Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2003, 14:00
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Volgens mij heeft het te maken met, jawel, het schoonheidsideaal. Als je overal bijna alleen maar vrouwen ziet waarbij de bovenbenen elkaar niet raken, is het niet zo gek als je gaat denken dat dat normaal is..

En inderdaad, ik word ook zo moe van die sprietjes die klagen dat ze te dik zijn. Daar krijgen mensen pas een minderwaardigheidscomplex van.
Oud 26-11-2003, 14:04
Sandpaper Tears
Citaat:
Sluw schreef op 24-11-2003 @ 17:08:
Meisjes van jouw leeftijd vaak wel. In mijn omgeving zie ik hier nu een ommekeer in. We verkiezen gezelligheid boven het perfecte figuurtje. Gewoon lekker eten samen, drinken in de kroeg. Gelukkig zijn we vrij sportief dus de kilo's vliegen er niet aan, maar anders zou het ook niet zo'n ramp zijn (hoe mijn vriendje daar over denkt daargelaten).
Moge ik snel jouw leeftijd bereiken
Oud 26-11-2003, 14:52
juno
juno is offline
Ja, dat komt door die onbarmhartige TL of halogeenverlichting in pashokjes in winkels!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 15:55
Verwijderd
Toen ik 15 was (ofzo) vond ik mezelf te dik. Ik zou trouwens echt niet weten waarom..
Nu vind ik mezelf te mager.. ik zou best 10 kilo zwaarder willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 17:15
juno
juno is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 26-11-2003 @ 16:55:
Toen ik 15 was (ofzo) vond ik mezelf te dik. Ik zou trouwens echt niet weten waarom..
Nu vind ik mezelf te mager.. ik zou best 10 kilo zwaarder willen zijn.
Welnee, je bent perfect zo. Cup dubbel D en een dikke pens en dito reet en een paar stevige poten zou jou toch niet staan, dat past niet bij je.

De een is vrouwelijk en rijp bij een slank figuur, en de ander bij een Rubensfiguurtje. Net wat je staat. En jij bent zeker niet te mager. Je bent ook pas 19. Er komt vanzelf wel wat meer vlees op je botten.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 22:42
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 26-11-2003 @ 18:15:
Welnee, je bent perfect zo. Cup dubbel D en een dikke pens en dito reet en een paar stevige poten zou jou toch niet staan, dat past niet bij je.
Hoe weet jij dat nou weer
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:29
lennuzz
lennuzz is offline
meisjes zien zelf de hele dag door fotomodellen in bushokjes, tijdschriften, reclames etc. en zijn tevens bezig met hun eigen uiterlijk. dan is het niet heel gek dat ze die 2 dingen met elkaar gaan vergelijken denk ik? ik vind mezelf niet te dik, al komt er wel steeds meer bij. maar nog steeds ga ik er niet op letten

Laatst gewijzigd op 27-11-2003 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 11:44
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 16-11-2003 @ 17:03:
Ik weet ook wel dat ik dun ben
maar ik vind mezelf gewoon niet dun
(ook niet dik hoor)
maar het is niet zo gemakkelijk om objectief te zijn tegenover jezelf..
Hmz, je weet dat je dun bent maar je vindt niet dat je dun bent... spreek je jezelf niet een beetje tegen?

Het vertekenende zelfbeeld dat veel meisjes (jongens overigens ook steeds vaker) hebben komt voort uit onzekerheid. Wanneer ze af vallen, blijven ze toch nog steeds een verkeerd zelfbeeld hebben. Daarom hebben mensen met anorexia ook niet door dat ze gewoon ongezond dun zijn... Dat zit nu eenmaal in hun hoofd en dat krijg je er echt niet uit. Heel vervelend, maar er is gewoon weinig aan te doen. Een zelfbeeld verander je niet zomaar van het ene op het andere moment. Als iemand goed in zjin of haar vel zit heeft dit wel een positieve uitwerking op de manier waarop iemand naar zichzelf kijkt en oordeelt over zijn/haar lichaam
Oud 29-11-2003, 14:28
Divina Flor
Divina Flor is offline
Als ik af en toe naar de spiegel kijk denk ik ook dat ik dik ben, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Ik hoor ook regelmatig dat ik dun/erg slank ben (wat dan ook weer overdreven is). Maar desondanks vind ik mezelf toch wat te stevig en wil ik iets afvallen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 29-11-2003 @ 12:44:
Hmz, je weet dat je dun bent maar je vindt niet dat je dun bent... spreek je jezelf niet een beetje tegen?
Waarom is dat tegenspreken...? Ik kan 't me best voorstellen, stel bijvoorbeeld dat ze maat 36 heeft, dan kan ze daaruit afleiden dat ze dun is, maar als ze dan in de spiegel kijkt ziet ze dat als ze in haar buik knijpt ze wat vet te pakken heeft en dat als ze tegen haar billen mept dat die dan een beetje trillen, en dan vindt ze zichzelf niet dun... zoiets
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 00:08
Verwijderd
Idd. Of je weet het achteraf... ik weet nu eigenlijk nog steeds niet of ik nou dun of dik ben, ik geloof dat ik gemiddeld zit Niemand heeft mij ooit verteld dat ik dik ben, integendeel ('prima figuur', 'precies goed'), maar toch heb ik de helft van de tijd dat idee
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 30-11-2003 @ 01:08:
Niemand heeft mij ooit verteld dat ik dik ben, integendeel ('prima figuur', 'precies goed'), maar toch heb ik de helft van de tijd dat idee
En dat is dus echt zo godsgruwelijk vervelend. Niet tegen jou gericht hoor, maar als er iets is wat de meeste jongens werkelijk niet kunnen uitstaan in een meisje, dan is het wel dat constante gezeik over te dik zijn, terwijl dat helemaal niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 12:42
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
perseus schreef op 16-11-2003 @ 03:16:
Tja, vrouwen gaan steeds hogere eisen aan zichzelf stellen. Wat wil je ook, als de beroemdste modellen 1.80 meter lang zijn bij een gewicht van rond de 50 kilo.
Inderdaad, waar is de tijd gebleven dat Sophie Dahl nog dik was, en Geri Halliwell...
Ik blijf hopen dat er een revolutie komt.

Citaat:
Ja, dat komt door die onbarmhartige TL of halogeenverlichting in pashokjes in winkels!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2003 @ 12:07:
En dat is dus echt zo godsgruwelijk vervelend. Niet tegen jou gericht hoor, maar als er iets is wat de meeste jongens werkelijk niet kunnen uitstaan in een meisje, dan is het wel dat constante gezeik over te dik zijn, terwijl dat helemaal niet zo is.
Ik vind het zelf ook ongelooflijk irritant, en ik zou het dan ook nooit hardop zeggen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:08
Slush
Slush is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 16-11-2003 @ 14:48:
De meeste zijn ook te dik IMO, maar ik heb ook beste hoge eisen
de meeste zijn ook te dik in jouw ogen.. RIGHT!!!
Oud 19-01-2004, 12:13
Slush
Slush is offline
al die modellen van tegenwoordig, zo mager! dat is gewoon niet gezond meer... waar zijn de modellen met maatje 38/40 of meer?? net alsof die niet mooi kunnen zijn!!
Oud 20-01-2004, 16:13
Lizzle_806
Lizzle_806 is offline
is waar.. tenminste veel meisjes niet allemaal.. ik wel n beetje hoor
ik weet dat ik helemaal niet dik ben maar toch zeg ik vaak tegen een vriendin dat ik dikker ben dan zij.. ook al is dit niet waar.. waarom eigenlijk? misschien ook wel een beetje om haar gerust te stellen maar eigenlijk is dit ook gewoon vissen naar complimentjes.. ben ik dol op .. want als ik bijvoorbeeld zeg 'ik ben aan de lijn' krijg ik meteen 20 mensen over me heen die zeggen dat dat echt NIET nodig is en blablabla en dat maakt me wel een beetje blij eigenlijk ...
maarrr ik vind nog steeds van mezelf dat ik een lelijke buik heb, er zit 1 vreemde vetrol op maar dat is gewoon de waarheid!
Oud 20-01-2004, 18:50
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Slush schreef op 19-01-2004 @ 13:13:
al die modellen van tegenwoordig, zo mager! dat is gewoon niet gezond meer... waar zijn de modellen met maatje 38/40 of meer?? net alsof die niet mooi kunnen zijn!!
Natuurlijk kunnen die even mooi zijn, maar als model moet je confectiemaat 36 hebben (loop je catwalks dan is het vaak 34...), kleding wordt in die maat geleverd en dat moet je dan ook passen.
Waarom? Ja, de meeste mensen zullen dat waarschijnlijk toch het mooist vinden en bovendien lijk je vaak op een foto iets dikker.
Oud 20-01-2004, 20:16
Verwijderd
Sja, meisjes spiegelen zich aan hét schoonheidsideaal, en dat schijnt heeeel erg slank te zijn. Dat hele dunne vind ik niet mooi. Maar ik vind mezelf ook niet mooi. En het is wel zo, dat er bij meisjes altijd op gehamerd word dat je mooi moet zijn enzo, door reclames op tv, maar ook door jongens bijvoorbeeld. Meisjes willen aandacht van jongens, en de wat stevigere meisjes zouden die aandacht dan niet krijgen. Bullshit.
Mjah, stom gedoe allemaal ook eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:12
Sandpaper Tears
Citaat:
MLies=) schreef op 20-01-2004 @ 17:13:
is waar.. tenminste veel meisjes niet allemaal.. ik wel n beetje hoor
ik weet dat ik helemaal niet dik ben maar toch zeg ik vaak tegen een vriendin dat ik dikker ben dan zij.. ook al is dit niet waar.. waarom eigenlijk? misschien ook wel een beetje om haar gerust te stellen maar eigenlijk is dit ook gewoon vissen naar complimentjes.. ben ik dol op .. want als ik bijvoorbeeld zeg 'ik ben aan de lijn' krijg ik meteen 20 mensen over me heen die zeggen dat dat echt NIET nodig is en blablabla en dat maakt me wel een beetje blij eigenlijk ...
maarrr ik vind nog steeds van mezelf dat ik een lelijke buik heb, er zit 1 vreemde vetrol op maar dat is gewoon de waarheid!
Kom je nog wel over heen
Ik vind het niet erg tactisch van je trouwens, zeggen dat je dik bent alleen om de bevestiging te krijgen dat je het niet bent. Dan denken veel van die onzekere meisjes: "Jezus als zij zichzelf al dik vind ben ik echt een nijlpaard."
Je weet nu onderhand wel dat je niet dik bent, dus het is niet meer nodig naar complimentjes te vissen.

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 15:14.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2003 @ 12:07:

Het zijn niet alleen de jongens, die dat irritant vinden....
Oud 24-01-2004, 15:23
Redhair
Redhair is offline
Meisjes die denken dat ze te dik zijn en daar 'wat aan gaan doen' (lijnen enzo) maken iets aan waardoor ze alleen nog maar het negatieve van zichzelf zien. Als ze anorexia hebben KUNNEN ze gewoon niet zijn dat ze echt te dun zijn. Jammer genoeg word het te vaak als aantellerij opgevat, want dat is het meestal echt niet. Als meisje moet je zo mooi en zo dun zijn om mooie vriendjes enzo te krijgen. Sonde
Oud 24-01-2004, 15:24
FireCracker
FireCracker is offline
ik vind het wel fijn dat ik een beetje ronde vormen heb ik heb een BMI van 22 ofzo en dat is volgens mij precies goed... dus ja

dr zit een meisje bij de in de klas die echt 1,72 is ofzo en volgens mij rond dr 50 kilo weegt. Zat ze pas op een bankje, pakte ze een stuk vel vast:
"hhm.... ik wordt te dik"
"WTF? jij weegt echt 10 kilo ofzo "
"helemaal niet, m'n moeder zei ook al dat er wel iets af mocht."

dat vind ik gewoon niet kunnen zulke mensen mag je slaan
Oud 24-01-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
FireCracker schreef op 24-01-2004 @ 16:24:
ik vind het wel fijn dat ik een beetje ronde vormen heb ik heb een BMI van 22 ofzo en dat is volgens mij precies goed... dus ja

dr zit een meisje bij de in de klas die echt 1,72 is ofzo en volgens mij rond dr 50 kilo weegt. Zat ze pas op een bankje, pakte ze een stuk vel vast:
"hhm.... ik wordt te dik"
"WTF? jij weegt echt 10 kilo ofzo "
"helemaal niet, m'n moeder zei ook al dat er wel iets af mocht."

dat vind ik gewoon niet kunnen zulke mensen mag je slaan
Vooral dat soort moeders.... een moeder mag pas tegen haar kind zeggen dat er wel wat af mag, als het kind zó dik is dat het ongezond is, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:30
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-01-2004 @ 16:28:
Vooral dat soort moeders.... een moeder mag pas tegen haar kind zeggen dat er wel wat af mag, als het kind zó dik is dat het ongezond is, vind ik.
ja, precies slechte ouders
Oud 24-01-2004, 15:37
Milos
Milos is offline
Ikzelf ben iets te zwaar, maar ben aan het lijnen. Naja behalve vandaag dan. *liefdesverdriet*
Oud 24-01-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
FireCracker schreef op 24-01-2004 @ 16:30:
ja, precies slechte ouders
idd
vaak weten ouders zelf niet dat ze bijdragen aan het onzeker worden van hun eigen kind..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:21
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ikzelf ben: 1.74, en 59/60 kilo. ik ben "slank" (ik haat het woord "dun") en ik vind van mezelf dat ik wel op mag passen voor een "buikje" (wat eerlijk waar al een beetje begint) daar heb ik nou eenmaal wel aanleg voor. maar ik ga niet van mezelf zeggen: GOH WAT BEN IK DIK! mijn graat-dunne vriendin zegt dat wel van zichzelf, pakt inderdaad ook een rimpeltje vel vast en jammert dan wat. ik vind gewoon, je beledigt daar mensen mee die "echt" dik zijn, sorry hoor HOU AUB JE BEK! daar kan ik wel zo woest om worden, tuurlijk, je mag het heus wel een keer zeggen, doe ik ook, maar om het nou zoooo vaak te zeggen!
Oud 24-01-2004, 17:53
Fgank
Fgank is offline
Het is wetenschappelijk bewezen dat veel (niet alle) vrouwen/meisjes zichzelf veel minder mooi zien dan dat ze in werkelijkheid zijn, en dat mannen vaak veel mooier denken te zijn(mooier in de zin van gespierd,slank etc.) dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Oud 25-01-2004, 14:15
Chelle
Chelle is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 30-11-2003 @ 14:42:
Inderdaad, waar is de tijd gebleven dat Sophie Dahl nog dik was, en Geri Halliwell...
Ik blijf hopen dat er een revolutie komt.

Wat hopen..doen!!! Vandaag is de dag... "meiden uit aller landen, verenig U!!"

(Vind het trouwens bijzonder jammer dat dit nog steeds zo'n probleem is. Het is zo zonde, van je tijd, van je energie..)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:00
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ontzettend irritant, dat geklaag en gebedel om complimentjes. Ik denk wel dat het bij die leeftijd hoort, de onzekerheden die bij de puberteit horen enzo. Doe er wat aan als je jezelf te dik vindt, maar ga niet lopen blèren om vervolgens weer een chocoladereep naar binnen te proppen. dan valt het blijkbaar allemaal nog wel mee.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:23
Bloompje
Bloompje is offline
mijn moeder zegt heel vaak dat ik een dikke reet/buik/benen heb. dan zeg ik meestal: "jah mam, jij bent ook zo dun" en dan houdt ze op...

maar ik word der wel beetje onzeker van...
Oud 27-01-2004, 15:45
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 27-01-2004 @ 16:23:
mijn moeder zegt heel vaak dat ik een dikke reet/buik/benen heb. dan zeg ik meestal: "jah mam, jij bent ook zo dun" en dan houdt ze op...

de mijne zegt het ook altijd en ik trek me er niets van aan
dat zij zo nodig een dieet wilt volgen betekend niet dat ik het ook moet. zij vindt het erger dan ik
ach, ik ben helemaal niet dun, zelfs een beetje aan de dikke kant. boven mijn heupen is alles slank, maar mn dijen, kont, blabla zijn veel flinker. ik heb daardoor een vaag figuur, waar ik best van baal. maar goed, ik krijg genoeg complimenten en al heb ik een kutbeeld van mezelf hebben andere mensen het niet, dus dan zal het toch wel goed zijn denk ik...
Oud 27-01-2004, 18:03
Prune
Prune is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 27-01-2004 @ 16:23:

je bent helemaal niet dik....je bent een beetje molliger....ben ik ook....maar je bent totaal niet dik

Regels voor berichten