Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 23:54
Martijngr
Martijngr is offline
Hey

Ik ben flink aan het trainen (3x per week taekwondo) en wil graag wat spiermassa kweken en dat doe je dus niet met chips enzo.

Ik weet dat pasta's gezond zijn voor je, maar die lus ik helaas niet.

Ik eet per dag minstens 4 boterhammen (meestal pindakaas).
En eet elke dag ook vrij veel kaas (oude kaas)

Alleen als tussendoortje hebk al gauw de neiging om n zak chips open te trekken...

Weten jullie mss iets wat lekker en toch wel redelijk gezond voor je is??

denk aan koeken en weet ik t allemaal

Ohja soms neem ik als tussendoortje een stuk ontbijtkoek met iets-meer-dan-dunne-laag roomboter

Mss nog iets over mn lichaam, kben 1.90m en weeg iets van 72

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Advertentie
Oud 14-01-2004, 08:07
Liss
Liss is offline
Wat ik meestal tussendoor eet is een stuk fruit, stuk komkommer ofzo of een mueslireep.
En als ik echt trek heb neem ik meestal een beetje cup a soup.
Oud 14-01-2004, 08:17
eriktush
eriktush is offline
ik weet niet of je van bananen houd maar die dingen zijn een grote brok energie. ik eet ze meestal tussendoor met wat anders. grote bak musli me yogurt (meer musli dan yopgurt ) spo namelijk ook wel veel ben 1.97 en 82 kg
Oud 14-01-2004, 11:21
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
hero fruit muslireep
Oud 14-01-2004, 11:45
Verwijderd
Muslirepen en idd ontbijtkoek en liga en sultana en dat soort dingen, fruit, 1 boterham, paar (volkoren)biskwietjes...
Oud 14-01-2004, 11:56
BCR
BCR is offline
Wat sarahbressers zegt.
Oud 14-01-2004, 11:59
Martijngr
Martijngr is offline
Bedankt voor de reacties... Alleen ik lus geen fruit, helemaal niets!!
Sultana en muesli repen vind ik ook niet te eten en soep ook niet
(Ik weet het ik lus weinig :$)
Ik eet btw bruin brood...

Zijn dr nog meer opties..?
Oud 14-01-2004, 12:05
SupahhSannie
SupahhSannie is offline
beker melk, glas multivit, beschuit of cracker met kaas, eierkoek(niet die gevulde), LIGA, eeeh
Oud 14-01-2004, 12:06
SupahhSannie
SupahhSannie is offline
krentebol
Oud 14-01-2004, 17:44
Silver rain
Silver rain is offline
Zo'n beetje alles wat ik kan bedenken is al genoemd. Ehm.. Walnoten, hazelnoten etc? Of anders een rijstwafel?
Oud 14-01-2004, 18:56
SupahhSannie
SupahhSannie is offline
Er zijn allemaal verschillende smaken onhtbijtkoek, heerlijk... met appel en kaneel enzo

Snack a Jacks zijn ook lekker
Oud 14-01-2004, 19:36
Jampot
Jampot is offline
ik eet altijd rozijnen.. super..
ik denk eigenlijk dat het meeste wel werkt.. moet wel proteinrijk zijn denk ik.. eeh moedermelk?

nee, nootjes doen het denk ik wel

192 cm 90 kg
Oud 14-01-2004, 19:37
Jampot
Jampot is offline
oja, je moet neit van weinig tot niet trainen neer erg veel trainen, dan maak je je lichaam alleen maar moe, hou genoeg rust..
Oud 14-01-2004, 19:38
Jampot
Jampot is offline
ook moet je leren meer dingen lekker te vinden, lijkt me echt hinderlijk voor je :/
Oud 14-01-2004, 22:12
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
Jampot schreef op 14-01-2004 @ 20:38:
ook moet je leren meer dingen lekker te vinden, lijkt me echt hinderlijk voor je :/
dat is het zeker..
Oud 14-01-2004, 22:20
Verwijderd
kruidkoek (soort ontbijtkoek, maar dan lekker)

van friese vlag, bij de aldi

smullen
Oud 15-01-2004, 11:00
Verwijderd
Je lust helemaal geen fruit? Ook geen kersen, pruimen, abrikozen, aardbeien, dar soort dingen? raar
Oud 15-01-2004, 11:52
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Banaan of Kiwi
Oud 15-01-2004, 12:58
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-01-2004 @ 12:00:
Je lust helemaal geen fruit? Ook geen kersen, pruimen, abrikozen, aardbeien, dar soort dingen? raar
Nope vind ik allemaal niet te eten. Vind ik gewoon vies...
Oud 15-01-2004, 15:43
Auntie M
Auntie M is offline
Liga continue, dat zijn net gewone koekjes, zonder krenten oid wel stukjes chocola erin.
Oud 15-01-2004, 16:43
Martijngr
Martijngr is offline
Je hebt toch ook die liga koekjes van de reclame, met robbert ten brink

Dan hebbie de smaken met melk en aardbei enzo... Zijn die dingen ook gezond..?
Oud 15-01-2004, 17:12
Auntie M
Auntie M is offline
Yep, althans gezonder dan een zak chips. Dus alle soorten liga-koeken zijn in principe gezonde tussendoortjes.
Oud 15-01-2004, 17:23
sugrbabe
sugrbabe is offline
Als je echt niet van de chips af kan blijven, neem dan desnoods 'light' chips!
Ik moet zelf ook op mn lijn letten en kan chips ook zo af en toe niet laten staan.
Oud 15-01-2004, 17:28
Verwijderd
Paprika chipz LITE
Oud 15-01-2004, 17:53
Divina Flor
Divina Flor is offline
Eet je wel fruit/groente?
Oud 15-01-2004, 17:54
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dukko schreef op 15-01-2004 @ 18:28:
Paprika chipz LITE
Zoveel maakt dat niet uit, bovendien zitten er nog steeds niet erg veel gezonde voedingsstoffen in.
Oud 24-01-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
hardstyle_rulez schreef op 14-01-2004 @ 00:54:
Hey

Ik ben flink aan het trainen (3x per week taekwondo) en wil graag wat spiermassa kweken en dat doe je dus niet met chips enzo.

Ik weet dat pasta's gezond zijn voor je, maar die lus ik helaas niet.

Ik eet per dag minstens 4 boterhammen (meestal pindakaas).
En eet elke dag ook vrij veel kaas (oude kaas)

Alleen als tussendoortje hebk al gauw de neiging om n zak chips open te trekken...

Weten jullie mss iets wat lekker en toch wel redelijk gezond voor je is??

denk aan koeken en weet ik t allemaal

Ohja soms neem ik als tussendoortje een stuk ontbijtkoek met iets-meer-dan-dunne-laag roomboter

Mss nog iets over mn lichaam, kben 1.90m en weeg iets van 72

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
pasta's zijn helemaal niet gezond, je hebt dan alleen maar meer koolhydraten te verbranden. Boterhammen met pindkaas en kaas eten is ook allemaal niet gezond. Eet bruine boterhammen, met kaas/vlees. sla. tomaat ect. Als je gewoon 3keer op een dat gevarieerd eet zijn tussendoortje helemaal niet nodig, hooguit een stuk fruit ofzo. En als je het niet lust, niet zeiken, gewoon eten. Vind het zo een onzin mensen die veel dingen, en vooral gezonde dingen, niet lusten.

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 16:26.
Oud 24-01-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
hardstyle_rulez schreef op 15-01-2004 @ 17:43:
Je hebt toch ook die liga koekjes van de reclame, met robbert ten brink

Dan hebbie de smaken met melk en aardbei enzo... Zijn die dingen ook gezond..?
nee, overigens voor veel sporten zijn proteine repen wel een uitkomst
Oud 24-01-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 17:23:
Als je gewoon 3keer op een dat gevarieerd eet zijn tussendoortje helemaal niet nodig, hooguit eenstuk fruit ofzo.
Veel dietistes denken daar anders over... En fruit is ook een tussendoortje. Of idd iets als komkommer, een mueslireep, cup a soup, ontbijtkoek, liga, sultana, enz. Er zijn zoveel ligadingen, repen, enz. d'r zit vast wel iets tussen dat je wel lust, uitproberen dus.

Pasta's worden voor sporters toch juist vaak aangeraden? Alleen pasta's zijn niet gezond, maar oa pasta's wel. Volgens mij.
Oud 24-01-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 17:26:
Veel dietistes denken daar anders over... En fruit is ook een tussendoortje. Of idd iets als komkommer, een mueslireep, cup a soup, ontbijtkoek, liga, sultana, enz. Er zijn zoveel ligadingen, repen, enz. d'r zit vast wel iets tussen dat je wel lust, uitproberen dus.

Pasta's worden voor sporters toch juist vaak aangeraden? Alleen pasta's zijn niet gezond, maar oa pasta's wel. Volgens mij.
Wat denken dietistes anders? en wat zit er nou in pasta dat gezond voor je is? Het is gewoon goed spul om te verbranden.
Oud 24-01-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 17:30:
Wat denken dietistes anders? en wat zit er nou in pasta dat gezond voor je is? Het is gewoon goed spul om te verbranden.
eiwitten
Oud 24-01-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 17:30:
Dat een mens wel tussendoortjes nodig heeft, dat is iig wat ik altijd hoor.

Spul om te verbranden is toch juist handig met sporten?
(En zie de post van sarahbressers. )
Oud 24-01-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 17:33:
Dat een mens wel tussendoortjes nodig heeft, dat is iig wat ik altijd hoor.

Spul om te verbranden is toch juist handig met sporten?
(En zie de post van sarahbressers. )
niet als je op je ideale lichaasgewicht wilt zitten. En zoals ik zeg, hooguit gezonde tussendoortjes zoals fruit.
Het is handig voor sporten ja, daarom doen ze het ook, maar dat betekend niet dat pasta gezond voor je is.
Oud 24-01-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 17:37:
niet als je op je ideale lichaasgewicht wilt zitten.
Is iedereen hetzelfde dan?

Als ik geen tussendoortjes zou eten, dan zou ik in twee wekenzo vijf kilo afvallen. Ja, dat weet ik, het is ooit gebeurd. En 47 kilo is niet mijn ideale lichaamsgewicht. De 43 kilo die ik weer twee weken later zal wegen ook niet. De 40 kilo die ik weer twee weken later zal wegen ook niet. De 38 kilo die ik weer twee weken later zal wegen ook niet. De 37 kilo waar ik uiteindelijk op zal blijven hangen als mijn lichaam zich eenmaal heeft aangepast ook niet.
Oud 24-01-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 17:37:
niet als je op je ideale lichaasgewicht wilt zitten. En zoals ik zeg, hooguit gezonde tussendoortjes zoals fruit.
Waarom wordt het dan ook bij lijnen toch aangeraden? Dat het gezonde tussendoortjes 'moeten' zijn, lijkt me nogal logisch, je hoort mij tochook niet zeggen dat je marsen ed als tussendoortje moet nemen? 't schijnt sowieso beter te zijn om meerdere keren kleine beetjes te eten dan drie keer een grote maaltijd.

Citaat:
Het is handig voor sporten ja, daarom doen ze het ook, maar dat betekend niet dat pasta gezond voor je is.
Ze zijn volgens mij ook niet ongezond.

Bovendien ging het TS ook om het sporten.

Maar goed, hij lust ze toch niet.
Oud 24-01-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-01-2004 @ 17:41:

Als ik geen tussendoortjes zou eten, dan zou ik in twee wekenzo vijf kilo afvallen. Ja, dat weet ik, het is ooit gebeurd. En 47 kilo is niet mijn ideale lichaamsgewicht. De 43 kilo die ik weer twee weken later zal wegen ook niet. De 40 kilo die ik weer twee weken later zal wegen ook niet. De 38 kilo die ik weer twee weken later zal wegen ook niet. De 37 kilo waar ik uiteindelijk op zal blijven hangen als mijn lichaam zich eenmaal heeft aangepast ook niet.
Dat ook, ja. Sommige mensen zitten onder hun ideale lichaamsgewicht en die hebben dus juist tussendoortjes nodig. Maar ook voor mensen die niet er onder zitten zijn gezonde tussendoortjes niet slecht. 't beste is om ongeveer om de 2-3 uur te eten, als ik me niet vergis. En dat red je met drie maaltijden per dag niet.
Oud 24-01-2004, 16:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet altijd cup a soup als tussendoortje, vult wel goed en is lekker warm in deze tijd van het jaar. Dr zal vast wel een smaak tussen zitten die je lekker vind.
Oud 24-01-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-01-2004 @ 17:41:

dan krijg je per maaltijd niet genoeg voedingsstoffen binnen, of werken je darmen niet optimaal. Kan ook dat je gewoon een erg hoge verbranding heb, maar door tussendoortjes te eten als chips, chocolade repen en broodjes pindakaas doe je daar nog niets aan. 'Honger' gevoel is ook geen questie van massa, maar juist of je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt/hebt opgenomen.
Oud 24-01-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-01-2004 @ 17:33:
eiwitten
nee, koolhydraten
Oud 24-01-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 17:50:
dan krijg je per maaltijd niet genoeg voedingsstoffen binnen, of werken je darmen niet optimaal. Kan ook dat je gewoon een erg hoge verbranding heb, maar door tussendoortjes te eten als chips, chocolade repen en broodjes pindakaas doe je daar nog niets aan. 'Honger' gevoel is ook geen questie van massa, maar juist of je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt/hebt opgenomen.
Sommige mensen krijgen genoeg voedingsstoffen binnen, maar komen toch amper aan. Wanneer zij dan minder gaan eten, vallen ze dus nog meer af.

Jij bent btw degene die het hebt over snoep, enz. wij hebben het over gezonde tussendoortjes. Ik weet niet of je dat door hebt? (Niet vervelend bedoeld, maar ik heb het gevoel dat we langs elkaar heen praten, omdat we het over verschillende dingen lijken te hebben.)
Oud 24-01-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Waarom zijn eiwitten nodig?

Eiwitten zijn nodig om het lichaam op te bouwen en te onderhouden. Het lichaam is opgebouwd uit cellen die voor een deel uit eiwit bestaan. Voor de bouw van nieuwe cellen is eiwit nodig. Eiwitten zijn elke dag nodig, omdat het lichaam hier geen voorraad van kan aanleggen. Opbouw en afbraak van cellen gaat het hele leven door.
Belangrijke eiwitbronnen zijn vlees, vis, kaas, melk en melkproducten, peulvruchten (witte en bruine bonen, kapucijners et cetera), sojaproducten, noten, brood en graanproducten. Een normale voeding levert gemiddeld 70 à 90 gram eiwit.
http://www.ahold.nl/aholdinsociety/n...th/protein.asp
Oud 24-01-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 17:42:
Waarom wordt het dan ook bij lijnen toch aangeraden? Dat het gezonde tussendoortjes 'moeten' zijn, lijkt me nogal logisch, je hoort mij tochook niet zeggen dat je marsen ed als tussendoortje moet nemen? 't schijnt sowieso beter te zijn om meerdere keren kleine beetjes te eten dan drie keer een grote maaltijd.

Ze zijn volgens mij ook niet ongezond.

Bovendien ging het TS ook om het sporten.

Maar goed, hij lust ze toch niet.
Bij 'lijnen' wordt aangeraden tussendoortjes te nemen? Ik weet niet waar je die kennis vandaan haalt. Maar als je wilt afvallen en het niet kan laten tussendoortjes te nemen wordt aangeraden dan maar gezode tussendoortjes tenemen ja.
Wat is dan de theorie achter 'beter te zijn om meerdere keren kleine beetjes te eten dan drie keer een grote maaltijd'? het is juist helemaal niet goed om je darmen constant actief te hebben.
Oud 24-01-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 17:56:
Bij 'lijnen' wordt aangeraden tussendoortjes te nemen? Ik weet niet waar je die kennis vandaan haalt. Maar als je wilt afvallen en het niet kan laten tussendoortjes te nemen wordt aangeraden dan maar gezode tussendoortjes tenemen ja.
Wat is dan de theorie achter 'beter te zijn om meerdere keren kleine beetjes te eten dan drie keer een grote maaltijd'? het is juist helemaal niet goed om je darmen constant actief te hebben.
Zoals ik al heb gezegd, raden dietisten dat vaak aan.

De theorie achter dat je beter meerdere keren kleine maaltijden kunt eten is, als ik me niet vergis, dat het stofwisselingsproces dan op gang blijft.
Oud 24-01-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 17:53:
Sommige mensen krijgen genoeg voedingsstoffen binnen, maar komen toch amper aan. Wanneer zij dan minder gaan eten, vallen ze dus nog meer af.

Met de voedingsmiddelen van tegenwoordig is het onmogelijk de vitamine, mineralen, voedingstoffen binnen te krijgen die je eigenlijk per maaltijd zou moeten binnen krijgen.

Jij bent btw degene die het hebt over snoep, enz. wij hebben het over gezonde tussendoortjes. Ik weet niet of je dat door hebt? (Niet vervelend bedoeld, maar ik heb het gevoel dat we langs elkaar heen praten, omdat we het over verschillende dingen lijken te hebben.)
eh ja denk het, ik was meer gefocused op het feit dat veel mensen denken dat ze hun honger gevoel kunnen voorkomen door zich vol te proppen, maag te vullen ect.
Oud 24-01-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 17:55:
http://www.ahold.nl/aholdinsociety/n...th/protein.asp
past=koolhydraten!
Oud 24-01-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 18:02:
past=koolhydraten!
?

Verder:

Citaat:
Wanneer moet je eten
Wanneer je eet kan even belangrijk zijn als wat en hoeveel je eet. Het is belangrijk dat je lichaam voortdurend kan beschikken over de voeding die het nodig heeft. Het is van belang dat het lichaam voldoende eiwitten en koolhydraten krijgt op moment dat deze voedingstoffen het hardst nodig zijn en die nood is het hoogst tot twee uur na intensieve training. Daarom dien je:
· Per dag liever 4-5 kleine maaltijden te eten dan 2-3 grote.
· De grootste maaltijden bij voorkeur na de training te nuttigen.
· Eet bij iedere maaltijd wat eiwitten, niet alleen omdat het de behoefte van je lichaam aan aminozuren dekt, maar ook omdat het stofwisselingsverhogend werkt.
http://www.fitforlife.nl/gewichtsbeheersing.html
Citaat:
Eet gevarieerd en gebruik regelmatig kleine maaltijden
Een goede en gevarieerde voeding is een eerste vereiste. De nadruk ligt hierbij op de consumptie van verse en zo min mogelijk bewerkte voedingsmiddelen. Daarnaast is het van belang dagelijks gebruik te maken van voldoende vers fruit en groente, zo mogelijk in de vorm van rauwkost. Sla geen maaltijden over en gebruik frequente kleine maaltijden gedurende de dag. Dit geeft een verdeelde opname van suikers in ons lichaam. Probeer ook rustig te eten en goed te kauwen. Neem dus de tijd! Nuttig 's avonds geen grote maaltijden meer, want juist dan vindt er vetopslag plaats.
www.orthica.nl/professionals/pdf/Overgewicht.pdf

En zeker als je aan het lijnen bent en dus waarschijnlijk minder eet dan normaal, heb je die verdeelde opname van suikers errug nodig. Anders is de kans dat je je slap gaat voelen ed behoorlijk groot.
Oud 24-01-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 17:57:
Zoals ik al heb gezegd, raden dietisten dat vaak aan.

De theorie achter dat je beter meerdere keren kleine maaltijden kunt eten is, als ik me niet vergis, dat het stofwisselingsproces dan op gang blijft.
ja dietisten zijn heilig en vooral niet zelf nadenken
Oud 24-01-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 18:01:
Met de voedingsmiddelen van tegenwoordig is het onmogelijk de vitamine, mineralen, voedingstoffen binnen te krijgen die je eigenlijk per maaltijd zou moeten binnen krijgen.
Dat ligt er aan wat je eet, lijkt me. En gelukkig zijn er tegenwoordig goede aanvullende preperaten (die niet als vervanging gebruikt moeten worden, maar als aanvulling kan best).

En als het daar van afhankelijk is of je wel of niet op een goed gewicht zit, hoe kan het dan dat het sommige mensen wel schijnt te lukken om die voedingsstoffen binnen te krijgen en iemand als Sarah volgens jou niet? Ben ik dan ook wel erg benieuwd naar.
Oud 24-01-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-01-2004 @ 18:04:
ja dietisten zijn heilig en vooral niet zelf nadenken
Jij vraagt waar ik m'n kennis vandaan haal, daar geef ik antwoord op. Verder leg ook uit waarom ik het er mee eens ben, volgens mij geeft dat al aan dat ik zelf ook wel nadenk en dat bovenstaande post dus onzin is.

Dietisten weten er over het algemeen btw wel iets meer van af dan de gemiddelde mens. Ik ga er iig wel vanuit dat zij weten waar ze het over hebben en ik zal een dietiste eerder geloven wbt eten dan een ander iemand. Lijkt me ook niet zo vreemd. Verder: zie bovenstaande deel van m'n post.
Oud 24-01-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 18:06:
Dat ligt er aan wat je eet, lijkt me. En gelukkig zijn er tegenwoordig goede aanvullende preperaten (die niet als vervanging gebruikt moeten worden, maar als aanvulling kan best).

En als het daar van afhankelijk is of je wel of niet op een goed gewicht zit, hoe kan het dan dat het sommige mensen wel schijnt te lukken om die voedingsstoffen binnen te krijgen en iemand als Sarah volgens jou niet? Ben ik dan ook wel erg benieuwd naar.
Nee, alle doorgemanipuleerde shit en fruit die al van de plant word getrokken terwijl het nog groen is, dus wanneer jij het eet, in zijn rottingsproces zit, niet. En idd, voedingssuplementen zijn daarvoor een uitkomst.

Meerderheid van de bevolking krijgt ook nooit alle benodigde voedingsstoffen binnen, waarom denk je dat zoveel mensen met gewichtsproblemen en belabberde gezondheid te maken hebben. Ik zeg niet dat het daar van afhankelijk is, want iemand met een hoge verbranding kan heel veel troep eten, en nog een goed gewicht hebben. Dat wil niet zeggen dat het gezond voor je ism of een gezond eetpatroon. Wel als je over of onder gewicht hebt en daar graag van af wil komen, moet je niet 'minder' of meer gaan eten, als in, jezelf uithongeren of volproppen. Een regelmatig, gezond en gevarieerd eetpatroon met daarbij de benodigde voedingssuplementen moeten het doen.

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 17:18.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten