![]() |
||
Citaat:
De een is vrouwelijk en rijp bij een slank figuur, en de ander bij een Rubensfiguurtje. Net wat je staat. En jij bent zeker niet te mager. Je bent ook pas 19. Er komt vanzelf wel wat meer vlees op je botten. |
![]() |
|
meisjes zien zelf de hele dag door fotomodellen in bushokjes, tijdschriften, reclames etc. en zijn tevens bezig met hun eigen uiterlijk. dan is het niet heel gek dat ze die 2 dingen met elkaar gaan vergelijken denk ik? ik vind mezelf niet te dik, al komt er wel steeds meer bij. maar nog steeds ga ik er niet op letten
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 27-11-2003 om 19:33. |
![]() |
||
Citaat:
Het vertekenende zelfbeeld dat veel meisjes (jongens overigens ook steeds vaker) hebben komt voort uit onzekerheid. Wanneer ze af vallen, blijven ze toch nog steeds een verkeerd zelfbeeld hebben. Daarom hebben mensen met anorexia ook niet door dat ze gewoon ongezond dun zijn... Dat zit nu eenmaal in hun hoofd en dat krijg je er echt niet uit. Heel vervelend, maar er is gewoon weinig aan te doen. Een zelfbeeld verander je niet zomaar van het ene op het andere moment. Als iemand goed in zjin of haar vel zit heeft dit wel een positieve uitwerking op de manier waarop iemand naar zichzelf kijkt en oordeelt over zijn/haar lichaam
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik blijf hopen dat er een revolutie komt. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
is waar.. tenminste veel meisjes niet allemaal.. ik wel n beetje hoor
![]() ik weet dat ik helemaal niet dik ben maar toch zeg ik vaak tegen een vriendin dat ik dikker ben dan zij.. ook al is dit niet waar.. waarom eigenlijk? misschien ook wel een beetje om haar gerust te stellen maar eigenlijk is dit ook gewoon vissen naar complimentjes.. ben ik dol op ![]() ![]() maarrr ik vind nog steeds van mezelf dat ik een lelijke buik heb, er zit 1 vreemde vetrol op ![]()
||
Citaat:
Waarom? Ja, de meeste mensen zullen dat waarschijnlijk toch het mooist vinden en bovendien lijk je vaak op een foto iets dikker.
|
Verwijderd
|
Sja, meisjes spiegelen zich aan hét schoonheidsideaal, en dat schijnt heeeel erg slank te zijn. Dat hele dunne vind ik niet mooi. Maar ik vind mezelf ook niet mooi. En het is wel zo, dat er bij meisjes altijd op gehamerd word dat je mooi moet zijn enzo, door reclames op tv, maar ook door jongens bijvoorbeeld. Meisjes willen aandacht van jongens, en de wat stevigere meisjes zouden die aandacht dan niet krijgen. Bullshit.
Mjah, stom gedoe allemaal ook eigenlijk.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het niet erg tactisch van je trouwens, zeggen dat je dik bent alleen om de bevestiging te krijgen dat je het niet bent. Dan denken veel van die onzekere meisjes: "Jezus als zij zichzelf al dik vind ben ik echt een nijlpaard." Je weet nu onderhand wel dat je niet dik bent, dus het is niet meer nodig naar complimentjes te vissen.
Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 15:14. |
![]() |
||
Citaat:
Het zijn niet alleen de jongens, die dat irritant vinden....
|
![]() |
Meisjes die denken dat ze te dik zijn en daar 'wat aan gaan doen' (lijnen enzo) maken iets aan waardoor ze alleen nog maar het negatieve van zichzelf zien. Als ze anorexia hebben KUNNEN ze gewoon niet zijn dat ze echt te dun zijn. Jammer genoeg word het te vaak als aantellerij opgevat, want dat is het meestal echt niet. Als meisje moet je zo mooi en zo dun zijn om mooie vriendjes enzo te krijgen. Sonde
|
ik vind het wel fijn dat ik een beetje ronde vormen heb
![]() ![]() dr zit een meisje bij de in de klas die echt 1,72 is ofzo en volgens mij rond dr 50 kilo weegt. Zat ze pas op een bankje, pakte ze een stuk vel vast: "hhm.... ik wordt te dik" "WTF? jij weegt echt 10 kilo ofzo ![]() "helemaal niet, m'n moeder zei ook al dat er wel iets af mocht." dat vind ik gewoon niet kunnen ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
ikzelf ben: 1.74, en 59/60 kilo. ik ben "slank" (ik haat het woord "dun") en ik vind van mezelf dat ik wel op mag passen voor een "buikje" (wat eerlijk waar al een beetje begint) daar heb ik nou eenmaal wel aanleg voor. maar ik ga niet van mezelf zeggen: GOH WAT BEN IK DIK! mijn graat-dunne vriendin zegt dat wel van zichzelf, pakt inderdaad ook een rimpeltje vel vast en jammert dan wat. ik vind gewoon, je beledigt daar mensen mee die "echt" dik zijn, sorry hoor HOU AUB JE BEK! daar kan ik wel zo woest om worden, tuurlijk, je mag het heus wel een keer zeggen, doe ik ook, maar om het nou zoooo vaak te zeggen!
|
Het is wetenschappelijk bewezen dat veel (niet alle) vrouwen/meisjes zichzelf veel minder mooi zien dan dat ze in werkelijkheid zijn, en dat mannen vaak veel mooier denken te zijn(mooier in de zin van gespierd,slank etc.) dan dat ze in werkelijkheid zijn.
||
![]() |
Citaat:
Wat hopen..doen!!! Vandaag is de dag... "meiden uit aller landen, verenig U!!" ![]() (Vind het trouwens bijzonder jammer dat dit nog steeds zo'n probleem is. Het is zo zonde, van je tijd, van je energie..) |
![]() |
|
ontzettend irritant, dat geklaag en gebedel om complimentjes. Ik denk wel dat het bij die leeftijd hoort, de onzekerheden die bij de puberteit horen enzo. Doe er wat aan als je jezelf te dik vindt, maar ga niet lopen blèren om vervolgens weer een chocoladereep naar binnen te proppen. dan valt het blijkbaar allemaal nog wel mee.
|
![]() |
||
Citaat:
dat zij zo nodig een dieet wilt volgen betekend niet dat ik het ook moet. zij vindt het erger dan ik ach, ik ben helemaal niet dun, zelfs een beetje aan de dikke kant. boven mijn heupen is alles slank, maar mn dijen, kont, blabla zijn veel flinker. ik heb daardoor een vaag figuur, waar ik best van baal. maar goed, ik krijg genoeg complimenten en al heb ik een kutbeeld van mezelf hebben andere mensen het niet, dus dan zal het toch wel goed zijn denk ik...
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Dik? koekje97 | 78 | 30-07-2011 00:07 | |
Verhalen & Gedichten |