Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat een partij altijd moeite moet doen om ook eens te regeren. Altijd maar vanaf de zijlijn roepen dat het fout is, vind ik niet erg overtuigend.
||
![]() |
Citaat:
2. Ik ga niet in op argumentatie op basis van een incident dat niet na te trekken is.
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Daarin zagen we dan bijvoorbeeld Jan die Agnes Kant voor alles wat lelijk is uitmaakte, enkel omdat ze een debat niet had gevoerd zoals hij het wilde. Dat lijkt mij geen goede manier van samenwerken. Het programma van de SP is dusdanig onrealistisch dat ze mijlenver van andere partijen afstaat. Dan is het ook onmogelijk om zo'n partij in coalitieonderhandelingen te betrekken.
|||
Citaat:
Maar ik geef toe dat Jan Marijnissen aan vervanging toe is. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 11:33. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Succes met je eigen partij. Wat gaan ongeveer de standpunten worden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had van jou niet verwacht dat je Fortuyneske retoriek zou komen. ![]() Het is toch wat dat ik telkens de Paarse kabinetten moet verdedigen. Allereerst wat het een kabinet van drie partijen, het is dus niet enkel de PvdA die er de verantwoordelijkheid voor moet dragen. Het openbaar vervoer is verzelfstandigd, niet geheel aan de markt overgelaten zoals de VVD wilde. Een duidelijk voorbeeld van een compromis. In de zorg is ten tijde van Paars heel veel geld geïnvesteerd. als deze investeringen zouden worden voortgezet, in plaat van terugbezuinigd zoals Hoogervorst nu doet, zou het wel goed kunnen komen met de zorg. Tot slot heeft Nederland nog nooit zo'n welvaart gekend als ten tijde van de Paarse kabinetten.
||
![]() |
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
NN schreef op 27-01-2004 @ 19:23:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het VVD-justitiebeleid is een gruwelijke misser. De veronderstelling dat hogere straffen zullen leiden tot een afname van de criminaliteit is zó van gister. Die lui moeten eens gaan praten met mensen die er verstand van hebben, in plaats van het over te laten aan een paar van die trutjes in mantelpakjes die dan in Den Haag Vandaag het strafbeleid van de VVD en CDA mogen verdedigen tegenover twee hoogleraren strafrecht en rechtspsychologie. Die lui hadden niet eens in de gáten dat ze gefileerd, gepekeld en opgehangen werden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Een ideale partij is voor mij een partij die lokaal en landelijk zeer actief is, zoals de SP, maar dat combineert met iets meer realistische standpunten inzake de economie (min of meer richting PvdA, maar 72%-belastingschijf terug en gehernationaliseerde NS en streekvervoer blijven echter wel staan), maar op het punt van milieu en buitenlandse politiek de lijn van GroenLinks en de SP volgt.
Laatst gewijzigd op 28-01-2004 om 01:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
De SP zal toch een keer tot compromissen moeten komen als het ooit zal willen regeren. Een Jan-dictatuur lukt binnen de fractie, maar niet binnen de gehele landelijke politiek. Ik bedoel inderdaad "die gast" (ik ben zijn naam even kwijt ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Als de PvdA ten tijde van Paars tegen de VVD had gezegd 'dat willen we niet', dan was dat kabinet al snel gevallen. Dan hadden we nog eerder onder het Balkenende-juk gezeten. Ook een volkspartij moet de realiteitszin hebben om in te zien dat compromissen die leiden tot dingen die je misschien niet wil, maar als je dat niet accepteert er geen samenwerking kan komen. Paars heeft best wel goed met het geld omgesprongen. Er is niet voor niets ook een enorm bedrag terug betaald op de tekorten. Jij voorziet een complot tussen Paars en het Balkenende-beleid? ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het 72%-plan is heel sympathiek hoor, maar onwerkelijk. daarmee jagen we alle kapitaalkrachtigen het alnd uit. Daar moeten we dus niet aan beginnen! Terugbrengen van OV-verantwoordelijkheid bij overheid lijkt me wel een goed plan. GL en SP hebben een verschillend buitenlandbeleid.
||
Citaat:
Het gaat ze duidelijk alleen om de zetels en niet om een eigen ideaalbeeld, dat vind ik al genoeg reden om er niet op te stemmen.
||
![]() |
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
NN schreef op 28-01-2004 @ 13:15:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nog meer kritiek:
Wilders: VVD is bejaardenhuis in kwadraat DEN HAAG - VVD-Kamerlid Geert Wilders vindt de VVD "een bejaardentehuis in het kwadraat". "De partij moet volstrekt worden omgevormd, maar er wordt niet nagedacht over de koers", zegt hij deze week in een interview met het weekblad Nieuwe Revu. Wilders: VVD te gezapig. Het is de tweede maal in enkele dagen tijd dat er sprake is van forse interne kritiek bij de VVD. De staatssecretarissen Rutte en Schultz willen dat de partij haar 'Wassenaarse' imago afschudt en opschuift naar het midden. Maar Wilders pleit juist voor een rechtse koers. "Daar zal ik voor blijven knokken", zegt hij in het interview. In een toelichting zegt Wilders dat hij met de term bejaardentehuis heeft willen aangeven dat de VVD te gezapig is. "We zijn te veel ingedut. We praten alleen over de politiek van vandaag, niet over de koers voor de toekomst." Het interview met Nieuwe Revu is gehouden vóór Schultz en Rutte met hun uitspraken kwamen. Wilders zegt het inhoudelijk volstrekt met beide staatssecretarissen oneens te zijn, maar is wel blij dat ze een discussie op gang hebben gebracht. "Schultz heeft een aantal onverstandige opmerkingen gemaakt door te pleiten voor een samengaan met D66 en delen van de PvdA, maar laat haar het maar zeggen. We moeten niet zo bang zijn voor het beeld van verdeeldheid. Ik ben ontzettend blij met het debat. Dat hoort bij een volwassen partij." Wilders is ook niet bang dat hij de de discussie over de koers van de partij zal verliezen. "Als je bang bent om te verliezen moet je niet in de politiek gaan." http://www.telegraaf.nl/binnenland/article7538011.ece
|||
Citaat:
Citaat:
[edit]even ter verduidelijking, want ik zie al dat gimme more beer mij niet begrijpt: wat ik hierboven schreef over buitenlandbeleid slaat op het buitenlandbeleid dat mijn ideale (hypothetische) partij voorstaat. [/edit]
Laatst gewijzigd op 28-01-2004 om 19:26. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder was het bij de PvdA ook een goede gewoonte om een groot deel van je inkomen aan de partij af te staan, en het zou me niet verbazen als het bij andere partijen ook zo werkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Laten we nu wel even reeël zijn over Paars: de VVD bepaalde gewoon het beleid daar, en de PvdA en D66 brachten daar weinig tegenin, omdat ook zij gegrepen waren door het idee van neoliberalisme: marktwerking, liberalisering en privatisering. Niet voor niets zei Bolkestein in 1994 (of 1995): 'Behalve Jan Marijnissen van de SP denkt nu iedereen liberaal'. Inderdaad was ook de PvdA de liberale weg ingeslagen. Pas nu krabbelen ze langzaam weer een stukje terug.
De VVD is in dat opzicht een briljante machtspartij, eigenlijk zijn ze dat al sinds 1977. Sinds de val van het kabinet-Den Uyl heeft voornamelijk de VVD de politieke en economische koers in Nederland bepaald met haar neoliberalistische visie, en CDA, D66 en ook de PvdA volgden in het kielzog van de VVD. Het CDA deed maar al te graag mee met de neoliberale plannen van de VVD tijdens de jaren tachtig, en het derde kabinet-Lubbers van CDA en PvdA was in feite een centrumlinkse dekmantel voor hetzelfde beleid van de jaren ervoor, kortom: VVD-beleid. In die jaren (1977-1994) is dus de 72 %-belastingschijf afgeschaft (1990), de PTT geprivatiseerd (eind jaren '80) en de verzelfstandiging van de NS voorbereid. Tijdens Paars veranderde er eigenlijk weinig. Ja, de PvdA en D66 remden de VVD een klein beetje af, waardoor niet de gehele publieke sector is geprivatiseerd. Als het aan de VVD had gelegen was dat namelijk wel gebeurd. Maar tijdens Paars is bijvoorbeeld wel de verzelfstandiging van de NS definitief doorgevoerd, zonder dat de PvdA zich daar noemenswaardig tegen verzette (wat ze als sociaal-democraten wel hadden moeten doen). LS zei het al: er is door de PvdA heel veel water bij de VVD-wijn gedaan. Overigens zien we ook nu weer dat de VVD in feite de touwtjes in handen heeft in Balkenende II.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar we dwalen af, geen Paarsdiscussies meer. Het gaat over de VVD-nieuwe stijl.
||
![]() |
Citaat:
Ook is men tegenwoordig, helaas, dusdanig individualistisch dat het niet acceptabel wordt gevonden om zo'n 3/4e deel van het inkomen in te leveren aan de maatschappij.
|
![]() |
Ik zie dat er nog heel wat forum-SP'ers zijn die nog wat Paarswraak willen botvieren.
![]() Maar deze discussie daar niet de juiste plaats voor. Laten we eens naar de toekomst kijken. Wat voor gevolgen heeft een nieuwe liberale brede volkspartij voor ons land?
|||
Citaat:
![]() Citaat:
De gevolgen kunnen bijvoorbeeld zijn dat zo'n partij door het bredere spectrum de grootste partij wordt, of iig de premier een keer mag leveren (zie België). Verder valt er nog weinig over te zeggen.
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat je met je Belgiëvergelijking wel goed zit. Stel dat de VVD, nu goed voor zo'n 30 zetels, D66 binnenhaalt en een stuk of wat CDA en PvdA-zetels. Dan heeft die partij ineens zo'n 40 à 45 zetels. Dan kan het best wel eens de grootste partij worden. Maar zolang er xenofoben als Wilders, Hirsi Ali en Kamp en marktfundamentalisten als Nijs op de voorgrond blijven treden verwacht ik niet dat het wat zal worden.
||
Citaat:
Wat betreft marktfundamentalisten zou ik het niet weten.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Oh jij gelooft elke schreeuwlelijk? Dat figuur was toevallig iemand die een hele dikke eigen agenda had en dit in de naam van de SP naar buiten wou brengen.. Helaas.... het paste niet in het SP beleid, was geen SP gedachtengoed en daarom werd meneer boos, omdat zijn eigen agenda niet gesteund werd binnen de SP... Citaat:
Dan heb je ook nog een overweldigend grote groep mensen die het liefste in hun eentje in Nederland leven en met niets en niemand rekening houden... dan blijven er niet veel kiezers over voor een partij die als hoogste goed de samenleving heeft. Mijn ideale partij? De SP voor het sociale beleid en de samenleving, met een paar slimme mensen van de VVD voor de economie en een paar extremisten zoals ik die niet schromen om mensen die niet willen samenleven op te sluiten in een concentratiekamp om daar weer rein te worden of te worden opgeruimd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
De SP is juist hartstikke Realistisch, maar anders dan dat jullie gewend zijn! Wat is er dan Realistisch volgens jullie? De LPF? Waar 17% van de Nederlanders op stemde met een dode leider? CDA/VVD/D66 waar inmiddels de helft van hun achterban al weer is afgehaakt? Realistisch... wat een bullshit!! Citaat:
Kijk naar Gandhi, Martin Luther King, Mandela, Jezus Christus (voor de believers onder ons), etcetera.... Zonder idealen geen vooruitgang. |
![]() |
|
over Jan Marijnissen:
een van de weinige politici die goede ideeen naar voren brengt, die altijd ijzerhard zijn plannen kan onderbouwen. Dat er mensen zijn die daar niet mee om kunnen gaan: kan mij heel goed voorstellen. Bovendien: Jan Marijnissen een dictator noemen is echt het stomste wat je kan zeggen: Marijnissen draagt een groot deel van zijn salaris af om binnen de SP de minder bedeelden iets bij te stoppen.... hoe kun je ZO iemand nou een dictator noemen... nee Jan Peter Balkenende... dat is de meest in de buurt komende dictator die we hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 500 | 09-01-2008 19:28 | |
Wilders richt partij op Love & Peace | 167 | 18-11-2004 19:10 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Gatara | 500 | 10-10-2004 14:02 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
VVD gaat terug naar Bolkestein-koers SSER | 34 | 24-02-2004 21:04 | |
Balkenende hield info achter over de zaak Margarita D@mien | 35 | 25-04-2003 20:59 |