Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Om maar een citaat van een plaatselijke dakloze aan te halen: "hij die gelukkig is, heeft geen geld nodig." Ik ben er van overtuigd dat er op deze wereld levensgenieters zijn die totaal niks nodig hebben en intens gelukkig zijn.
||
Citaat:
Dit is trouwens wel enigszins off-topic. Om on-topic te blijven: Zijn er mensen die geen geluk nastreven, dat wil zeggen, mensen die ongeluk nastreven? Mensen die geen geluk zoeken? |
![]() |
|
je hoeft het toch niet na te streven?
Misschien zijn er wel mensen die helemaal nergens naar op zoek zijn. Of in ieder geval niet naar geluk. Betekent niet dat ze ongeluk nastreven.
||
Citaat:
Mensen zoeken geluk of mensen zoeken niet en zijn gelukkig zijn er ook nog andere mogelijkheden? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
"Mensen zoeken niet en zijn ongelukkig" gaat denk ik niet op, omdat ongeluk meestal de basis is voor het streven naar geluk...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ja ik denk dat mensen geluk zoeken, omdat dat de hele motivatie is waarom de hele realiteit bestaat, dus ook de mensen.
Alle realiteit bij elkaar vormt een bewust intilligent wezen, wat ik God noem. De motivatie voor creatie is zodat deze intilligentie zichzelf kan ontdekken, wat eindeloos door zal gaan. Ik geloof daarom dat wij mensen onze delen ontdekken, alles en iedereen wat bestaat is in welke vorm van realiteit dan ook, god. Er is 1 ding wat ALLES met elkaar in gemeen heeft op dit level: alles bestaat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien dat ze dan inderdaad op zoek gaan.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bij volmaakt geluk zul je idd geen mens meer zijn. Denk ik. interessante topic.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben het met de stelling eens. Iedere beweging die je maakt, ieder geloof dat je hebt en ieder woord dat je spreekt komt voort uit het gelukkig willen worden.
Ik heb trouwens wel een vraag over het onbewuste, want daar zit ik een beetje mee. Hoe weet jij waarom iemand iets onbewust doet? Ik bedoel, als die persoon zich er zelf niet eens van bewust is, hoe kun jij dat dan zijn?
|
Ik ben het er wel mee eens denk ik. Ik ben ook best wel een voorstander van het egoisme (filosofische stroming die zegt dat ieder mens altijd zijn eigen belangen nastreeft, in al zijn handelingen)
Als je 'geluk' interpreteert als 'persoonlijk welzijn' dan denk ik dat de stelling zeker opgaat.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Onder geluk versta ik een gevoel. Eigenlijk allemaal verschillende gevoelens, maar die gevoelens hebben allemaal 1 ding gemeen en daarom noem ik die hele groep gezamenlijk geluk. wat ze gemeen hebben is dat ze 'prettig' aanvoelen. Of je iets prettig vind weet je zelf wel te herkennen.
|
reagerende op franse imbiciel. iedereen zoekt naar geluk, en dat maakt iemand gelukkig. het is te hopen dat niemand geluk vind voor hij dood is, want anders heeft hij geen doel, en is hij dus ongelukkig.
het bekende verhaal dus. niet het doel maar het streven is het doel (met Doel=geluk)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
realiseren van doelen is natuurlijk goed, maar geluk kan dan nooit je doel zijn, omdat geluk de mate is van hoeveel doelen je nog wilt bereiken. het bereiken van doelen is goed, zolang je er daarna nog hebt.
|
Eens.
Ik denk dat alle mensen op zoek zijn naar een bepaald geluk, iets dat voor hun positief is en bepaalde mate van voldoening geeft. Sommige mensen weten wat geluk voor hun betekend, waar zij dit kunnen vinden. Anderen hebben hier geen idee van, zij dwalen dus eigenlijk rond, op zoek naar iets waarvan zij niet weten hoe het eruit ziet of waar het te vinden is.
||
Citaat:
Ik ben het wel met je eens dat je geluk nastreven altijd als doel moet houden.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Offtopic:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Sekshoroscopen! Elister | 81 | 14-07-2004 16:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[serieus manifest met lichte ironie] Zat Van De Wereld En Alle Mensen Erin juliettebinoche | 11 | 04-03-2004 18:16 | |
Beleidszaken |
ondemocratische benadering de abt van sion | 217 | 19-07-2003 11:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
jarenlang wachten op een woning in het azc alwaysgood | 2 | 14-05-2003 16:05 | |
Verhalen & Gedichten |
De jongen, de oude man en de zoektocht naar suiker. AtHell | 7 | 04-01-2003 09:58 | |
Psychologie |
Deze westerse samenleving=> blech! Mef | 26 | 05-08-2002 21:08 |