Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2009, 20:49
Verwijderd
Mijn ex en ik habben een tijdje geleden besloten om het uit te maken. Dit komt omdat ze zegt dat ze nog niet toe is aan een lange relatie. We hadden 2,5 jaar. Momenteel zit ze in het eerste jaar op de universiteit, dus ik kan best begrijpen dat ze graag nieuwe mensen wilt proberen etc. Echter, paar dagen nadat we besloten hadden om het uit te maken wou ze weer samen komen. Persoonlijk denk ik omdat ze gewoon bang was dat ze me voor altijd kwijtraak. Ondanks dat we het hebben uitgemaakt houden we nog wel van elkaar. Helaas hebben we pech en zijn we nog ontzettend jong. Dus 20 en 21 jaar. Als we ouder waren dan zouden we al kunnen samenwonen, nu wilt ze en ik dat niet omdat we nog te jong zijn.

Echter, we zijn nu gewoon vrienden, maar we gaan nog wel met elkaar om alsof we een stelletje zijn. We zoenen, seks en we zien elkaar in het weekend. Ze stond erop om gewoon vrienden te zijn, want dan zou ze niet het probleem hebben van haar gevoel dat ze geen relatie kan hebben. Ik weet niet wat ik hiermee moet. Ik wil dol graag bij haar zijn, maar het is nu gewoon te vroeg. Ik ben bang dat ik haar kwijtraak als we echt uit elkaar gaan. Het slimste lijkt mij om gewoon helemaal uit elkaar te gaan en na een paar jaar weer bij elkaar te komen om het te proberen, mits dat kan door de omstandigheden natuurlijk. Of denken jullie dat dit zo goed blijft gaan?

Wat ik hoop:
Ze krijgt een vriend, lekker haar nieuwe vrijheid genieten en nieuwe vriend proberen. Dan gaat het uit en dan proberen we het opnieuw als we ouder zijn. We houden nog van elkaar, maar we zijn nog gewoon te jong. Later kan er nog van alles gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2009, 21:07
DmCraanen
DmCraanen is offline
Ja je moet het zelf weten hoor. Als jullie zo veel van elkaar houden zou ik gewoon bij elkaar blijven >_>

Doorgaan zolang het leuk is en dán wel verder zien vind ik. Ten tweede vind ik ook die bullshit trend dat je alles maar uit moet proberen omdat je maar een leven hebt maar onzin. Dit kan voor sommige mensen heel leuk zijn maar het is ook heel fijn om gewoon lang met een persoon te zijn. als ze er uiteindelijk op dr 40e achterkomt dat ze toch liever meerdere mannen wil proberen dan doet ze dat toch >_> op je 40e ben je echt niet sexloos hoor O_o

Nouja. succes ermee! ik zou gewoon doorgaan.

edit: en dat uit elkaar gaan en na een paar jaar bij elkaar komen vind ik net zo geloofwaardig als sinterklaas. denk niet dat zo iets lukt
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 21:21
Verwijderd
Mja, doorgaan, contact houden, elkaar tijd en ruimte gunnen en later verder.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 07:56
remy476
remy476 is offline
Weet je zelf wel wat je wil? Volgens mij wil jij ook nog vanalles proberen/ ontdekken. Mag ik vragen of dit je eerste echte vriendin in (waarmee je ook voor het eerst seks mee hebt gehad)?
Oud 02-10-2009, 08:25
Verwijderd
Dit is mijn eerst echte serieuze relatie. Ik heb echter wel een andere vriendin gehad waarmee ik seks heb gehad.

Aan de ene kant zou ik ook wel nieuwe dingen willen ontdekken en proberen. Echter, ik ben bang dat ik niemand anders kan vinden. Het liefst wil ik eigenlijk gewoon leven en uitproberen en als de tijd rijp is om samen te wonen, met mijn ex verder gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 09:52
I C U
I C U is offline
Hmm, raar verhaal. Ze wil andere dingen proberen, maar het enige wat ze doet is het oude. Jij wil met haar samen zijn, maar nieuwe dingen lijkt je ook wel leuk. Misschien moet je eens nadenken over wat je nu écht wilt. Als jullie zo samen blijven klitten, zul je nooit echt andere dingen gaan doen, wat die andere dingen ook mogen zijn. In dat geval kan je net zo goed samen gaan wonen Ook niets mis mee, ik vind 20 en 21 niet echt jong.

Dus, neem de tijd om na te denken over wat jij nu wilt. Zie elkaar een paar weken niet, doe je eigen ding. Als jij er vervolgens achterkomt dat je dit niet wilt maar gewoon samen wilt zijn, dan kun je van daaruit verder. Als je besluit dat je de wereld wil gaan ontdekken, ga je van daaruit verder. Kortom, keuzes maken zodra je weet hoe je je voelt en in welke richting je 't moet zoeken. Wanttehm, zoals dat nu gaat, heeft het naar mijn idee weinig toekomst.
Oud 02-10-2009, 11:39
Verwijderd
Plannen om over een paar jaar weer samen te komen werkt sowieso niet, wat een nonsens. Dan ga je dus iedere relatie in de tussentijd aan met het idee "haha ik ga je over een jaartje keihard dumpen want ik wil tegen die tijd mijn ex weer terug!!!". Zo werkt het natuurlijk niet.

Of bij elkaar blijven, of uit elkaar gaan, maar dan ook echt en niet dat laffe gedoe van veronderstellen dat het toch wel weer goed komt na een tijdje.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 14:40
Lorelei
Lorelei is offline
Volgens mij is het feit dat je op een forum moet vragen of er toekomst in zit antwoord genoeg.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 15:18
Verwijderd
Ja.. Ik denk van alles en nog wat. Wat een kutsituatie.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 16:16
Verwijderd
Ik vind dit maar een vreemde situatie. Jullie lijken allebei niet echt te weten wat je wilt, dus ik ben het wat dat betreft met I C U eens. Neem een tijdje afstand van elkaar en kom er achter wat je echt wilt.

Overigens vind ik het 'nieuwe dingen willen proberen'-argument altijd zo vreemd. Het enige dat ik een relatie niet zou kunnen doen is seks hebben met iemand anders en daar heb ik sowieso geen behoefte aan.

Dus ik vraag me een beetje af wat jullie allebei bedoelen met 'nieuwe dingen' en waarom jullie dit niet (samen) zouden kunnen doen terwijl jullie een relatie hebben.

Anyway, neem een tijdje rust, voer een goed en eerlijk gesprek met elkaar en kom er eerst maar eens achter wat jullie willen. Zij geeft zelf aan nieuwe dingen te willen doen, maar gaat in principe gewoon verder met jullie relatie. Dus er is gewoon geen duidelijkheid; daar zou ik beginnen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 16:57
Myuki
Myuki is offline
Te jong... ammehoela! Zo half samen blijven lijkt me erg onbevredigend. Dus ik zou een keuze maken: of samen blijven of echt uit elkaar gaan. En waarom zou je samen moeten gaan wonen, waar is dat voor nodig?
Maarja, je moet 't zelf weten...
Oud 02-10-2009, 17:38
Daantjer
Daantjer is offline
Probeer gewoon echt wat samen met haar te hebben, want als zij een nieuwe vriend heeft, en jij een nieuwe vriendin, en het raakt uit met die vriend, wat dan?
Oud 03-10-2009, 16:59
cenerentola
cenerentola is offline
Waarom gaan jullie niet serieus verder als jullie van elkaar houden? Wat weerhoud je? Alleen maar omdat samenwonen op jullie leeftijd ouderwets is? Omdat het kinderachtig is dat jullie van de middelbare school kennen? Kom op, geef het gewoon een kans! Jullie komen telkens toch weer bij elkaar! Dus waarom doen jullie zo moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom gaan jullie niet serieus verder als jullie van elkaar houden? Wat weerhoud je? Alleen maar omdat samenwonen op jullie leeftijd ouderwets is? Omdat het kinderachtig is dat jullie van de middelbare school kennen? Kom op, geef het gewoon een kans! Jullie komen telkens toch weer bij elkaar! Dus waarom doen jullie zo moeilijk?
Omdat ze geen "vaste" relatie wilt hebben. We hebben nu 2,5 jaar en ze voelt zich te jong om nu al samen te gaan wonen enzo. Ik denk dat ze gewoon andere vriendjes wilt, voordat ze een "vaste" relatie heeft.

Ik geef het dus wel een kans. Helaas is zij de gene die.. zucht. Ik wou dat mij dit niet overkwam. Ik wil eigenlijk gewoon samen plezier hebben, lol hebben en daarnaast werken/studeren etc. Het punt is nu dat ik gewoon nog seks/zoen, omdat we wel van elkaar houden, maar we hebben geen officiele relatie. Misschien wilt ze nu een nieuwe vriend proberen, maar misschien gaat dat snel mis en dan komen wij misschien weer.. etc. Of ze verandert na een paar maanden alweer van mening. Voor nu laat ik het eigenlijk gewoon voor wat het is. Ik pak mijn leven weer op, ik ontmoet nieuwe vrienden en ergens diep in mijn hart hoop ik dat het later ooit weer goed gaat komen. Ik ken veel mensen die dit probleem hebben. De ene wilt niet te gebonden zijn vanwege de jonge leeftijd, terwijl de andere al praat over samenwonen. Middelbare school liefde is wat dat betreft veel simpeler.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 18:20
cenerentola
cenerentola is offline
Probeer haar voor de laatste keer te overtuigen. Zeg dat je een serieuze relatie wilt en als ze dat niet wilt, dat het dan definitief over is. Aan de situatie ga je kapot en hopen dat ze uiteindelijk bij je terugkomt, belemmert je om verder te gaan met je leven.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Probeer haar voor de laatste keer te overtuigen. Zeg dat je een serieuze relatie wilt en als ze dat niet wilt, dat het dan definitief over is. Aan de situatie ga je kapot en hopen dat ze uiteindelijk bij je terugkomt, belemmert je om verder te gaan met je leven.
Ja.. Ik denk dat ik dit ga doen over een paar maanden. Als het weer een beetje normaal aanvoelt ofzo? Of niet? I dont know...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 18:42
Verwijderd
Ik denk dat het geen toekomst heeft, eigenlijk, als je het nu al 'niet erg' vindt als jullie een tijd echt uit elkaar gaan en je zelfs hoopt dat zij een andere vriend krijgt..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 22:58
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Ja.. Ik denk dat ik dit ga doen over een paar maanden. Als het weer een beetje normaal aanvoelt ofzo? Of niet? I dont know...
een paar maanden? waarom uitstellen? ik zou er zo snel mogelijk over beginnen. Je zit er best wel mee, anders zou je er niet een topic over beginnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten