar ist net engeland. Verzekeringen zijn goedkoper, je komt er heeeeel makkelijk in, en bied hetzelfde als amerika ook usa cars, natuur. Wil dan bij vancouver of detriot wonen. Detriot doe ik eigelijk in detriot werke, soort nederland-belgië systeem. Financieel veel beter. En toch elke dag in usa. Maar vancouver is ook mooi. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het process voor emigreren duurt best lang, (mijn ouders zijn twee keer geemigreerd; de eerste keer duurde een jaar en ze moesten naar denhaag voor een gesprek met de ambassade, en de tweede keer moesten ze naar berlijn)
Maar wel leuk idd dat je dat wilt doen, je kunt in alberta en bc vrij goed werk vinden wat ook zeer goed betaald (vooral in de olie ![]() En je kunt niet heeeeeeeeeeel makkelijk Canada in komen, beveiliging op vliegvelden is natuurlijk een lachtertje etc. maar verder als je papieren etc wilt gaan ze alles na, (ze willen gezonde, jonge mensen, jonge koppes met kinderen hier hebben)) oooooooooooooh en nog wat, het is een slim I.d. om zodra je hierkomt een lening af te sluiten bij de bank en die direct af te betalen. Het is namelijk zo dat al sje hier bv iets op afbetaling wilt doen, of een telefoon wil aansluiten etc. je goed crediet moet hebben en de enige manier om dat te krijgen is een lening af sluiten. (tis maar een tip) Mijn ouders kwamen hier met het gel dvan hun huis op hun bankrekening en de bank vertelde ze dat ze TOCH nog een bankrekening af moesten sluiten, terwijl dat niet eens nodig was, omdat het gewoon gaat of je te vertrouwen bent of niet... (als je me nu snapt) en dit heb je geloof ik in nederland niet, en ze kunnen hier heel moeilijk doen wat bet6reft zulk soort dingen: Ik kon bv geen telfoon onder mijn naam omdat ik nog nooit een lening heb gehad, dat eigenlijk ook niet wou, maar mn foon is dus nu onder mn mams naam. en voor je eerste rekening hie rmoet er iemand cosignen ![]() ohja ik ben trouwens twee jaar geleden hierheen geemigreerd, met mn pa en ma en zusjes... wat anders dan wat jij wilt, maar toch... ik weet niet of mijn post veel nut had (ben half ziek en heb giga koppijn) maar eh ja *houdt mond dicht* |
![]() |
|
![]() |
Of ik wil emigreren naar Canada weet ik nog niet, maar ik heb er dit jaar van April tot Augustus gezeten (in Edmonton) en dat is me echt supergoed bevallen, als het goed is ga ik volgende zomer ook terug (maar dan gewoon om iedereen weer te zien)
En als het mogelijk is wil ik daar stage gaan lopen En als het me dan nog steeds zo goed bevalt,.....tja misschien emigreer ik dan wel. @ G.T.C: www.mowi.nl En dan: Canadese Bulletin Board (tis 'n Nederlandse site) waar je denk ik wel veel informatie kunt vinden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat was trouwens de reden voor jouw ouders om naar canada te gaan? Ook omdat het ze het wel gezien hadden in nederland? Dat systeem met die lening vind ik trouwens maar een beetje vaag allemaal maar ja, dat gaf je zelf ook al aan ![]() Dat ik goed betaald word in canada wist ik wel. Net als in amerika zijn ze heel blij met hoog geschoolde mensen vanuit europa omdat wij een hele andere mentaliteit hebben als die amerikanen. Ook omdat elektro techniek een vrij zware opleiding is, zijn er maar weinig elektro ingeneurs te vinden. Voor het geld ben ik dus absoluut niet bang. Ik ben eerder bang dat ik in zo'n onbekend land niet weet hoe ik het beste aan een leuke baan kan komen. Je weet dan niet echt de adresjes waar je is een gok kan wagen. Hoe vond jij het trouwens om opeens naar canada te gaan? Want voor jou was het denk wel moeilijk. Net in je pubertijd en dan moet je al je vrienden achter laten. Het is dat ik zelf naar canada wil, maar jij MOEST omdat je ouders gingen natuurlijk. Ik zou het wel leuk vinden, dat als je nog een keer wat tijd over hebt, misschien effe een leuk verhaaltje over je ervaringen kan opschrijven ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vind het niet echt vies, maar ik eet het niet vaak. Cheesebrugers zijn heerlijk ![]()
|
Verwijderd
|
2 keer emigreren is heel simpel.
Je word 'landed immigrant' en mag hier wonen en je hebt bijna alle rechten etc. als dat je aan canadeze burger zou zijn. T'verschil is dat je niet kunt stemmen en een aantal dingen, ik ben nog gewoon nederlands burger dus ik zou als ik dat wil mn zakken kunnen pakken en weer terugverhuizen... Probleem is dan alleen dat ik dan hier niet weer terug kan komen, en wonen: Moet je weer door dat hele process heen. Als je dus echt burger wilt zijn hier moet je een bepaald bedrag betalen (Ja de wereld draait om geld ![]() Als je nu snapt wat ik bedoel, ik kan dus hier niet stemmen, wel in NL, terwijl ik hier woon. Mijn ouders zijn in 96' hierheen gegaan, met mij+zusjes, en teruggekeerd wegens heimwee ( ![]() ![]() En ja dat kan best moeilijk zijn, maar het beviel mij hier wel de eerste keer... dus de tweede keer wou ik graag mee: er zijn veel vrijheden en ook wel beperkingen (je moet 19 zijn voor alcohol/bar, op je 16de rijbewijs etc.) Maar ik wou wel wat van de wereld zien en ik hou er niet zo van om te lang in 1 plek te zitten dus ja... alle ik vond het allemaal wel best om te verhuizen, spannend ook ![]() Ik heb nog steeds een goeide vriendin in NL, wat zeg ik beste vriendin. ![]() En mijn ervaringen hier zijn zowel positief als negatief, mentaliteit onder jongeren lijkt hier heel anders... (ze geilen behoorlijk op blond haar ![]() En heel moeilijk is het niet om een baantje te krijgen... het ligt eraan waar je zoekt, koks hebben ze nooit genoeg... veel werk in tourisme, en wat jij eigenlijk zoekt moet ook niet te moeilijk zijn.(kijk bv op jobbank ) het eten is hier wel beetje anders dan in nl, fastfood is tien keer beter, maar eten int algemeen is niet echt lekkerder ofzo ![]() En als je van gouda kaas houdt, is dit niet HET land, want het i shier werkelijk onbetaalbaar (Cheddarcheese *puke*) |
![]() |
|
Niet te lang op 1 plaats blijven heb jij volgens mij van je ouders
![]() Zo heen en terug naar canada is wel een hele onderneming zeg. Alleen zoals jij het verteld hebben jouw ouders helemaal niet zo veel problemen gehad met dat migratie proces. Zoals ik het had begrepen vanuit een informatie brochure moet ik eerst 1 jaar werk ervaring hebben en daarna kan ik pas een aanvraag doen. Na die aanvraag gaat er dan vaak ook weer minimaal een jaar overheen ![]() Hoe zit dat verder met jou? heb je op dit moment al enig idee of je in canada wil blijven? Persoonlijk denk ik dat het veel beter is om in canada te leven. Ook wat jij al zei dat het een geweldig land is om je kinderen op te voeden en dat soort dingen. Elk land heeft zijn voor en nadelen, maar ik denk echt dat ik dan liever voor canada kies. Ik begrijp in ieder geval dat je veel aandacht krijgt van de canadeese jongens ![]() ohw ja...dat wilde ik je trouwens ook nog vragen. Is het een fabeltje of zijn er echt zoveel mensen in canada (ook in de grote steden) die gewoon met hun huis deur die niet op slot zit gaan slapen ![]()
|
Verwijderd
|
Ja dat heb ik van m'n ouders ja.
Wij hebben idd niet veel problemen gehad met hierheen verhuizen... ik bedoel mn ouders zijn geen zware criminelen, ( ![]() Tis idd een land wat best geschikt is om je kinderen op te voeden, ik woon dus in een k**gat ![]() Het is een groot verschil tussen hier opgroeien en waar ik ben opgegroeid (Nahja half dan, tot ik 16 was, in Groningen) In nl leer je meer op scholen, en alles gaat sneller, maar hier is alles gewoon relaxed... niet alles schijtn om geld te draaien. Als je nu begrijpt wat ik bedoel... dat is gewoon mijn ervaring. En het duurt ook best lang om je papieren te krijgen, dus als jij bv met twee jaar hierheen wil moet je er eigenlijk nu al goed over na gaan denken. Ik doe momenteel een opleiding 'Tourism&Travel Management' en daarmee kan ik vrijwel overal werken in tourisme, ik wil dus na mijn opleiding naar Toronto of Alberta... gewoon om te zien hoe het daar is en om wat meer van Canada te zien want het is zo'n verschrikkelijk groot land dus met anderhalf jaar neem ik een jaar om ergens te gaan werken in mischien een grote stad ergens in Canada. (Ja ik kreeg best veel aandacht hier, :$ nog steeds trouwens... ![]() En ja hier waar ik woon... en ook in veel andere plaatsen laten ze gwoon snachts de deur open... de auto voor de winkel laten lopen met de sleutels dr in.... een middag winkelen en de auto niet op slot doen etc. (EN ik doe ALTIJD mijn deur op slot) Ik denk niet dat je dat zou doen in Toronto... maar ze zijn er hier wel vrij laks in met wat ik gewend was in nl oh en om van rijden niet te spreken... je rijbewijs halen is een lachertje twas dus geen fabeltje...... in grote steden doen ze dat ms allemaal wel.... maar daarbuiten... meh |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ben jij er trots op dat je Nederlander bent? Cookie | 164 | 19-12-2004 17:09 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart-topic #16 marrel | 500 | 15-12-2004 17:43 | |
Algemene schoolzaken |
Wiskunde of duits? Frondish | 25 | 02-09-2004 11:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wordt de dienstplicht weer ingevoerd in de Verenigde Staten? Gatara | 33 | 03-06-2004 16:20 | |
De Kantine |
Zou jij willen emigreren? Severus | 108 | 09-09-2003 20:14 | |
Liefde & Relatie |
keuzes nees | 10 | 18-09-2002 11:28 |