Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik zou da ook willen zodat ik meer bij hem kan zijn samenwonen lijkt mij echt tof maar je moet elkaar dan ook 24uur op 24 kunnen verdragen...
en trouwens ben nog veel te jong om daaraan al te denken ![]()
|
Ik ben nog te jong (17 jaar), ik woon nog bij mijn ouders. Voordat ik ooit ga samenwonen, wil ik eerst eens even een tijdje op mezelf hebben gewoond, dat lijkt me wel zo verstandig voor mijn ontwikkeling.
![]() Ripper
|
![]() |
Ik had een maand en een half toen ik met mijn vriend ging samenwonen, maar dat was door mijn ouders...
Maar als je al drie jaar hebt, dan denk ik zeker dat het kan...
|
Verwijderd
|
Ehm... op dit moment maar even niet nee. Het zou natuurlijk hartstikke fijn zijn maar ik denk dat ik er gewoon nog te jong voor ben en ik ben nog hartstikke veel bezig met school enzo dus dan heb je toch alleen maar last van elkaar als je moet werken. Dus als het nog aan is misschien over een paar jaartjes maar nu nog ff niet...
|
![]() |
|
![]() |
Nee, ik denk het niet. We zouden het allebei wel heel erg graag willen, maar ik denk dat als we dat nu ook werkelijk zouden doen dat het dan toch een beetje fout gaat ofzo. Ik vind ten eerste dat we te jong zijn. Ik 16 en hij bijna 18. Maar we hebben elkaar de laatste 3 weken heeeeel veel gezien en toen kwamen er op een gegeven moment al wat irritaties enzo. Dus ik denk dat als we 24/7 'bij elkaar op de lip zitten' dat we dan toch wel gek worden. En we zijn trouwens pas een jaar samen. Najah over 2 weken 1 jaar...
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil het echt ontzettend graag!
Mn vriend is nu 21 en gaat binnen een jaar denk ik wel op kamers, ik wéét gewoon dak de helft van de tijd dan ook daar zal zitten. Bij hem wonen zal volgend jaar nog niet gebeuren omdat ik dan in mn examenjaar heb en daarom gewoon geen zin heb te gaan werken, tis dan al stress genoeg en aangezien ik wel dan wil meebetalen, als ik daar echt intrek, zal dat volgend jaar nog niet gebeuren. Het jaar daarop ms wel, zal ook gelijdelijk zo gaan denk ik. We zijn nu 1,5 jaar samen en ik heb echt nog nooit zoiets gehad van nu ffies oprotten, en denk dat ook niet te krijgen. Het gaat altijd heel goed samen, we doen gewoon onze eigen dingen, hij zit nu bijv. benenden tv te kijken, ik hier boven te computeren, is geen probleem.. Ik wil het graag omdat ik het gewoon heel fijn vind hem om me heen te hebben en hem altijd mis als hij er niet is. Ik weet ook gewoon dat het zal werken, ik hou ontzettend veel van hem enzo, en ben hem nooit zat geweest dus waarom niet? Jij heel veel plezier iig! Het reizen is idd irri, en jah, als je van elkaar houd, waarom niet? |
![]() |
||
Citaat:
Mijn beste vriendin die gaat ook samenwonen! Zij is 19, hij is 21. Ze gaan nu ongeveer 8 maanden met elkaar..... (ze kennen elkaar wel al 2 jaar). Maar die zagen elkaar ook te weinig... Ikzelf zou het niet kunnen/willen. Ik wil namelijk eerst iets voor mezelf hebben, voordat ik wil samen-wonen. En op dit moment vind ik mezelf ook gewoon te jong om al samen te wonen. Je krijgt ineens super-veel verantwoordelijkheden etc.
|
Ik heb een jaar samengewoond met m'n ex. Ging redelijk, als je bedenkt dat we daar geen enkele bewegingsruimte hadden.
Maar ik zal nooit meer zomaar bij iemand intrekken. Je bent naar mijn idee veel te kwetsbaar op die manier. Ik was misschien wel veel eerder vertrokken als ik niet 'vast' had gezeten in het gat ik zit hier te krap / ik wil weg / ik kan nergens heen . Dus. Ik ga gewoon lekker een flatje zoeken voor mezelf, en als Mr Thing zich aanmeldt dan mag 'ie intrekken bij mij, als ik dat een goed idee vind ![]() Nja. Ik denk dat ik na die ervaring van mij wel 3x nou zou denken voor ik weer ga samenwonen. tip: probeer het eens een maand. Echt afspreken als proefperiode, en gewoon je normale leven leiden. "Het gaat goed in de vakantie" is namelijk niet echt een goede basis om te beslissen samen te wonen: in de vakantie ben je uit je normale ritme, en is het allemaal ook nieuw en leuk en spannend. Na een maand samen (en gewoon werken/school etc) kan je aardig inschatten of het gaat lukken of dat je je kapot ergert aan zijn vieze sokken / haar langzame opstaan / hij wil nooit koken / zij hangt voor de TV / hij zit alleen maar achter de computer / etc etc. PS: zorg dat je altijd een back-up plan hebt. Al is het maar je ouders waar je in nood een paar weken terecht kan ofzo. Samenwonen kan nou eenmaal fout gaan, dat gebeurd, en op zo'n moment moet je niet door omstandigheden gedwongen worden om in die situatie te blijven.
Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 09:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
*reactie op Dark Angel*
Afgelopen weken (bijna een maand) waren voor mij vakantie, voor hem niet. Hij deed dus gewoon zijn normale dingen (werken) en ik was ook druk bezig met school. We hadden het bedacht die weken als 'proefperiode' te gebruiken... Over twee weken (na mijn examens) ga ik weer een tijd naar hem toe, hij moet dan weer gewoon werken en ik kan voor mezelf bezig. Vanaf dat moment is het de bedoeling dat er een soort proefperiode van een jaar in gaat. Ik logeer een jaar lang bij hem, maar woon officieel nog bij mijn ouders. Als het dan mis gaat, tja... terug naar mijn ouders. Hij woont niet erg groot, maar ik heb gemerkt dat ik genoeg ruimte voor mezelf heb. Ook als hij wel thuis is. Wat dat betreft gaat het dus heel goed en hebben we het er ook goed over gehad, we willen deze stap niet te snel zetten en maken er dus kleinere stapjes van. (Overigens hebben we ook afgesproken dat, áls het misgaat omdat we te dicht op elkaar zitten -> geen eind maken aan wat we hebben, maar óf verhuizen óf ik weer naar mijn ouders en even een tijd weer leven zoals vroeger (elke maand met de trein een weekendje 'op bezoek'. )
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #103 indigo | 471 | 26-11-2009 08:46 | |
Liefde & Relatie |
Heeft dit een toekomst? Verwijderd | 17 | 03-10-2009 22:58 | |