Oud 23-01-2004, 20:40
regardless
regardless is offline
mischien ontkleurings sooi ofzo?

Ik heb nu zwarte plukken in me dreads, en ik heb rood/paarsige verf gekocht en ontkleurings middel spul.. dus daar gooi ik er binnen kort ook nog wat plukken van in..
staat vast niet maar boeie
Advertentie
Oud 23-01-2004, 20:50
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 23-01-2004 @ 13:53:
Ik heb een vraagje. Het leek mij wel cool om een spierwitte dread te hebben tussen al mijn zwarte dreads, maar ik vraag mij af hoe ik dit doen moet, EN of het wel mogelijk is. Ik heb zwart kroes haar. Ik wil zoiezo nog even wachten tot mijn dreads wat volwassener zijn.

Vertel mij!
Tsjah..
Oud 24-01-2004, 18:50
Gadje
Gadje is offline
wat is de beste manier om ze te blonderen?
ontkleuren of gewoon blond of met dat waterstofperoxide?

ik heb vandaag mn dreads gewassen, ze lijken uitgezakt en slap...is dit altijd zo?
Oud 24-01-2004, 21:49
metaldready
metaldready is offline
eej ik heb nu een half jaar dreadies
maar ze zijn niet egt strak je kan sommige stukken nog egt uit elkaar trekken en dat vind ik egt best wel klote,
heeft iemand een tip om dit te bewerken
en wat moet ik met al die haken grrr
Oud 24-01-2004, 22:53
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
metaldready schreef op 24-01-2004 @ 22:49:
maar ze zijn niet egt strak je kan sommige stukken nog egt uit elkaar trekken en dat vind ik egt best wel klote,
ja dat heb ik nu ook
Oud 24-01-2004, 23:04
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
metaldready schreef op 24-01-2004 @ 22:49:
Dat uit elkaar trekken heb ik niet echt een oplossing voor, gewoon zo veel mogelijk draaien.
Haken: haak iets groter maken, daar de hele dread doorheen halen en strak aantrekken. Voila
Oud 25-01-2004, 09:24
Verwijderd
xzeon ik kan wel paar wittte nepdreads voor je maken als je dat wilt, die zet je gewoon met een elastiekje vast
Oud 25-01-2004, 11:51
slender_fungus
slender_fungus is offline
een vriendin van me heeft op een maand na een jaar dreads. alleen ze waren niet zo super goed gezet ( ) en ze heeft ze daarna ook niet zo heel erg goed verzorgt. resultaat: ze is nu al iets van 2 maanden bezig met uitkammen (een gedeelte dan) en op nieuw zetten omdat ze er gewoon niet uitzagen en sommigen meer staartje's dan dreads waren.
nu denken we dus dat het wel zou helpen als ze dr haar zou gaan ontkleuren zodat het veel stugger wordt en die dreads er dus mooier uit gaan zien en degene die opnieuw erin gezet moeten worden beter erin te zetten zijn. alleen er zitten echt onwijs veel elastiekje's in en ze is bang dat die daar niet tegen kunnen.
en als dat niet uit maakt, wat voor ontkleuring zou dan aan te raden zijn? (percentage)
alvast bedankt
Oud 25-01-2004, 17:41
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
slender_fungus schreef op 25-01-2004 @ 12:51:
een vriendin van me heeft op een maand na een jaar dreads. alleen ze waren niet zo super goed gezet ( ) en ze heeft ze daarna ook niet zo heel erg goed verzorgt. resultaat: ze is nu al iets van 2 maanden bezig met uitkammen (een gedeelte dan) en op nieuw zetten omdat ze er gewoon niet uitzagen en sommigen meer staartje's dan dreads waren.
nu denken we dus dat het wel zou helpen als ze dr haar zou gaan ontkleuren zodat het veel stugger wordt en die dreads er dus mooier uit gaan zien en degene die opnieuw erin gezet moeten worden beter erin te zetten zijn. alleen er zitten echt onwijs veel elastiekje's in en ze is bang dat die daar niet tegen kunnen.
en als dat niet uit maakt, wat voor ontkleuring zou dan aan te raden zijn? (percentage)
alvast bedankt
Ik zou nou niet gaan ontkleuren, vlak voor je dreads wilt zetten, aangezien je bij dreads zetten ook al permanentvloeistof gebruikt. Grote kans dat je dan geen haar meer overhoudt. Maar dreads moeten gewoon goed kunnen vervilten, lukt het niet goed, dan kun je beter dikkere dreads nemen, die vervilten beter, sneller en ze worden harder.
Oud 25-01-2004, 18:27
metaldready
metaldready is offline
da vervilten gaat vanzelf toch??
ik heb ze nu half jaar nnog niets van gezien,
is er iets waardoor ik heb proces kan versnellen en ze ook harder en vaster worden??
moet ik er gweoon veel zooi in goien zoals wax enso??
Oud 25-01-2004, 19:19
the exploding boy
Citaat:
metaldready schreef op 25-01-2004 @ 19:27:
da vervilten gaat vanzelf toch??
ik heb ze nu half jaar nnog niets van gezien,
is er iets waardoor ik heb proces kan versnellen en ze ook harder en vaster worden??
moet ik er gweoon veel zooi in goien zoals wax enso??
vervilten= het inelkaar haken van de haarschubben. Waarom zou je dan veel zooi erin gooien? Dan plakken je haarschubben juist dicht, waardoor het vervilten steeds langzamer gaat. Tenzij je speciale dreadwax hebt. Vervilten kun je versnellen door veel te draaien, 1e 3 maanden niet te wassen, zowieso niet te vaak wassen etc. Echt vervilt zijn je dreads pas na 2 jaar.
Oud 25-01-2004, 20:14
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-01-2004 @ 20:19:
vervilten= het inelkaar haken van de haarschubben. Waarom zou je dan veel zooi erin gooien? Dan plakken je haarschubben juist dicht, waardoor het vervilten steeds langzamer gaat. Tenzij je speciale dreadwax hebt. Vervilten kun je versnellen door veel te draaien, 1e 3 maanden niet te wassen, zowieso niet te vaak wassen etc. Echt vervilt zijn je dreads pas na 2 jaar.
wat bedoel je dan met draaien?op je hoofdhuid ofzo?
sommige dreads zijn bij mij plat...die heb ik dus ook opnieuw gedaan.
en ik ben die witte schilfertjes zat...
waar kan ik ze t beste laten 'reparen'/fatsoeneren/opnieuw laten doen?
Oud 25-01-2004, 20:58
Hagel
Hagel is offline
Ik heb vrij dun en weinig haar, is het dan ook mogelijk om dreads te laten zetten of word het dan heel lelijk? Iemand die dit had/heeft of er iets van weet?
Oud 25-01-2004, 21:16
metaldready
metaldready is offline
wat moet ik trouwens met al die platte dreads op men achterhoofd??
Oud 25-01-2004, 21:47
the exploding boy
@ 2 bovenstaande; beide antwoorden; draaien over je hoofdhuid. dus bij dun haar dikkere dreads zetten en de uitgroei *dik* bijwerken. en platte dreads ook idd. over hoofdhuid draaien ( wel stevig! ) dan worden ze als je het goed doet rond.
Oud 25-01-2004, 23:48
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Narod schreef op 25-01-2004 @ 21:58:
Ik heb vrij dun en weinig haar, is het dan ook mogelijk om dreads te laten zetten of word het dan heel lelijk? Iemand die dit had/heeft of er iets van weet?
Ik heb ook nogal dun en niet té veel haar, maar heb toch dreads.
Ze zijn misschien niet zo mooi als bij mensen met een grote bos haar, maar daar kan weinig aan gedaan worden.
Ik heb er nogal veel en ze zijn redelijk fijn, dus wel meer werk om bij te werken. Ik denk (hoop) wel dat ik na verloop van tijd wat dikkere zal krijgen, want het haar blijft groeien en wat er normaal uitvalt blijft erin hangen.
Oud 26-01-2004, 11:29
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-01-2004 @ 22:47:
@ 2 bovenstaande; beide antwoorden; draaien over je hoofdhuid. dus bij dun haar dikkere dreads zetten en de uitgroei *dik* bijwerken. en platte dreads ook idd. over hoofdhuid draaien ( wel stevig! ) dan worden ze als je het goed doet rond.
dan heel je dread vast pakken en oprollen, ik snap t nog steeds niet..
mn platte dreads doek gewoon opnieuw, maak ik er 2 dunnere van
ik heb ook dun en weinig haar, ik heb ook niet echt een volle bos maar mooi vind ik wel
Oud 26-01-2004, 12:06
Verwijderd
teb/olga heeft t over deze methode

en dan je hand met die dread tussen je vingers over je hoofdhuid wrijfen (rondjes met de klok mee)
Oud 26-01-2004, 12:26
metaldready
metaldready is offline
hek geprobeert maar lukte helemaal niet!
Oud 26-01-2004, 12:47
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
metaldready schreef op 26-01-2004 @ 13:26:
hek geprobeert maar lukte helemaal niet!
ja, maar dat komt omdat jij in Limburg woont, en dan gaat het anders geloof ik!
Oud 26-01-2004, 12:56
metaldready
metaldready is offline
eej als jij Frank bent houw dan is effe je mond..
ik ben een echte gelderlandse
muhahah
Oud 26-01-2004, 13:04
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
metaldready schreef op 26-01-2004 @ 13:56:
eej als jij Frank bent houw dan is effe je mond..
ik ben een echte gelderlandse
muhahah
het is mij!

Iking de Viking

haihai!

Oud 26-01-2004, 13:13
metaldready
metaldready is offline
ik wist het!

kijk maar uit ik ga bijna over je dreads heen kwijlen..

Oud 26-01-2004, 13:58
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
metaldready schreef op 26-01-2004 @ 14:13:
ik wist het!

kijk maar uit ik ga bijna over je dreads heen kwijlen..

ow, maar jij mag dat natuurlijk!
Oud 26-01-2004, 14:05
metaldready
metaldready is offline
Citaat:
drezzz schreef op 26-01-2004 @ 14:58:
ow, maar jij mag dat natuurlijk!
oe spannend
wanneer?
Oud 26-01-2004, 14:49
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 26-01-2004 @ 13:06:
teb/olga heeft t over deze methode
[afbeelding]
en dan je hand met die dread tussen je vingers over je hoofdhuid wrijfen (rondjes met de klok mee)
dat werkt bij ook niet echt, hoe lang draai je dan ongeveer?
Oud 26-01-2004, 14:58
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 26-01-2004 @ 15:49:
dat werkt bij ook niet echt, hoe lang draai je dan ongeveer?
Er schijnen 10 minuten voor nodig te zijn wil je resultaat zien. Ik ben het meestal na 2 minuutjes al zat en dan is het wel redelijk geklit bij mij (je blijft altijd wel een stukje glad haar zien)
Oud 26-01-2004, 15:04
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 26-01-2004 @ 15:58:
Er schijnen 10 minuten voor nodig te zijn wil je resultaat zien. Ik ben het meestal na 2 minuutjes al zat en dan is het wel redelijk geklit bij mij (je blijft altijd wel een stukje glad haar zien)
na een minuut vind ik t vaak al weer genoeg...
maja voortaan wat langer doen
Oud 26-01-2004, 16:57
the exploding boy
Citaat:
Gadje schreef op 26-01-2004 @ 16:04:
na een minuut vind ik t vaak al weer genoeg...
maja voortaan wat langer doen
ik doe het nog niet eens een minuut ofzo. werkt prima . moet wel beetje hardhandig doen, anders merk je niks
Oud 26-01-2004, 17:23
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 26-01-2004 @ 17:57:
ik doe het nog niet eens een minuut ofzo. werkt prima . moet wel beetje hardhandig doen, anders merk je niks
Ja, maar als je het teveel doet is het toch ook niet goed?

(trek je gelijk de helft eruit)
Oud 26-01-2004, 17:33
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 26-01-2004 @ 17:57:
kep t net een tijdje hard gedaan
helpt wel!
kep btw mn nepdreads van mortisha, dank je wel!!
Oud 26-01-2004, 17:45
the exploding boy
Citaat:
phensicske schreef op 26-01-2004 @ 18:23:
Ja, maar als je het teveel doet is het toch ook niet goed?

(trek je gelijk de helft eruit)
warom zou je het eruit trekken? Als je het goed doet, staat er geeneens druk op je dreads, je duwt ze juist, je trekt er niet aan.
Oud 26-01-2004, 18:10
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 26-01-2004 @ 18:45:
warom zou je het eruit trekken? Als je het goed doet, staat er geeneens druk op je dreads, je duwt ze juist, je trekt er niet aan.
De losse haartjes rondom die nie mooi meeklitten, heb ik soms meegedraaid en als ik dan loslaat trek ik ze per ongeluk mee.

Btw: is het normaal dat na het waxen je haar er een beetje bijhangt? Niet echt volumieus? Ziet er echt vettig en vies uit vind ik.
Oud 26-01-2004, 19:03
phensicske
phensicske is offline
Nog een vraagje.

Ik pas dus de methode toe van de dread er helemaal door te trekken en dus ook helemaal vanboven, maar nu is het probleem dat het net in twee stukken verdeeld is vanboven en niet lijkt goed te komen.

Is dit een kwestie van tijd of blijft dit er zo uitzien?

Misschien dat ik het beter zou vastnaaien of zo?
Oud 26-01-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 26-01-2004 @ 20:03:
Nog een vraagje.

Ik pas dus de methode toe van de dread er helemaal door te trekken en dus ook helemaal vanboven, maar nu is het probleem dat het net in twee stukken verdeeld is vanboven en niet lijkt goed te komen.

Is dit een kwestie van tijd of blijft dit er zo uitzien?

Misschien dat ik het beter zou vastnaaien of zo?
zoals ik welles vaker al had gezegd :
als je je uitgroei gaat haken (door zichzelf haalt dus) heb je grote kans dat t 2 dreadjes worden
Oud 26-01-2004, 19:18
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 26-01-2004 @ 20:17:
zoals ik welles vaker al had gezegd :
als je je uitgroei gaat haken (door zichzelf haalt dus) heb je grote kans dat t 2 dreadjes worden
Oud 26-01-2004, 19:23
Verwijderd
hmm je kan al sje t net gedaan hebt hem nog terug trekken! gewoon precies tegenovergestelde doen, maar wel nauwkeurig zijn, OF je kan m nog een keer erdoorheen halen aleen dan 90 graden opzij zeg maar (dus niet door hetzelfde gaatje halen)
Oud 26-01-2004, 19:29
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 26-01-2004 @ 20:23:
hmm je kan al sje t net gedaan hebt hem nog terug trekken! gewoon precies tegenovergestelde doen, maar wel nauwkeurig zijn, OF je kan m nog een keer erdoorheen halen aleen dan 90 graden opzij zeg maar (dus niet door hetzelfde gaatje halen)
Nee, het is niet net gedaan, ik heb het gewoon nu nog maar opgemerkt.

Maar in ieder geval bedankt voor je advies, ik ga het proberen.
Oud 27-01-2004, 13:44
wendysentjens
wendysentjens is offline
[Hey allemaal, ik heb even een paar vraagjes en hoop dat jullie me daar mee vooruit kunnen helpen!
Ik wil heel graag dreads laten zetten maar weet niet welke kapper het beste is.
Ik heb nu al wat informatie ingewonnne bij hairpolice in amsterdam en bij dreadlock academy in schayk.
Welke adviseren jullie om heen te gaan?

Groetjes wendy
Oud 27-01-2004, 13:47
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
wendysentjens schreef op 27-01-2004 @ 14:44:
[Hey allemaal, ik heb even een paar vraagjes en hoop dat jullie me daar mee vooruit kunnen helpen!
Ik heb nu al wat informatie ingewonnne bij hairpolice in amsterdam en bij dreadlock academy in schayk.

Groetjes wendy
Laat het door iemand van hier doen, veel goedkoper. Verschillende mensen bieden zich aan in dit topic, moet je maar even doorlezen.
Oud 27-01-2004, 14:05
metaldready
metaldready is offline
Citaat:

Groetjes wendy
ik heb ze in schaijk laten zetten en dat was egt fucking duur!! en ze hadden almaal golfjes heelvaag nu na een half jaar ist er bijna uit (de golfjes dan)
achteraf had iik het geqwoon door een maat oeten laten doen, had veel geascheelt en is ook mooi
Oud 27-01-2004, 14:06
Gadje
Gadje is offline
Citaat:

Groetjes wendy
gewoon door iemand op t forum
muckymouse
the exploding boy
cematary slut doen t
lees gewoon t topic ff door
het is echt véél goedkoper!!!
Oud 27-01-2004, 16:35
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb vanaf het begin elastiekjes in mn dreads bij mn hoofdhuid (heb ze vandaag precies 3 maanden). Na hoeveel tijd kan ik die eruit halen? Sommige mensen hebben nooit elastiekjes in hun dreads gehad maar ik had gehoord dat het wel beter was.
Oud 27-01-2004, 17:06
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
metaldready schreef op 26-01-2004 @ 15:05:
oe spannend
wanneer?
Ik kom binnekort een keer in die buurten Blindsight kijken, dus wie weet!
Oud 27-01-2004, 17:17
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 27-01-2004 @ 17:35:
Ik heb vanaf het begin elastiekjes in mn dreads bij mn hoofdhuid (heb ze vandaag precies 3 maanden). Na hoeveel tijd kan ik die eruit halen? Sommige mensen hebben nooit elastiekjes in hun dreads gehad maar ik had gehoord dat het wel beter was.
volgens mij heb je dan minder kans dat ze in elkaar groeien ofzo
ik heb er iig geen elastiekjes inzitten
de eerste week wel maar daarna niet meer
het lag volgens mij gewoon aan de elastiekjes
Oud 27-01-2004, 17:33
regardless
regardless is offline
ik had in het begin touwtjes bij me hoofdhuid zeg maar
Ik durf ze er niet uit te knippen omdat ik toch zo lomp ben en ik vast de hele dread eraf zal knippen
Maar ik vind het ook wel weer grappig, kan ik zien hoever me dreads al gegroeit zijn!! en dat is nu ongeveer al 8 cm! jaja
Oud 27-01-2004, 19:01
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 27-01-2004 @ 18:17:
volgens mij heb je dan minder kans dat ze in elkaar groeien ofzo
ik heb er iig geen elastiekjes inzitten
de eerste week wel maar daarna niet meer
het lag volgens mij gewoon aan de elastiekjes
Bij mij zijn er al wat dreads aan elkaar gegroeid (eigenlijk maar 2 echt erg).
Volgens mij zijn die elastiekjes ervoor dat er niet teveel losse haren komen, dat de dread mooi in elkaar blijft (maar volgens mij kan 1 zo'n elastiekje daar ook weer niet zoveel aan doen)

@regardless: wow 8 cm! hoe lang heb je je dreads al? mijne moeten ook groeien namelijk, maar ik zie nu wel een beetje verschil met 3 maanden geleden ook al waren de puntjes eerst stukken afgebroken doordat ik er teveel aanzat.
Oud 28-01-2004, 07:10
tandenborstel
tandenborstel is offline
Weet iemand welke shampoo je kan gebruiken om je haar mee te wassen als je niet van die speciale dread shampoo hebt.
Dus van die shampoo die niks op je haar achter laat.
Oud 28-01-2004, 10:05
regardless
regardless is offline
@ nirvanaat: ja al 8 centimeter en sommigen al 10! heb ik gister gemeten hehe
Maar heb me dreads nu 7 maanden.

@tandenborstel:
In alle gewone shampoos zit van die troep die residu achter laat.
Je kunt beter wel dreadshampoo kopen.
Kun je ook gewoon bij de afro shop doen.. is zo rond de 4/5 euro valt nog wel mee dus.
Oud 28-01-2004, 10:24
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
regardless schreef op 27-01-2004 @ 18:33:
ik had in het begin touwtjes bij me hoofdhuid zeg maar
Ik durf ze er niet uit te knippen omdat ik toch zo lomp ben en ik vast de hele dread eraf zal knippen
Maar ik vind het ook wel weer grappig, kan ik zien hoever me dreads al gegroeit zijn!! en dat is nu ongeveer al 8 cm! jaja
hehehe, mijn dreads zijn al zeker 15 cm gegroeid (mag ook wel, in 4 jaar)

Je moet de schaar onder een touwtje zetten, en hem dan als het ware losvijlen (dus niet knippen). Als je die touwtjes er namelijk lang in laat zitten en je gaat er ook mee douchen enzo (vocht), heb je kans dat ze gaan rotten, en het laatste wat je wil is rottende touwtjes in je dreads.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten