Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind de doodstraf echt geen geweld hoor geweld is violent...en de doodstraf kan zeker netjes gebeuren hoor.. en dan is er geen sprake van geweld geweld is het bewust aanrichten van schade van welke aard dan ook en dus zeker niet het oplossen van deze moord.... hoop dat je begrijpt wat ik bedoel....en hoe ik het zie verbaal comminiceren is daarom ook handiger en ik plaats hier mijn mening ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
omdat er een politician is dood geschoten moet de doodstraf maar moeten worden in gevoerd?
slaat nergens op. hij gaat gewoon de cel in. de straffen zijn nou eenmaal niet zo zwaar in nl. een verkrachter en moordenaar van een lief onschuldig meisje wordt vaak ook weer vrijgelaten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Volgens mij valt de doodstraf echt wel onder geweld. Je kunt iemand wel de doodstraf geven, maar dat vind ik niet zwaar genoeg; dan is hij er vanaf. En er wordt toch wel gezorgd dat hij het niet weer kan doen(je moet er in deze maatschappij dan ook vanuit gaan dat hij na een lange gevangenisstraf dit niet zomaar weer zal doen, anders kun je nergens meer op rekenen. ik geef toe: helemaal 100% zeker is het nooit natuurlijk, maar dat is eigenlijk nergens mee).
Ik hoop dat de dader genoeg straf krijgt om te beseffen wat hij gedaan heeft, maar wat ik schandalig zou vinden is dat als hij levenslang krijgt, hij na 12 jaar ofzo al weer wordt vrijgelaten wegens goed gedrag. |
![]() |
|
![]() |
Ratsja, Ik.. snap.. de helft niet.. van wat je zegt...
gelieve... in zinnen te praten... ipv. losse stukken.. en kreten.. Op deze manier valt er nl. naar mijn mening niet echt te discussieren
||
Citaat:
ooit van openbare geweldpleging gehoord !!! ik snap je reply niet wel de redelijkheid in acht nemen
|
![]() |
Waar proberen we elkaar nou van te overtuigen?!?
![]() A) Dat moordenaars de doodstraf verdienen? B) Dat de moordenaar van Pim Fortuijn de doodstraf verdient? C) Of dat de doodstraf gewoon simpele wraakactie is, waarmee ons gevoel misschien gerechtvaardigt wordt aangezien hier mensen blijkbaar pas rust krijgen als er nog een andere dode is gevallen ![]() Waar zijn we nou mee bezig mensen...GEEN ENKEL PERSOON VERDIENT DE DOOD...wat voor fouten ie ook gemaakt heeft...En ook al hebben sommige mensen behoefte om te weten dat de dader dood is ![]() dan nog, de moordenaar is degene die zijn leven lang de straf heeft om met zijn daden geconfronteerd te worden en als wij smeken hem z.s.m richting het kerkhof te laten gaan dan heeft ie waarschijnlijk zijn zin gekregen...
||
Citaat:
![]() Nou okeej ik ben geen rechter, en dat zal ik ook wel nooit worden. En ik snap wel dat je niet uit wraak, of uit woede, moet handelen en dat je na moet denken maar je zegt het op een irritante manier. Als dat meisje op wie jij reageerde zoiets zegt hoef je dat nog niet respect loos om te maaien, je doet net een beetje of jij ut allemaal wel weet. Het is niet zo heel vreemd toch dat de dood van Pim dingen als woede los maakt bij de mens? En door pijn en woede zegt een mens nou eenmaal wel eens dingen die niet zo doordacht zijn..niet?
||
![]() |
Citaat:
jij denkt altijd dat je alles weet , en ik vind dat de doodstraf wel ingevoert moet worde, we zijn veel te aardig in dit land jammer genoeg
||
Citaat:
jij geeft geen antwoord, maar bekritiseerd mensen op hun mening, vind ik prima, maar dat is niet de bedoeling bij een stelling. dus vraag ik van u een antwoord op deze stelling. . de zaak is de stelling en niet direct de mening van een ander. lijkt me duidelijk groetjes
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
we zijn veels te mild en de doodstraf voor bewezen zaken....ben ik zeker voor... ook al heeft de dader niet te "lijden" ik zeg maar zo opgeruimd staat netjes maar goed.....we laten het hier maar bij...
||
![]() |
Citaat:
IK niet in iedergeval! levens lang , naja van mij mag ut dan de doodstraf worde wat zou jij dan wille doen? hem nog een kans geven om wat van ze leve te make?
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Ten tweede tis echt niet zo dat de moordenaar na 10 jaar alweer buiten staat...dat is alleen wat mensen hier op dit forum denken ![]() Citaat:
|
![]() |
ik zeg zelf ok maar een getal weet ik veel hoeveel jaar ut is dat maakt me niet uit
ik zou ut niet kunne accepteren, en ik heb er dan teveel verdriet aan overgehoude, vind dat er te makkelijk over gedaan word maar goed daar heeft iedereen een eige meening over en ik accepteer de jouwe
||
![]() |
Citaat:
De kans om met zo'n schuldgevoel het leven door te moeten, is aanwezig en dat lijkt me eerlijk gezegd afschuwelijk hoe veel verdriet er ook is aangedaan...
||
![]() |
Citaat:
daar heb je wel gelijk in , ben ff vergeten te zegge dat ut wel zeker moet zijn dat hij dan de moord gepleegt heeft en dus toegegeven heeft, dan mag hij van mij dus de doodstraf als ut niet duidelijk is en geen zekerheid dan echt niet nee denk dat deze fout veel gemaakt is vroeger, jammer genoeg en nee zou ik niet mee kunne leven,en me gelijk afvrage waar de echte dader is
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ook uitspraken van derden dat Melkert of Rosenmuller moordenaars zijn zijn volstrekt idioot. Daar zijn totaal geen bewijzen voor. Ik vind het onder de noemer smaad vallen. Met haat of wraak los je het niet op hoor, krijg je Pim heus niet door terug.
|||
Citaat:
Citaat:
Ik weet dat 10 jaar niet kort is om in de gevangenis te zitten, het lijkt me verschrikkelijk. Maar toch is het veel te kort voor sommige misdaden. Er mag veel vaker levenslang worden uit gesproken, wat mij betreft.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En dan wordt krijgt iemand de doodstraf en toen floeps, kwam er nieuw bewijs en werd diegene onschuldig bevonden. Wel vermoord. Tja, wat doe je dan? Sorry? Hier zo'n geweldig voorbeeld ![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dus jij bent voor hogere straffen. Heb je concrete voorbeelden waarin je zegt van: die straf mag wmb. hoger? (ik vraag me af in hoeverre je kunt oordelen of X jaar in de gevangenis lang of kort is als je totaal geen ervaring hebt hoe het in de gevangenis is cq. hoe het is om X jaar in de gevangenis te zitten, maar dat terzijde)
||
![]() |
Citaat:
In Amerika is alles een stuk makkelijker als je gewoon bekend: bij kleine vergrijpen gooit men het vaak op accoordjes. Scheelt tijd en dus geld. Stel je wordt beschuldigd van een klein vergrijp als een diefstal. Praat je advocaat met de aanklager. Praat je advocaat met jou: als je toegeeft dat je het hebt gedaan kom je ervan af met een geldboete en ben je vrij, anders wordt het een slepende zaak en zit je nog een flinke tijd vast. Dit scheelt allemaal tijd en dus geld. Een bekentenis die dus totaal geen waarde heeft: je bekend om ervan af te zijn.
||
![]() |
Citaat:
deze stelling is al zo vaak geweest doodstraf of niet, en ik vind dat dat wel kan en das mijn mening en je mot niet gelijk denke dat ik,omdat pim vermoord is ,opeens de doodstraf goed vind en ik heb een eige mening netzo als jou
||
Citaat:
En ik vraag me af of 10 jaar echt genoeg is, voor een moord in koele bloede bijvoorbeeld. Het is een lange straf, maar voordat je zoiets doet moet je ook al niet normaal zijn, dus wie zegt dat dan zo'n straf genoeg doet om herhaling te voorkomen?
||
![]() |
Citaat:
En niet normaal, gek. Ach. Veel psychopaten die in een gekkenhuis zitten zijn ook niet 100% gek. Ze zijn alleen een gevaar voor de samenleving cq. voor zichzelf. Sommige hoogbegaafden zijn zowel hoogbegaafd als krankzinnig. Ik vind dat je ervoor zorgen moet dat wanneer iemand zijn/haar straf heeft uitgezeten, diegene op een fatsoenlijke manier in de maatschappij weer kan functioneren. Hoe langer iemand in de gevangenis heeft gezeten, hoe moeilijker het wordt voor diegene om in een nieuw, maatschappij-liefhebbend patroon te komen. Stel Volkert van der G. zou nu vrijkomen. Denk je dat die gast dan werk kan krijgen wanneer men zijn achtergronden weet? En dat terwijl mensen kunnen veranderen!Je mag iemand toch wel een nieuwe kans geven? Ipv. de doodstraf? Je blijft hier met mensen te maken hebben, niet met robots of wilde beesten.
Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 22:40. |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Wat hij gedaan heeft is een mens vermoord. Een mens vermoorden hoort niet. IMHO ook niet als doodstraf. Dat blijft moord en het recht om een leven te beeindigen heeft IMHO niemand, euthenasie uitgezonderd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Ik persoonlijk vind dat inconsequent. Hij was het niet met Fortuyn eens, hij accepteerde zijn mogelijke kamerpositie niet. En dus besloot hij hem te vermoorden. Dan vind ik ook dat hij daarvoor moet staan, hij heeft dit met zijn volle bewustzijn gedaan, en dus zou hij er in principe volgens zijn eigen visie trots op moeten zijn, en dus ook de consequenties accepteren. Nu probeerd hij er makkelijk van af te komen. Dat vind ik zwak, dat had hij eerder moeten bedenken. Citaat:
Maar dit heel erg off-topic ![]() Citaat:
Hij heeft het toch aan zichzelf te danken. Wat erdan achteraf wel geleverd moet worden is enigszins hulpverlening om hem weer in te werken in de maatschappij, maar dat moet geen reden zijn om straffen te hebben van de betrekkelijk korte duur die we nu in Nederland hebben. Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom niet steun terwijl hij zijn straf uit zit? Je hebt dan toch weinig te doen in de gevangenis. Mensen aansturen tot bezinning en plannen maken over hoe iemand gaat functioneren in de maatschappij lijkt mij nuttig. Ik weet overigens niet of dat al gebeurd.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
18! Verwijderd | 253 | 23-04-2003 15:46 | |
Levenslang Volkert van der Graaf Insane Juggalo | 15 | 02-04-2003 21:45 | |
Volkert van der G. TAFKAB | 233 | 13-08-2002 14:38 | |
Aanklacht tegen politici en pers door advocaten Fortuyn Boogie | 68 | 15-05-2002 08:00 | |
de gevolgen van de moord op pim fortuyn nao | 3 | 13-05-2002 10:38 |