Advertentie | |
|
![]() |
|
Heej.. k*t voor je dat dit gebeurd is..
K heb ooit ook zoiets meegemaakt en k kan wil je wel wat tips geven.. (mjah ok, bij mij was t niet zó erg wat er gebeurd was..maar ok..) In ieder geval heel rustig met haar omgaan, en niet te veel handtastelijk willen worden.. Hoewel t voor jou misschien lief lijk als je haar knuffelt enzow, kan dit bij haar erg nare gedachten oproepen. Wat bij mij erg veel geholpen heeft tot nu toe is praten, praten, en praten erover.. Ik heb in t begin alles opgekropt, en dan ga je steeds meer problemen krijgen, totdat je er uiteindelijk kapot aan lijkt te gaan. Heeft ze overigens aangifte gedaan? Mij werd namelijk vaker vertelt dat dit helpt bij de verwerking enzow.. Ik heb het zelf nooit gedaan, dus hier kan k geen ervaring met je delen.. (Waarom k t nie gedaan heb? Eerst heb k dus alles opgekropt, en nu vind ik het een beetje errug laat om nog aangifte te doen, alhoewel het wel nog steeds kan.. ![]() Probeer haar zoveel mogelijk te steunen, laat merken dat je er voor haar bent, dat ze niet alleen op de wereld staat.. En zoals k eerder zei, wees voorzichtig met lichamelijk contact.. *knuffel* Laura. Mocht er een situatie komen waar je hulp bij nodig hebt.. dat je niet weet hoe je ergens op moet reageren ofzow, kun je me altijd mailen. vleerwolfje@hotmail.com
||
Citaat:
Ik denk dat je haar de gelegenheid moet geven om haar verhaal te vertellen, iets wat ik bij Marika ook gedaan heb. Ze liet me weten dat ze het wel moeilijk vond om het me te vertellen, maar dat ze (net als ik overigens) toch wel blij was dat ze het had gedaan. Mocht je vriendin er behoefte aan hebben om te huilen, laat haar dan maar eens lekker uithuilen. Ze heeft dan de mogelijkheid om zich emotioneel te ontladen, wat voor haar best goed is. Vertel haar maar dat je haar graag zou willen troosten, maar dat je niet goed weet hoe en dat je niet weet of ze het fijn vindt als je haar aanraakt. Misschien vindt ze het fijn als je een arm om haar heen slaat en haar de mogelijkheid biedt om tegen je schouder uit te kunnen huilen. Je kunt haar in ieder geval vragen of ze daar misschien behoefte aan heeft. Indien jij en/of je vriendin er behoefte aan mochten hebben om er met mij over te praten, dan kunnen jullie me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #112 sicilion | 500 | 30-09-2010 10:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |
verkracht pinguinnetje | 24 | 28-12-2005 22:01 | |
Liefde & Relatie |
verkracht... pinguinnetje | 14 | 31-01-2004 17:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
verkrachtingen apart persoontje | 58 | 28-02-2002 20:58 |