Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het uiten van woede beter dan het op te kroppen.
Zelf zal ik het altijd uiten, als het niet mogelijk is op het moment zelf (bv. tegen een leerkracht die onrechtvaardig is, maar je moet beleefd blijven) dan zal ik thuiskomen en even staan roepen hoe vervelend het allemaal wel niet is. Het voordeel is, die belast is van mijn schouders. Het nadeel is voor degenen rondom jou die nu een stukje last bijgekregen hebben. Je kan het egoïstisch noemen. ![]() Het is afhankelijk van de situatie of het beter is al dan niet je gevoelens (agressie, woede) te uiten, maar acht je het echt niet mogelijk, dan moet je het er naar mijn mening toch op één of andere manier uitlaten, anders komt het er uiteindelijk spontaan uit bij het minste prulletje en staat je omgeving maar ff raar te kijken. 't Kan natuurlijk zijn dat in jouw geval het er nooit uitkomt, maar dat je je dan wel niet zo lekker in je vel zal voelen. Als het niet lukt om het op het moment of zelfs achteraf tegen iemand te zeggen (roepen eventueel ![]() Naja, da's mijn visie erop. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je tijdig moet aangeven wat je wel of niet wil, grenzen aangeven, assertief zijn. Ik denk dat het daardoor niet eens zover hieft te komen dat je 'gaat schreeuwen' e.d...
|
Verwijderd
|
ik krop alles op
![]() zoiets kan natuurlijk nooit goed zijn.. maarach.. who carez... ik kom er wel overheen met een paar flinke huilbuien ![]() maar wat jij eraan kan doen? met mensen erover praten.. helpt meestal wel.. en als je alleen bent lekker schreeuwen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het lijkt me bij volleybal niet echt handig om echt kwaad te worden, zeker niet als je al te hard slaat, want dat wordt dan natuurlijk alleen maar erger. Kijk, ik doe taekwondo, dan kan het wel, hoewel ik dan wel op moet letten dat ik mijn beheersing niet verlies (maar daar ben ik wel goed in).
Over het algemeen krop ik mijn woede (en andere gevoelens) altijd op. Ik doe echter wel twee keer per week taekwondo, dus misschien dat er dan wel wat agressie uit mij weg vloeit. Ik denk dat je je gevoelens het beste niet al te veel op kunt kroppen, maar ze altijd uiten is ook weer niet alles. Naar extreme uitingen van emoties (huilen, schreeuwen, slaan) wordt vaak nogal raar gekeken en dat wil je natuurlijk ook liever niet. Daarom moet je denk ik zelf een beetje beoordelen of de situatie het toelaat om je te uiten en anders te wachten totdat dat wel zo is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Er uit gooien is zeker beter. Dan ben je het kwijd en hoef je er zefl niet meer mee rond te lopen. Als je alles maar opkropt kan je daar op gegeven moment niet meer tegen.
Maarj e kan het natuurlijk ook overdrijven, door heel erg hard te gaan gillen kijken mensen om je heen je ook een beetje raar aan. In een sport moet je af en toe wel floeken dat hoort er gewoon bij of ff gillen maar niet te overdreven. Beter is na afloop te zeggen wat je er van vond.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Als ik boos ben, merk je dat ook direct aan mij. Ik doe kortaf, kijk mensen aan op een verschrikkelijke manier *
![]() Mir, al je boos bent, probeer dan gewoon ook in één keer je boosheid eruit te mieteren. Ga maar schreeuwen op mensen als je boos op ze bent. Ga maar tegen een deur trappen ofzo, gooi maar deuren dicht. Schrijf je woede op. Maar, betrek het niet op jezelf en uit het niet op jezelf. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Woede uiten is goed, je moet het niet op jezelf richten (dat is eigenlijk ook opkroppen), maar zeker ook niet op anderen.
Woede uit ik meestal niet, zeker niet door te gaan schreeuwen ofzo. Soms probeer ik mensen wel duidelijk te maken dat ik het niet leuk vind wat ze doen: door het te zeggen of het in mijn gedrag te laten merken. |
![]() |
|
zelf denk ik dat het uiten van gevoelens beter is maar zeker niet het makkelijkste. voor mij iig niet.
Ik heb tot een tijd terug mijn gevoelens ook nooit kunnen uiten (in de zin van' niemand wilde naar me luisteren') toen mensen ineens wel geinteresseerd waren in hoe ik me voelde... kwam het er niet uit. Ehh, hoe moet dat?!! dat klinkt heel stom misschien, maar zo was het wel. Nu kan ik het wel, iig een stuk beter, zeggen wat ik denk, en voel me ook stukken beter dan voorheen. ik denk dus dat het beter is het eruit te gooien. --> niet in alle gevallen, soms kan je beter je mond houden... (sommige mensen gebruiken het tegen je :@)
||
Citaat:
En het is sowieso vaak niet ideaal, omdat het bijna altijd ten koste gaat van je concentratie... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kropt het op in de situatie zelf, wat me eigenlijk niet zo gezond lijkt. Hoe kan iemand nu rekening gaan houden met jou(w gevoelens) als je ze niet toont? Zelf zal je er ook wel een vervelend gevoel aan overhouden, lijkt mij. Maar dan laat je het er uiteindelijk wel uit en dat is wel goed. Je hebt dan ook een gezonde manier van het eruitgooien gekozen, dus daar zou ik me zeker geen zorgen over maken. Misschien toch stukje bij beetje meer van je binnenkant tonen? Je kan het alvast proberen, want wie niet waagt, niet wint. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik krop het (grotendeels) op. Als ik geirriteerd word, krop ik het op. Als ik boos word ook. Ik ben veel ste bang dat als ik het uit, ik dingen zeg die niet verstandig zijn of dat ik mensen ermee wegjaag. Als ik echt boos word; denk ik niet meer na en komt alles er als een golf uit, schreeuw ik, scheld ik, gooi ik met dodelijke blikken. Daarvoor zit meestal een 'stilte voor de storm' moment bij me, dat ik een tijd niks zeg en bezig ben alles onder controle te houden.
Ik krop het liever op om het op een later tijdstip te uiten. In de vorm van, het op te schrijven, of te fitnessen, of te lopen, of tegen iemand aan te praten. Als ik dan rustiger ben, kom ik wel terug naar het irriterende punt om het rustig op te lossen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik zie dus hier dat mensen het van zich afschrijven, maar hoe doe je dat in godsnaam als je kwaad bent, alle woede in je zit. Dan kan je toch niet rustig een pen pakken enz. Mij lukt dat echt niet.
Ik schrijf meestal wel van me af, maar het veranderd ook vaak niks. het lucht helemaal niet op... *zucht* wanhopig wordt. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik zou denk ik ook eerder iets lichamelijks gaan doen. Hard rennen/fietsen ofzo. En ik zit dus op fitness en taekwondo. Misschien is een vechtsport ook iets voor jou? Kun je in ieder geval wel je agressie kwijt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Alleen zijn mijn ouders daar niet altijd blij mee ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Meestal uit ik het.
Maar soms moet ik het gewoon wel opkroppen, want dan weet ik dat andere mensen daar boos om gaan worden. Vooral omdat ik vaak anders denk reageren mensen vaak raar, dan krijg je te horen : "Og anne , doe niet zo gek." Maar het zijn wel mijn ideeen. En als ik dan naar andere mensen kijk die hebben allemaal dezelfde mening ![]() ![]()
|
![]() |
Ik ben niet zo goed in woede uiten, dus meestal doe ik dat ook niet echt, hooguit zeg ik er iets van, maar daar blijft het dan ook bij. Ik dacht altijd dat uiten beter zou zijn, maar een tijdje geleden las ik ergens dat het gevoel van woede alleen nog maar sterker wordt als je het uit, dus dan zou het beter zijn om het in te houden. Dus ik weet nu ook niet meer wat het beste is.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en waar.. als je in de buurt bent van diegene/datgene dat je kwaad heeft gemaakt krijg je sneller een ''uitbarsting'' dan als je weet dat je er ver van bent verwijderd onderstaande = geen persoonlijke reactie op dolce, maar een post in het algemeen als je nooit boos mag worden leer je het wel af om je kwade gevoelens te tonen.. maar ergens binnenin blijft het zitten.. en zoiets kun je heel langzaam laten gaan of helemaal flippen.. ![]() hangt helemaal van de situatie af, en hoe lang je er al mee zit.. soms heb ik ook de neiging om een stoel te pakken en die door het raam te raggen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik zelf praat altijd over mij gevoelens, laat het merken, schreeuw waneer ik daar aan toe ben, heb ook geen moeite met huilen. Dat is gewoon een emotie, heel menselijk.
Het is ook beter om je emoties te laten merken, in plaats van op te kroppen. Mijn broertje deed dat, die liet nooit wat merken. Dat maakt je zo anders. Want ooit barst de bom, komt alles eruit. Dus laat je emoties merken. Heel veel succes. Liefs Hesther
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalen schrijven. ExpoRules | 8 | 17-04-2011 18:43 | |
Psychologie |
"depressief" of schop onder je hol, en door Verwijderd | 185 | 10-04-2007 19:29 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Wrevel Ieke | 0 | 13-02-2004 09:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Muziek |
Origineelste teksten van (Neder)Hiphop rickert | 21 | 15-07-2002 17:46 |